Volkswagen laat op de autoshow van Peking deze New Midsize Coupé zien, aanval op Mercedes CLA in 3,2,1…
Donderdag gaven de Duitsers ons al wat schetsen in handen, nu krijgen we het volle beeldmateriaal te zien. De New Midsize Coupé kan gezien worden als alternatief voor de Audi A3 Limousine en is met zijn 4,57 meter lengte het kleine broertje van de Volkswagen CC. Het model staat op het MQB-platform maar is desondanks een dikke 1,84 meter breed. Voor jullie referentie, dat is breder dan een Passat.
De felrode concept heeft onder de kap de krachtbron van de Golf GTI. Die in dit geval de 220 pk sterke coupe in 6,4 seconden naar de 100 km/u stuurt. De top ligt op 244 km/u. Uiteraard is dat feestje gekoppeld aan een 7-traps DSG-bak. Of en wanneer de New Midsize Coupé in productie gaat is niet bekend, maar het moge duidelijk zijn dat de jongens uit Wolfsburg graag de aanval inzetten op de Mercedes CLA.
norge zegt
Verkeerde foto’s ? Ik zie geen coupe..
230kompr zegt
@norge: haha ik ook niet, zou eerder zeggen dat het de sedan versie van de golf is.
alcantara zegt
@230kompr: Jetta dus?
Donstil zegt
@norge: Nou he. Tegenwoordig mag ook alles maar coupe heten.
alcantara zegt
Is gewoon een sedan, zou de nieuwe Passat kunnen zijn.
base zegt
Inderdaad… Zie weinig coupe lijnen! Hij is wel netjes
bartteeuwen zegt
Heh ik zie geen coupé?
sydney zegt
Net zo een 4 drs coupé als een CLS,CLA,en Passat CC dus.
lambo4all zegt
Behalve wat hierboven genoemd wordt ben ik benieuwd wat er met de cc gaat gebeuren? Die lijkt me toch niet heel veel groter dan deze, en zal zeker niet meer binnenruimte bieden gok ik zo.
sydney zegt
@lambo4all: De CC gaat geen opvolger krijgen.Daar is geen markt meer voor.
lambo4all zegt
@sydney: aha dan klopt het weer!
sydney zegt
@lambo4all: true that!!
mipmip zegt
@lambo4all: oh als opvolger voor de CC vind ik het wel ok, zo gedownsized. Ik vind de CC een mooi idee, maar in dagelijks gebruik veel te duur voor wat het is. Een slag kleiner/zuiniger lijkt me prima.
mipmip zegt
Een soort van sedan versie van de scirocco. Vind ik niet gek. Wat ik wel gek vind
mipmip zegt
… wat ik wel gek vind is wat VAG in hemelsnaam wil bereiken met audi en vw ( en seat en skoda) modellen die voornamelijk allemaal met elkaar concurreren. Alleen het materiaal op stoelen en dashboard is straks nog het verschil…
lambo4all zegt
@mipmip: je vergeet het meest onderscheidende onderdeel bij vag: de badge..
mashell zegt
@mipmip: lijkt me evident, totale markt dominantie willen ze bereiken. En door veel varianten van dezelfde techniek aan te bieden kun je voor elk wat wils maken.
mipmip zegt
@mashell: tsja, maar ik denk dat veel mensen of voor vag kiezen of voor iets anders. Ikzelf heb destijds getwijfeld tussen polo en ibiza en vond het tweedehands prijsverschil minimaal, terwijl de polo iets meer tijdloos interieur had dus is het een polo geworden. Wat VAG natuurlijk wel bereikt is dat er van de VAG kopende mensen noout een.reden is niet VAG te kiezen, je kan met een skoda citigo beginnen en naarmate je rijker wordt bij lamborghini uitkomen (of andersom als je pech hebt).
mashell zegt
Het lijkt bij de “foto’s” alsof de te grote wielen er achteraf in gemonteerd zijn.
ArnoldH zegt
Is dit niet gewoon een Passat met tuning bumpers en te grote velgen???
moondustfocus zegt
Gewoon een nieuwe Jetta
henrie zegt
Kan iemand de ontwerpers bij VW eens vertellen dat 23 horizontale lijnen in het front NIET spannend oogt?
Of misschien is dat ook helemaal niet de bedoeling, dat kan natuurlijk, maar waarom zou je ‘m dan wel (heel spannend!) ‘Coupé’ noemen, terwijl het gewoon een 4-deurs is?
desjonnies zegt
Ooit zat ik op een cursus met een hoge piet van Mercedes.
