Koekoek.
Na jaren van speculaties en berichtgevingen presenteert Lamborghini over enkele weken de Urus. Het uiterlijk is al geen geheim meer, maar het interieur is nog niet aan bod gekomen. Via Instagram zijn wat plaatjes uitgelekt, waardoor we nu binnen in de nieuwe Lambo-SUV een kijkje kunnen nemen.
Het interieur is precies zoals je van een moderne Lamborghini zou verwachten. Het design heeft was weg van de Huracán, inclusief de welbekende startknop. Nieuw is het centrale display. Dat hebben we nog niet eerder gezien bij Lamborghini. Waar de middenconsole van de Huracán en Aventador een knoppencircus is, zien we hier voor het eerst een scherm.
Het display gaan we vermoedelijk terugzien bij toekomstige modellen en facelifts van de Italiaanse autofabrikant. De nieuwe Audi A8 en Audi A7 hebben ook deze technologie aan boord. Het betreft waarschijnlijk een touchscreen met haptische feedback. Onder meer infotainment en climate control kan worden geregeld met dit nieuwe systeem.
Een ander opvallend aspect zijn de aanwezige bekerhouders in de middenconsole. Ook dit hebben we niet eerder gezien bij de Lamborghini Huracán en Aventador. Bij bijvoorbeeld de Huracán is de bekerhouder onopvallend verwerkt in het dashboard.
UPDATE: de Lamborghni Urus is inmiddels officieel, alle info vind je HIER!
Fotocredit: altdynamic via Instagram
ekidey zegt
Dikke Tiguan!
fejjie zegt
@ekidey: De Urus gaat even groot zijn als de Q7.
ekidey zegt
@fejjie: hij oogt niet zo log. Dat is dan wel weer knap!
vagtroep zegt
@ekidey: zo jammer , dat zo een toomerk als Lambonin handen is van VAG. Walgelijk gewoon dat afgekort stuurje, lijkt wel een polo gti stuur maar dan met een stier erop.
renegade zegt
@vagtroep: Na twee keer kijken vrees ik dat ik het daar wel mee eens ben…
decl zegt
@vagtroep: je hebt helemaal gelijk wat een troep. maakt die VAG groep en hebben Lambo om zeep geholpen!!!!!
viezefreddyw zegt
Je ziet het aan alles dat het een VAG-product is. Het echte Lamborghini mis ik hier. Jammer.
willeme zegt
@viezefreddyw: dat ben ik niet met je eens. Dat is juist goed. Ze bouwen daar goede, doordachte interieurs.
Ik heb wel eens in een Diablo gezeten: dat is echt drama (alhoewel de Countach bog erger is op dat vlak). Tuurlijk heeft het charme, maar dat interieur was ontworpen voor en door chimpansees. Omdat het slecht is, vinden we het mooi en stijlvol. In plaats van een strak Audi interieur was het een bende met overal Fiat schakelaartjes en knopjes. Het lijkt nergens op. Gelukkig werd het met de jaren (en Audi bemoeienis) veter.
De Murcielago was al een stap in de goede richting en de Gallardo was nog beter. Gewoon een strak interieur, netjes afgewerkt en prima materialen. Dat mag best in zo’n auto. Zeket de Urus gaat veel verkocht worden, dan moet het interieur gewoon in orde zijn voor dat geld.
skinnybmw zegt
@willeme: Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat het interieur veel op VAG moet lijken? Het mag wel wat bijzonderder, met de kwaliteit van Audi, dat wel natuurlijk. Je zit tenslotte in een Lambo. Het is gewoon tè saai voor een Lambo.
willeme zegt
@skinnybmw:
Jawel ..
Dat is wat kopende klanten nu eenmaal willen ..
De puristen kopen niet ..
Hoogopgeleiden ook niet ..
skinnybmw zegt
@willeme: dat hoef je me niet uit te leggen, vroeger reden alleen echt auto liefhebbers en puristen in Lambo’s. Nu is het saaie, commerciële marketing rommel geworden. Misschien beter maar daardoor wel saaier. En beter hoeft juist niet saaier te zijn door een beetje onderscheid.
willeme zegt
@skinnybmw: nee. Ook vroeger waren Lamborgini’s voor patsers en playboys.
Liefhebbers kopen geen auto’s ;)
skinnybmw zegt
@willeme: nee, ook vroeger reden liefhebbers in Lambo’s ..
Patsers showden hun Lambo’s, die reden er niet echt mee ..
