Wat krijg je als je een Chevy Epica, een BMW fünfer en een Lexus LS in een Moulinex stopt? Juist ja, een poedelnaakte Hyundai Genesis…
Ziet het er daardoor karig uit? Integendeel! En als je V8 kunt rijden voor de prijs van een zescilinder, dan maken mij die paar gekopieerde lijntjes ook weinig uit. De Genesis zou op de Detroit Motor Show onthuld worden, maar de Koreaanse website bobaedream schotelt ons deze platen voor. Het lijkt erop dat dit dezelfde Hyundai is als dit eerder gespotte exemplaar. Er rijdt echter ook nog een andere grote Hyundai rond met een beduidend andere C-stijl. Waarschijnlijk pakt Hyundai het direct dus groots aan en komt het Koreaanse merk met zowel een tegenhanger van de BMW 7-serie als met een tegenhanger van de fünfer. Zoals we reeds weten, zal in ieder geval één van Hyundai’s grote modellen de beschikking krijgen over de 4,6 L V8 met 385 pk. Die versie wordt dus in een lekker gunstige periode geïntroduceerd…..
Als ik de achterkant van deze Genesis / i50 / i70 zo zie, dan ben ik benieuwd hoe BMW erover zal denken. Kreeg de volgende generatie 5-serie / 7-serie toevallig ook niet zo’n kont? (via: autoblog.com)
Update: met dank aan Dennis & Mr. R voor de opgesnorde foto’s…
rickadelic zegt
achterkant letterlijk gestolen van de bmw 7
christian zegt
Het is echt weer een Koreaan …
vla zegt
de neus doet eerder denken aan een Mercedes CLS en de achterkant aan een 5-serie
L-Fred zegt
Hmm, ja, voorkant Lexus (kan er echt zo een L-logo op plakken) en de achterkant een Beemer.
Het lijkt “potjandorie” :-))) wel noeste Chinees handwerk !!
Ozzy zegt
Mooiiii
Thomas zegt
Heel erg nice!
Naast de nieuwe coupe concept nog een reden om een koreaan te rijden! Evenals dat een merk als samsung ook steeds beter wordt qua kwaliteit (wat in het verleden wel eens de wensen over liet) gaat Hyundai er ook op vooruit!
Bol zegt
Dikke bak, ik zou mn LS600H er wel op inruilen :-)
yannick zegt
kan je ni menen hé Bol? :-p
ik zie er een 5serie een 6serie een Sklasse een lexus xxx in…
willem zegt
pheaton voorkant met bmw 5 serie achterkant
PieterA zegt
Ik moet weer lachen met dit ding, useless.
Rick zegt
Waarom zit dat logo er zo debiel op? @Willem hij lijkt niet eens op de Pheaton!
Georgio zegt
Wordt dit net zo’n verkoopsucces als de Nissan Maxima?
Het blijft een Hyundai…..
Apache zegt
Dik!! Hoe Lexus er had moeten uitzien.
Peurno zegt
Als je grof/ ff snel kijkt lijken die achterlichten een beetje op een 3-serie
China he…
allles maar blijven kopieeren
mashell zegt
Op basis van alleen een neus en kont kunt je een auto, net als een vrouw, niet beoordelen. Maar op basis van die neus en kont keur ik deze ook nog niet af.
N!SS@N zegt
Niks kopie van… Lijk toch nog redelijk veel op de vorige Sonata…? (laatste facelift)
Michael zegt
Wow, dit ding gaat afschrijven!!!!
Michael zegt
oh en Peurno: China?
Maarten zegt
leuk … een zwarte auto ;)
W!d zegt
ik vind de achterkant iets mondeo-achtigs hebben :) das een goed teken denk ik dan maar..
Mr. R zegt
Het ziet er toch zeker niet slecht uit! Een beetje een BMW-kofferklep, maar dat is geen schande. Hoewel het er dus prima uitziet, ben ik toch een beetje teleleurgesteld: de Genesis Concept was gewoon écht mooi. Dit is niet ‘écht mooi’, maar gewoon netjes en prima.
Zó moest de achterkant zijn! Hmm!
Nog wat foto’s, waar de achterkant wat gunstiger op staat:
En toch… Hyundai, die achterkant van het concept *zucht*, die was zo mooi. Zo niet-koreaans, zo vernieuwend, zo origineel.
jack zegt
ik vind het opzich wel een mooie auto…
en wat betreft mensen die zooooo merk gebonden zijn.
Wanneer op deze Genesis een Bmw logo had gezeten, had je ‘m mooi gevonden, en als er op de vijf of 7 een Hyundai logo zat, dan vond je die lelijk….
Tja, mens schijnt toch een kudde dier te zijn…
jack zegt
Ter aanvulling:
Zo moet je het eigenlijk lezen:
“Ik ben Beemer fan, beemers zeer mooi, deze auto lijkt erop en is daardoor niet mooi”.
