De evil twin van de Fiat 124 Spider heeft een Nederlands prijskaartje gekregen.
Vanaf 45.495 euro rol je met een Abarth 124 Spider de showroom uit. Hiervoor krijg je een 170 pk sterke 1.4 turbomotor mét een mechanische sper. Dankzij het lage gewicht van slechts 1060 kg is de Abarth in ieder geval op papier een lekkere stuurmansauto.
Voor die dikke 45k knal je in 6,8 tellen naar de 100 km/u en sta je weer snel stil dankzij Brembo gemonteerde remmen. Verder beschikt de Abarth standaard over onder andere alcantara stoelen, alu pedalen en een sportuitlaat. Abarth biedt ook een gratis optie aan: de motorkap en kofferklep kunnen zonder meerprijs in matzwart worden gespoten. Nice!
Wie twee mille meer op tafel smijt krijgt de Abarth 124 Spider met een DCT met dubbele koppeling. De speelse cabrio staat vanaf oktober bij de dealer.
cpp1 zegt
Dit ding ziet er goed uit man. Echter wel in 1 kleur graag.
gieltj zegt
@cpp1: doe mij maar MET zwarte motor- en kofferklep :) heerlijk autotje
Edge zegt
@gieltj: Als ik een Abart 124 Spider zou nemen, dan ook met zwarte motorkap. Driekwart van de mensen zal het ordinair vinden, maar ik vind het een leuke verwijzing naar de oude Abarth 124:
Calimero zegt
@Edge: Zo ziet de Fiat 124 Abarth er uit ( de Amerikaanse versie die geen Abarth 124 heeft maar Fiat 124 Abarth)
https://www.autoedizione.nl/amerika-heet-fiat-124-spider-elaborazione-abarth/
cpp1 zegt
@gieltj: wellicht is in 1 kleur bestellen en dan laten wrappen de beste optie. Kun je het er altijd nog vanaf trekken als je het kotsmoe bent ;).
suzikubelona zegt
@cpp1: En vervolgens een niet originele Abarth rijden die daarna geen kont meer waard is? Doe dan maar een wrap over de gehele auto! Toch?
suzikubelona zegt
@suzikubelona: lees net dat het een optie is… Excusé!
cpp1 zegt
Ze hadden hem alleen net onder de 40k moeten prijzen…dit is net te duur.
eelco74 zegt
@cpp1: met een dergelijke auto moet je juist niet te krenterig zijn. Voor je het weet zit je jaren vast aan een auto met spijt omdat je net niet de juiste versie hebt genomen.
cpp1 zegt
@eelco74: absoluut. Echter kijken mensen toch naar de basisprijs. Dan kijkt 39k heel anders dan 45k. Uiteraard gaan hier dan nog wat opties op. En gaat die prijs toch over de 45k. Maar het gaat erom wat zo’n ding in de basis kost met die 39.000 zouden ze naar mijn mening een stuk meer klandizie trekken.
thezwart zegt
Voor dat bedrag kun je beter een Alfa 159 kopen, heb je nog genoeg geld over voor een S2000 of zelfs een nieuwe MX5 .
bofkont zegt
@thezwart: Vind jij ;)
E34M5Touring zegt
Vind het echt een gaaf ding! Lekker laag gewicht ook. En ik had de zwarte kap en achterklep wel besteld. Nou nog even die 1750TBI er in als EsseEsse uitv. en je hebt een lekker racertje!
eelco74 zegt
@E34M5Touring: die 1750 gaat niet meer terug komen, te veel CO2 vergeleken met de nieuwe 2.0t uit de giulia. Die verwacht ik eerder, aangezien ze deze ook voor de 4C aan het testen zijn.
phdg zegt
@eelco74: oké dan met de 2.0 uit de giullia met een 300 pk als het dan echt moet…
E34M5Touring zegt
@eelco74: Ja niet aan gedacht. Nieuw model, nieuwe motoren, moet er nog een beetje aan wennen. Positief bedoelt overigens!
mikkeloentje zegt
45k, dat zijn behoorlijk wat permanentten zetten.
thomasthomas zegt
@mikkeloentje: Coupe Soleil
granlusso zegt
Liever toch de gewone Fiat 124 Spyder, dan zit je mooi rond de 35 mille. Voor 45 mille kijk ik liever naar tweedehands, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
jaapiyo zegt
@granlusso: Ik snap wat je bedoelt maar het is wel een prijzige optie http://bit.ly/1VU2YVc ;)
Rob zegt
@jaapiyo:
Bedoelt hij niet eerder deze? ;-)
http://ww3.autoscout24.nl/classified/286676618?asrc=st|as
mercedesclk350 zegt
@Rob: Denk t wel, maar dan zit je nog net iets boven 45k :)
Ik zou van de nieuwe ook de normale nemen denk ik.
roppp zegt
@Rob: zo jammer dat er dan ook een nieuw kenteken op moet. Juist die oude Italiaanse platen zijn zo mooi: voor van die kleintjes, achter vierkante grote en je kon meteen zien waar de eigenaar woonde (in welke plaats). Met dank aan de EU is dit nu dus weg.
