• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is hoeveel de Megane R.S. Trophy kost

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 12 maart 2019 om 11:28 – 72 Reacties

Dit is hoeveel de Megane R.S. Trophy kost


Betalen voor die pk’s!

Renault bracht de nieuwe Megane R.S. tegen het einde van 2017 op de markt, ongeveer een jaar later was het tijd voor de krachtigere Trophy-uitvoering. De onthulling van de 300 pk sterke R.S. is ondertussen alweer enkele maanden geleden. Hoog tijd dus voor Renault om de prijzen bekend te maken. Vandaag is het moment daar.

De Franse autofabrikant heeft zojuist medegedeeld dat de krachtigste Megane in de markt gezet zal worden tegen een prijs van tenminste 55.540 euro. Daarmee is hij ongeveer 4 mille duurder dan de R.S. 280, die gisteren nog in dit lijstje verscheen van goedkoopste auto’s die harder kunnen dan 250 km/u. De snellere Megane R.S. Trophy haalt 260 km/u, tegenover de 255 km/u van de R.S. 280.

Wie 55.540 euro betaalt voor de Megane R.S. Trophy, krijgt de auto geleverd met een EDC-automaat. Deze versie heeft een 1,8-liter turbomotor die 300 pk en 420 Nm produceert. De handgeschakelde versie, die 56.340 euro kost, moet het redden met 20 Nm aan koppel minder. Standaard staat de R.S. Trophy op een 25 procent stijver cupchassis en heeft hij een sportuitlaat, 19″ lichtmetalen velgen en Recaro-stoelen.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, megane, megane-rs, Renault

Vorig bericht: « Skoda maakt prijzen van de Scala bekend
Volgend bericht: Ook kinderen kunnen nu in een échte Bugatti rijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. thebest07111 zegt

    12 maart 2019 om 11:36

    Sinds wanneer is handgeschakeld duurder dan een automaat?

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      12 maart 2019 om 11:39

      @thebest07111: sinds een automaat lagere CO2-waarden oplevert…

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      12 maart 2019 om 11:47

      @thebest07111: only in the Netherlands…

      Waar BPM elke gram CO2 zwaar de kop indrukt..

      Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      12 maart 2019 om 12:43

      @thebest07111: sinds efficiëntere dubbele koppeling automaten en CO² belastingen.. dus al een paar jaar zo niet al bijna 10..

      Login om te reageren
  2. PunicaOase zegt

    12 maart 2019 om 11:40

    De standaardversie iets kietelen en de sportuitlaat los aanschaffen zou ik zelf doen. Ben ik goedkoper uit en heb je wat meer ‘comfort’ in het dagelijkse verkeer.

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      12 maart 2019 om 11:51

      @punicaoase: cup-chassis valt best mee, maar het stuurt nog zoveel beter.

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        12 maart 2019 om 15:51

        @breakingpoint: merk je daar veel van onderweg naar de Albert Heijn of in de file naar je werk? ?

        Login om te reageren
        • breakingpoint zegt

          12 maart 2019 om 16:06

          @sirprize: ik leef in België, geinig om alle putten te ontwijken, goed in de slalom zo’n cup chassis

          Login om te reageren
          • sirprize zegt

            12 maart 2019 om 16:09

            @breakingpoint: hahaha ?

            Login om te reageren
  3. thomasthomas zegt

    12 maart 2019 om 11:43

    Ze hadden de standaard versie al 300pk moeten geven en deze 320/350. Concurrentie doet dat al een tijdje.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 maart 2019 om 11:48

      @thomasthomas: Bij dit soort auto’s gaat het niet zo om pk’s in mijn ogen. Het zijn voorwielaandrijvers dus die pk’s kun je toch niet altijd kwijt. Het gaat om het onderstel. Dat is nu juist hetgeen wat bij deze Trophy is aangepakt.

      Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      12 maart 2019 om 11:50

      @thomasthomas: op de voorwielen?

      Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        12 maart 2019 om 12:58

        @breakingpoint: Ford Focus RS

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          12 maart 2019 om 13:38

          @thomasthomas: FRS is 4wd hé (en niet meer te koop). Enkel de Type R is meer met 320pk op de voorwielen…

          Login om te reageren
        • Onehp zegt

          12 maart 2019 om 13:39

          @thomasthomas: maar de Focus RS mk2 bestond idd als een speciaaltje met 350pk…

          Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        12 maart 2019 om 12:58

        @breakingpoint: Golf GTI Clubsport

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          12 maart 2019 om 13:41

          @thomasthomas: de S was 310pk, gelimiteerd en zonder achterbank. Cupra R mét. Clubsport was 265/290, TCR is nu 300. Zoals deze dus.

          Login om te reageren
        • breakingpoint zegt

          12 maart 2019 om 13:56

          @thomasthomas: weet ik ook wel. Dat is gewoon een dick measuring contest. Die auto’s zijn veel vaker uit balans.

          Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      12 maart 2019 om 12:03

      @thomasthomas: klopt, alleen krijgt de concurrentie de pk’s vaak niet goed op de weg en daarom heeft Renault al vaak de snelste rondetijd voor voorwielaangedreven auto’s in handen gehad!

      Login om te reageren
  4. kennone zegt

    12 maart 2019 om 11:47

    260kmh is hard hoor maar voor 300pk moet dat toch wel harder kunnen? Met mijn 850R heb ik de 264kmh op de tomtom gehaald en die had ongeveer 280pk en maar 4 versnellingen..

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      12 maart 2019 om 11:50

      @kennone: andere bak verhouding.

      Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      12 maart 2019 om 12:46

      @kennone: valt mij inderdaad ook op veel auto’s. De acceleratie is flink verbeterd t.o.v jaren terug, maar vroeger was vaak de top wel hoger. Een ST220 loopt ook 250 met maar 226 pk om een voorbeeld te noemen.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        12 maart 2019 om 13:00

        @nopetrolnofun: 243 km/h. Maar goed, nu zijn we aan het mierenneuken.

        Login om te reageren
        • nopetrolnofun zegt

          13 maart 2019 om 12:26

          @SimonMc: in theorie inderdaad, wij hebben 8 jaar een ST220 gehaald en 253 km/h op de GPS aangetikt…

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            13 maart 2019 om 12:28

            @nopetrolnofun: Standaard wielen? En ik veronderstel dat niet iedere auto exact hetzelfde is en wie weet kunnen de omstandigheden ook een factor zijn.

            Login om te reageren
      • weetikveel zegt

        12 maart 2019 om 13:08

        @nopetrolnofun: mwah, een nieuwe E200 benzine gaat (volgens de specs) 240kmh met 184pk en ook heel wat kilootjes.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          12 maart 2019 om 13:43

          @weetikveel: nieuw E heeft een erg goede stroomlijn. Nog een reden SUVs dikke onzin te vinden…

          Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          12 maart 2019 om 15:27

          @weetikveel: de kg’s hebben er niks mee te maken. Met meer kg’s duurt het gewoon wat langer op op die snelheid te geraken.

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            12 maart 2019 om 15:38

            @simonmc: helemaal waar is dat ook niet, rolweerstand is direct afhankelijk van het gewicht, maar speelt idd niet zo hard mee omdat de vermogensbehoefte slechts liniair stijgt met de snelheid. Maar ironisch genoeg, hoe lager de luchtweerstand, hoe groter de rol van de rolweerstand…

            Login om te reageren
            • hotze zegt

              12 maart 2019 om 21:56

              @Onehp: rolweerstand merk je niet zoveel meer van bij dit soort snelheden.

              Login om te reageren
              • Onehp zegt

                12 maart 2019 om 22:23

                @hotze: rolweerstand is grootteorde 1% van het gewicht. Een zware E met wat belading is dat ruwweg 20kg of ~200N. Aan 240km/h = 67m/s. Vermogen 200Nx67m/s=13,4kW=18pk of 10% van het vermogen in het geval van een E200. Een lichtlopende of een zwaar rollende band (verschil kan redelijk makkelijk x2 zijn) zal dus een meetbaar verschil opleveren qua topsnelheid, maar als chauffeur ‘merk’ je daar uiteraard weinig van…

              • hotze zegt

                12 maart 2019 om 22:56

                @Onehp: ok, dan zou ’t effect 10% zijn, niet helemaal verwaarloosbaar maar wel van veel kleiner belang dan de luchtweerstand.

