Kom op, met 550 pk is het een enorme bruut en check dan hoe mooi die is! Dit is toch de perfecte auto?
Auto’s die niet perfect zijn, zijn vaak leuker. Een perfecte auto is leuk aan de bartafel, maar zelden krijg je daarvan een lach op je gezicht. Natuurlijk, als je één auto hebt die alles moet doen, dan snappen we dat er consessies gedaan moeten worden. Maar als je iets uit kunt kiezen voor 66.900 euro, dan is er maar één goed antwoord: een Jaguar F-Type.
Dat zullen we eventjes toelichten. De Jaguar F-Type is nu nog nieuw leverbaar en nooit écht een extreem succes geweest. Dat is op zich logisch, want het is een nicheproduct. De F-Type doet precies wat een auto van dit kaliber moet doen.
En deze occasion die we dankzij de onvolprezen @rachid vonden al helemaal. Rachid is een vaste klant bij ons in de mailbox en dit pareltje wilden we jullie niet onthouden.
Perfecte auto voor 66.900 euro
Ten eerste, kijk eens hoe mooi de F-Type is! Zeker als coupé is het een klassieke schoonheid. Een lange motorkap, voorwielen ver naar voren geplaatst, compacte cabine, dikke heupen en een fraaie aflopende daklijn. Die zwarte wielen moeten je ding zijn, maar die zijn zo gespoten in de juiste kleur (zilver).
Maar het is niet alleen het uiterlijk, ook het interieur mag er zijn. Een kniesoor (daarmee bedoelen we niet automatisch @amghans) zou zeggen dat het nét niet op niveau is van een Porsche, maar dat is ook helemaal niet erg.
Sterker nog, het was niet eens de bedoeling. Het is overigens gewoon keurig voor elkaar: vrij strak en modern. De kuipstoelen zijn zelfs erg fraai in deze duotone-kleurstelling.
550 pk op de achterwielen!
In principe is het koetswerk voldoende om een F-Type te kopen. Ook al lepelen ze er een tweeliter viercilinder in. Oh wacht, dat hebben ze ook gedaan. De V6 is een gulden middenweg, maar de topmotor is het tofst: een 5.0 supercharged V8.
Deze motor is voorzien van een supercharger, waardoor deze 550 pk levert! En 550 pk middels een grote V8 met compressor voelt vele malen meer intimiderend aan dan uit een gechipte 3-liter turbo en klinkt ook oog nog eens briljant.
En ja, we weten het: 66.900 euro is niet heel erg weinig. Sommigen zouden het zelfs veel geld kunnen noemen. Maar als je kijkt naar wat je ervoor terug krijgt is het een prima bedrag. En het is niet eens dat ‘ie bij discutabele toko staat. Nee, gewoon bij een Jaguar dealer met Jaguar Approved label!
En ja, die V8 lust een slokje, je zult heus wat afschrijven en onderhoud zal niet gratis zijn. Maar wat maakt het uit, voor 66.900 euro heb je een van de bruutste auto’s van de afgelopen jaren. Het is toevallig ook nog eens van de mooiste. Interesse? Je kan de advertentie hier bekijken!
Bekijk de rijtest van de F-Type Coupé:
En check hieronder ons occasion aankoopadvies:
Meer lezen? Deze auto koop je voor 1 bitcoin!
bottles zegt
Zit die diffuser er nou zo scheef onder of ligt dat aan mij?
Dutchdriftking zegt
Nee zo hoort die lelijke V8 uitlaat. Hoe gaaf deze ook is, je moet voor de Looks de V6 S hebben. Overigens zal de uitlaat van de V6 S ook wel op de V8 passen.
mgmbh zegt
Vraag is vooral of je deze liever hebt dan een non-turbo 991 met wat meer kilometers. Ik wel!
Johanneke zegt
Poh handgeschakelde 6 bak erin en hij is inderdaad perfect. Erg mooie wagen, en superchargers zijn toffer dan turbo’s. Veel directere gasrespons, mooi geluid. Alleen niet zo efficiënt, daarom zien we ze weinig.
Design_Driven zegt
Prachtig, nu al een classic, de beste kleur en de laatste Jag coupe op dino sap. Daar zou ik mijn XK wel voor inruilen.
Design_Driven zegt
Dan moet ik uiteraard ook wel een van mijn zoontjes aan het circus verkopen.
Elise zegt
Win-win?
lekkerlinksrijden zegt
Ach eentje meer of minder maakt ook niet uit
TonCoronel zegt
Hoe gaaf/mooi de F-Type ook is en hoeveel positieve reacties je ook krijgt het is geen 911.
Ik heb 2 jaar een F-Type R AWD gehad, aangepast naar 650PK en toch miste het iets. Nu een 991.2 T met +- 500PK en die “klopt” meer op een of andere manier. Moeilijk uit te leggen als je ze niet hebt gereden maar voor mij de juiste keuze.
kennone zegt
Eens dat de F-Type op veel vlakken wat mist tegen over de 911 maar qua beleving geef ik die F-Type S of R V8 wel een plus!
Heb behoorlijk veel 911’s gereden en de F-Type S V6 en V8 (getuned) en die V8 RWD, gaf toch wel een grotere kick dan bijv. De 991 Turbo S. Porsche gaat veel te makkelijk heel hard terwijl je bij de Jag bij minder hoge snelheden je kop er echt bij moet houden en dat is voormij wel echt een plus! En dan komt het geluid nog🥳
TonCoronel zegt
Ook het geluid is “anders”… De brul van de V8 is echt meesterlijk en de compressor motor loopt echt mooi in toeren. Dat gebrul kan de 911 absoluut niet tegenop nee. Maar het “racy” geluid boven de 5500 toeren van de 911 daar kan dan de Jag weer echt niet tegenop en dat geluid geeft mij nog meer kippenvel dan de brul van de V8.
Maarrrr bij normaal rijden klinkt de V8 echt wel beter dan de 911 true true
burgy73 zegt
Same here. 991.2 C4S met 520 pk. Top auto. Klinkt ook nog echt wel goed
lekkerlinksrijden zegt
Die velgen idd zilver maken dat zwart is gewoon lelijk, zeker onder een jaaaag
kennone zegt
Deze is inderdaad (bijna) perfect!
Enkel de remklauwen van de SVR in het geel er op en hij is echt perfect!
JelmerS zegt
Eens, rode klauwen past niet bij chiq groen. Dat Mercedes goud/brons ceramic kleurtje zou denk ik ook mooi staan.
zdev zegt
De F-Type is een geniale auto. Die moet je niet eens willen vergelijken met een 911, die klinkt als een stofzuiger vergeleken met deze fantastische V8 met supercharger. Geen turbo’s, dus fantastisch geluid, en meteen power. De ideale samenstelling van een F-Type: V8, achterwielaandrijving. Voor de looks een coupé, voor de beleving een cabrio. Deze auto is rock ‘n roll. Kopen. Gewoon kopen.
kle500 zegt
Mooiste auto van de laatste 20 jaar!
Zou als zielsgelukkig zijn met een v6 s.
tjorque zegt
dat stuur, wat een afknapper!!!
Djeezes wat een zonde, daarvoor zou ik hem latend staan.
Lijkt wel of dat met een fish eye lens ontworpen is.
Precies een halve hoelahoep bovenaan.