Hoeveel moet je neertellen om met dat sperretje aan de haal te gaan?
De komst van een gelifte Golf betekent ook er een gelifte Golf GTI Performance op de markt verschijnt. Hoeveel pk’s die zou hebben was al bekend, maar hoeveel ‘ie minimaal moet kosten dat bleef tot op heden in het ongewisse. Je wachtte natuurlijk al een tijdje in spanning af op het verlossende woord. Zojuist viel er een berichtje op de deurmat waardoor we die spanning nu kunnen wegnemen.
De inmiddels 245 pk sterke Golf GTI Performance kost namelijk minimaal 40.390 Euro. Een behoorlijk bedrag, maar de prestaties zijn dan ook puik. In 6,2 seconden knal je met de snelle Golf naar de honderd, of je nu kiest voor de handbak of de DSG. Los van de kille cijfertjes is de huidige Golf GTI sinds de vijfde generatie ook weer leuk om te rijden, wat eens te meer geldt voor de versie met sperdiff. Dit bleek tenminste uit de rijtest met de versie van vóór de facelift.
De gewone gelifte Golf GTI (dat allitereert mooi) heeft trouwens ook een prijs, namelijk 38.750 Euro. Autoblog top tip: ga voor de Performance versie. Naast het sper en iets grotere remmen krijg je dan namelijk ook rode GTI-badges en die zijn natuurlijk niet te versmaden.
cossiekiller zegt
Hoeveel cm staat die hoger dan de gewone?
ihrte zegt
Niet goedkoop, maar als hij net zo goed is als zijn voorganger dan krijg je wel echt plezier voor elke euro. Man wat rijdt dat ding fijn!
Jochempie zegt
Hm… Vijf jaar geleden was zo’n Golf GTI 10.000 euro goedkoper.
reistje zegt
@jochempie: 9.000 euro BPM op een Golf GTI…. Denk daar maar eens over na voor je gaat stemmen vandaag.
Jochempie zegt
@reistje: Sommige Nederlanders zitten niet in Nederland…
focusrs1 zegt
@jochempie: je kunt ook buiten Nederland stemmen
Jochempie zegt
@focusrs1: Nu niet meer…. Hij zei toch “vandaag”?
dijan zegt
@jochempie: Alle auto s waren goedkoper.
jbkleyn zegt
Doe mij maar zonder sper, lekker ouderwets met een rokend binnenwiel de hoek om :-)
keesieboy2 zegt
Wat een geld. Geef mij maar de Leon Cupra
mrrallycross zegt
Dus 60k als je eentje wilt waar je ook nog comfort van navigatie en airco wilt hebben
cpp1 zegt
Heb 6 jaar geleden een golf 6 gti in de lease gehad, incl schuifdak en xenon was die 37500 dacht ik. Fors duurder geworden dus.
kareljansen zegt
@cpp1: 1250 euro, dat is toch wel te overzien?
dennisdd zegt
@kareljansen: waarvan er nu een honderdje of 7-8 rijklaarkosten nu ook in de prijs zou moeten zitten.
focusrs1 zegt
Oh kijk een Golf type 5-6-7.. boring laat maar.
archiebald zegt
@focusrs1: als je als liefhebber het verschil niet ziet tussen een 5 & 6 is er iets goed mis met die autoliefde ?
thomasthomas zegt
De Golf 5 GTI had een mooie prijs 32000,- euro in 2005. Maar nu is het weer zo gestegen dat het weer hetzelfde dure liedje is. Salarissen zijn in 12 jaar niet zo mee omhoog gegaan.
rufctr01 zegt
@thomasthomas: je wilt de directie van VAG niet het eten uit de mond stelen. Ze moesten al zoveel boetes betalen in USA, dus daarom zijn de auto’s duurder geworden.
kareljansen zegt
@thomasthomas: alleen je cao verhogingen zullen al zo’n 15 tot 20 procent zijn, dus volgens mij valt het wel mee?
steelfighter zegt
Is hele cockpit nu digitaal uitgevoerd