..
willeme zegt
@skinnybmw: hahaha, dat is zo :-)
granlusso zegt
@willeme: Ik ben het helemaal met je eens. Bovendien vind ik dat men bij het design van de Urus het interieur van de auto echt een eigen gezicht heeft gegeven.
skinnybmw zegt
@granlusso: meen je dit nu echt? Er is toch bijna niks ‘eigen’ aan dit interieur? Het zal wel aan mij liggen, maar vroeger kon ik auto-types nog herkennen aan interieurs, binnen de VAG-groep is het bijna alleen nog herkenbaar aan hele kleine details. Zo jammer, maar ja, ben een purist in dit soort gevallen. Jammer dat de tijden veranderen, puristen het verliezen van het commerciële door overname van grote bedrijven. Laat Koenigsegg en Pagani alstublieft nog lang hun eigen zaakjes regelen, dat geeft nog wat interessants en unieks om naar te kijken.
Lang leve Koenigsegg en Pagani!
granlusso zegt
@skinnybmw: Nou, ik zie hier typisch een Lamborghini-stijl qua vormgeving.
Dat je het interieur van een Volkswagen, Seat, Skoda en een Audi naast elkaar kunt leggen begrijp ik, maar ik weet echt niet waar je het over hebt bij de interieurs van Lamborghini.
skinnybmw zegt
@granlusso: het is tè saai, geen extreme gekkigheid wat juist past bij Lambo. Kijk maar eens naar het interieur van een Pagani bijvoorbeeld.
mashell zegt
@skinnybmw: de interieurs van Pagani en Spyker hadden als primair doel om duidelijk te maken: dit is een show auto! Voor de boulevard niet voor het circuit!
Deze Lambo is bedoeld als daily driver, daar hoort een normaal en bruikbaar interieur bij. Het wordt allemaal al een stuk beter als je wat kleur gaat toepassen.
skinnybmw zegt
@mashell: het wordt zeker beter als je wat kleur toepast. Alles zwart vind ik sowieso saai. En ben het ook met je eens dat dit een ‘daily’ is vergeleken met een Pagani en daardoor ook bruikbaarder.
granlusso zegt
@skinnybmw: Ik snap je punt. Qua gekkigheid mag het nog iets gekker inderdaad.
Maar je moet dan ook toegeven dat Ferrari nóg ‘saaiere’ interieurs maakt. Zij leggen de focus heel erg, vooral vroeger, op ingetogenheid. Ik kan dat persoonlijk waarderen, maar het is wel redelijk doorsnee (afgezien van de mooie materialen en leerdoelen natuurlijk).
granlusso zegt
@granlusso: *leerdoelen=leersoorten
v6ti zegt
@willeme: dat is nu helemaal idee van een Lambo. Totaal schreeuwerig ontwerp, maf interieur, gekke design features, niet die saaie duitse schakelaars en grijze troep allemaal die je in elke VAG oliestoker ziet. DAT is de reden dat mensen een Lambo kochten en niet om het ergonomisch en doordachte interieur.
viezefreddyw zegt
@willeme: Ja, dat zal allemaal wel. Maar ik vind dit gewoon niets aan. Niet dat ik de interieurs van het merk in de voorgaande jaren wel goed vond, zeker niet. Maar je ziet aan alles dat dit een Audi en/of VAG product is. Het straalt geen Lamborghini uit. Jammer vind ik dat.
Hiermee zeg ik niet dat het een slecht of lelijk interieur is, absoluut niet. Maar het mist het gezicht van Lamborghini. Of erger nog, het mist een eigen gezicht. Maar dat is wat ik vind… En ik koop het toch niet dus wat zal VAG het boeien wat ik vind.
str8six zegt
@viezefreddyw: exactly my thoughts. Zo jammer. In de Aventador was dat ook al zo goed te zien. Ik snap wel waarom maar als je zoveel geld uitgeeft aan een auto mag je toch wel verwachten enige verschillen te hebben met bijv. een A8 (waar dat vetvlekken scherm uitkomt)
mrrobot zegt
Klopt echt iets niet aan de foto’s. Hoe zit het nou met die middenconsole????
rubend zegt
@mrrobot: inderdaad, die middelste foto lijkt niet bij de Urus te horen!
flatsix010 zegt
Ik had gehoopt op een iets luxueuzer interieur. Het is tenslotte een SUV, die zijn tegenwoordig gemaakt om door de PC te rijden.
remon0797 zegt
Mooi dat Audi stuur haha
flatsix010 zegt
Een Q7 met hexagonale knopjes.
erwh zegt
En dan ook nog zo’n irritant afgeplat stuur erin..
fransananas zegt
Dit doet mij echt niks. Wat een saai interieur. Teveel Audi zie ik erin terug, als koper zou ik dat niet willen bij een lamborghini. Komt best uit, ik zou hem toch niet kopen
olivier420 zegt
Zat er een kabouter achter het stuur? In die stoelstand kan een fatsoenlijk Europees mens z’n benen toch niet kwijt ?
rufctr01 zegt
Wel heel veel Audi in deze Lambo. Daarvoor moet je teveel geld neertellen voor een Lambo.
