Het artikel dat je wist dat zou komen…
De meeste mensen zullen nog wel weten dat we vorige week aan jullie vroegen met welke auto jullie nu het liefst naar de besneeuwde Alpenweiden zouden willen scheuren. Zoals ook de meesten wel weten, wordt daar vervolgens dan een bloemlezing van gemaakt. Net zoals vandaag. Met als verschil dat er ook een echte uitslag aan deze lezersvraag zit. De auto waarmee de meesten van jullie naar de wintersport zouden willen gaan, is (tromgeroffel) de BMW M550D X-Drive, zowel in de touring- als gewone variant.
Dat gezegd hebbende, gaan we naar de andere inzendingen.
@bmwpowerm5 gaat het liefst met een…
E39 M5 blijft leuk met 200+ inhalen met een skikoffer op het dak ;)
@camber24 heeft een leuke familie, zo te lezen…
Elke auto van max 2p. Waarom? Dan weet ik zeker dat m’n schoonmoeder toch niet uiteindelijk mee blijkt te gaan.
@g40freak vindt het maar een stomme lezersvraag.
Gewoon niet.
Betalen voor kou, terwijl ik het in nl gratis krijg.
E46 m3 csl en dan zuid spanje.
Wintersport! Doe normaal! ;)
@devolvoman Geen speld tussen te krijgen.
Een Toyota Mr2 want ik hou van Mr2’s en waarom ook niet.
En ik hou van volvo’s alleen dat is zo mainstream om mee op wintersport te gaan.
@desjonnies heeft wederom een topverhaal!
Een Classic Range Rover V8.
Waarom?
Als je het haalt zonder ADAC assistentie ben je, eenmaal op de plaats van bestemming een held en heb je voor later verhalen voor je kleinkinderen.
De fijnste rit ooit was een toen al bejaarde Peugeot 404 Diesel, stoer met de ski’s op het imperiaal (dat deed je toen).
Het warme kacheltje, het vertrouwd tokkelen van de Indenor Diesel, de lichte dieselgeur, 110 per uur, grote wielen, 60pk, hoog op de poot’n, we hadden geen 4WD of sneeuwkettingen nodig, de 404 had weinig powerrrr maar ontieglijk veel koppel en bleef domweg klimmen.
Voor duizend piek gekocht heeft mijn vriend nog meer dan drie jaar rondgereden met Thea de Tank.
@dinges7, Hahaha!!
De nieuwe Prius!!
En waarom? Om hem daar te laten zodat we hier weer iets minder kans hebben er 1 tegen te komen.
@jorisvanes1 Mazzelaar…
Ik vertrek toevallig komende vrijdag in een bmw M550d X-drive touring naar Oostenrijk.
In mijn ogen de ideale allrounder; relatief zuinig ( 1 op 11 zeker mogelijk met redelijk hoge snelheden ), absurd veel koppel en power, voor je het weet zit je al op de 250 (begrenst), door de vierwielaandrijving en goede balans hele strakke wegligging (gaat niet snel glijden), door dat het een touring is ruimte genoeg om met 3 personen en 1 hond en bagage en ski’s voor 2 weken naar Oostenrijk te knallen (met dakkoffer).
@crs86 toont aan dat er binnen merken gemakkelijk een bepaalde vorm van kannibalisme kan ontstaan.
Ik zou altijd gezegd hebben: A6 allroad biturbo TDI. Meer dan genoeg vermogen, lekkere sound, luxe en comfortabel en met een volle tank red je het in 1X makkelijk.
Maar nu heb ik pas geleden in de SQ7 mogen rijden… En dat is in alles de overtreffende trap. Wat een alleskunner!
@reimon doet het eens anders dan alle anderen. Maar komt daardoor wel met een heel goed alternatief om de bergen mee in te gaan!
Even tegen de stroming in; Hyundai Tucson 2.0 185pk diesel 4×4 Automaat in de dikste Premium uitvoering! Verwarmde stoelen, verwarmd stuurwiel, 4×4, automaat, lekker hoog zitten dus overzicht en gewoon fijn (vind ik..), fijne combi van motor en bak, niet te groot, toch genoeg ruimte en ik gind hem eerlijk wel dik..
Owja; een fel-blauwe of zwarte please.. ;-)
@larsyboy1997, we vroegen met welke auto je op wintersport wil gaan. Niet naar dromenland…
Volgende week met de achterwielaangedreven Huracan. Gewoon omdat het kan
@aikon1694 tenslotte is wat ons betreft de held van alle wintersportende autobloggers.
