Een maand geleden deed BMW de M4 CS uit de doeken en nu is ook bekend hoe diep je in de buidel moet tasten.
In het royale M4 assortiment neemt de CS het plekje in tussen de M4 met Competition Package en de M4 GTS. Een standaard uitvoering van de M4 met 432 pk kost je € 112.467, maar voor dit modelletje moet uiteraard meer afgetikt worden. Voor het luttele bedrag van € 147.309 mag je jezelf eigenaar noemen van de BMW M4 CS. Voor dat bedrag krijg je dan wel 460 pk, dit is dus bijna 30 pk meer dan de standaard M4. Alle andere vernieuwingen die de M4 CS met zich meebrengt ten opzichte van een standaard M4 lees je HIER.
De M4 CS scheurt in 3,9 seconden naar de honderd, om vervolgens door te knallen naar een gelimiteerde 280 km/u. De standaard M4 blijft met 250 km/u op de teller steken. Voor ruim 35.000 krijg je dus een paar pk’s extra en je kan jezelf afvragen of dat het waard is. Maar wat maakt het eigenlijk ook uit, je krijgt sowieso nog andere extra’s en de BMW M4 blijft een fantastische wagen waar een nieuwe versie altijd meer dan welkom van is.
Donstil zegt
35.000 euro voor 10 Pk, daar geloof ik niets van, daar zit heus wel meer bij.
escort77 zegt
@donstil: idd. andere stoelen, carbon dak, portierlussen, enz.
jeroen13 zegt
@escort77: carbondak is altijd standaard op de m3 en m4
donvinnie zegt
@Donstil: belasting
ds3thp zegt
@Donstil: klopt, andere stoelen, keramische remmen, M Performance goodies, andere uitlaat. Maar is in ieder geval een hoop geld voor een paar opties!!
Donstil zegt
Ding van de foto is wel erg dik trouwens, ook met de Oled achterlichten enz. Fraai ding, mag precies zo voor de deur.
arias12 zegt
Super dik!
dromedaris zegt
Is gewoon een investeringsmodel en BMW wil daar van in het begin wat van meegraaien, simpel.
granlusso zegt
Tja, heel gaaf hoor, doe prestaties, maar het doet me niet zoveel. Voor de puristen is dit natuurlijk het summum op BMW-gebied, maar ikzelf zou iets heel anders ‘halen’ in deze prijsklasse.
Ik ga geen voorbeelden noemen, want dat vind ik altijd zo nutteloos; dan zie je mensen reageren op een artikel over een Mercedes C-klasse diesel waarin ze aangeven liever een Subaru BRZ te willen rijden?? Ofzo
jorden zegt
@granlusso: Wahaha precies. zo lees ik ook steevast wat voor auto’s je wel niet kan kopen voor 2 miljoen, bij Bugatti en koenigsegg artikelen. Bugatti kopers willen een Bugatti en geen Corvette, G-klasse, 3 landbouwmachines en een skelter.
granlusso zegt
@jorden: Hahaha precies!
Jochempie zegt
Als ik het had liggen, was ik nu onderweg naar een dealer (die nog open is)
bitteeinbit zegt
Dus een M4 cs heeft alleen 10pk meer en een cs badge?? De extra’s op de M4 zoals afgebeeld moet je dan alsnog bijbestellen?? Waardeloze deal dan inderdaad.
isobmw zegt
@bitteeinbit: 29 pk meer, de normale heeft 431, competition package 450 en deze cs 460 pk
prop zegt
Een ouderwetse handrem … die zie je niet vaak meer
thomasthomas zegt
Er is ook een 30 jahre versie dat is ook een schitterende uitvoering.
Sir_Vmax zegt
Ik denk dat de mindere afschrijving toch een beter rendement geeft an een normale m4
Loek zegt
Off-topic: weer een nieuwe bloggert erbij? Welkom @verschurenmark!
zion88 zegt
Ik vind het een beetje flauw artikel… alsof de CS werkelijk niets anders brengt dan een standaard M4. Daarbij: de prijs noemen van een instap M4 daarna de PK’s van de Competition M4 noemen en vergelijken met die van de CS. Express het contrast verhogen. Je up’t een instap VW makkelijk op je Standaard M4 erbij. (See what I….) iets dat niet hoeft bij een CS. Dus zet die bak azijn weg, gauw.
zion88 zegt
@zion88: eerste zin: dan 10 Pk extra. Bedoel ik.
awesome zegt
Geen M3, jammer. Er moet ook nog een kind mee.
mijosu zegt
Ik heb vernomen dat er binnenkort ook een M4 S komt met 455pk. Om het gaat tussen de M4 met competition package en M4 CS te dichten.
granlusso zegt
@mijosu: Volgens mij is die niche echt door de marketingafdeling van BMW zelf verzonnen.