We krijgen de Folgore nu in volle glorie te zien.
Het merk dat het vooral moest hebben van brullende V8’s moet er ook aan geloven. Na de volledig elektrische GranTurismo Folgore presenteert Maserati in Shanghai hun volgende volledig elektrische model: de Grecale Folgore.
Van deze auto hadden we al een paar plaatjes gezien bij de introductie van de reguliere Grecale, maar nu hebben we uitgebreid beeldmateriaal van alle kanten. We nemen de uiterlijke verschillen met de normale Grecale even met je door.
Uiteraard ontbreken de uitlaten en is de grille (grotendeels) dicht. Dat valt echter niet enorm op. Maar niet getreurd: er zijn nog een aantal kenmerken waaraan je de elektrische Maserati Grecale kunt herkennen.
Zo heeft de Folgore een afwijkende voorbumper, waarbij de luchtinlaten aan de linker- en rechterkant met elkaar verbonden zijn. Verder valt het gedeelte dat in carrosseriekleur gespoten is op (mits je geen zwarte bestelt). Onder de achterbumper zit ook een meegespoten gedeelte, op de plek waar normaal de uitlaten zitten. Anders is het ook weer zo’n kale bedoening.
De Grecale Folgore heeft verder speciale aerodynamische velgen, die grotendeels dicht zijn. Deze lijken heel veel op de exemplaren die onder de GranTurismo Folgore te vinden zijn.
Er is inmiddels een jaar verstreken sinds de introductie van de Grecale (waarbij ook de Folgore werd aangekondigd), maar helaas heeft Maserati nog steeds de uitgebreide specificaties niet paraat.
We kunnen toch al wel een aantal cijfers noemen: de Grecale Folgore maakt gebruik van 400V-technologie en beschikt over een 105 kWh-accupakket. De range is helaas nog niet bekend, maar die zal best flink zijn. Met de prestaties zit het ook wel snor, want de Grecale Folgore krijgt meer dan 500 pk en 800 Nm aan koppel.
De Grecale Folgore krijgt een topsnelheid van “meer dan 200 km/u”. Dat is niet zo indrukwekkend voor een Maserati, maar ja, EV’s zijn niet gemaakt voor topsnelheid. De acceleratie zal des te indrukwekkender zijn. En daar heb je uiteindelijk toch het meeste aan.
De nieuwe Maserati Grecale Folgore zal ergens in de loop van het jaar zijn marktintroductie beleven. We hopen dat Maserati tegen die tijd ook alle specificaties heeft.
Wil je weten hoe de Maserati Grecale met verbrandingsmotor bevalt? Check dan hieronder de rijtest:
ericc zegt
Geslaagd ontwerp. Hoop dat er veel verkocht worden. Zo blijft dit mooie merk bestaan.
William zegt
Ben geen fan van schermpjes interieurs, maar dit oogt prima. Helaas nog geen Grecale in ’t echt gezien, maar op de foto’s lijkt het een geslaagde vormgeving.
En vermoedelijk ook een goede aanpak. Niet iedereen wil een rijdende banaan. Dit oogt als een goed geproportioneerde klassieke SUV. Als de prijs klopt zal het de Maserati verkopen in een aantal landen wel verdubbelen.
DeWitteCondor zegt
Beetje een Stelvio design, hoewel ik de Stelvio wel wat mooier vind nog.
mashell zegt
Dit is geen Stelvio design, de Grecale is een Stelvio met een ander bumper pakket. Wat natuurlijk ook betekent dat deze elektrische aandrijflijn in de Stelvio past. Misschien is er nog hoop…
Dutchdriftking zegt
@mashell: Mijn idee. En daar de Stelvio en de Giulia op het zelfde platform staan, zullen we die dan ook meteen elektrisch doen? Het is maar een idee.
iphonistvongates zegt
Ik was al heel lang benieuwd hoe de creatie van een kruising tussen een Infiniti FX35 Vettel Edition en een Porsche Cayenne GTS op schaal 85% er uit zou zien. Bijzonder geslaagd 🫨👍
audirs3 zegt
400V, niet interessant, next…
alper zegt
De velgen op de foto doen me denken aan een Saab Viggen variant. I like!
jippie zegt
Op de plek van de uitlaatpijpen zijn nu een paar plastic afdekplaatjes gekomen. Aaaauw!!!
eMbe zegt
Mooie Ford Puma.