Vorige jaar met mijn 2 zoontjes in een E46 M3 geweest.
A: gewoon omdat het kan.
B. Niemand anders doet het.
C: Je bent de stoerste papa
D: Sperdiff is handig, je hoeft maar 1 ketting om teleggen
E. 800km autobahn + bergpas met sneeuw
Bedankt weer voor alle leuke inzendingen!
Fotocredit: @dragspert op Autojunk
bmwm3gtr zegt
Ook de ideale cruiser! AWD en dikke diesel. Alhoewel een 750D x-drive dan ook niet verkeert is ;-)
Dutchdriftking zegt
A6 Bi-TDI natuurlijk!
kara zegt
volvo v90 cc, de ideale auto voor dit soort dingen. lekker relaxend cruise naar de bergen.
dieselkameel zegt
@kara: liever de XC70 met een fijne 5 pitter Diesel.
mzonneveld zegt
@dieselkameel: Liever een 6 of 8 pitter van een ander merk… ;)
osmo zegt
Ik maar denken wat heeft ie op zijn ruit plakken. Tot ik door had dat het de reflectie van die lantaarnpaal is :P
Mijn ideale wintersport auto zou iets klein met 4×4 zijn. Er is een reden waarom je die grote sloepen alleen met buitenlandse kentekenplaten in de wintersportgebieden ziet :)
redbee5 zegt
Wat een saaie keuze zeg. Zo’n BMW 5 serie is zo gewoontjes, nee doe mij maar de Jaguar XJR. Prachtige auto, heerlijk voor op de lange afstand, fantastisch geluid en 550 pk op de achterwielen :D
TimD zegt
@redbee5: duidelijk nog nooit op wintersport geweest… heel vervelend als je met je 550 doldwaze Engelse PK’s onder aan de berg staat en je hotel niet kunt bereiken :)
redbee5 zegt
@timd: Mwa dan moet het wel heel extreem weer zijn. Want hoe bereiken de “normale gasten” hun hotel dan? Ik verwacht niet dat iedereen 4×4 heeft als ze op wintersport gaan. Maar een goede tweede zou die nieuwe Ferrari FF zijn. Het spektakel voor op de heenreis, 4×4 en redelijk praktisch.
Hubert zegt
Vroeger thuis met de Discovery V8 op wintersport.
Dan heb je tenminste een fatsoenlijk wintersportauto.
aikon1694 zegt
Ik kan gelijk vertellen dat ik held af ben… de M3 is in april ingeruild tegen een ….. i3. Daar gaan we In februari NIET mee op wintersport.
wimbraber zegt
@aikon1694: dat één lettertje zo’n verschil kan maken…
kimhung zegt
@aikon1694: ik lees gewoon aan uw reactie, dat je gewoon echt, maar dan ook echt spijt hebt van de inruil. Tenminste ik zou echt janken als ik de volgende dag uit de raam kijk en dat er een boomknuffelaar als auto staat
nopetrolnofun zegt
@aikon1694: gecondoleerd, voel je je mannelijkheid al langzaam wegzakken?
fanboy zegt
@nopetrolnofun: Haha, jij ontleent je mannelijkheid aan je auto?
aikon1694 zegt
@allen… Tsja i.t.t. de gemiddelde autologger is mijn budget niet ongelimiteerd. De i3 was een verstandige keuze en dus per definitie fout. Mis ik de M3? Ja, zo ongeveer 1 maal per week. Maar als je elke week rond de 600 km in een M3 rijdt wordt dat ook gewoon. En als iemand dan 25% meer bied dan mijn aanschafprijs destijds (2 jaar en 80.000 km later) tsja…
En ach die mannelijkheid was als weg na de verkoop van mijn RSV Mille en Alfa 75 V6 (ook mee op wintersport geweest!).
redbee5 zegt
@aikon1694: Zo 25% meer dan de aanschaf prijs, dat is geen verkeerde deal geweest! De i3 ja het is totaal wat anders maar ik kan hem wel waarderen. Lekker gek ding.
