Als we een insider mogen geloven, duurt het niet lang meer voordat de auto tot ons komt.
Lange tijd wordt de komst van de BMW M2 CS al besproken. Sinds bekend is geworden dat de Beieren daadwerkelijk doorzetten en de auto in productie nemen, draait de geruchtenmolen op volle toeren. Vandaag valt weer een puzzelstuk op zijn plaats, nu het toegewijde BMWBlog kan mededelen wanneer de auto onthuld zal worden.
Volgens de website zal de BMW M2 CS aankomende herfst worden gepresenteerd. In tegenstelling tot de verwachtingen zal dit echter niet gebeuren op de IAA (12-22 september) in Frankfurt, maar juist iets daarna. Een exacte datum durft de website vooralsnog niet te geven, maar duidelijk is wel dat de meest sportieve 2 Serie ooit zijn publieksdebuut zal maken op de Los Angeles Auto Show. BMW lijkt het dus te houden bij een online presentatie.
Qua specificaties wordt ook weinig meer geheim gehouden. Volgens de website krijgt de M2 CS een drieliter zescilinder (S55) die goed is voor 450 pk en 550 Nm. Standaard wordt de auto geleverd met een handbak, optioneel is de zeventrapsautomaat verkrijgbaar. De adaptieve M-ophanging helpt de auto door de bochten, een M Sport-uitlaat zorgt voor het nodige geroffel. De M2 CS krijgt daarnaast een plethora aan carbon onderdelen en ook badges zijn op z’n plaats.
Hoewel het exacte aantal nog niet is bevestigd, lijkt de website er zeker van te zijn dat BMW 2.200 exemplaren van de M2 CS op de markt zal brengen. De auto’s moeten tussen maart en december 2020 worden geproduceerd.
Kartmans zegt
Is het ook niet tijd dat de huidige 2 serie zelf een update krijgt? Dacht dat na de aankondiging van de 1 serie hier ook wel schot in zou zitten.
dromedaris zegt
@kartmans: ik kijk alvast niet uit naar een 2-serie met die mongolensnoet van een 1-serie
tanzanitef30n zegt
@dromedaris: ??
rhellema zegt
@dromedaris: zolang het nog niet op Mercedes lijkt is het al goed.
lekkaah zegt
Is er al iemand die die 7 traps naast de dct heeft getest? Kan me niet voorstellen dat dat ding net zo snel is eigenlijk
kniesoor zegt
@lekkaah: moet aannemen, dat die ‘zeventrapsautomaat’ waar het bericht over rept, de M-DCT (zoals in de F80/F82) is.
Hoop overigens, dat de M2 CS niet van een adaptief onderstel wordt voorzien. Bij een standaard M4 helpt het wel een beetje, maar het onderstel van een M4 Conpetition of CS is toch echt beter.
racerx zegt
@amghans: je was me voor. :)
lekkaah zegt
@amghans: bedankt! Maar die nieuwe M5, die heeft een ‘normale’ automaat, vraag me af wat het verschil is. Ik heb zelf de DCT en ik rij regelmatig met een m135i maar je merkt écht wel een giga verschil ondanks de zeer goede ZF
racerx zegt
@lekkaah: vreemd, BMW doet met 8 traps automaten. De 7 bak is een DCT, ik vermoed dan ook dat deze in de CS hangt (net als bij de reguliere M2 en Competition).
acakoning zegt
Duss het wordt een M2 competition met software/chip en andere badges..
Jammer, ik denk dat iedereen liever een nieuwe CSL had gezien.. met 1800kg lijkt me ook niet moelijk om 100kg te besparen.
VeniVidiVici zegt
En al uitverkocht voordat de productie überhaupt van start gaat…
Dutchdriftking zegt
Een gewone competition is al mooi genoeg denk ik?
freshlife2 zegt
Jammer dat niet het nieuwe M blok wordt gebruikt die ook in de X3m/X4m en nieuwe m3 wordt gebruikt. Dat zou hem echt uniek maken tov de m2cs
nopetrolnofun zegt
@freshlife2: het klinkt allemaal bagger helaas.
acakoning zegt
@freshlife2: wat helemaal leuk zou zijn als BMW hier een nieuwe 2JZE motor in legt. En dan kijken welke er beter verkoopt, Supra of deze