Deze Scuderia Toro Rosso STR9 is héél blij om je te zien.
Als de formule 1-renstal met haar nieuwe bolide één ding bewijst, is dat het de grootste heeft. Want zeg nu zelf, die ‘neus‘ liegt er niet om. Had dit in de riddertijd rondgereden, dan was ‘ie onbetwist kampioen steekspel.
Toro Rosso onthulde de nieuwe F1-bak vandaag in Jerez. Het was aan coureurs Jean-Eric Vergne en Daniil Kvyat de eer het doek van hun racewagen af te trekken.
Dankzij de signature blauwe bestickering, valt de bizarre neus van de auto in eerste instantie niet op, toch moeten wij eerlijk bekennen dat James Key en zijn designteam, zij het onbedoeld, de STR9 hebben uitgerust met een potente fallus.
De STR9 heeft, in tegenstelling tot voorgaande jaren, geen kloppend Ferrari-hart, maar wordt aangedreven door een Renault-motor. Deze week wordt ‘ie voor het eerst volwaardig getest in Jerez.
Toro Rosso is niet de eerste met een, ehh, verrassende neus. Ferrari’s nieuwste bijvoorbeeld ziet eruit als een stofzuiger en McLaren’s MP4-29 als een miereneter. Komt allemaal door nieuw reglement van de FIA. Was het vroeger wijd en lang wat de klok sloeg, in 2014 draait het allemaal om laag en smal.
Carreza zegt
Red Bull geeft je penis vleugels?
eddie72 zegt
Ik weet wel, als ik deze auto zie, in vergelijking met de andere nieuwe auto’s, dat we een heel interessant F1 seizoen krijgen!
Vincegail zegt
Als sexshops al beginnen te lachen met je auto, is het wel heel erg kut….
Kvgorp zegt
Wat een poppenkast is het toch aan het worden. Alles achter de decoder en er is geen hond meer die er naar kijkt.
Hupke zegt
Hopen dat die zich niet verremt en je in je achterste neemt.
Zijn deze neuzen overigens veiliger?
Ik heb het niet zo gevolgd, waarom is het reglement gewijzigd zodat dit voorvalt?
carmasterr zegt
@Hupke:
Die lage neus blokkeert de luchtstroom onder de auto, wat zorgt voor verminderde downforce. Ook zou het veiliger zijn om elkaar te torpederen met de nieuwe neus.
Hupke zegt
@carmasterr:
Ah, de FIA gaat dus weer meer inzetten op mechanische grip (en dat nog steeds zonder tractie-controle?).
carmasterr zegt
@Hupke:
Dat zou je denken ja. Al lijkt de grootste trend bij de FIA het omhooggooien van de rondetijden te zijn.
Die dingen worden met elke wijziging steeds maar langzamer…
tbone zegt
Absoluut de lelijkste auto van het veld. Althans, tot nu toe. Ik vrees nog voor een bizarre Marussia of zo…
Vincegail zegt
De ‘suitable for work’ versie:
utr1984 zegt
Vroeger waren ze veel mooier…:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=UhLy0WeIo6Vl7M&tbnid=DPHQAQaeFyrMRM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.ultimatecarpage.com%2Fpic%2F197%2FFerrari-F1-2000_1.html&ei=0sPmUvvXLaaw0QWtmYHQAg&bvm=bv.59930103,d.d2k&psig=AFQjCNGZAkBLhQz5J1mQBLPX6ELf-9SXdg&ust=1390941509163183
Simpel maar daardoor gaaf. Laatste jaren zien ze er echt raar uit.
Lennaert zegt
Echte mannensport dit.
mashell zegt
@utr1984: dat is een auto uit 2000. Dus al met de hoge neus en de veiligheidskussens. Zoek eens op de Ferrari 412T uit 1994. Die is nog echt mooi.
pet2r zegt
Wie ‘m past mag ‘m hebben…
klaasw zegt
Pin the tail on the…? Ik denk dat menig coureur zich aardig genaaid voelt als deze van achter je bolide penetreert. Of ben ik nou plat?
volvov70 zegt
volvov70 zegt
@volvov70: Oh nice, dit was een test. Ik weet nu ook hoe je plaatjes moet toevoegen aan reacties!
michelinman zegt
@volvov70: hoe dan?
Lennaert zegt
Hoe is een regel opgesteld als iedereen opeens een zwans aan zn auto moet hangen? Ik begrijp hier echt helemaal niets van.
rsvbf1 zegt
@lennaert: De voorkant van de neus moetst lager hangen voor betere veiligheid bij een botsing dat de auto niet over de andere auto of een muur heenvliegt. En de neus is smal want de teams willen veel lucht onder de auto laten stromen voor de vloer en diffusor voor meer downforce, en een brede neus blokeert de lucht. Dus laag en smal
Lennaert zegt
@rsvbf1: Maar waarom loopt het niet gewoon in een punt. Waarom moet het zo’n aanhangsel zijn.
retetikker zegt
Zo gay dat hij niet mag starten in de GP van Rusland.
LittleIdiot zegt
Een uitgelezen kans voor Durex en/of Christine le Duc en/of King Pepermunt-reclame.
mclarenf1lm zegt
Inderdaad jammer van het missen van een leuke sponsor op de neus.
Alex_79 zegt
Hehe, het is misschien al bij de mercedes gezegd, maar parkeer deze auto NIET tegenover de Lotus met zn gespleten neus. Als die frontaal tegen elkaar rijden, krijgen we straks nog kleine F3-wagentjes ;)
E34M5Touring zegt
De penis. In welke tunnel dan ook, het meest efficient vormgegeven.
StijnB zegt
@E34M5Touring:
Zo jij verkiest de windtunel…?
StijnB zegt
@StijnB:
tunnel ofc…
E34M5Touring zegt
@StijnB: Af en toe moet je is stevig tegen de wind in pissen.
imba zegt
Een homo zal er geen problemen mee hebben om door deze F1 auto aangereden te worden.