Maar met het feit dat hij erop lijkt wil dus zeggen dat je je eigen auto ook lelijk vind.
Tja…
bozewolf zegt
Geen lelijke bakkie, maar als ze daadwerkelijk i30/i50/i70 als tags erop plakken is dat één van de swierste acties ooit in autoland. Hoe schaamteloos kun je iets jatten, zeg? Noem ze dan meteen Byumdawai.
Peurno zegt
@ Michael
oh srry
dat hele azie (China, Korean enz.)
marnik zegt
puur lexus LS 600 en niks mercedes of bmw
dekster zegt
Was genesis niet het bijbels verhaal van de schepping?
Dus dit is dus een christen-auto?
David38 zegt
Ik snap het nut van al die grote sedans niet zo, behalve wanneer je een auto-met-chauffeur zoekt. De 5 serie en A6 zitten al tegen de 490 cm aan, lijkt me fors genoeg. Alsmaar groter voegt meestal alleen gewicht en verbruik toe en gaat ten koste van ’t rijplezier.
Doe mij maar een 530d Touring automaat trouwens.
Vormgeving gaat idd vooruit bij de hondeneters, maar veel slechter kon ook eigenlijk niet. Hoewel…als je naar sommige Chinese “designs” kijkt…..
Hylke zegt
Genesis….doet mij denken aan phil collins :-) maar dan blijkt het om een Hyundai te gaan :(
rashaad zegt
wauw. mooie auto man
smoke zegt
Genesis is inderdaad het eerste boek van het Oude Testament: “in den beginne…”
Pretentieuze modelnaam dus :) Maar volgens mij is de Genesis als modelnaam nog niet definitief.
Phil Collins, inderdaad…De man die van de band een succes maakte. Hij schijnt ook erg blij te zijn met zijn Oscar:
Rick dos zegt
Hij lijkt op dit en hij lijkt op dat. Normaal heb ik daar ook wel iets aan toe te voegen, maar niet in dit geval.
Ik vind Hyundai de laatste tijd wel érg goed bezig. Het begon eigenlijk al bij de Santa Fe dat werd doorgetrokken met de i30 en laatst was daar de Genesis coupé.
Ze zijn in mijn ogen dus op de goede weg en ik denk dat je dat alleen maar moet toejuichen. Geef ze in ieder geval een kans. Want de andere optie is wat we in het verleden al hebben mogen begroeten van Hyundai en dat willen we niet denk ik.
Ze “lenen” wel veel van BMW overigens. Zelfs de type aanduiding vind ik wel BMW-ish….
thom zegt
Lekker orgineel net zo als de nieuwe mazda 6 ook zon lexus look a like
gilein b zegt
copy of niet. die auto is echt heel erg mooi!!!!!!
Rob USA zegt
Zo hehe weer een auto die op alle andere lijkt . Nog een paar jaar en je kan alle logo’s met elkaar verwisselen en niemand die het merkt! Word ook heel lastig op de parkeerplaats van IKEA jullie auto terug te vinden! :)
Rick dos zegt
@Rob USA
Case in point! ;)
azerty zegt
er zijn mensen die de type-aanduiding van bmw nageaapt vinden???
zucht, een cijfertje dat verandert naargelang de grootte van de auto, met daarvoor en daarachter nog wat andere letters en cijfers. Alsof ze daar niet zelf konden opkomen.
Er zijn nog merken die dat hebben:
Peugeot: 20x, 30x, 40x, 60x
Mazda: vroeger 121, 323, 626, 929 en nu 2, 3, 6
BMW: 3xx, 5xx, 7xx
BMW heeft dat systeem eerder overgenomen van Peugeot dan :D.
Wel jammer eigenlijk want een naam is veel mooier.
Wel opmerkelijk dat de wannabe-snob- en premium-merken bijna allemaal zo’n systeem gebruiken.
BMW: 1xx, 3xx, 5xx, 7xx
Audi met hun papierformaten A2 A3 A4 etc…
Is dat voor de pikorde in het kastensysteem of zo? 7 is groter dan 5 dus met die auto ben je meer snob of zo.
R. zegt
zie ik daar een lexus gs? :O
Tombnolz zegt
Het boek Genesis begint met de zin: “In het begin schiep God de hemel en de aarde”
Beetje pretentieus van Hyundai hé :)
Apache zegt
Ze zullen vast wel een nieuw premium-merk oprichten hiervoor… hoop ik toch. Hyundai wordt gewoon niet aan luxe gelinkt.
Wat dacht je van de “Apache Genesis” bijvoorbeeld? Die naam linken wij toch meer aan stijl, klasse, intelligentie en schoonheid? ;)
Mike zegt
Zou me idd niets verbazen als Hyundai inderdaad een luxe tak gaat voeren, net als Nissan met Infiniti en Toyota met Lexus. Apache kan ik met niet helemaal in vinden. Ik denk dat ze gewoon de naam Genesis als merknaam gaan voeren…
Dus een Genesis I70 bijvoorbeeld.
