De nieuwe auto van de zaak voor Ocon en Alonso is een Alpine A110 geworden. Veel andere opties waren er ook niet.
Ocon zitten dit jaar bij een ‘gloednieuw’ team: Alpine. Uiteraard verandert er niet bijster veel, behalve de naam en de livery. Toch verandert er nog iets anders: er moeten nu nieuwe straatauto’s gepromoot worden.
De coureurs van Ferrari en Aston Martin zijn natuurlijk het beste af wat auto’s van de zaak betreft. Lecerc nam recentelijk nog een Pista Spider in ontvangst. Ricciardo en Ocon had het vorig jaar wat minder goed getroffen. Natuurlijk, een Renault Mégane RS is ook leuk, maar toch iets minder spectaculair. De naamsverandering naar Alpine heeft natuurlijk niet voor niets plaatsgevonden: nu moet de Alpine A110 onder de aandacht gebracht worden.
Alpine introduceert nu namelijk de Alpine A110 ’trackside cars’. Dit zijn dus de auto’s waarmee de coureurs zich rondom het circuit van A naar B mogen bewegen. Het is de vraag of ze dat ook echt gaan doen, maar dat is in ieder geval het verhaal.
De A110’s zijn voor de gelegenheid gehuld in dezelfde fraaie livery als de nieuwe F1-auto’s. De kleuren blauw, wit en rood (van de Franse én de Britse vlag) zijn dus prominent aanwezig. Alpine heeft geen gebruik gemaakt van de fraaie blauwe lak waarin de A110 te krijgen is, het blauw is nu matblauw. De A110 kan het in ieder geval goed hebben. We wachten met smart op de special edition die ongetwijfeld gaat komen.
Uiteraard krijgen Ocon en Alonso de dikste versie van de Alpine A110: de A110 S. Deze versie heeft 292 pk in plaats van 252 pk. Niet dat het bij deze auto om vermogen gaat, het gaat meer om het specifiek gewicht. Aangezien de A110 S op 1.114 kg zit, kom je uit op 3,9 kg per pk.
Alpine pakte eerder al een pr-momentje met Ocon en de A110. De F1-coureur mocht toen twee proeven rijden voor de Monte Carlo Rally, waar de A110 aan deelnam. Uiteindelijk won het Franse scheurijzertje in de 2WD R-GT-klasse. Dit was 50 jaar nadat Alpine voor het eerst deze fameuze rally op zijn naam schreef.
p993 zegt
Twee clownsauto’s, hoe toepasselijk 😁
silverscope zegt
Kan je toch beter bij Mercedes, Ferrari of Mclaren een potje sturen
JanJansen zegt
@silverscope: dan heb je blijkbaar nog nooit in een echt lichte auto gereden. Dit is leuker dan welke AMG.
Niels99 zegt
Leuk speelgoed 👌
vaakbenjetebang zegt
De livery staat zowaar beter op de A110 dan op de A521 F1. Ik keur het goed.
escort77 zegt
Aap, ring… zal vast goed rijden maar blijft een lelijk ding
Poulusma zegt
Ja precies, dat ze uit al die modellen van Alpine juist dit model hebben gekozen :-p
cloverleaf zegt
Mooie auto. Mooie livery voor F1. Maar op een straat auto al snel een tokkie gehalte. Zeg maar zo’n wanstaltige “M-driekleur”. Als je dat op je auto plakt ma je gelijk je naam veranderen in Ricardo.
Poulusma zegt
@cloverleaf
Ricardo? Dat klinkt eerder Italiaans, Pierre zou dan een betere naam bij een Franse auto zijn toch?
Brandt zegt
Als niemand hem hoeft, breng hem maar, redelijk betaalbaar zowel in gebruik en onderhoud. Voor mij best wel belangrijk. En zeker in die wereld zeldzamer dan Mercedes, Ferrari of ander duur spul.
henkp1 zegt
Zouden Alonso en Ocon echt zulke snobs zijn en hier niet mee gaan rijden of zouden zij deze wagens gewoon op waarde weten te waarderen?
Ok deze Alpines hebben geen 500+ pk’s en ze kosten niet een 3 ton of nog meer, maar het zijn gewoon fantastische scheurijzers die de dikke bolides het behoorlijk moeilijk kunnen maken op vermakelijke bochtige bergwegen.
Ik zou mij er absoluut niet voor schamen om de mijne te parkeren tussen dikke Ferrari’s, Lambo’s, McLarens, Mercedessen etc.
p993 zegt
@henkp1: allemaal waar, maar dit kleurenschema doet nog onder voor de meeste bedrijfswagens die ik dagelijks zie. Het oog wil toch ook wat?!
lotuselises2 zegt
@henkp1: ik denk dat het ze allemaal weinig interesseert. Af en toe moeten ze er waarschijnlijk een PR videootje mee draaien en dat is het dan.
henkp1 zegt
Ik kan me toch voorstellen dat ze er ook mee naar huis rijden. Als dat binnen het bereik ligt althans.
Dutchdriftking zegt
Komt er ook nog een Alpine A610?
ericd zegt
Omdat de A110 in de basis al zo licht is, doet het vermoeden dat ie met een batterijpakket én leuke prestaties kan neerzetten incl. dito range én dat met een gewicht nog altijd lager dan dat van een Cayman met ICE.