Tijd voor een update van de HumanCar, het project waar we hier op Autoblog al een paar keer melding van hebben gemaakt. Het “ding” gaat namelijk in productie en er is bewegend beeld van hoe het werkt.
Twee elektromotoren en wat menselijke inbreng zorgen ervoor dat je met dit hippierijtuigje een snelheid van 100 km/u kan aantikken. Oké, dat is bergafwaarts, maar zonder al te veel inspanning dergelijke snelheden bereiken is leuk te noemen. En je pakt meteen je aanbevolen hoeveelheid dagelijkse beweging mee. Een grijze baard en artistieke pet zijn overigens verplicht als erin wilt rijden.
Voor Fred Flinstone-wannabees met interesse, het sturen werkt als volgt: mee hangen in bochten. Nee, meer is het niet, en het schijnt te werken. Het ding hangt dan ook vol met nieuwe patenten (Imagine™ LMV HumanCar® with BodySteer™ chassis and SyncGuideway™ compatibility) en op de twee video’s hieronder zie je ‘m in actie.
(via green.autoblog)
agarde zegt
Ik vind ‘em wel cool. :P
Fr€d€r!k_EE8 zegt
What the hell…??? is da nu weeral??
vreemd ding zowaar.
bmw_tuning zegt
hahaha grappig zou ook wel zo´mn ding willen :P
mmmmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zegt
kan ie driften?
Okkii zegt
Leuk maar denk dat dit gewoon erug populair in america zal worden :P In europa houdt iedereen zich nog aan een V8 of V12 :D
xilver zegt
@Okkii: In Europa heb je ook niet zulke grote wegen als in de States (oostenrijk nog wel)
toyotaprius zegt
Systeem zal een mooi de verbrandingsmotor in de Prius kunnen vervangen….
Count_Orlok zegt
@toyotaprius: Of gewoon de gehele Prius vervangen? Ongenuanceerd OT: Bah!
PeteyCore zegt
Saai
xilver zegt
zijn dat nou ferrari-velgen die onder dat ding plakken? :D
LambertFransz zegt
Het lijkt wel zo’n speelgoedauto’tje die je eerst achteruit moet trekken zodat een veertje zorgt voor de aandrijving
FieRo zegt
leuk hoor, een soort knijpkat op wielen !
Zou wel wat zijn voor te dikke amerikanen…..deze meneer was eerst ook dik ;)
Freewarefreak zegt
@FieRo: LOL!
Vooral leuk in warme landen. Ik zie me hier al zitten met een bevroren kop in de regen op de A2.. en de rest maar lachen.. nee.. gaat hem niet worden..
Simpson zegt
Binnenkort te bewonderen op en rond campings bij u in de buurt.
als ik fiets / skelterverhuurder was op een waddeneiland wist ik het wel.
clubbtraxx zegt
Wat FieRo zegt, een knijpkat op wielen.
Dat wekt net genoeg energie op om van de plaats te komen, verder rolt ie min of meer gewoon van die bergweg naar beneden. Kortom, slaat nergens op.
Als die meneer met dezelfde kar nou ook weer omdraait en met hetzelfde gemak omhoog gaat praten we verder.
Michael zegt
In principe is’t toch een éénpersoonsvoertuig want je moet gaan meehangen in de bochten? Wat als je nu (zoals mij) 62 kilo weegt, en je passagier 120? Dan gaat ie constant naar rechts afwijken… is niet het voertuig van de toekomst denk ik.
ZwerverRoodbaard zegt
Bakkes dichthouden, want anders hoef je ook geen middageten meer :)
Citrofiel zegt
Nu hoef je alleen nog maar heen en weer te rijden naar de sportschool om je beweging te krijgen. En als je daar aangekomen geen zin meer hebt dan laat je een paar mensen daar hem even opladen, onder het mom van goede beweging.
wijkertje23 zegt
hij start moeilijk … hij moet 2 a 3 x aan die hendel trekken terwijl ik 1 x op start knop druk
Slecht beter uit werken
corvettez06 zegt
@ wijkertje warom denk jij dat tie 3 x aan die hendel moet trekken of begrijp je dat niet , ik vind dit een zeer geslaagd idee , deze mensen doen tenminste wat .
corvettez06 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Cantago zegt
Wat een levensgevaarlijk, veel te zuinig, lelijk apparaat! Ik zie er het nut er niet van in…
rick zegt
de meeste autobloggers trekken zinloos aan hele andere dingen bij het zien van auto’s
maar waarom 2 naast elkaar een banaan variant is smaller, heb je ook geen gedoe met de overhang en de passagier
Bart zegt
Stoplichtsprintje?
C220AMG zegt
Kan je lekker revven voor het stoplicht en tegelijkertijd je auto van vermogen voorzien wie wil dat nou niet!
Oke ik moet het hem nageven, vind het een gaaf concept, enkel erg stijlvol is hij niet. zal uiteraard komen door gewicht en dergelijke maar toch, verbeterpuntje voor V1.2
Chuck G. zegt
Hallo vrienden, Eerst helpen wij mensen begrijpen van een auto niet hoeft te worden ontworpen door en kunstenaar, maar door ingenieurs. De Power System is ’s werelds hoogste rendement menselijke macht toestel gecombineerd met een bionische hybride-elektrische interface. Welkom in de toekomst …