• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de reden dat Steiner ontslagen is bij Haas

Auteur: nicolasr, gepost 11 januari 2024 om 12:00 – 9 Reacties

Als er iemand ontslagen wordt, moet er wel een reden voor zijn toch? Dat geldt zeker voor Steiner bij Haas.

Het was wel een schok gisteren, toen het nieuws bekend werd dat Guenther Steiner per direct ontslagen was bij het Formule 1-team van Haas. Een markante én sympathieke man die de laan wordt uitgestuurd, da’s toch altijd even slikken.

De geruchtenmolen draaide dan ook direct op volle toeren. Want waarom werd Steiner op straat gezet door Gene Haas? Had hij lopen leuren bij het team van Andretti? Had hij net iets té veel gevloekt in Drive to Survive? Of was er iets anders aan de hand.

Nou, dat laatste. Er is iets anders aan de hand.

Dit is de reden dat Steiner ontslagen is bij Haas

F1.com heeft een gesprek gevoerd met meneer Haas en de reden voor het ontslag van Steiner is eigenlijk heel simpel. Hij presteerde niet goed genoeg. Volgens Haas is het niet alleen maar de schuld van Steiner, maar is hij wel groot deel verantwoordelijk voor de slechte resultaten van het team.

Het afgelopen seizoen eindigde Haas als tiende. Wat minder erg klinkt dan allerlaatste, maar toch echt hetzelfde is. De twee auto’s haalden in alle races samen slechts 12 punten. Ter vergelijk, Max heeft dat in een halve race al voor elkaar. Volgens Haas was het een mooie gelegenheid om het team wat op te schudden en de teambaas weg te sturen.

Gene Haas vond het een lastige beslissing om Steiner de laan uit te sturen, want hij vindt hem een mooi mens en mag hem graag. Maar laatste worden in het kampioenschap is niet goed genoeg. Dus dat is duidelijk, wegwezen Guenther…

Het zal ons benieuwen, gaat Haas met een andere teambaas wél hoge ogen gooien? Wij hebben er een hard hoofd in.

Ook interessant!

  • BREEK: Günther Steiner per direct weg bij Haas
  • Guenther Steiner geeft Mick Schumacher flinke trap na
  • Haas F1 verkiest Hülkenberg bewust boven Ricciardo
  • Günther Steiner in opspraak vanwege boude uitspraken

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, guenther-steiner, haas

Vorig bericht: « Klimaatgekkies slopen gewoon volledig elektrische auto’s
Volgend bericht: Elektrische occasion onder de 10.000 euro, dat kan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    11 januari 2024 om 12:13

    Haas had bij aanvang de (inmiddels hopeloos verouderde) faciliteiten van het failliete Marussia gekocht om in te stappen. Vervolgens koopt men alle technische componenten in bij Ferrari, voor zo ver de reglementen dat toestaan, laat Dallara een chassis bouwen en daar moeten ze het feitelijk al jaren mee doen. Nou dan wordt je, als je geluk hebt achtste, of met wat meer presteren naar de realiteit, negende of tiende. Een nieuwe teammanager gaat daar echt geen ene moer aan veranderen.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      11 januari 2024 om 13:07

      Het zou nog kunnen dat die nieuwe teammanager zegt; “Als je wilt dat we succes gaan boeken, moeten er dingen veranderen. Dan zullen we moeten investeren om weer mee te kunnen doen in de middenmoot.” En dat hij dat ook nog voor elkaar krijgt!

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        11 januari 2024 om 13:31

        Het schijnt dat die discussie al door Steiner bij Gene Haas op z’n bekende recht-voor-z’n-raap manier is aangezwengeld – wat hoogstwaarschijnlijk dus leidde tot z’n ‘functie elders’.

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      11 januari 2024 om 13:13

      Er was een periode dat ze het beter deden..

      Login om te reageren
    • mustang750supersnake zegt

      11 januari 2024 om 19:07

      waarvan acte!

      Login om te reageren
  2. racemees1 zegt

    11 januari 2024 om 12:13

    Jammer. Ik stel me zo voor dat Steiner vele sponsors voor Haas heeft geregeld, met zijn charisma. De vraag is of een engineer met zijn bijzonder weinige charisma hetzelfde kan doen.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      12 januari 2024 om 16:03

      Ja, dat is ook zo; net alleen z’n charisma, maar z’n netwerk & trackrecord heeft inderdaad sponsors & getalenteerde mensen aan het team gebonden; m.a.w. hij heeft veel meer betekend voor het team dan slechts race-resultaten; de nieuwe team-baas is niet van dat kaliber; dus dat kan nog best wel eens slecht uitpakken voor de middellange termijn !

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    11 januari 2024 om 12:53

    Het is net als een voetbaltrainer, die staat niet op het veld, bepaald niet hoe de bal rolt, training van topsporters kan zo’n oudere man ook niet echt en toch kan een wissel van een trainer/teamchef een verandering aan sfeer, mindset, onderlinge relaties teweeg brengen waardoor de resultaten veranderen.

    Login om te reageren
  4. tommycooker zegt

    11 januari 2024 om 15:42

    Denk ook niet dat het hem gaat worden met nieuwe teambaas. Exit Haas, enter team Andretti. Hoeven ze ook geen discussie over nieuwe verdeling van de fondsen te voeren want dan blijven er 10 teams.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North