Ted zegt
@ Jack: Wanneer op deze Genesis een Bmw logo had gezeten, had je ‘m mooi gevonden, en als er op de vijf of 7 een Hyundai logo zat, dan vond je die lelijk…
Daarmee, beste Jack, sla je de spijker ontzettend op z’n kop. Ik heb het grapje een keer uitgehaald tijdens een lezing die ik gaf voor een zaaltje pratende pakken. Met concepten van Koreaanse merken met een logo van BMW of MB. Of een MB-concept met Kia-logo. Geweldige resultaten met één conclusie: de mensen kopen imago en hoe de auto er uit ziet, speelt een mindere rol. Want is de huidige BMW-lijn nu ècht wel zo fantastisch mooi?
joep zegt
@apache en mike, Ik dnek niet dat hyundai dat nodig heeft. Ik denk inet dat iemand zich er nu ook nog voor zou schamen om ‘een dure toyota’ te kopen. Dus de lexus modellen gewoon als toyota verkopen.
Als hyundai zich net zo blijft ontwikkelen als ze de afgelopen jaren hebben gedaan, dan hebben ze over 10 jaar dnke ik echt geen luxe divisie nodig.
RenesisHP zegt
De Koreanen evolueren de goede kant op. Gaan steeds serieuzer worden.
Rick dos zegt
“Geweldige resultaten met één conclusie: de mensen kopen imago en hoe de auto er uit ziet, speelt een mindere rol.”
Wat?! En daar had jij een zaal vol “pratende pakken” voor nodig om daar achter te komen?
Valt me een beetje van je tegen Ted….
M3Power zegt
)
lol
M3Power zegt
geen afbeelding ?
Ted zegt
@ Rick dos
Soms is het leuk om eens te kijken of iets werkelijk klopt, ofschoon ik aan het axioma niet twijfelde.
Rick dos zegt
@Ted
Aha! So that´s your excuse! ;)
Mike zegt
@ Joep
Het gaat bij luxe merken niet of je je al dan niet voor de auto schaamt: het gaat er om of je er status aan ontleent. Een auto voor het luxe zakelijke segment, waar Hyundai deze Genesis in wilt positioneren (BMW, Audi, Mercedes, en in mijn optiek ook Lexus), daar gaat het niet zozeer meer om hele rationele aankoopbeslissingen als prijs/kwaliteitverhouding. Ben het met je eens, voor een toyota hoef je je echt helemaal niet te schamen, maar een status auto is het nog steeds niet. Lexus heeft dat wel, en in de US heeft Infiniti dat ook. Vandaar dat een loskoppeling wel eens zou kunnen werken
Dennis zegt
4.6 liter V8, dat4.6 geeft te denken, want dat is volgens mij een krachtbron van Ford, Grand Marquis, Town Car, Thunderbird en de Mustang gebruik(t)en die.
rider zegt
dat is wel een flinke wagen! qua afwerking ziet het er ook heel erg verzorgd uit. ik vind die achterkant trouwens wel beter in balans dan het voorbeeld van BMW. die zijn net te ver gegaan met metname de kofferklep.
Hyundai kennende zal deze motor wel een world engine zijn, in samenwerking met mercedes, mitsubishi, kia en ssangyong. die gaan we dus ook weer in een ander merk terug zien. hij heeft wel heel toevallig dezelfde specs als de oude ford v8 (4.6liter/385pk).
ben benieuwd of hyundai er in europa ook een markt voor ziet. hier is de concurrentiestrijd immers erg heftig in deze klasse. (lees 5serie, e-klasse, a6)
cheese dippers zegt
-bmw 5 serie achterlichten -bmw 5 serie ramen -bmw concurrent-
welke hoort niet in het rijtje thuis??
duhh!
frank01 zegt
Uuuh mannen…de tijd zel het ons leren..en wat is status…jezelf voor de gek houden? Dus je denkt dat je een groter mens bent als je ….je imago stijgt met een… Doet me denken aan die reclamespot met die man met dat toupetje in die sportauto……I’m too sexy 4 my….
The Bull zegt
Pas maar op Duitsland!
Ja jullie worden te Duur!
Dan maar een Hyundai!
frank01 zegt
Laat ik het zo zeggen… -m’n laatste reactie-,
tijdens een interview met een Toyota baas kwam volgde een uitspraak dat er op neer kwam dat zij(Toyota dus) .. angst hebben voor de Koreaanse merken als hun grootste concurrent en niet voor de Duitse…!
en volgens mij meent hij dat echt serieus.
JP West zegt
Goede smaak bestaat uit meer dan combi’s van goede elementen. Boerenkool is lekker. Spaghettisaus is ook heerlijk. Maar boerenkool met spaghettisaus is niet te vreten. Zo is deze Bratwurst met sushi ook een niet te vreten combi. Lexus met BMW, smakeloos. Hyundai vast en zeker gemaakt van goed spul, maar niet te vreten!