En het prijskaartje is behoorlijk premium.
Begin april liet Mercedes-AMG ons kennismaken met de GLC 63 4MATIC+ en de GLC 63 4MATIC+ Coupé. Net als bijvoorbeeld bij de AMG-GT het geval is krijgt de versie zonder S een biturbo 4.0 V8 met 476 pk en 650 Nm, de versie met S doet daar een schepje bovenop met een vermogen van 510 pk en 700 Nm.
Inmiddels kun je bij de dealer terecht voor zo’n gerse compacte SUV en dat kan maar één ding betekenen: de prijzen zijn bekend! We hopen dat je spaarvarken uit elkaar ploft van alle euro’s want de opper-GLC is beslist niet goedkoop. Komen de prijzen:
- GLC 63 4MATIC+: 138.951 euro
- GLC 63 S 4MATIC: 152.171 euro
- GLC 63 4MATIC+ Coupé: 140.887 euro
- GLC 63 S 4MATIC+ Coupé: 154.107 euro
Kan het nog een klapje duurder? Ja dat kan! Wie er vlug bij is bestelt zich een Edition 1 die is aangekleed met een grijze koets inclusief go faster-streepjes in het geel (optioneel), 21 inchers en een aerodynamicapakket. Prijzen:
- GLC 63 4MATIC+: 157.737 euro
- GLC 63 S 4MATIC: 164.816 euro
- GLC 63 4MATIC+ Coupé: 159.673 euro
- GLC 63 S 4MATIC+ Coupé: 166.752 euro
Verder smullen doet u met een beetje hulp van de gallery.
UPDATE: zelf een GLC 63 samenstellen? Dat kan! De configurator vind je HIER, al zijn de prijzen daar een klapje hoger dan we hier in het artikel hebben gemeld.
pomoek zegt
Haha, een aerodynamicapakket. grapjassen. Die grille bevalt me wel, een beetje cartoonesk en over de top, maar dat kan deze zeecontainer wel hebben. Dat rechtopstaande scherm dat als het ware uit het dashboard omhoog komt kan mij niet bekoren. Dat doen veel (alle?) autofabrikanten inmiddels, maar ik vind het storend. Graag het scherm in het dashboard en niet erop. Zoals het hoort.
keesieboy2 zegt
@pomoek: ik vind dat scherm ook super lelijk. Helemaal omdat hij niet ingeklapt kan worden.
karhengst zegt
@pomoek: mooi is het niet, maar het is wel beter dan je navi op kniehoogte zoals bij de mindere merken uit het VAG concern. Plus dat ze gelukkig nog vasthouden aan een niet-touchscreen bediening.
poursuivant zegt
@pomoek: en als het dan toch een opgeplakte iPad moet zijn, dan niet een met zwarte randen zo dik als die van mijn eerste smartphone.
dawwg zegt
@poursuivant: Hoe duurder de NAV-uitvoering hoe kleiner de randjes, maar het blijft altijd veel te veel rand inderdaad :(
E34M5Touring zegt
150k voor een C klasse SUV. 150k!!! Wanne gek joh. Daar kocht je eerder een ML63 voor… Dan neem ik toch 10x liever een C AMG Estate. Veeeel goedkoper en rijdt veel beter. En heeft waarschijnlijk nog meer binnenruimte ook.
romeoalfa zegt
@E34M5Touring: Nu je het zegt…. De ML63 kostte ook ongeveer 150k. Nu vraagt Mercedes dat voor een veel kleinere SUV.
E34M5Touring zegt
@romeoalfa: Daarom haalde ik die ook ff aan.
granlusso zegt
@E34M5Touring: Nou, véél goedkoper ook weer niet. Komt er op neer dat je voor 150.000 euro dan een C-klasse Estate rijdt.
Dus gewoon lekker een GLE400 kopen met wat opties, als je snel wilt gaan koop je maar een SL.
E34M5Touring zegt
@granlusso: Een C63 AMG-S Estate is 120k. Dat is 31k(!!!!!!) goedkoper dan deze GLC. Dat is gewoon een knappe A klasse. Dan wil je wel heel graag hoog zitten hoor…
dieselaer zegt
@E34M5Touring: Mercedes heeft inderdaad besloten eigenhandig de Europese inflatie op te krikken, wat een geld! En wat heb je dan voor 150k? Iets wat verre van het snelste of grootste of meest praktische of mooiste is van wat je voor dat bedrag kan kopen. Ik ben benieuwd of dit goed gaat verkopen…
pier zegt
Die prijzen hierboven zijn nog voordelig met wat er in de configurator van MB NL staat:
GLC Super Plus 350 kW (476 pk) V8 cilinders 9G-TRONIC
Fiscale waarde 1.254.814 Euro
Oh en de Super Plus met 375 kW (510 pk) heeft een fiscale waarde van 1.259.564 Euro LOL.
lekkerlinksrijden zegt
@pier: je had nog 2 opties aangeklikt, vandaar
reggie-boy_rood zegt
En hij is fucking dik
baklava zegt
Wat voor functie heeft deze GLC?
Je hebt een G-klasse, GL, ML en GLK. Dit is weer een niche SUV, zonder offroad capaciteiten? Waarom zou je dit in godsnaam kopen, koop dan een echte offroader of een stationwagon.
mashell zegt
@baklava: Je kunt je beter afvragen waarom er nog offroaders verkocht worden. Wil je in west europa off-road rijden moet je naar een aangelegd off-road parcours. De GLC is een wagen voor wie de C klasse estate te laag is, die graag hoger zitten. Het grootste voordeel van deze SUVs is dat ze de lastigste obstakels in de urban jungle, de verkeersdrempels, een stuk gemakkelijker nemen.
matter zegt
@mashell: https://www.autoblog.nl/nieuws/zo-gaan-de-modellen-van-mercedes-voortaan-heten-71854
mzonneveld zegt
@baklava: Volgensmij moet jij even bijgepraat worden…
gregorius zegt
@baklava: Hij zal hier in CH goed verkopen. Gezin met 2 auto’s. Eentje voor de leuk, eentje waar het kroost ook in moet.
