…van binnen. Deze afbeelding is gelekt vanuit Honda en toont ons hoe de NSX er onderhuids uit ziet. Gelukkig krijgen we ook een klein beetje van het uiterlijk mee.
Bij AutoExpress hebben ze zelfs even een rendering gemaakt van hoe de NSX eruit zou kunnen zien. Wat ons betreft een brute verschijning, en een waardig antwoord op de GT-R die hij dubbel en dwars voorbij zou moeten stevenen.
De NSX krijgt namelijk een 5,5 liter V10 met 560 pk – echt supercarmateriaal dus. In rond de 4 seconden moet hij naar de 100 sprinten en z’n topsnelheid bedraagt nauwelijks minder dan 320 km/h. Honda’s SH-AWD systeem moet de auto onder extreme omstandigheden op de weg kunnen houden. SH staat dan ook voor ‘Super-Handling’. Vet cool.
anders dan anders zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
SjoerdV zegt
Tegen die tijd dat het zo deze de GTR voorbij gaat, heeft Nissan al weer een update voor de GTR…
FlorisFerrari zegt
Ziet er niet verkeerd uit allemaal, de uitlaten vind ik wel een beetje overdreven.
jurrian zegt
maar de motor is voorin :(
Citrofiel zegt
Net als de 370Z oogt dit ding wel klein (kort) zeg. Een nieuwe trend bij (Japanse) (sport)autofabrikanten? Let’s hope not…
vdb zegt
ik vind hem niet echt geslaagd moet ik zeggen. De vorige was een kleine ferrari vond ik was eigenlijk best breed en spectaculair.
Pino zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Sander zegt
Een V10 is echt wel bruut, pure sound.
Piet zegt
Ik zie, ik zie:
Een Acura logo (de ´lexus´ van Honda)
bleegh zegt
die renderaars van autoexpress moeten toch eens het gegeven “perspectief” leren, hij is hardstikke scheef man ( de eerste dan)
lincoln zegt
Acura .. de nieuwe ringkingkiller .. joepie ..
alleen een beetje heel transparant plaatwerk ..
MurcieBoy zegt
en nu maar hopen dat ie er niet zo uit gaag zien als op de foto’s :(
maar de specs zijn wel lekker :lol:
Darahan zegt
Nog steeds is de Lexus LF-A veel gaver..
Sjoerd zegt
Interieur is een beetje nageaapt van de SLR
Larrs zegt
De vorige was al een super sportauto. Deze lijkt het nog beter te gaan doen.
Ziet er goed uit, al hadden ze inderdaad de motor net als het vorige model achterin moeten zetten. Niet erg, het ontwerp is verder goed.
Hopelijk bevat dit motorblok wel een vtec systeem. :roll:
Jordey zegt
Ik wou net zeggen. Acura Logo. Maar hij is wel errug dik! Niet echt een schoonheid,. Maar wel errug dik!
Fred zegt
Wat een spleetogen zeg. Ik denk toch niet dat ze hem zo gaan verkopen hoor.
Fred zegt
De lampen zitten op de render ook veel hoger dan op dat plaatje waarbij je de binnenkant ziet. Als ze nou gewoon de doorzichtige stukken hadden ingekleurd had je veel beter kunnen zien wat je moet verwachten.
SimonMc zegt
AUB geen gestapelde uitlaten…
Ging deze ook geen 4 wiel-aandrijving krijgen?
Is wel vreemd dat ze deze NSX zouden noemen, de NSX had achterwiel aandrijving en de motor in het midden.
Deze heeft geen van beiden.
sander zegt
slap aftreksel v/d 350/370Z
Vanquish zegt
De voorkant doet me denken aan een Hyundai Coupé. Niet lelijk, maar weinig vernieuwend. Achterkant vind ik daarentegen erg geslaagd.
Luuk zegt
Ik heb de testauto van dit model op de Ring al mogen aanschouwen. De sound hebben ze daar in het oosten in ieder geval dik in orde, prestaties ook.. maar laten we hopen dat hij er niet zo uit gaat zien, wat een gedrocht.
The_Don_Cartagena zegt
dit is niet de HONDA maar de ACURA NSX
-edit: JOH-
mr2-sloper zegt
gatverdamme, motor voorin :(
dekster zegt
Desondanks dat het geen 911 ligt motor op de verkeerde plaats.
smeck zegt
NSX = Breed, laag en motor achterin
dit is gewoon een normale coupe zonder de status en looks van wat een NSX hoort te zijn
Bramzel zegt
Wat Smeck zegt inderdaad, gemiste kans :( Ik vind hem ook qua algehele vorm en proporties teveel op de Lexus lijken.
