
Is premium rijden eigenlijk nog een beetje betaalbaar dezer dagen?
Onlangs werd de nieuwe Mercedes A-Klasse onthuld in ons eigen Amsterdam. @wouter was erbij (video) en kon je direct zijn eerste indrukken geven van Mercedes’ nieuwe troef in het C-segment. Over de ins en outs van de volwassen geworden ‘baby-Mercedes’ met zijn CLS-achtige familiegezicht hebben we je dan ook eigenlijk al alles verteld. Slechts een detail bleef nog in nevelen gehuld: namelijk de prijs van het apparaat.
Inmiddels hebben we een berichtje gekregen van Mercedes met de nodige info. De instapper kost 30.695 Euro. Hiervoor krijg je een deelauto de A160 met 107 pk. Let wel, je kan zo’n A160 bestellen, maar je zal er nog even op moeten wachten. Bij de marktintroducie is deze versie namelijk nog niet direct beschikbaar.
Mensen die niet kunnen wachten, moeten daarom uitwijken naar de A200, A250 of A180d. De vanafprijzen hiervan zijn respectievelijk 36.724 Euro, 46.669 Euro en 36.818 Euro. Voor de A200 is dat overigens de prijs met handbak, de andere twee zijn altijd automaten. We zijn benieuwd hoeveel mensen echter kiezen voor de handgeschakelde A200, want de versie met automaat kost met 37.089 Euro slechts 365 Euro meer.
Dan zijn er tenslotte ook nog de Launch Editions van de A200 en A180d. De formule hiervan is bekend: extra luxe, voor weinig. Voor een fabrikant is het wel zo prettig als de eerste versies van een nieuwe auto die over straat gaan een beetje lekker aangekleed zijn. In het geval van de Launch Editions krijg je in ruil voor een dikke drie ruggen 17 inch lichtmetalo’s, High Performance LED-koplampen, het Advantagepakket inclusief Mercedes-Benz navigatiesysteem en het tien inch mediadisplay, parkeerassistent, het spiegelpakket en het ‘connectiviteitspakket smartphone’. De A-Klasse Launch Edition is er vanaf 39.924 Euro (A200 met handgeschakelde versnellingsbak).
mooi ding, kost wel duur…
@gove: Dat wel…
Maar hij is ook een stukje groter gegroeid…
@moveyourmind: klopt maar voor 36 k vanaf prijs is er veel leuk spul te koop (cklasse, a3limo, kuga, tiguan, u.s.w.) in verhouding veel geld voor een kleine auto.
@gove: Heb jij nou “leuk spul” en “Tiguan, Kuga” in 1 zin genoemd?
@720s: leuk voor bejaarden
@str8six: riep maar een paar dingen zonder na te denken, mijn welgemeende excuses
@gove: o nee, maakt mij niet uit. Heb ook niets tegen bejaarden, zolang ze maar niet achter het stuur kruipen terwijl ze eigenlijk niet durven te rijden.
@gove: voor 36 koop je geen C
@divided: voor 36 koop je ook geen Tiguan. Tenzij je genoegen neemt met te weinig opties
@gove: kost veel geld, is duur ;)
@gove: iets kost veel en is duur
@g60gti: iets kost veels te duur?
@gove: iets kost veel te veel
@str8six: wie kotst er veel??
@rhellema: wie is Veel Koster?
@str8six: de Stoker
@rhellema: tok
@str8six: ok
@moewat: O
Ibiza..
@noosaheads:
Mallorca
@desjonnies: A klasse verkooptraining.
@noosaheads: is er tegenwoordig nog een verkoop training bij Mercedes?
@toyotaprius: yup op het moment draait het trainingsprogramm programma op Ibiza voor de A en Porto voor de sprinter
Dat je het er voor over hebt…..
Dus voor een beetje leuke a klasse heb je ook een megane RS, een i30n of mijn favoriete hot hatch de mini jwc? Genoeg leukere alternatieven lijkt mij..
@pieterpoes: doe mij dan maar due i30N
Wat een bult geld in met een ster rond te mogen sturen. In de praktijk ben je dus gewoon 40k kwijt voor een redelijk aangeklede C segmenter,en dan moet je geen bijzondere eisen hebben. Vind t geen lelijke auto, maar ik ga m’n centen toch echt anders besteden.
Tja in een beetje normaal land heb je voor dat geld een goed aangeklede c-klasse. Mijn bedrijfswagen is een c200d met amg exterieur, interieur, ledkoplampen en dergelijke en koste mijn werkgever 37550 in 2015 in Belgie.@dondeboer:
@mercedesclsfan: “normaal land” en “België”. Begrijp me niet verkeerd, ik vind belgie fantastisch maar “normaal” is het ook weer niet ;)
@henkhupelschoten: dat is waar.. maar het begrip normaal is nogal fluïde…
40k voor een uit de kluiten gegroeide ipad enje krijgt er nog eens een beschermhoesje erbij. Wow
Lekker dan, 40k en de hele dag Gordon die aan het stalken is.
