Boeiend?
We hadden jullie al voorbereid, maar nu lijkt er een eerste foto gelekt van de speciale Mini. De foto kwam voor het eerst naar boven op het totalmini forum, waarbij we een blauwe lak en een walnoot lederen interieur herkennen. Het walnotenhout en de unieke wijzerplaten zijn natuurlijk typische Rolls-Royce kenmerken… Is dit een eerste stap naar BMW/Rolls rebadging?
Maar goed, de auto is waarschijnlijk gebaseerd op de John Cooper Works versie en dit eerste exemplaar zou gemaakt zijn voor “Mini Park Lane“, een bekende dealer uit Engeland. Op die manier wil Mini kijken of er interesse is voor dit stuk blik. (via theswitchback.com)
yns zegt
ik zie niet een groot verschil
integralechubasco zegt
mooi interieurtje!! duur?
autoblogger zegt
het zou gaan om £44.000 in Engeland…
Lotus-Omega zegt
mm… doe mij maar een S works…
integralechubasco zegt
dat is toch al snel 2x zo duur… voor een stukje leer aan de binnenkant…
HUMMFREAK zegt
Zeker ook rond de €90.000,- omdat Rolls er aan heeft gezeten?
lincoln zegt
ja ja ..
een stukje leer op plastic plakken dat kunnen ze wel bij BMW ..
en er dan de hoofdprijs voor vragen/krijgen ook ..
Tom zegt
Dit is niet “de” RR MINI.
Er is idd sprake van een Limited Edition (premium!), maar deze is een “one off” publiciteitsmodel voor Park Lane.
Laue zegt
oei, dat interieur doet pijn aan mijn ogen.
Laurens zegt
Dacht aan iets zoals een Mercedes grille op een lelijke eend. In dit geval dan RR op Mini. Maar wat hout in het interieur, niet mijn smaak, maar verder prima.
LJ zegt
my eyes, they are burnin’
#Lennard zegt
Ziet er leuk uit, maar niet voor dat geld..
Ben wel blij dat ze eindelijk is die lelijke zwarte plastic kappen aan de buitenkant in de lak hebben gezet
HDM zegt
Nou, om heel eerlijk te zijn, een mooi ding, vooral van binnen. Alleen die donkerblauwe lak…. Maak er zwart of wit van.
KoguchiPower zegt
Doe het niet! Doe het niet! Neeeeeee! Rolls-Royce, Bentley! Word Wakker!
Speedy zegt
Hopelijk hebben ze er ook nog wat extra geluidsisolatie ingestoken want er komen toch veel rolgeluiden tot in het interieur van een mini.
Bij een ‘gewone’ mini is dat niet zo erg maar als je een beetje wilt genieten van de luxe zoals in een rolls moet het toch een beetje stil zijn…
RC zegt
Overkill aan leer, die metertjes en luchtkleppen had wat origineler gemogen.
Buitenkant hadden ze ook wel wat meer aan mogen doen,
Niet echt geslaagd projectje, en dan nog meer betalen ook, doe mij eerder maar een standaard mini…
Laue zegt
LOL @ autoweek met hun watermerk :P
Jipino zegt
Fout. Dik en opgepropte middenconsole. Leuk idee. Slecht uitgewerkt. Telegramstijl.
DIPSHIT zegt
ze VERPLICHTEN zichzelf om deze Mini zo duur te maken. Hij moet dan ook wel echt duur genoeg zijn zodat enkel mensen die zich ook een RR kunnen veroorloven deze Mini zouden kopen. Anders zou Rolls Royce deze co-branding nooit aangaan lijkt me.
ZwerverRoodbaard zegt
Doe mij maar een foto van de voorkant :P
a_buis zegt
Jammer, een toerentellen, geen power-reserve meter….
tt zegt
is het dan niet goedkoper een works te kopen, en die bij een specialist binnen te jagen voor een compleet nieuwe look? denk aan zelf gekozen leer/afwerking… Een echt uniek wagentje voor een lagere prijs denk ik dan :)
Roderick zegt
@ Lotus-Omega,
Het lijkt me onwaarschijnlijk als dit je aan een Mini Cooper S John Cooper Works GP doet denken, eerder aan een Mini John Cooper Works aangezien de eerst genoemde van de vorige generatie New Mini is. En dat deze mooie Mini je doet denken aan een Mini JCW lijkt me toch sterk, omdat die een heel ander bumperkitje heeft.
