![Afbeelding Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2016/Renault-Zoe/Renault-Zoe-0001.jpg)
![Afbeelding Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2016/Renault-Zoe/Renault-Zoe-0002.jpg)
![Afbeelding Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2016/Renault-Zoe/Renault-Zoe-0003.jpg)
![Afbeelding Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2016/Renault-Zoe/Renault-Zoe-0004.jpg)
![Afbeelding Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2016/Renault-Zoe/Renault-Zoe-0005.jpg)
![Afbeelding Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]](https://static.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2016/Renault-Zoe/Renault-Zoe-0006.jpg)
We zien de Zoe nu eindelijk van alle kanten.
Gisteren werd officieel bekend dat de elektrische hatchback van de Franse autofabrikant een nieuwe batterij heeft gekregen. En dat is ook meteen het belangrijkste nieuws. Renault vond het uiterlijk van de Zoe nog wel fris genoeg en dus is er op dit gebied niets veranderd.
De Zoe met de Z.E 40-batterij (41 kWh) brengt je nu in theorie zo’n 400 kilometer ver. Het is mogelijk om de auto aan te schaffen en de batterij te huren, maar het is ook mogelijk om de Zoe inclusief de batterijen te kopen. Dit is wel een stuk duurder. De prijzen check je in de tabel hieronder.
Uitvoering | Prijs (batterijhuur) | Prijs (koop) |
---|---|---|
R90 Entry 22 kWh, 240 km | 21.490 euro | 29.390 euro |
R90 Life 41 kWh, 400 km | 23.990 euro | 31.890 euro |
R90 Intens 41 kWh, 400 km | 25.990 euro | 33.890 euro |
R90 Bose 41 kWh, 400 km | 28.790 euro | 36.690 euro |
Q90 Life Quickcharge 41 kWh, 370 km | 24.690 euro | 32.590 euro |
Q90 Intense Quickcharge 41 kWh, 370 km | 26.690 euro | 34.590 euro |
Q90 Bose Quickcharge 41 kWh, 370 km | 29.490 euro | 37.390 euro |
Tesla 3.0. leuk bakkie voor woon-werk in randstad.
Goed bezig daar bij Renault. Ik vind de Zoé nog steeds een leuke auto. Met de nieuwe batterijen (zelfde volume en gewicht als vorige) en langere autonomie, makkelijk 300 km in de praktijk, is dit een hele goede EV aanbieding. Oh ja met € 6.000 euro subsidie voor particulieren in 2017 wordt ie zelfs financieel aantrekkelijk!
@henkp1: die achterkant kan alleen niet vind ik :/
Verder isie prima
Liever een Abarth dan
Dat ziet er steeds beter uit. Er begint nu toch zo langzaamaan een generatie EV’s te komen die steeds serieuzere en steeds meer praktisch bruikbare opties zijn. De range wordt beter, de prijzen lager. Auto’s als deze en bijvoorbeeld de Ampera-e kunnen wel eens gamechangers worden.
@tenaci: De zoë en de Ampera-E zijn auto’s die vooral fijn zijn als je de stad niet uithoeft. Ze hebben ouderwets hoge CW waarden waardoor het verbruik op de snelweg gigantisch toeneemt.
De Renault zoë zit op [b]0.29 [/b](€30~40K)
De Ampera-E zit op [b]0.32 [/b](€35~40K)
Niet erg voor iedereen die binnen de stad blijft rijden, maar voor mensen die ook wel snelwegkilometers maken, zijn auto’s als de Tesla 3 (Cw 0.21) meer aantrekkelijk mocht je niet te veel range willen inleveren.
@martinus: daar heb je zeker een punt. Daar was ik me niet van bewust. Hadden ze in de ontwikkeling beter kunnen doen. Het zijn natuurlijk wel wat kleinere auto’s dus zal ook lastiger te realiseren zijn dan bij een tesla met veel grotere wielbasis.
Gaat toch wel opeens rap hoor met die actieradiussen. De nieuwe Opel Ampera komt zelfs al 500km ver, heeft 200pk en ziet er nog best aardig uit ook. Zou best graag zo’n karretje willen hebben, en dan in de garage een Maserati Quattroporte GT S met blerende V8 voor de lol.
Om het verhaal compleet te maken zou het lekker als de huurprijzen ook worden vermeld.
Zoals hierboven al vermeld wordt, het gaat steeds beter met de actieradiussen. Als de premiummerken dit ook weten te bereiken, dan kan Tesla langzaamaan inpakken in Europa.
@sjaakjwt: Van zowel de zoë als de Ampera-E liggen de CW waardes anderhalf keer hoger dan bij het Model 3.
Voor wie veel op de snelweg rijdt, en niet te veel range wilt verliezen lijkt de Model3 nog steeds een aantrekkelijke keuze om op te wachten.
@martinus: maar dat is met al die kleine hatchbacks. Met een up of Smart wil je de stad ook liever niet uit en die gaan ook zuipen op de snelweg.
Wat is het verschil tussen de verschillende quickchargers?
@kobus1967: en waarom heeft de quickcharge versie minder range met dezelfde energie? Nog steeds een prima prestatie, maar wel apart.
Opzich een heel interessant bakkie met een mooie range. Ziet er ook echt goed uit voor een a/b segmenter. Maar wel gewoon heel duur. Daarom eigenlijk kansloos.
Zou dat woordje “Now” een prikje zijn naar de Model 3? :) OT: serieuze optie voor heel veel mensen en bedrijven denk ik
Opel en Renault hebben goede stappen gezet. De prijzen gaan omlaag en de range omhoog. Het is momenteel nog steeds niet helemaal aantrekkelijk, maar het omslagpunt komt wel steeds dichterbij.
100% electric now. Renault is dus gestopt met het verkopen van brandstofmotoren? Dat is toch best wel groot nieuws.
Dan ben je best dom als je voor de Entry kiest, voor het verschil in prijs met de 400km versie.
Ik heb serieus gekeken naar de Zoe.
Maar afgeknapt op de batterij huur, de vreselijke stoelen en de herrie die de elektro motor maakt.
Ik was gewent dat een EV lekker stil is, maar de Zoe maakt een echt een akelige bak herrie.
@kobus1964 @mrb
Uit informatie van vorig jaar: Quickcharge lijkt met 43kW te laden en normaal met 22kW.
Ik denk dat dat accupakket iets meer ruimte heeft voor koeling en dus minder plek voor batterijtjes.
Ruwweg 43kW kan 41kWh in een uurtje volstoppen, maar als het te warm wordt moet het rustiger, dus
Opvallend genoeg vond ik de information dus uit een persbericht op renault.nl van december ’15 en is alle referentie naar “Zoe” weg op de renault.nl site. Daar hebben ze het nog over de R240 en Q210 motoren.