De wanhoop nabij?
Ferrari moet alles uit de kast halen om nog kans te maken op het winnen van het kampioenschap. Terwijl Mercedes met Hamilton in volle koers voor de winst gaat, lijkt Ferrari elk weekend problemen te hebben. Twee weken terug in Japan was de druppel. Vettel maakte een spin bij een inhaalpoging op Verstappen en kwam niet meer in aanmerking voor een podiumplek. Kostbare punten gingen verloren.
Het Italiaanse raceteam zal alles op alles zetten in Austin om een goed resultaat te behalen. Ze laten niets aan toeval over. Zo werd door de aanwezige media opgemerkt dat Ferrari aanpassingen heeft uitgevoerd aan de vloer van de auto. Het gaat om aerodynamische vernieuwingen, in vorm van allerlei kleine vleugeltjes. De komende vrije trainingen en de kwalificatie van morgen zal uitwijzen of deze vernieuwingen aan de SF71-H een gewenst resultaat gaat brengen.
El nuevo fondo d Ferrari. Complejo y abriendo nuevas vías d desarrollo. Deflectores verticales en zona d los cortes del fondo delante d rueda trasera. pic.twitter.com/4detYwbdCQ
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) October 18, 2018
De nieuwe aerodynamica moeten Raikonnen en Vettel vooral helpen om meer snelheid te behalen. Vooraan rijden of druk uitoefenen vanaf een tweede, derde of vierde positie. De eerste vrije training begint om 17:00 uur Nederlandse tijd. De kwalificatie is morgen om 23:00 uur en de race start zondag om 20:10 uur.
kannito zegt
Raikonen met ham van de baan rijden anders lukt het niet
janmetdelangeachternaam zegt
Handig om je band op stuk te rijden wanneer je een licht tikje hebt met de zijkant van deze Ferrari..
lekkaah zegt
@janmetdelangeachternaam: Max Verstappen Defense Mechanism®
acizane80 zegt
@janmetdelangeachternaam: ze gaan eerst in de quali fe pole pakken om tijdens de race mensen die hun inhalen uit te schakelen zonder zelf schade op te lopen (ehm, max) en dan kunnen ze mischien winnen.
kniesoor zegt
Wordt een vinnig ritje.
berlinetta zegt
Toen ik de titel las, hoopte ik eigenlijk dat het Ferrari’s laatste poging is om Vettel kampioen te maken. Zo niet, dan vliegt hij eruit. Jammer. Van mij mag Vettel bij een subtopper gaan rijden.
SvenB zegt
@berlinetta: wie weet wat onze vriend uit Monaco kan doen. Dan mag Vettel 2e rijder worden!
berlinetta zegt
@svenb: Ik ben ook benieuwd. Leclerc doet het vooralsnog niet slecht, maar hij heeft nog niet veel ervaring. Ik betwijfel of hij volgend jaar al meteen competitief gaat zijn. Aan de andere kant, als Ferrari de potentie van Leclerc ziet, gaan ze het team hopelijk meer op hem inrichten en minder op Vettel. Heb al gelezen dat Ferrari zich sowieso steeds minder van Vettel aantrekt.
potver7 zegt
@berlinetta: Als er iets is waar Vettel niet zo goed in is, dan is het wel inhalen. Inhalen in de Formule 1 valt toch al niet mee, maar vooral Vettel kun je niet vaak betrappen op een geniale move. En als hij het probeert gaat het relatief vaak mis, met name onder druk. Daarentegen is hij wel ontieglijk goed in positiebehoud, maar daar heb je alleen wat aan als je in de snelste auto rijdt.
henk_he zegt
Goh, extra aërodynamica. Wat ieder team iedere race doet en zelden/nooit voor verrassingen zorgt…
kevin1400 zegt
Ze kunnen beter een bots waarschuwing er voor hem in maken..
potver7 zegt
Wat een rare flapjes, en waarom zijn ze geel?
gregorius zegt
Ze kunnen beter die superelektromotor weer inschakelen. Want deze vinnetjes gaan het verschil niet maken.
Gulli zegt
#teamgelepijlen
justsomebody zegt
Tsja , Redbull geeft je sowieso al vleugels
dwfc zegt
Max rijdt die er wel af
ruud1954 zegt
Ben nooit echt kapot geweest van Vettel. Ja, hij is een paar keer wereldkampioen geweest. Maar ja, toen was de Red Bull onverslaanbaar
healey zegt
Sinds de FIA wat extra sensoren op het hybride systeem heeft gezet om te kijken of ze de boel belazerden is het opeens gedaan met de prestaties. 2 seconden achter Hamilton in VT1… maar dat zegt niets :-)
hape zegt
@healey:
Jij roeptoetert AMuS nog even na? De FIA bij monde van C. Whiting himself heeft al lang verklaard dat zij geen extra sensoren hebben geplaatst en dat dit een broodje aap verhaal is.
HZW zegt
Heel veel heeft het niet geholpen.
1ste training:
Hamilton : 1:47.502
Bottas : 1:48.806
Verstappen : 1:48.847
Ricciardo : 1:49.326
Vettel : 1:49.489
Räikkönen : 1:49.928
lavoro zegt
Palantir heeft echt de meest fantastische sponsorplek zeg ?
ahs1979 zegt
@lavoro: maar het is wel met lichtgevende verf aangebracht. Anders zie je het niet als ze door de tunnel bij Monaco knallen en dat kan natuurlijk niet. ?
alfalfa zegt
Ferrari’s versie van Volvo’s SIPS? (Side Impact Protection System)
jochempie zegt
Ha, dat doet me denken aan mijn studietijd.. weken broeien op twee ontwerpen, is het allebei net niet.. de tijd begint te dringen, morgen inleveren. In vijf minuten verzin je iets nieuws en is meteen het beste idee tot dan toe.