              • Onehp zegt

                13 maart 2019 om 08:18

                @hotze: mijn relaas was dus in reactie dat kilos er ‘niks’ mee te maken hebben. Niks is bij mij alvast 0%…. All good :)

      • SimonMc zegt

        12 maart 2019 om 13:13

        @nopetrolnofun: ik vraag me af of de stroomlijn er ook niks mee te maken heeft. Zo’n doorsnee hatchback ziet me er een stuk minder gestroomlijnd uit dan zo’n Mondeo. De Calibra stond bekend as een zeer gestroomlijnde auto, en heeft een top van 245 km/h met 204 pk. Nog indrukwekkender vind ik dat een versie met 170 pk een top heeft van 235 km/h!

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          12 maart 2019 om 21:57

          @SimonMc: bakverhoudingen…

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      12 maart 2019 om 13:02

      @kennone: Ik vermoed dat de luchtweerstand van die 850 vele malen beter is. Die grote wielen, flinke spoorbreedte, dikke brede bumpers met alle openingen, het ziet er fantastisch uit maar het is niet bepaald aerodynamisch.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 maart 2019 om 13:44

        @dutchdriftking: Maar die Volvo 850 heeft ook de cw-waarde van een flatgebouw.

        Login om te reageren
        • room850 zegt

          12 maart 2019 om 15:43

          @berlinetta: cw waarde van een 850 is 0.29 , een bugatti veyron heeft cw waarde van 0.36. Dus volvo 850 doet dat niet slecht kwa aerodynamica.

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            12 maart 2019 om 18:08

            @room850: Volvo is inderdaad best laag…maar die Veyron is best hoog.

            Login om te reageren
            • vaakbenjetebang zegt

              12 maart 2019 om 22:01

              @simonmc: Frontaal oppervlak staat compleet los van cw. Je hebt beide nodig om de daadwerkelijke luchtweerstand uit te rekenen, maar dat is het wel, qua verband tussen die twee.

              Login om te reageren
              • SimonMc zegt

                12 maart 2019 om 23:49

                @vaakbenjetebang: Juist, is ook weer waar. Ik had gehoord dat de bizarre hoge topsnelheid van de Mclaren F1 bijvoorbeeld, vooral lag aan een heel klein frontaaloppervlak.

              • SimonMc zegt

                12 maart 2019 om 23:49

                @simonmc: Frontaal oppervlak dus.

            • Onehp zegt

              13 maart 2019 om 09:02

              @simonmc: Veyrons cw valt best mee (=goed) als je bedenkt dat die ruwweg 4 tot 5 maal meer moet koelen…

              Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      12 maart 2019 om 13:06

      @kennone: Heeft te maken me aerodynamica

      Login om te reageren
  5. atrak zegt

    12 maart 2019 om 12:16

    Dan vind ik de laatste Civic type-R toch vele malen zotter.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      12 maart 2019 om 12:24

      @atrak:
      Voor sommige is dat net het probleem van de Type-R…
      Ach, leuk toch zoveel keuze!

      Login om te reageren
      • atrak zegt

        12 maart 2019 om 13:43

        @StijnB: Allez een i30N mag ook.

        Login om te reageren
  6. jimmy89 zegt

    12 maart 2019 om 12:46

    Volgens mij is vandaag helemaal niet ‘het moment daar’…
    Ik heb 2 weken geleden namelijk zo’n Trophy al samengesteld in de configurator op Renault.nl, met daarbij gewoon de prijzen van de auto incl. alle opties.

    Vond het uiteindelijk te duur en ben voor een Ford Focus RS ‘met de kop eraf’ gegaan :)

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    12 maart 2019 om 13:01

    Dit moet toch wel een heel fijn speeltje zijn.

    Login om te reageren
  8. gove zegt

    12 maart 2019 om 13:21

    focus rs heb je ook voor dat geld…. 4wd……50 pk meer…..niet frans….

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      12 maart 2019 om 13:38

      @gove: en een interieur om van te huilen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 maart 2019 om 14:32

        @sr20det: Wat is er mis met dat interieur?