VonStroke zegt
Nee, niet onderscheidend genoeg. Dan liever de Lexus LF-A.
shivan zegt
v10 met v-tec?
dat is niet normaal meer? als v-tec dan inslaat is hij weg:D
Max zegt
motor ligt prima, als het hij maar laag ligt en achter de as van de voorwielen is er niets mis lijkt me.. Ferrari doet het ook zo met de California.
kiwi zegt
ben benieuwd wat deze auto op de ring gaat presteren, vind hem stiekem wel mooi op die uitlaten na
BAAP zegt
zeer nette stats!!!….mooie waggie…
alleen die uitlaten….
potverdrie, leren ze het nou nooit!
kan echt NIET mensen van Honda
michiel zegt
dit is geen vernieuwend auto?
Kees zegt
Ik heb het ding gehoord op de Nurburgring. Klinkt echt MEESTERLIJK goed! Echt een heel mooi geluid. En het ging hard, heel hard!
Al m’n foto’s kun je hier vinden.
De renders vind ik trouwens weinig inspirerend. Typisch Japans zou ik bijna zeggen.
babbaloerie zegt
Ik heb er een paar spyfilmpjes van gezien, maar de NSX klinkt echt precies hetzelfde als de Lamborghini Gallardo.
The Honda Spirit zegt
sorry, hoor maar volgens mij zijn dit gewoon fakes…
en vwb die GTR…the NSX will crush it for sure
Dennis zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
valt wel mee
Bert zegt
Als die V10 net zo klinkt als de F1 V10 :) De Honda’s maken verreweg het meest lawaai in de F1… helaas maken ze meer lawaai als dat ze hard rijden maar goed.
Ziet er veelbelovend uit, als de motor voorin ligt maar de rest achterin zou je toch ook wel een mooie gewichtsverdeling moeten kunnen krijgen.
Roadronner zegt
Ik vind hem wat weg hebben van een Hyundai Coupé…
Hanico zegt
Deze Honda NSX ziet wel goed uit, iedergeval beter dan de Nissan GT-R vind ik. Maar Honda had beter een andere naam aan kunnen geven want dit heeft zeer weinig te maken met de vorige NSX. Juist het midenmoter concept maakte de vorige bijzonder.
Zapp zegt
@Roadrunner, ik ook.
M-lover zegt
ziet er nice uit! *zucht* waarom legt bmw nooit een M5-motor in een Z4 coupé?
hupke zegt
Ik zg het niet graag maar dat ziet er TOF uit. En niet te overdreven Japans druk. Straks moeten de Echten zoals Mclaren en Koenigseg, zonda nog gaan oppassen dat ze niet verdreven worden door die “goedkope” modelletjes met dezelfde tijden en specs.
Mardec zegt
WOW :D brutaal, I like!!!
Erwin zegt
Niet om het een of ander, maar we hebben het hier over de opvolger van de NSX niet over een nieuwe NSX. Hij wordt alleen maar zo genoemd in de volksmond omdat de officiele typebenaming nog onduidelijk is.
Hetzelfde geldt voor de Toyota Supra, de concurrent van de NSX, heet nu Lexus LF-A. En uiteindelijk zal Honda zijn nieuwe sportwagen uitbrengen onder Acura.
Ik zie overeenkomsten, wie niet? ;)
–edit: stop eens met spammen van die URl in je reacties–
vla zegt
@ Erwin
Waarom altijd die link naar je site zetten voordat je iets post? Spammers kunnen we hier missen als kiespijn. Lees ff de huisregels. Hoewel ik denk dat je ervan bewust bent.
Brecht zegt
Doet mij denken aan Cadillac die lijnen. :s
Erwin zegt
Alleen een testje om te kijken hoe snel deze verwijderd zou worden. En ik meen het echt, mijn complimenten.
Autoblog moet ook vrij blijven van spam. En ik moet zeggen dat Autoblog een van de weinigen is die vrij is van. En voordat iemand het zegt, ja, dat moet zo blijven!