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
En hoeveel procent van die prijs gaat op aan BPM en bijkomende belastingen?
PunicaOase zegt
De MX-5 met 160 pk kan je meenemen voor 38k dus 8k meer voor 10pk, 0,5 s. sneller naar de 100 km/h, een sportuitlaat en brembo’s… ik vind t wat mager voor dat extra geld…
berlinetta zegt
@PunicaOase: Nu je het zegt inderdaad! En dat vind ik die Mazda ook nog guitiger ogen. De Fiat/Abarth vind ik te Amerikaans uit zien.
E34M5Touring zegt
@berlinetta: Maar dan rij je een MX-5. Ben je elke keer 20min aan het zoeken welke ook weer van jou was…. Prima auto hoor, maar wel echt de VW Golf van de roadsterwereld. En persoonlijk vind ik de huidige mx5 het lelijkste wat Mazda levert. Heb er nu een paar zien rijden en ik vind hem echt niet mooi.
Rob zegt
@E34M5Touring:
De roadsterwereld? Bestaat die nog? ;-)
E34M5Touring zegt
@Rob: Ik had ook krulspeldenbrigade kunnen gebruiken maar ik dacht, ik doet het gewoon eens niet.
berlinetta zegt
@E34M5Touring: Klopt. Het is zeker de voor de hand liggende keuze. En eerlijk gezegd vind ik de Fiat vooral van voren erg fraai, maar die achterkant ziet er zo Amerikaans en verouderd uit. Kan er niet aan wennen.
flik2punt0 zegt
@e34m5touring: helemaal mee eens
bfh84 zegt
@berlinetta: Doe mij ook maar de MX-5. Ik vind deze 124 juist een lelijkere versie van het vorige model MX-5. En dan is hij nog duurder ook.
bergmm zegt
@berlinetta: Misschien ook een beetje persoonlijk, de Mazda heeft geen turbo blokje wat beleving en het gevoel/response toch ten goede komt. Daarvoor koop je dit karretje lijkt mij, de beleving.
berlinetta zegt
@bergmm: Ja ik zou zelf ook de NA motor opteren, maar ik kan me voorstellen dat als je wat op leeftijd bent (wat de gemiddelde koper ook zal zijn) toch liever een turbomotor prefereert. Rijdt wat relaxter.
max038 zegt
Ik vind het te veel
Lucb zegt
Veel geld voor zo’n auto, zou het er zelf nooit aan uitgeven. Denk dat je bij andere merken leuker spul krijgt voor dat bedrag.
freeze zegt
Duur zeg voor de prestaties van een Fiesta ST
viezefreddyw zegt
Een 1.4 turbo en 4 uitlaatpijpen. Ziet er gewoon niet uit man!
Een vanafprijs dus. Met dat geld ben je er dus lang nog niet. Iets zegt me dat dit ook niet de beste deal is die je kan maken in dit segment met dit budget. Plus dat ik het er niet vind uit zien.
thefmanl zegt
Prachtig ding, alleen is de prijs zonder reperaties kosten
Nemus zegt
Belgische prijzen?
hanse1one zegt
@nemus: €40.000
http://www.abarthcarconfigurator.com/nl_BE/124spider/default.aspx
Edge zegt
Voor 5k meer heb je een Focus RS op de oprit staan. Een totaal andere auto, maar wel eentje die je bij je vrouw/vriendin kunt verantwoorden omdat de kinderen en boodschappen er ook in passen.
toniominestrone zegt
@Edge: Ik snap je redenatie niet, zo kan je iedere auto op gaan noemen.
Captain zegt
@toniominestrone: Met 350 pk? De reactie van @edge doet mij toch wel serieus nadenken, dit is helemaal geen betaalbare funauto.
toniominestrone zegt
@Captain: nou 45k is de wereld niet.
geertvn zegt
@Edge: in België voor 2k minder.
berlinetta zegt
45k uitgeven voor een funauto. Ik zou het zeker ervoor over hebben, maar dan zou ik alleen even kijken op de tweedehands markt. Deze Abarth is leuk, maar ik ben er niet weg van. Dat komt met name vanwege het origineel waarop die gebaseerd is.
