We krijgen zowaar een rits aan extra informatie voorgeschoteld.
Was je in de veronderstelling dat dit de officiële onthulling was, dan ben je mooi in de aap gelogeerd. We mogen gezamenlijk nog ruim een maand wachten voordat de zijdezachte doeken van de BMW M2 Competition worden getrokken in Peking, die op 25 april debuteert. Desondanks heeft BimmerToday een aantal interessante nieuwtjes te melden.
Eerst over die foto’s. Het betreft hier geen officiële persplaatjes, maar ‘speculatieve renders’. Hoewel de ware M2 Competition naar verwachting iets zal afwijken van de vormen en hoeken die we hier voor ons hebben, zullen de aanpassingen allesbehalve ingrijpend zijn. De M2 Competition krijgt naar verluidt een scherper design, dat niet in het minste te danken is aan de nog bredere wielkasten en het extra carbon dat we hier zien. Daarbij zal de Competition zichzelf weten te onderscheiden dankzij, jawel, zijn M spiegels, die er tot nu toe nog niet op te vinden waren. Daarmee is dan het meeste ook wel gezegd.
Interessanter zijn de specificaties waarover we te horen krijgen. Zoals je HIER al eerder las, krijgt de M2 Competition het biturbo zes-in-lijn S55-blok uit de BMW M4. Echter is het niet exact dezelfde configuratie, daar de Competition in plaats van 431 pk een gedowntuned exemplaar van 410 pk onder de motorkap krijgt. Desalniettemin wordt hij er marginaal rapper van, wat ook wel mag aangezien er 160 extra paardenbenen (40 pk) aan het werk zullen zijn. Gedacht wordt dat de Competition minder dan 4,3 seconden nodig zal hebben om de 100 km/u te bereiken. De topsnelheid van maximaal 270 km/u (begrensd 250 km/u) zal waarschijnlijk niet veranderen. Het aantal Newtonmeters zal de 500 niet overschrijden en het blok voldoet aan de laatste vereisten van WLTP en RDE.
Wie geen zin (of geld) heeft om te wachten kan zijn geluk zoeken met de M2 Edition Shadow Black. De M2 Competition wordt naar verluidt ruim 10.000 euro duurder, waardoor we het prijskaartje pas boven de 100.000 euro zullen vinden. Pijnlijk voor je portemonnee.
Beeld: Monholo Oumar
arias12 zegt
Dik hoor!
mikje90 zegt
Gelijk chippen zo’n ding.
lekkerlinksrijden zegt
@mikje90: kun je dat bedrag chippen dan?
Jochempie zegt
@lekkerlinksrijden: Je kunt je huisdier laten chippen.
JanJansen zegt
@Jochempie: hoe hard loopt je hond dan?
Jochempie zegt
@lekkerlinksrijden: Komt een gespierde man met een geöliede torso z’n nieuwe BMW ophalen, en vraagt aan de verkoper: “Kan ik het bedrag chippen?” “Deels.”
bartsmit zegt
@mikje90: je hebt gelijk of je krijgt gelijk maar gelijk chippen gaat niet.
loserboi932 zegt
Deze wordt leuk als occasion over een paar jaar. Schrijft lekker hard af en dan pik je m voor een prikje op.
jaapies zegt
@loserboi932: dat betwijfel ik, de “gewone” M2 blijft nu ook aardig aan de prijs. Ben al een tijdje zoekende, maar voor mij nog even te duur…
loserboi932 zegt
@jaapies: de gewone M2 is pas 2 jaartjes jong. Als dalijk een lci model komt
loserboi932 zegt
@jaapies: de gewone M2 is pas 2 jaartjes jong. Als dalijk een facelift komt wordt de huidige een stuk cheaper en dat is dan nog steeds een droom auto.
Jochempie zegt
@loserboi932: De LCI/facelift is al op de markt…
loserboi932 zegt
@jochempie: hmm ok. Let me rephrase: Als dalijk een volledig nieuwe M2 komt en de huidige door bmw wordt beachreven als een dinosaurus, omdat ie 10pk minder heeft, wordt ie misschien een beetje cheaper??
Jochempie zegt
@loserboi932: Nieuwe M2? Dat wordt een soort hond met een dwarslaesie.. Alleen de voorpootjes doen het nog..
mashell zegt
@Jochempie: nee hoor. De 1 serie wordt een voorwielaandrijver. De 2 serie coupé blijft een achterwiel aandrijver. BMW maakt dan gewoon twee coupé’s van de 3 serie (een compacte sportieve en een gestrekte chique) eigenlijk niet als nu want de één, twee en drie serie delen een groot deel van de aandrijflijn en de elektronica.
Jochempie zegt
@mashell: Interessante theorie. Ik ben benieuwd!
E34M5Touring zegt
@jochempie: Van de 2 serie was al bekend dat die (voorlopig) nog rwd blijft. Dus die zal als M2 ook nog wel rwd blijven.
poeperman zegt
@mashell: een beetje zoals een 3 compact dan… Raar dat ze daar nog niet zijn opgekomen
tvklarenbosch zegt
Ik hoop dat die lip aan de voorkant iets bescheidener wordt
BaRa zegt
@tvklarenbosch: Een bescheiden M, goh… dat moet van de E36 geleden zijn. Meer dan een kwarteeuw geleden dus.
loserboi932 zegt
Even algemeen. Hoe kan ik een comment verwijderen? Domme iphone hing vast en opeens was t gepost?
Bij voorbaat dank.
bmwfreak038 zegt
@loserboi932: ?wat dacht je van niet, evenals edit dat moet nog uitgevonden worden. Iets met een wiel.
galgootje zegt
@bmwfreak038: lol
slipstreamer zegt
Voor dit geld liever een RS3/cayman S, de voorbumper blijft vreselijk vind ik
focusrs1 zegt
Leuke wagen maar persoonlijk ga ik liever voor een M3 of RS3 sedan.
ghost zegt
Als deze net zo hard in waarde zakt als de huidige M2, dan wacht ik wel even met aanschaffen. Met 5000 km erop gaan ze voor minus 40k de deur uit.
dijan zegt
@ghost: Waar vind je deze met 5000 km voor minus 40.000 . Normaal gesproken rij je die 5000 km in 6 maanden tot max 1 jaar? Ik rijd een snelle auto met 300 pk van 67000 euro nieuwprijs . Nu krijg ik er na 3 jaar en32000 km nog 44.500 voor terug .
bastikaal zegt
Om welke auto gaat dit als ik zo brutaal mag zijn? En verkoop je hem als particulier of ruil je hem in bij een dealer? Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe auto en van dit soort cijfers wordt ik heel erg vrolijk@dijan:
dijan zegt
@bastikaal: Een Audi S3 sedan ,de prijs is de inruilprijs op een nieuwe auto.
roberto zegt
Is deze met toeval niet al gespot? : https://www.autojunk.nl/2018/02/bmw-m2-213186#comment-3811938
barry355gtb zegt
Best wel een fijne versie van de M2, maar wat een hoge aanschafprijs voor dit speciaaltje. Voor hetzelfde bedrag heb je ook andere gebruikte sportieve wagens, zoals M3/4/5/6 bij hetzelfde merk en heel erg veel moois bij AMG, PORSCHE , AUDI en Nissan.