tjorque zegt
@aikon1694: hoewel ik erg jaloers ben dat je een M3 hebt gehad, veel respect voor de rationele keuze. Het ultieme bewijs dat je auto geen ‘piemol’ verlengstuk is…
De RSV mille wegdoen lijkt me nog veel moeilijkere keuze geweest te zijn. (Voor mij is de tweewieler iets dat dagdagelijks vervoer nog een beetje boeiend houdt)
g40freak zegt
Soms heb ik van die zeldzame momenten dat ik wel om mezelf kan gniffelen.
mzonneveld zegt
Voot mij een “boswachtersgroene” RS6 alsublieft! :)
allesmetturbo zegt
En terecht! Zeker als touring dé perfecte vakantieauto
nathoes zegt
Doe mij maar een dikke G63, liefst 6×6! Zien we wel wie er allemaal boven aan de berg komen :)
siemi zegt
Voor mij is de Range Rover Sport 3.6 V8 diesel de ideale auto voor de wintersport. Vorig jaar in de sneeuw reed het perfect en geen kettingen nodig gehad.
888natan zegt
M550D!
Ik vraag mij alleen af waarom een 550 alleen met diesel te verkrijgen is?
Ruud256 zegt
@888natan: er is ook een 550i verkrijgbaar. Op dit moment wellicht niet omdat de facelift komt. Maar geef het een jaar en men kan gewoon weer een 550i bestellen
fuxhound zegt
@looijschelder: Bij de F10 was er inderdaad ook een 550i, ik geloof dat die zelfs eerder kwam dan de diesel.
Van de G30 zijn er ondertussen ook foto’s van de M550i.
http://g30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1537643&stc=1&d=1481009473
http://g30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1537644&stc=1&d=1481009473
http://g30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1537646&stc=1&d=1481009473
http://g30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1537650&stc=1&d=1481009473
http://g30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1537654&stc=1&d=1481009508
lekkerlinksrijden zegt
Ongelooflijk, niemand iets te melden over een AR 159. Valt me beetje tegen van jullie hihihi
lekkerlinksrijden zegt
@lekkerlinksrijden: oooh even OT een AM db9 of vantage
Donstil zegt
Met de auto op vakantie, dat doen alleen lusters toch?
camber24 zegt
@Donstil: Of voor autoliefhebbers die van een potje sturen houden..
Disco zegt
Landrover Discovery natuurlijk…absoluut nu substitute
TimD zegt
Met van alles op wintersport geweest, qua ruimte een MB GL 450 , maar qua vierwielaandrijving is Audi toch echt het beste.. mijn huisje in Oostenrijk ligt op een knap lastig steil stukje.. GL ging goed, BMW 530XD kreeg zijn krachten absoluut niet goed op het sneeuw, waar een Skoda Octavia 4×4 wel omhoog ging… :( ik ga dus voor Audi A6 of Q7
riri zegt
Wintersport ? Is drinken en feesten tegenwoordig een sport ?
lekkerlinksrijden zegt
@riri: als je het 5 dagen achter elkaar doet wordt het een sport
thomasthomas zegt
@riri: Oostenrijk vooral. In Zwitserland en Italië is dat veel minder of niet.
elemento zegt
Idd 550d of de 535d of 530d.4xwiel.top…. de laaste 2 als je ze kieteld. Ik had f10 530d en gechipt( zelf) dik 310.pk…. monster…. maar moet toegeven nu xc60 2.4d (163pk) nu 280 pk rijdt ding ook lekker… wintersport en 4×4 heerlijk
jorisvanes1 zegt
Afgelopen vrijdag avond zijn we met 3 passagiers, 1 hond en een dakkoffer met de M550d touring naar Oostenrijk gereden. De rit was exact 1000 km en hebben we in ongeveer 7 uur gereden inclusief 2 korte tank/wissel stops. Was puur genieten.
Vanwege de dakkoffer zijn we niet boven de 235 km/u gegaan en dat was nog moeilijk want voor je het weet behaal je deze snelheden op een extreem rustige (kerstavond) autobahn.
Continue hoge snelheden 7 uur lang, is geen enkel probleem.
Laatste 15 minuten is door de bergen omhoog richting het dorpje, op dit moment sneeuwde het maar dankzij de X-drive was het geen enkel probleem we reden zo omhoog.
