De snelste sedan ter wereld mag er wel wat dikker uitzien, toch?
Het gaat misschien wat ver om de Model S Plaid een sleeper te noemen, maar het is een feit dat deze auto er vrij alledaags uitziet. Terwijl het intussen een bloedverziekend snelle hypercar is, alleen dan in de vorm van een sedan.
Bij producten van BMW M of AMG is uiterlijk vertoon bijna net zo belangrijk als de prestaties, maar bij de Plaid hoef je daar niet op te rekenen. Qua uiterlijk zijn er slechts drie subtiele verschillen met een normale Model S: het spoilertje, de remmen en de Plaid-badge op de achterkant.
Nu hoeft niet iedere auto enorm opzichtig te zijn, maar ietsje meer visueel onderscheid had wel gemogen. Je mag er best aan afzien dat het de snelste sedan ter wereld is. Gelukkig biedt Vorsteiner nu uitkomst. Zij presenteren een dikke aerokit voor de Model S Plaid.
Een bodykit kunnen we het eigenlijk niet noemen, want de wielkasten blijven hetzelfde. Het gaat puur om enkele aerodynamische accessoires: een spoiler, een diffuser, side skirts en een splitter. Daarnaast is er nog een extra ‘koelopening’ achter de voorwielen en een andere voorklep. Al deze onderdelen zijn vervaardigd uit – je raadt het al – carbon fiber.
Standaard heb je maar twee velgopties voor de Model S, en die zijn niet zo spannend. Ook dat kan dus dikker. Op het afgebeelde exemplaar heeft Vorsteiner hun driedelige VC-322-velgen gemonteerd, in de maat 21 inch. Mochten deze velgen niet je ding zijn: de tuner heeft nog een keur aan andere velgen die onder de Model S passen.
De aerokit voor de Model S Plaid is per direct te bestellen, dus we kunnen ook meteen vertellen wat dit allemaal moet kosten. Best veel: alleen voor de onderdelen ben je omgerekend al €16.465,23 kwijt. En dat is nog exclusief de velgen, die ruim €12.300 kosten.
massarati zegt
Elke Tesla die hier en daar wat gepersonaliseerd is, kan ik dan wel weer waarderen, zeker qua kleur. Dit is misschien iets too much, en die velgen doen me erg denken aan de Ford Mondeo uit 2007. Maar doe het vooral als het je ding is.
hotze zegt
De velgen lijken ook wel op die van Lamborghini, te veel frutsels. Is de hoogte van deze standaard of zit er een verlagingsset op?
De vorm is niet typisch sedan trouwens, lijkt meer op een liftback.
Doe toch maar een Taycan, die snelheid geloof ik wel.
lekkerlinksrijden zegt
Liever het interieur wat mooier gemaakt en ff langs de Chinees voor fysieke knoppen
drtim zegt
Lekker paupersausje erover
Wolflow zegt
Jet grootste gebrek is een fatsoenlijk interieur!
Het is nu een Lada opgeleukt met Android tablet inclusief echt leer van de kunst koe
wimof zegt
Misschien eens beginnen met aangepaste ophangingsarmen, zijn de standaard exemplaren waarvan iedereen weet wat ze waard zijn
thearchitect zegt
Dus bijna €30.000 uitgeven zodat je Model S op een Ford Mondeo uit 2008 lijkt? Cool.
cossiekiller zegt
Inderdaad! Dat was ook mijn eerste idee; Mondeo!
Maar als dat 3-delige velgen zijn, eet ik mijn schoen op
piebepost zegt
Nu was die generatie Mondeo wel bijzonder geslaagd ontworpen. Vind Audi tegenwoordig ook, te zien aan hun nieuwe ontwerptaal.