Petje op, muziek goed luid ramen open en gaan!..
Hoeveel pony’s krijg je dan voor die 40k?
143 foto’s van een grijze leaseslet??!! ??
In een grijs verleden had je een Mercedes 190 1.8 voor fl. 49.990,-
@marinepower: ja dus?
@marinepower: Tegenwoordig heb je die al voor een eurotje of 500!!
@mzonneveld: hahaha!
Wel meer Mercedes dan de huidige
37k voor een kale 180cdi… Yikes.
Binnenkort moet je naast een lening ook bij je (groot)ouders leuren voor geld om een auto te kopen, net zoals we dat nu bij vastgoed genoodzaakt zijn om te doen.
+30k voor een hatchback instapmodel?? Get the fuck outta here.
@dromedaris: Waarom zou je een lening afsluiten om in een nieuwe Mercedes te rijden?
Dat is leuk als je de auto van de baas krijgt (leaseslet) als je te veel geld op de bank hebt staan of als je te veel contanten hebt en het petje verkeerd hebt staan.
Als je het geld niet hebt ga je toch geen 40k lenen voor een auto???
@ronnys: Ik heb het dan ook niet over leasesletjes maar over privé aankopen.
Vriend van me heeft jarenlang bij Mercedes gewerkt. Zo’n 90% van de privé-aankopen daar waren met financiering. Niet denken dat Jozef met zijn 75 lentes daar komt met een lening, dan heb ik het over een andere doelgroep.
@dromedaris: jij hebt het over het feit dat je moet leuren om een lening. Daarom zei ik: je bent gek als je een auto rijdt die je niet kan betalen.
Dat veel mensen dat doen wil niet zeggen dat het verstandig is!
@ronnys: Werkte die bij Van Dijk in Rotterdam ? ;-) Stond bekend om z’n ‘soepele’ financiering.
Jokes aside, dat is natuurlijk de reden dat een hoop volk in zo’n auto kan rijden. Liggen krom voor die auto die ze bijkans meer kost dan hun maandelijkse huur.
Which is fine, als zij dat graag willen.
@dromedaris: Want met de 28k+ van de huidige A-klasse was het allemaal nog te behappen zonder die lening?
@dromedaris: peugeot bied voor 36k een gti… Em een instap S-klasse is nog wat duurder…
Het is best een leuk ding, maar ik vind het het geld écht niet waard.
Inferieure auto omdat fwd.
Zo dan, dat is best een bak geld zeg. Misschien dat de leaseprijs wat vriendelijker is.
Veel jeugd hier, denk ik.
Ok, het is niet goedkoop. Even sparen of private lease doen. Of hem als jonge 2de hands kopen.
Ik hoor niemand dat een beetje Fiesta of Polo tegenwoordig ook al rond de 22.000€ kost.
Ik heb een A samengesteld, met automaat voor 31.000€. Zit alles op wat 20 jaar geleden op een S klasse zat:
@luxaeterna: De instapper met handbak zou je nog €305,- aan speelruimte geven voor opties.
Premium auto’s worden pas leuk bij premium prijzen. Want zaken als standaard audio of navi zijn meestal niet om aan te horen/gluren om zo de koper toch maar de duurdere opties op te dringen.
Je moet die ster in je grille wel erg graag willen om niet bij de Mazda dealer binnen te stappen.
@karhengst: België, baby. Inderdaad de instapper met 7 traps automaat, geen te dure velgen of gewoon de wieldoppen, (ik vind wieldoppen mooier dan huifkarvelgen) led koplampen, automatische inparkeerhulp en nog wat prul.
Dit zijn stevige prijzen wanneer je er nog eens 3 tot 5 k aan extra’s bij kan vinken om een leuke auto te hebben. De limousine zal daar nog wel wat bovenop doen. En dan is de afstand tot de C-klasse wel erg klein.
Ach de meeste mensen rijden dit in een lease constructie dus dan kan dat wel.
Ik heb een collega die een prachtige A klasse lease heeft lopen. De kwaliteit is absoluut top, de afwerking en gebruikte materiaal is als in een C en E en dat is ook top. Last but not etcetera , de A klasse rijdt als een andere Mercedes klasse en de afwerking ook. De A klasse is helemaal een topper en zijn prijs is helemaal goed.
@barry355gtb: is ie als de kwaliteit is echt top als top kwaliteit met een andere klasse top afwerking als een C top klasse rijden?
Ik dacht in eerste instantie dat dit een nieuwe opel was toen ik de foto vluchtig zag.
Prachtig die voorkant. Beetje jammer van die Kia Yenga-achterlichten.