Na 210 exemplaren valt het doek voor de onchristelijk snelle cabrio.
Bij de gewone LaFerrari ging het zo en bij de Aperta herhaalde Ferrari het trucje: men bouwde één exemplaar meer dan van tevoren was aangegeven. De extra LaFerrari werd geveild voor het goede doel. Kennelijk is een beetje Ferrarist niet vies van wat liefdadigheid, de coupé werd namelijk afgehamerd op een bizarre 7 miljoen euro.
Zoals gezegd is er dus ook een extra Aperta in elkaar geschroefd. De auto werd voor de gelegenheid voorzien van een superspeciale livery, namelijk twee streepjes die in de lengte over de body lopen. De body zelf kreeg overigens de kleur Rosso Fuoco en de streepjes werden in de tint Bianco Italia aangebracht.
Het interieur bleef zwart met veel alcantara, carbon en rode lapjes leer. De laatste Aperta wordt geveild door RM Sotheby’s en alle opbrengsten gaan rechtstreeks naar Save the Children. Schrijf je dus in en geef gul.
UPDATE: de Laffe is inmiddels afgehamerd voor 7 miljoen Euro, oftewel 9,98 miljoen Dollar
7 miljoen, dat is een flinke tax write off. Mooi gebaar, gewoon effe een paar miljoen over sticker betalen om kids te helpen. Mooi als je dat kan en doet.
Prachtig ding! Als ik het zou kunnen betalen zou ik hem kopen. Beetje het goede doel sponsoren en jezelf ook blij maken, is toch mooi.
@trustmeiamanengineer: Dat sponsoren en je zelf tegelijkertijd blij maken kan ook goedkoper hoor. Ik zit bij de Postcodeloterij en daarmee steun ik een stuk of 10 goede doelen!! En waarom ik daar blij van wordt? Heb laatst 2 kaartjes voor Pony park Slagharen gewonnen!!
Het interieur lijkt wel een beetje op dat van de gruman intruder: http://i68.photobucket.com/albums/i2/Tracker99/1296904.jpg
Ik heb het nét niet liggen.
Ze hadden die gordels wel eens netjes vast kunnen doen voor de foto. Dik bedrag voor het goede doel altijd +1
@audihenkie: Of er twee appetijtelijke dames met kaplaarzen inzetten.
@straatzakelijk: 2 mooie vrouwen +4
@straatzakelijk: Kaplaarzen ja? Hmmm, die niche kende ik nog niet. Thuis maar eens op zoek dan.
Wat is deze auto toch wulps …
Een cabrio? Nou, ik vind het gewoon een targa.
Good old times. Ik had ooit als eerste auto een 205 in naar het nu blijkt Bianco Italia.
Gegeven het feit dat Ferrari unieke nummers op zijn speciale versies weigert te zetten en heel moeilijk doet over VIN databases… denk ik dat er nog een pak meer gemaakt worden dan officieel aangegeven.
@woudloper: Waarop is deze ridicule bewering gebaseerd beste woudloper? Wat voor uiterst geheime info heb jij tot je beschikking, dat je deze belachelijke beweringen waar kunt maken. FERRARI is een prima renderende beursgenoteerde onderneming en niet een shabby kitcar producent. Ga je in een hoek zitten schamen.
Coupé???