Rob zegt
Ik ben er over uit. Ik wil een FIAT ipv de Mazda. Maar dan wel zonder Abarth attributen. De standaard 124 lijkt me voor mij goed en snel genoeg.
http://www.conceptcarz.com/images/Fiat/Fiat-124-Spider-European-Debut-016-800.jpg
Helemaal goed toch? Geen dikdoenerij, gewoon een klassiek ontworpen roadster met mooie wielen. En de prijs, wat is daar helemaal mis mis? Kijk maar eens wat je nog meer voor 45k kunt krijgen, met vergelijkbare prestaties. Een BMW 2 serie? Audi A3? MINI Cooper S? Opel Cascada? De MX-5 fans zullen wel gruwelen van vergelijking met deze auto’s denk ik….
Enkel een Lotus Elise komt toch enigszins in de buurt van deze Abarth, of mis ik wat?
Edge zegt
@Rob: Je zou met dat budget wellicht ook voor een Caterham kunnen gaan, maar dat is dan weer een stuk spartaanser dan zo’n MX-5 of 124.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@Rob: Top die plaat onder de link… Zo is ie helemaal goed!
cla220 zegt
4 uitlaatpijpen is wel heul veul.
Edge zegt
@cla220: Klopt, maar ik vind het op een sportwagentje als deze beter staan dan op een Audi S1, ondanks dat de Audi toch een redelijke dot vermogen extra heeft.
cla220 zegt
@Edge: Eens, hier staat het wel, maar 4 uitlaatpijpen bij een auto met 170 pk.. (gewicht e.d. daargelaten)
dutchcorvette zegt
Super gaaf! Lekker tunen.
dutchcorvette zegt
@dutchcorvette: liever dan een MX5
Benny_Weisz zegt
Mooier dan de MX-5
Dutchdriftking zegt
Toch liever de MX5.
DennisS65B40 zegt
6,8 naar de 100: whooptiedooo… Beetje karig voor zo’n uiterlijk en zo’n bedrag.
Rob zegt
@audir8v10:
Kun jij een cabriolet voor max. 45k noemen die significant sneller is? Ik vind ze niet…
berlinetta zegt
@Rob: Inderdaad. Wat dat betreft is hij behoorlijk scherp geprijsd.
DennisS65B40 zegt
@Rob: gebruikte Z4 35i roadster, E93 M3, etc etc.. Oh nieuw bedoel je.
humpyourdog zegt
@Rob: 370z roadster – 41800. Wel geen flauw idee hoeveel extra jullie nederlanders mogen aftikken voor dit lekkere atmosferische blok.
humpyourdog zegt
@humpyourdog: heb even gekeken, bij jullie komt die op € 94100… vreemde wereld
Calimero zegt
Als ik het geld zou hebben dan zou ik het zeker overwegen.
Het ( uitlaat)geluid is weinig mis mee in ieder geval:
https://youtu.be/Ovv12s3FEvU
c3po zegt
Beetje mwa.. Te duur. Uiterlijk is leuk maar niet echt overtuigend voor 45K. Maar qua motorisering hadden ze het iets hoger op moeten zoeken. Een 2.0 blok op z’n minst. Hebben ze vast nog wel liggen voor doorontwikkeling. Gemiste kans!!
c-greg zegt
@RubenPriest
Extra dikke stabilisatoren en Bilstein-schokdempers zitten ook bij het abarth pakket..
Calimero zegt
Voor de liefhebber die “zijn” eigen Abarth 124 Spider wil configureren (Volgens UK/VK specs):
http://www.abarthcarconfigurator.com/en_UK/124spider/
ABARTH 124 SPIDER 1.4 Turbo MultiAir 170hp Manual
Total £ 29,565
You Can Now Configure Your Own Abarth 124 Spider Online
It’s not that hard to understand why Abarth’s latest model – the 124 Spider – got the majority of petrolheads drooling all over it; basically it’s the MX-5 everybody wanted to see (and probably buy). But enough with the day-dreaming, because now you can build your own through the maker’s online configurator.
Okay, the £29,565/€40.000 (equal to $44,882) starting price is a little steep, but the little 1.4-litre turbocharged roadster comes with a plethora of kit to make the average car lover take a big interest in it.
