Elektrische cross-over en cool in één zin? Jazeker, de Ford Mustang Mach-E Rally is gewoon cool.
Elektrische cross-overs zijn doorgaans niet de auto’s waar we enthousiast van worden, maar Ford heeft het toch voor elkaar gekregen. In september presenteerden zij de Mustang Mach-E Rally. En dat is gewoon een heel tof ding, die ook lekker onderscheidend is tussen de overvloed aan elektrische cross-overs.
De Ford Mustang Mach-E Rally was niet zomaar een showauto, het was al meteen duidelijk dat je deze auto ook daadwerkelijk kon kopen. Nu is het dan zover: de Rally is vanaf heden te bestellen in Nederland. En hij is niet eens gelimiteerd.
Een standaard Mustang Mach-E staat niet veel hoger op zijn pootjes dan een Focus, dus een beetje extra bodemspeling kon geen kwaad. De Rally is met 20 millimeter verhoogd ten opzichte van de non-Rally. Daarnaast heeft de auto speciale veren en adaptieve MagneRide-schokdempers. Tevens is er extra bescherming aangebracht aan de onderkant.
De Rally is meteen de krachtigste versie van de Mustang Mach-E. Het vermogen van 487 pk is weliswaar gelijk aan de Mach-E GT, maar het koppel komt uit op een royale 950 Nm. Dat is 120 Nm meer dan de GT. Daarmee zal deze auto lekker van z’n plek komen, ongeacht de ondergrond. Ondanks de extra power heeft de Rally meer range dan de GT, namelijk 510 km.
In de praktijk zullen de meeste mensen de Mustang Mach-E Rally niet kopen omdat ze zo nodig moeten off-roaden, maar vanwege de looks. De Rally staat niet alleen hoger op zijn pootjes, maar heeft ook wat toffe uiterlijke kenmerken. De Focus RS-achtige spoiler bijvoorbeeld, de striping en de geweldige witte velgen. Je kunt ‘m overigens ook zonder striping krijgen, mocht je dat te opzichtig vinden.
En wat kost al dat moois? In Nederland is deze versie nu te bestellen vanaf €65.200. Dat is een hoop geld, maar vergeet niet dat de Mustang Mach-E GT ook al €62.200 kost. In dat licht bezien valt de meerprijs reuze mee.
De Mustang Mach-E Rally is nu te configureren en de leveringen starten in het vierde kwartaal.
Robert zegt
Die velgen zijn erg fraai, en retro vormgegeven.
Het is wel jammer dat die Mach-e in Nederland zelden andere kleuren dan zwart of antraciet worden geleverd, want juist zo’n lekker contrasterende kleur staat de auto een stuk beter.
Richmond zegt
Ik zie ze vaak in het wit, maar verder eens met je
pier zegt
Ik heb hem in vapor blue in bestelling staan, ook niet extreem spannend maar wel veel mooier dan zwart of wit. Zeker zwart is minder mooi omdat de daklijn dan massiever lijkt.
William zegt
Off road pr foto’s maar er zit zoals gebruikelijk geen reservewiel in. Meer een gimmick, al is de extra bodemvrijheid erg fijn met alle hoge drempels en stoepranden in Nederland. De meeste EV’s liggen veel te laag.
Jens_Roadster zegt
Cool en electrische cross-over? 😂😂😂
De Fiets zegt
Wat een onzinnige auto is dit. Een vermogen van meer dan 400 pk slaat helemaal nergens op en is potentieel een moordwapen. Ik stel voor al dit soort auto’s te begrenzen op 100 pk en 110 km/u. Dat is pas echt een goed idee voor mens en milieu.
Richmond zegt
Ook met 110km/u is het een moordwapen
christian85 zegt
100pk is niet per definitie beter voor het milieu. 100pk continu bij elke verkeerslicht op z’n staart trappen zorgt gewoon voor veel laadmomenten, kortom; slecht voor het milieu.
okdoei zegt
U bent pensionado?
anthwan zegt
Coolste cross-over? Dat mag ook wel in de categorie mooiste wie legt de mooiste drol.
mc96 zegt
Op zich te prijzen dat Ford een speciale en speelse versie van deze elektrische auto aanbiedt. Prijs is ook prima. Alleen ik snap m niet. De wielen en achterspoiler schteeuwen Rally uit de jaren 80 en 90 en de verhoging van de rijhoogte past daar niet bij. Dat zegt eerder rally raid. Jammer dat ze hem niet verlaagd hebben. En dan in een blauw kleurtje.
MarcoM zegt
Een Ford Mustang blijft voor mij iets met een V8, sorry maar aan dit model hoort geen Mustang logo.
alfamail2018 zegt
nooit een interessant ding geweest, vooral omdat Mistang staat voor V8 power
maar geel is ie wel
Wiwaldi zegt
Leuk man, de zoveelste wannabe sportwagen, met een Mustang logo notabene 🥲Kunnen nog meer leaserijdende middle-managers bij de koffieautomaat opscheppen over dat ze een “echte Mustang” rijden. Ga toch weg man.
Blij als dit gedrocht uiteindelijk van de markt wordt gehaald. En met alle tegenslagen bij Ford op het gebied van EV-verkoop is dat iets wat mij een kwestie van tijd lijkt.