Verder wel geinig bakje (buitenkant), mijn JCW Clubman zou ik er niet voor inleveren, het interieur van deze RR-uitvoering (als dit hem daat werkelijk is) vind ik te vol met hout en zo’n beige kleur vind ik niet. Wel spijtig dat op zo’n dure (?) uitvoering automatische airconditioning en navi niet eens standaard zijn…
akie zegt
khat er wel meer van verwacht
GOD zegt
@ lincoln
ja maar het is wel duur emotioneel plastic, vergeet dat niet ;)
arjens zegt
Voordat geld, doe ik het zelf wel, plankie hout bij de Gamma…
micheloo0 zegt
Het enigste verschil is het interieur ofwa ?
robbie zegt
@Laue, idd redelijk sneu :D
cardesigner@USA zegt
Eigenlijk is G-B wel het meest premium autoland, want ze hebben alleen maar premiummerken :)
13 zegt
Een auto voor een Engelse dealer met het stuur links en een snelheidsmeter in kilometers ipv mijlen? Lekker praktisch!
dymf zegt
Uhm.. :? het ziet er uit als een mini :P.
nee doe toch maar een Mini Cooper S Works GP
Savipe zegt
zou er toch aan de buitenzijde aparter moeten uitzien om zich te onderscheiden vind ik.
C220AMG zegt
krijg je een mini roller halen ze het S embleem aan de zijkant weg…
Jan Rap zegt
@ integralechubasco & HUMMFREAK: € 90.000,-??? Twee keer zo duur? Hoe komen jullie daarbij?
Mij lijkt het bestwel realistisch.
Ga maar na: De ouwe Mini Cooper S Works kostte € 43.900,-
Dan neem je de nieuwe, die wel minstens zoveel zal kosten en je laat ‘m opkalefateren door Rolls Royce? Dat mag wel 44.000 pond kosten, dunkt mij, als autoblogger’s gegevens kloppen. Superexclusief in elk geval.
nb: 44.000 pond is € 50.600 euro.
Opeens bestwel realistisch niet?
Citrofiel zegt
@ Laurens;
En aangezien het over Rolls Royce gaat:
Er zijn nog veel meer aparte neuzen voor 2cv’s.
Citrofiel zegt
@ Jan Rap; De aanpassingen lijken zich te beperken tot een ander interieur. Dat moet je wel heel bont maken om 44.000 pond te rechtvaardigen…
Larrs zegt
En geen suicide deuren die automatisch open en dicht gaan?
G_deGroot zegt
@ Citrofiel
Een interieur van bont zou gewoon kitsch zijn hoor.
Citrofiel zegt
@ G_deGroot; Nou, dan zou het best goed kunnen. Rolls Royce is toch kitsch sinds de Phantom… :roll:
Jochempie zegt
Vreemd… Ik had wel meer wijzigingen verwacht!
Jochempie zegt
Jochempie zegt
13 zegt
Als het om een JCW-versie gaat, zou je JCW-velgen of in ieder geval JCW-doppen op de velgen verwachten. Dit zijn ‘gewone’ R90 Cross Spoke 2-piece gevallen, en zou RR bij het aanpakken van de auto ook geen exclusievere velgen monteren?
JamesBond007 zegt
Van Mini Cooper naar Mini Blooper
yanktank zegt
het ziet er uit als een mini.
dus hoe kun je van de buitenkant zien dat ie special is:?
EnzoR zegt
hier is zoiezo interesse naar altijd al geweest voor velen ook een hebbedingetje en andere zullen m gebruiken als echt vervoer middel. Een mini is te vergelijken met een blackberry, vespa en een fiat 500 het zijn accesoires voor bepaalde mensen wel jammer weer dan.
emielwind zegt
nu nog even wachten op de Bentley Fox
ferrari zegt
het ziet er wel allemaal erg edel en luxe uit. dat hebben ze goed/mooi gedaan maar die prijs zal vele mensen toch afschrikken die denken zo goedkoop in een”RR”te kunnen rijden. dit zal wel eerder een auto voor de jet-set worden voor erbij.
Nico zegt
Mooi!!! moet je die afwerking zien, heel gaaf!
Jan Rap zegt
@ Citrofiel: Als je weet dat de ouwe MCSW €44.000,- kostte, dan kun je op je vingers natellen dat de nieuwe wel iets van €46.000,- zal kosten.
Daarbij komt dat in het “premium” segment een mooier interieur wel vaker heel veel geld kost. Als je bij Audi ipv basic leer en plastic het mooiste hout en allerbeste leer wilt hebben, dan kost je dat volgens mij ook zeker 3000 piek.
Dan vind ik zo’n 4 a 5000 piek voor de RR-upgrade wel realistisch.
Ik zou het nooit kopen, belachelijk voor dat geld. Maar het klinkt wel marktconform.
Neurolizer zegt
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat deze voor die Engelse dealer is, heeft tenslotte het stuur links zitten en een snelheidsmeter met Km/h :).. Ik hoop overigens dat RR die plastic middenconsole door iets hoogwaardigers heeft vervangen.. Dat is zo’n afknapper in de huidige Mini’s..
mashell zegt
Neurolizer heeft wijze woorden gesproken. Vooral over die plastic middenconsole, zo ontzettend not premium.
Marco zegt
Waardeloos, heel ledere interieur, zijn 120 kalfjes voor doodgeknuppeld