’s avonds aan de bar vertelde die : BMW keek naar Mercedes, Mercedes keek naar BMW en ze waren zo druk met elkaar bezig, dat AUDI zichzelf geruisloos wist te positioneren tussen die twee
Met al dit drukke over-the-top CLA welles-nietes gedoe, kan er zo maar ineens een buitenlander hetzelfde trucje flikken.
En dat zou bijvoorbeeld zo maar de DS lijn van PSA kunnen zijn.
Of iets van Lexus.
sydney zegt
@desjonnies: Zoals jij het zegt zou ik het niet anders kunnen verwoorden.
Specht zegt
Wat een ontzettend saai ontwerp.
florisf89 zegt
Of ik moet weer langs de opticien, of ik zie nog steeds een Passat op mijn beeldscherm
gash zegt
Je hoeft natuurlijk niet veel in te zetten om te kunnen concurreren met een lelijk hok als de Mercedes CLA. Geheel in de lijn der verwachting, komt Volkswagen dus met een zeer behouden en saai model als dit.
berlinetta zegt
Waar staat het woordje New dan voor? Niks vernieuwends aan. Ik had het eerder geloofd als dit de facelift van de Jetta was.
hans12670 zegt
Jullie hebben allemaal natuurlijk helemaal gelijk: Kopie, saai, sedan, etc. Maar is dit is de mooiste VW die ik ken (de Scirocco wordt helaas niet meer in nl verkocht). Langgerekt model met de luxe en minimalistische uitstraling van een iphone. De CC was inderdaad te groot en teveel Passat, maar ook mooi. Dus wat mij betreft: bouwen dat ding!
lowbird zegt
@hans12670: ik ben het met je eens. Jammer dat de gemiddelde autoblogger geen algemeen auto liefhebber meer is. De meesten hier lopen te jankzakken als het over één bepaald merk gaat. Beter houd je jezelf in en verpest je het niet voor de algemene auto liefhebber. Maar ja, lekker makkelijk scoren en likes halen is veel leuker dan oprecht auto’s beoordelen.
tupperware zegt
@lowbird:
Je kan je natuurlijk gewoon neerleggen bij het simpele feit dat VW geen auto’s bouwt die liefhebbers moeten aanspreken. Zij richten zich op de veel grotere markt van mensen die bijtelling veel belangrijker vinden dan emotie.
Een liefhebber zoekt juist wel naar dat stukje emotie met als logisch gevolg dat zij zich niet door dat merk aangetrokken voelen.
Je ziet, genuanceerd denken is echt niet zo moeilijk.
sergio72 zegt
Ongelofelijk saai!
Tommy2 zegt
Hoewel het geen coupé is, vind ik het wel een hele mooie auto. Ik hoop dat de nieuwe Passat een directe kopie is van dit model.
fconderkantlat zegt
niet meer dan een Jetta+
Homer55 zegt
Als jullie zeiden dat dit de nieuwe Passat was, had ik het ook geloofd.
paulaner zegt
Jammer dat overal die familie smoel op moet. Smoelt deze niet zo.
maximev zegt
Strakke wagen,op foto mss saai maar eens je hem op de baan ziet rijden denk ik wel dat het een dikke wagen is.
Off-topic:kwam er niet volgend jaar een nieuwe cc maar dan nog dikker en meer luxueuzer?dacht ooit eens in een automagezine gelezen te hebben.
jaapiyo zegt
Ik vond dat groene Skoda concept van laatst dan toch mooier. Maar het blijft hoe dan ook wel een nadeel voor een coupe (achtige) om FWD te hebben. Je wilt eigenlijk ‘cab backward’ design voor een sportieve look maar de noodgedwongen lange frontoverhang maakt dat eigenlijk niet mogelijk en dan krijg je dus een koets die ‘raar op zijn wielen’ staat. Dat zie je ook bij de CLA, de koets op zich is niet eens heel lelijk (iets teveel lijntjes hooguit) maar de proporties kloppen gewoon niet op dat FWD platform.
speedie zegt
Coupé of niet maar dan zit je achteraan toch niet met je hoofd tegen het dak aan. Voor de rest vind ik het model wel geslaagd. Laat maar komen.
jensoffbutton zegt
Uhm hallo VW Jetta? Same shit, other name. Pure marketingszever dus.
Esprit_de_Flandre zegt
Hoezo, kleine broertje van de CC?
Naar ik mij herinner was de Passat de ‘New Midsize Sedan’.
Als dit de ‘New Midsize Coupé’ is, is het dan niet gewoon de vervanger voor de CC? Of eventueel de Amerikaanse CC, aangezien de Passat daar ook specifiek Amerikaans is… ?