Ik kan met de volle 100% bevestigen dat deze M550d de terechte winnaar is.
bartsmit zegt
@jorisvanes1: haha… afdeling sterke verhalen!
bartsmit zegt
@jorisvanes1: stel dat je twee pauzes neemt van een kwartier. Dan nog zou je gemiddeld 153km/u hebben gereden. Kan nooit.
jorisvanes1 zegt
@bartsmit: 80/90% van onze reis was autobahn waarvan grootste deel onbeperkte snelheid was. Aangezien Duitsers nog meer gehecht zijn aan kerstavond was het extreem rustig op de weg, zo rustig dat we grote deels van de bochten met groot licht konden nemen. Was gewoon een vrije baan op enkele vrachtwagens na, waardoor we continue 180-230 reden cruisecontrol op enkele ‘bauwstelle’ na waar even kort 120 gereden moet worden.
We vertrokken om 17:00 en waren rond kwart over 00:15 op onze bestemming.
bartsmit zegt
@jorisvanes1: Ik heb het vaak geprobeerd. Op zondag zonder vrachtverkeer. Cruisen op 200km/u en uitschieters naar 250km/u (begrenst). Er zijn stukken van de reis waar je gemiddeld 150km/u haalt maar het tanken doet zoveel met je gemiddelde en last but not least – het laatste stuk door de bergen omhoog.
Als je een uur 200km/u kan rijden (nog nooit gelukt overigens) en je zou maar een kwartier tanken (incl. afrit en oprit) dan moet je daarna een uur 240km/u rijden om dat weer te compenseren.
jorisvanes1 zegt
@bartsmit: Laatste stukje door de bergen is kwartier waar je gemiddeld 30 rijdt.
Is dus ongeveer 7,5 km.
Verder ongeveer 90 km snelweg door Nederland en ongeveer 50 km snelweg door Oostenrijk.
Beide 160 cruisecontrol gereden, kom je ongeveer uit op gemiddelde snelheid van 140 was namelijk allebei heel rustig (kerstavond).
2x 15 minuten tanken en wisselen van bestuurder = 0 km.
Hier doe je dus ongeveer 1,75 uur over 147,5 km.
1000 – 147,5 =852,5 km blijft er over wat autobahn is, wat dan in 7,25 – 1,75 = 5,5 uur gedaan moet worden.
852,5 km : 5,5 uur is gemiddelde snelheid van 155 km/uur.
Dus op de (zo goed als lege) autobahn moet 155 km/uur gemiddeld gereden worden om de 7 uur en een kwartier te halen.
Dat zo onrealistisch nog niet lijkt me?
Weet niet hoe je bij ‘Als je een uur 200km/u kan rijden (nog nooit gelukt overigens) en je zou maar een kwartier tanken (incl. afrit en oprit) dan moet je daarna een uur 240km/u rijden om dat weer te compenseren.’
komt?
jorisvanes1 zegt
@bartsmit: Snap jou ‘kan nooit’ niet. Want het is simpelweg een feit dat we er zo lang over hebben gedaan. Tuurlijk zat wel alles mee, de weersomstandigheden, de drukte op de weg, allebei de chauffeurs goed uitgerust waardoor er geen vermoeidheid opspeelde etc.
Vorig jaar deden we er met dezelfde auto een uur langer over omdat de omstandigheden toen minder waren.
fuxhound zegt
Bij mijn stagebedrijf staat er een mooie Carbonschwarz M550d xdrive touring te koop. ;)
Helaas kan ik er niet mee rijden maar lijkt mij wel de ultieme reiswagen te zijn terwijl je nog een beetje rationeel bent (diesel).
blo3to3t zegt
Leuk al die dikke wagens , maar je heb er in de sneeuw zo weinig aan….
peke zegt
Vorig jaar met de Mercedes c 320 cdi estate (AMG pakket) naar Frankrijk geblaft in januari. Ging ook Heerluk.
balboni zegt
Bentley Benteyga diesel
volvo4life zegt
Laatste jaren altijd naar de Dolomieten geweest met de S80 V8. Ideale auto! Ook daarmee boven de 200 gereden, wel een pokkeherrie met skibox. Nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad, ploegt lekker door de verse sneeuw. Zou nu nog wel keer met mijn eigen S60 met AWD willen gaan. In de bijna 3 jaar dat ik hem heb nog geen echte sneeuw gezien haha. Ideale bak lijkt mij de nieuwe Range Rover 5.0 Supercharged :) Kracht, comfort en uitstraling. Past mooi in het straatbeeld van Cortina d’Ampezzo haha.
flappy zegt
Net met de G55 heen gereden . En de 1 op 4 niet gehaald.