Available in two trims for the UK market, the standard Spider variant comes with a body-colored bonnet and boot-lid, as opposed to the matte black Spider Heritage version. There’s no performance or price difference between them, whilst it appears that the rest of the Old Continent will get only the latter variant, for now.
Weighing only 1,060 kg (2,336 lbs), evenly distributed on the axles for a perfect 50:50 split, the automobile bears a power-to-weight-ratio of 6.2 kg/HP thanks to the 170PS output, which thrusts it to 100km/h (62mph) from standstill in 6.8 seconds.
The 124 Spider is available in either 6speed manual or automatic gearboxes, and has 5 color variants to choose from (although it comes as standard only in red). Instead of the mundane 4 speaker audio system, the model can be commissioned with a Bose 9+1 unit, but besides that, everything almost comes “on the house” for the Spider Heritage: air conditioning, Performance Suspension, performance steering wheel, air conditioning, and the list goes on and on.
If you want to build your own, you can head out to Abarth’s online configurator.
Tekst:: Carscoops.com
volvoturbo zegt
Brembo.. zegt vrij weinig. Er zijn schijven/blokken wat vrijwel met standaard spul overeenkomt, dus over welke kwaliteit/diameter/aantal zuigers hebben we het dan?
bmwm3e92 zegt
@volvoturbo: is leuk voor in de kroeg.
geertvn zegt
@volvoturbo: waarschijnlijk de 4 zuiger klauw die ze altijd gebruiken in combinatie met Lucas-Girling systeem achteraan.
ftype707 zegt
Wanneer komt de fiat 124L met lange wielbasis? ?
bofkont zegt
Prachtig ding!! enkel die 4 uitlaten zijn wel heel erg overdreven voor een 1.4 4 cilinder torretje.
Maar deze absoluut liever dan de MX5, burgelijk roadstertje die je op elke straathoek ziet staan.
atrak zegt
Honda Civic Type-R.
raceface zegt
Baby viper
lekbak zegt
Voor dat geld had deze onder de duizend kilo moeten blijven en had het vermogen best wat dichter bij de 200pk mogen komen.
Overigens vind ik het nog best wel een geinig karretje zo. Inclusief het zwart graag.
haroldv zegt
Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom ik dat geld niet aan een betere auto zou besteden. Bijv een 911 of Z4: rijden beter en kosten uiteindelijk minder. De afschrijving van zo’n auto is ook niet gering
berlinetta zegt
@haroldv: Je moet me even uitleggen waarom een 911 minder zou kosten?
haroldv zegt
@berlinetta: die koop je gebruikt en schrijf je daarna minder af. En heb 1000x meer plezier. Onbetaalbaar
berlinetta zegt
@haroldv: Oh tweedehands. Dat had ik niet zo begrepen.
isleofman zegt
Jammer, had echt gedacht dat deze zou starten bij hoog in de 20k….
clarkson zegt
Oef wat een prijsje. Maar niet te gek voor een 2 zitter met zulke prestaties. Ik ben alleen benieuwd of er verschillende uitvoeringen komen net als bij de 500 abarth. Een tributo ferrari aub!
shicomm zegt
Allemachtig wat een geld…
Blijkbaar is het idee dat de 4c een godsvermogen kost dus dat deze ook in die richting mee mag…
Doodzonde…
toyotafortuner zegt
Kost een beetje erg veel duurder dan ik had gedacht. Wel jammer
Calimero zegt
In het licht van de eerder verwachte verkoopprijzen valt de prijsstelling van de deze nog mee:
Verwachte verkoopprijzen van de Abarth’s
124 Spider ca. € 55.000
124 Spider Abarth esse esse ca. € 70.000
124 Abarth Rally € 150.000
Dan is ie “maar” een kleine 10.000 euro duurder dan de gewone 124 Spider die € 33.995,= kost.
cossiekiller zegt
Veel te duur, maar hoogstwaarschijnlijk wel heel leuk om mee te rijden. Gewoon een chipje en je hebt 200 pk op 1060kg…
En wat een mooi interieur!!
Maar voor dat geld heb je hier in België al een Focus rs met mayonaise en ketchup erop!
PAN zegt
Geef mij toch maar de fiat boven de mx5, hoe langer ik naar de Mazda kijk hoe lelijker ik hem vindt. Fiat oogt mooier van voren, achteren en van de zijkant.
De motor klinkt toch als minpuntje bij de fiat
Hupke zegt
Wie koopt zo’n ding voor zulke prijs? Fiat dealers?