Vrouwlief vindt zo’n ML te groot (sorry, GLE), want daar maakt ze steeds krassen op. En zo’n GLC daar kan je ook prima je 2 kids in kwijt.
Vrouwlief kiest de kleur.
Man kiest het blok.
Zeker een derde van de GLC, GLE en GLS versies die ik in Zwitersland zie rijden, zijn al de AMG versie.
2505 zegt
@gregorius: Er gaan hier in NL geruchten rond dat er bankbiljetten met de herfstbladeren meewaaien in der Schweiz, die worden zo van de straten geharkt en op de compost gegooid. Kan jij dit bevestigen?
matter zegt
@baklava: https://www.autoblog.nl/nieuws/zo-gaan-de-modellen-van-mercedes-voortaan-heten-71854
unknown32 zegt
@baklava:
GL => GLS
ML => GLE
GLK => GLC
Ter info:-)
jaso013 zegt
Iedereen mag er van vinden wat hij wil. Ik vind het echt een ontiegelijk vette bak!
peug206 zegt
@jaso013: vet ja, maar mooi? Nee ;)
Rick-dos zegt
Prijs is wat aan de absurde kant maar eerlijk is eerlijk het ziet er wel weer appetijtelijk uit wat Mercedes heeft neergezet.
allesmetturbo zegt
Zo duur en wss verkoopt het nog prima ook. Ik zou echt nooit €150k uitgeven aan een opgeruigde en opgehoogde hatchback. Liever een dikke station
MoeWat zegt
Wat een heerlijke asociale bak is dit zeg, damn !! Ik hoop dat ik ‘m keer kan betalen xD
Dutchdriftking zegt
Eerlijk is eerlijk, veel smaakvoller dan een X5M.
Bricktop zegt
@dutchdriftking: De X5 is dacht ik ook een segment hoger dan de GLC. Ik denk dat een kleinere crossover/SUV makkelijker smaakvol te stylen is dan een grotere wagen.
OT: Ik vind het een mooie wagen, maar mijn geld eraan besteden zou ik nooit doen. Voor 150k koop ik een M3..
Dutchdriftking zegt
@Bricktop: je hebt gelijk. Het is de GLC dus op basis van de C klasse. Dan is het nog gaver. Stel je voor, de motor van de S6 in een Q5…..
appelvis zegt
Ik houd totaal niet van SUVs, maar deze vind ik wel het leukst. Ik zou ‘m alleen nooit kopen. Veel liever een C63 of (R)S4 voor veel minder geld
berlinetta zegt
Een hoop geld voor een opgehoogde. De 4wd en de verhoogde instap moeten je veel waard zijn als je dit geld ervoor neerlegt.
viezefreddyw zegt
Ik vind de GLC best een fraaie SUV, alleen de AMG-trim doet hem in mijn ogen niet goed. Gewoon een GLC350D voor mij in het donkerblauw met cognacbruin interieur.
willeme zegt
@viezefreddyw: voor hetzelfee feld heb je een E350d Estate. Sneller, zuiniger, ruimer en mooier. Ik zou nooit een SUV kunnen verkiezen boven een E-klasse ‘Wagon.
viezefreddyw zegt
@willeme: Daar ben ik het volledig met je eens. Ik ben, zeker in vergelijking met stations, nooit fan geweest van SUV’s.
Bricktop zegt
@viezefreddyw: Je koopt er ook een Alfa Romeo Guilia voor… Just saying…
viezefreddyw zegt
@marcodtc: In het hoge noorden koop je er ook een nette rijtjeswoning voor.
Bricktop zegt
@viezefreddyw: Klopt! Alleen een woning heb ik al, een Guilia nog niet. ;)
allesmetturbo zegt
Voor het geld wat ze in de configurator vragen denk ik niet dat mensen deze gaan bestellen. Maar misschien krijg je stiekem een kofferbak vol goud cadeau
laraki zegt
Ik snap heel erg goed waarom mensen voor een SUV kiezen. Maar als je sportief wil rijden. Koop dan een AMG versie van een sedan of estate.
Graficon zegt
Ben ik het nu of lijkt hij veel weg te hebben van een bmw vanbuiten…?
maranello zegt
Is dit nou de opvolger van de ML (63)
Kvgorp zegt
Volgens mij heeft de S versie 4matic + en niet de niet S versie.
kermit123 zegt
Wat een wazig auto. De grille gejat van een Volvo! Doe mij maar een echte volvo dan
desjonnies zegt
Best wel knap van Mercedes.
Is een dood ordinaire massa producent geworden en toch, toch gelooft iedereen nog in dat Mercedes.
Die magie van “Hij heeft wel een Mercedes”
Ontieglijk knap is dat helemaal als je de prijzen ziet die ze voor die meuk durven te vragen.
Iedereen krijgt een sexuele drang als ze van de PK’s horen en zien en dat in een land waar om de 5 kilometer een tolgaarder in de berm ligt, een land waar het sterft van de files en waar je zo’n kolos nergens in de binnenstad kunt parkeren.
shadowbroker zegt
@desjonnies: jij woont in het westen zo te horen. Kom maar naar het Oosten in Twente aan de grens. Hier is het nog redelijk rustig, behalve dan koffie kopenende duitsers
wjeurs zegt
Deze vind ik nog wel dik! Mooi bom(metje). Vet hoe de wielen eronder staan!