        Login om te reageren
      • gove zegt

        12 maart 2019 om 15:22

        @sr20det: idd rlink bij renault is altijd ruk geweest

        Login om te reageren
    • Onehp zegt

      12 maart 2019 om 13:45

      @gove: 100-150kg meer ben je vergeten ;) Al rollend zijn ze even snel vermoed ik…

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      12 maart 2019 om 13:46

      @gove: vervang heb maar voor had, tenzij je op tweedehands doelt.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 maart 2019 om 15:39

      @gove: “niet Frans”. Renault heeft zich eigenlijk wel bewezen een fantastische rijmachine te zijn, dus ik vind dit nergens op slaan.

      Login om te reageren
      • gove zegt

        12 maart 2019 om 16:14

        @simonmc: fout, en met cup chassis heb je een niergordel nodig , stuiterbak

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          12 maart 2019 om 16:31

          @gove: Daarom is het ook een cupchassis. Dat is niet bedoeld voor comfort.

          Login om te reageren
        • veilside_tuner zegt

          12 maart 2019 om 17:55

          @gove: als je een stuiteren wil, moet je de Peugeot 208gti by ps proberen. Ik rij zelf met een rs met cup als daily en ik heb geen idee waar over je het hebt. Waarschijnlijk zelf nog nooit met 1 gereden…

          Login om te reageren
          • ds3thp zegt

            12 maart 2019 om 18:34

            @veilside_tuner: velen hier geven graag een “oordeel” over auto’s zonder er zelf iets over te weten of gaan graag mee in alles wat de media zegt. Jammer, maar wel werkelijkheid!

            Login om te reageren
            • veilside_tuner zegt

              12 maart 2019 om 18:51

              @ds3thp: true, het grootste minpunt van de megane rs als daily wordt bijna nergens vermeld en dat zijn de bridgestone banden.

              Login om te reageren
              • henrie zegt

                12 maart 2019 om 20:53

                @veilside_tuner: Die kunnen er vast wel af…

              • veilside_tuner zegt

                12 maart 2019 om 21:24

                @henrie: tuurlijk, ze zijn al vervangen door Michelin pilot sport 4 banden

        • SimonMc zegt

          12 maart 2019 om 18:10

          @gove: Ik heb een Renault Clio RS R27 gehad, die heeft dus standaard een Cup chassis. En in BELGIE ;-). Mijn nieren leefden nog na 3 jaar !

          Login om te reageren
  9. brera22 zegt

    12 maart 2019 om 13:24

    Netto kost de handbak versie 23K,dus de belastingen zijn hoger dan de netto prijs…

    Welke gek gaat dit nog betalen voor dit autootje hier in Nederland?

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      12 maart 2019 om 19:08

      @brera22: de liefhebber die het kan missen of het er voor over heeft. Helaas zijn dit soort prijzen “normaal” tegenwoordig! Zelfs voor een aangeklede Fiesta ST of Clio RS betaal je 35k

      Login om te reageren
  10. El-Loco zegt

    12 maart 2019 om 14:18

    Vroeger (2010l kostte zo’n RS in de basis 32.995,-…

    Login om te reageren
  11. RiKe zegt

    12 maart 2019 om 14:21

    €55.000….VOOR EEN MEGANE?! Welke idioot gaat dat doen

    Login om te reageren
  12. morph zegt

    12 maart 2019 om 14:58

    Full option in de duurste kleur – na fleetkorting die iedere zelfstandige kan krijgen – kost deze net geen € 40k incl BTW hier in België. Een jaar of 7 terug betaalde ik € 35k voor een “Edition 2012′ met cup chassis en alle opties.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 maart 2019 om 23:52

      @morph: Mmmm, Liquid Yellow. Ik zou die kleur ook nemen. Is een opleg van een 1500-2000 EUR dacht ik?

      Login om te reageren
  13. utregcity zegt

    12 maart 2019 om 16:48

    Als ik 55.000 euri voor een Mègane zou uitgeven, dan zou ie ook wel meer mogen opvallen, en daarom zou ik de Type-R nemen.

    Login om te reageren
  14. 20klepper zegt

    13 maart 2019 om 17:53

    55k voor een Renooit, wat een geld. En krijg je een berg aan plastic in het interieur en vermogen op de voorwielen…
    Doe mij maar een jong gebruikte RS3 : https://www.autowereld.nl/audi/a3-sportback/2-5-tfsi-rs3-quattro-full-options-blauw-29902674/details.html
    2.5 liter 5 cilinder en quattro ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North