Een powerboost van Manhart maakt deze M8 oppermachtig.
In augustus vorig jaar kregen we al een hele dikke BMW 8-serie van Manhart te zien. Deze auto had 621 pk. Daarmee kom je al vrij weinig te kort, maar deze versie was gebaseerd op de M850i. Er is natuurlijk ook nog een M8, dus er viel meer te halen voor de Duitse tuner. Die kans hebben ze dan ook niet laten liggen.
Een standaard M8 beschikt over 625 pk. Manhart heeft daar nog bijna 200 pk meer uit weten te persen. Het vermogen van de Manhart MH8 800 ligt daarmee nu op 823 pk (niet op 800 dus). Het koppel is gestegen van 750 Nm naar 1.050 Nm. Dit is goed voor zeer indrukwekkende prestaties. 0-100 zou volgens Manhart in 2,6 seconden mogelijk moeten zijn. Als je weer 5,7 seconden verder bent staat de 200 km/u op de teller.
Manhart weet met de MH8 800 G-Power net te overtroeven qua vermogen. De M8 van G-Power kwam namelijk uit op 820 pk. Wat voor prestaties daarbij horen vermeldde G-Power niet. Manhart claimt in ieder geval dat zij de snelste M8 Competition ter wereld gebouwd hebben.
Manhart heeft de M8 ook de bijbehorende optische upgrades gegeven. Denk daarbij aan de nodige carbon goodies en 21 inch velgen. Afgezien van de opzichtige gouden striping is het allemaal redelijk subtiel gebleven. Voor zover een M8 subtiel te noemen is.
Als je trek hebt in de snelste M8 ter wereld, zul je zelf ook snel moeten zijn. Manhart bouwt namelijk niet meer dan tien exemplaren. Nummer 1 van de 10 wordt op de website van de Duitse tuner aangeboden voor €223.000. Daar mag je nog even de Nederlandse BPM bij optellen.
harrie zegt
Dat stickerpakketje is helemaal in lijn met de Tabbert die er waarschijnlijk achter komt te hangen.
lucerd zegt
Ha ha. FF realistisch, nu is na lange tijd de bmw M5 voorbijgegaan.
mrmark1337 zegt
https://www.youtube.com/watch?v=v7R_spQp9jo
200 in 5,7s gaat hem niet worden maar wel een snelle wagen. Zou alleen GEK worden van die farts bij elk schakelmoment, mensen die dit kopen zijn toch geen 20 meer!?
Ohjah, dat goud mogen ze ook weglaten.
Groetjes, J. Flodder.
opuntiaan zegt
Nou ik ben ook geen 20 maar geniet nog elke dag in mijn amg van de farts :-).
kemp86 zegt
@mrmark1337: 5,7 200 idd nooit, waarschijnlijk bedoelen ze 2,6+5,7=8,3s maar dat is nog steeds best rap ?
machielvdd zegt
Gaat inderdaad om 100-200, heb het aangepast in het artikel
jzaero zegt
@mrmark1337: bij deze valt het toch wel mee bij opschakelen? Alleen bij gas los :)
knapzuur zegt
..eh ik hoor toch echt geen farts bij upshifts, maar wel bij gas lossen en downshift, maar goed dat kan er uitgeprogrammeerd worden!
leonlampe zegt
@mrmark1337: Met alleen die gouden pinstripes is het echt ontzettend mooie spec
dalmore zegt
Jeej wéér een snelle auto ‘getuned’..
bmw2coupeeigenaar zegt
Ik ben benieuwd of je ondanks het vermogen ook een redelijke actieradius kan hebben met deze auto voor vakantie (400 km >)
emping zegt
@bmw2coupeeigenaar: ja dat kan.
bbjorn zegt
@bmw2coupeeigenaar: ik denk dat je er qua verbruik niet heel erg op achteruit gaat als je gwn cruisecontrol onderweg bent naar de vakantiebestemming
erce zegt
Oké, de striping is opzichtig, maar ik neem aan dat het een knipoog naar de legendarische John Player Special livery is. Wat mij betreft prima gelukt. Bruut ding.
por100 zegt
Zwart met goud mag inderdaad, omdat zo ontzettend fout is en omdat het verwijst naar de legendarische JPS. Niet alles hoeft kunst te zijn, kitscherigheid mag ook … als het maar zeer, zeer goed is uitgevoerd. Wat mij betreft had de gleuf aan de zijkant ook wel goud uitgevoerd mogen worden
davelepeef zegt
@erce: nee. Los van het thema, het zijn Duitse tuners. Zoek een demowagen van een Duitse tuner zonder striping – I dare you :D
emping zegt
@davelepeef: deze week was er nog een in het nieuws zonder striping: https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-coolste-hot-hatch-die-je-vandaag-hebt-gezien-153192
davelepeef zegt
@emping: ten eerste; Volvo is niet Duits, ten tweede; dat is wel geen striping maar wel ’n (lelijke) livery. Dat telt ook. Uitdaging blijft staan!
emping zegt
@davelepeef: ten eerste heb je het over een Duitse tuner: Heico is een Duitse tuner. Ten tweede: stickers die op golven moeten lijken is geen “livery” of striping. Nu jij weer.
davelepeef zegt
@emping: ha, ik ging er maar vanuit dat Heico Scandinavisch was :) Maar het onderstreept m’n punt alleen maar: Duitse tuners trekken altijd stickers uit de kast – of ze er nou strepen of anders benoemde vormpjes mee maken…
emping zegt
@davelepeef: https://www.autojunk.nl/2019/02/bmw-mhx5-700-van-manhart-performance/amp
Hier zonder stickers
davelepeef zegt
@emping: da’s geen demowagen :)
emping zegt
@davelepeef: Hier dan: https://www.autoblog.nl/nieuws/abt-rs-q3-sportback-is-geen-homologatiespecial-153392
v10m5 zegt
?Cijfers komen me bekend voor☺️
portie4oempfff zegt
Lekker rap! Go Manhart