Dutchdriftking zegt
Dus een Huracan dash met een Audi stuur. Verassend.
allesmetturbo zegt
Vlakke stoeltjes voor in een lambo, lijken wel audi stoelen.
Ben wel benieuwd hoe dit rijdt. Lijkt mij alsnog wel dik om te rijden, ookal is het een suv
jasperh zegt
En zo te zien ook weer voldoende zonnebrilhouders. Fijn voor als je ook in deze Lamborghini je zonnebril niet op je hoofd kan laten staan.
alex1589 zegt
Word niks, totaal onpraktisch en zeer irritant als je er lang en vaak in zit.
hijman85 zegt
Haha wat een treurnis
skinnybmw zegt
Wat een ontzettend saai interieur…niks spannends meer aan tegenwoordig, zo jammer.
ederooij zegt
Goed kijken wat jullie posten. tweede foto is van een Performante, staat er ook duidelijk bij geschreven op instagram. En jullie vergeten de andere foto.
OT: het ziet er gewoontjes uit, afwachten hoe deze er in real life uit ziet.
ibssr zegt
Het verdienmodel SUV zal net als bij Porsche ervoor kunnen zorgen dat Lamborghini meer geld ter beschikking krijgt op sportwagens te bouwen zoals in het verleden. Denk aan Miura en Countach. Ook is het natuurlijk prima dat de puristen of academici naast hun sportwagen Lambo voor het gezin ook nu bij Lamborghini kunnen shoppen. Mooie tijden voor Italië, toch? Ferrari gaat al jaren als een speer. Maserati is ook al een wereldmerk en heeft zijn eigen marksegment (staat ook niet meer in de schaduw van Ferrari). Zelfs Alfa Romeo heeft weer de aansluiting gevonden met het verleden. Alfa Romeo als moeder van Ferrari verkoopt dit jaar weer meer dan 130.000 Alfa’s en breekt met 11000 verkopen in Amerika een record. Laat maar komen die Urus. Ik ben benieuwd wie in mijn buurt de eerste is.
boomhauwer zegt
Ik begrijp niet waarom die persfoto’s van in de woestijn nog niet hier gepasseerd zijn op autoblog? Staan op alle andere auto websites…
r2d2 zegt
Aan alle puristen in op dit blog. Ten eerste; ik ben het eens, dit is een audi interieur met een Lamborghini saus.
Maar; stel je bent een purist met aardig wat geld, genoeg voor een Lamborghini. Koop je een Urus? Nee. Dan wil je die Perfomante.
Stel je hebt het toch niet zo doordacht en je koopt wel een Urus. Want is lekker praktisch, meer ruimte, je kan nog iemand meenemen. Je boendert wat af met je Urus in Duitsland, maar elke keer als je een lekker b weggetje gevonden hebt geeft de navigatie en de airconditioning de geest. En dat terwijl je je nieuwe (warme) trui aan hebt. Niet ideaal. Je vervloekt die wagen van je. Nu moet je de wagen stoppen, je telefoon heel ongemakkelijk positioneren met Google maps en je weg terug vinden. Daarnaast gaat het enorm regenen en doet die regenschakelaar moeilijk. Opeens herinner je de verhalen van die maat met z’n Cayenne Turbo, die vond dat geweldig. Toch maar eens bij Porsche gaan kijken.
Bovenstaande scenario is wat er gebeurt als ze een ouderwets Lamborghini interieur hadden ingebouwd. Mensen zullen dit in een speciaal sport model misschien nog vergeven maar een Urus is een 2e, 3e of nog hoger nummer auto in de garage. Die moet geen nare foutjes hebben dan wordt hij gewoon ingeruild. Mensen die de auto als eerste kopen, zullen ook gaan voor meer ruimte, praktisch etc. dan een Aventador of Huracan. Die willen dan ook dat het interieur praktisch (genoeg is). Vandaar dat Lamborghini het nu zo goed doet. De auto’s doden hun eigenaar niet meer en binnenin doet alles het en is het goed toeven.
En ja ik vraag met ook af; dat moet toch kunnen? Uniek en degelijk functioneel? Maar de markt is zo klein, ze komen er blijkbaar mee weg.
apriliarsv zegt
Mooi stuur, hetzelfde als in een Audi A4….