@ de vlaeminck
Geheel met je eens!
vla zegt
@ Erwin
Ik geloof er weinig van, maar als je ermee ophoudt, heb je met mij verder geen problemen. ;)
Erwin zegt
Ik ben er ook mee gestopt, het moet namelijk leuk blijven hier. Ik zat net op Autoweek te kijken en daar i het voornamelijk spam en een hoop geklaag op elkaar. Dus geef mij maar Autoblog.
Biertje?
denny zegt
Ja, wat een pareltje! Die Jappanners weten waar wij Europeanen van houden!
Kimi zegt
jammer dat de oude NSX er neit in te herkennen is.. behalve het grote achterlicht.. wel mooie auto. maar geen NSX.
Jintro zegt
D’r hangt wel een infiniti badge op.
Ejay zegt
@ Piet, jammer, maar Lexus is de ‘Acura’ van Toyota. Wel je huiswerk doen heh ;-). Acure betrad reeds in 1986 de markt terwijl we nog 3 jaar op Lexus en Infiniti moesten wachten.
Dit is echt iets waar ik op gewacht heb. V10 V-tech, volgens mij waan je je in Nirvana wanneer deze tegen de 9000 rpm voorbij jaagt. Kan niet wachten om hem te rijden.
ggj zegt
Dan toch liever de oude NSX.
Jesper zegt
@ Jintro: Ga je huiswerk doen jij!! Infinity is Nissan, dit is een Acura! ;)
Overigens vind ik dit meer een 599 meets 370Z dan een NSX, en de reden daarvoor is boven mij al een keer of 20 gezegd ;)
autoblogger zegt
@Jesper: het is Infiniti (met een i), zoals Jintro schrijft ;)
Erwin zegt
@ Ejay
Het is Vtec en geen V-tech, dat is namelijk kinderspeelgoed en Vtec is voor grote mensen ;)
Guido zegt
GRANDE SEXY :D
GOD zegt
totaal NSX onwaardig
de NSX is vergelijkbaar met een M3 CSL
lekker licht goed stuurend en goede remmen.
gewoon retesnel zonder veel pk’s en veel poespas.
nu krijg je weer zon dikke 2 ton walrus met een V10 erin.
CSL zegt
Echte super auto met een Super motor.
Laurens zegt
Motortechnisch gezien zal het ding hartstikke goed in elkaar zitten, maar ik vind hem van de voorkant net lijken op een Hyandai Coupé.. Anyone?
Civic_owner zegt
lekker lekker !!!
vtec zegt
@ Lauren
Hyandai, is dat nieuw?
rider zegt
een V10 in deze economische tijd? maar goed, wel erg heftig dat ze het gewoon doen. daar is lef voor nodig. en wat een power! qua design vindt ik het net een maxi CRX, niet verkeerd dus. wanneer gaat hij nou komen? Nu toyota nog met een supra opvolger en dan hebben de europeanen weer serieus weerstand uit japan. hi-tech en super prestaties. en het is japans, vrijwel niet kapot te krijgen dus. (bij goed onderhoud)
Vincent Vdm zegt
Crrrrrrrrap I want one!! Das een lekker ding!
Mies zegt
Hoewel ik de oude er als een echte sportauto vindt uitzien spreek deze wat minder tot de verbeelding, maar de prestaties zullen er niet minder om zijn! Benieuwd wat de heren journalisten hier van gaan vinden na een ritje.
MurcieBoy zegt
@ simonMc
leer eens leren kerel ;)
Almanzo zegt
Wat een prachtige auto!!
Als hij net zo rijd als dat hij eruit ziet…. Dan zit dat ZEKER wel goed!!
MFX zegt
hoeveel toeren voor max vermogen, 10.000rpm???
Racer X zegt
Lange leve de oude NSX Type-R…
daytona zegt
Ik vond die oude nsx tien keer mooier en veel gestroomlijnder.Ik vind dit maar een lelijke kraai.Ze hadden precies de lijnen aan moeten houden van de oude nsx precies zo en dan aleen even de koplampen anders enz.Ik vind dit een beetje in de buurt van een normale personen auto komen.Power moet ook power uitstralen!ik vind dit echt jammer ondanks alle goede prestaties die die gaat leveren.Hij is te normaal. Helaas niet echt honda.
databekker zegt
Wel een redelijke schets. Alleen vind ik dat Mazda lipje aan de voorkant onder niet mooi.
christopher zegt
de nieuwe honda nsx zal weer een bom worden let maar op
en dan zal iedereen er weg van zijn