De lang verwachte opvolger van de 350Z is nu eindelijk in normale foto’s te bewonderen. De Cayman, TT en Z4 (opvolger) kunnen hun borst nat maken.
De auto deelt veel met concerngenoot Infiniti G37. Zo gebruiken ze dezelfde 3.7 liter V6 motor, die in de Infiniti 320 pk levert. Voor de 370Z zal de V6 iets niet gekieteld worden en dus dezelfde 320 pk (330 US pk’s) en 360 nm leveren. Ten opzichte van de 350Z lijkt de 370Z kleiner te worden. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. In november zal Nissan de 370Z op de Los Angeles Auto Show officieel onthullen.
michel zegt
Ziet er wel leuk uit :)
STJ zegt
Er is niks aangepast aan de 3.7 V6 want in de US en Japan levert hij gewoon 330PK. Alleen in de EU is het 320PK.
Stephan zegt
Erg mooi en zal zeker heel goed rijden, alleen die koplamp/spatbord aan de voorkant vind ik wat minder fraai. Wouter schrijft normale foto’s, maar dit zijn nog renderings of wordt dit de definitieve versie?
Nic zegt
Nou ja, ‘normale’ foto’s. Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo heel fantastisch. Doe mij de 350Z maar. :P
RS zegt
Hij is in ieder geval een stuk knapper dan zijn concurrenten, ookal is dat niet zo heel moeilijk. Hopelijk kun je er ook een interieur van Infiniti in krijgen.
RenesisHP zegt
Die daklijn en kont doen mij nog het meeste aan een schijtende hond denken.
cheetacars zegt
Niet echt mooi, de 350 was een stuk mooier. Ik zou nu eerder gaan voor een Z4 of TT
èrcé zegt
van de zijkant lijkt de lijn vooral achter een beetje op een wiesmann. nu ja, we zullen zien. nu maar hopen dat ze wat betere materialen gebruiken voor de binnenkant
Mikeee zegt
we vallen in de herhaling :P na 1 keer is het ook wel duidelijk
on topic: vind hem niet echt geslaagt maar de concurentie is ook lelijk. Dus mischien kan het nog wat worden.
Mikeee zegt
edit: me zelf
de wielbasis is nu dus 30 cm korter :P
Onehp zegt
@wouter:
“Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. ”
Ja, ja. Ben je’t zeker?
Timmah zegt
@ RS,
Kijkende naar het navigatiescherm en dergelijke , lijkt het me hetzelfde als bij de infiniti 37 , op die extra klokjes na.
miniSPetrol-inefficient zegt
uhmmmm lelijk
Autofans.be zegt
Ben benieuwd wanneer hij zich op Europese markten zal wagen.
Waxweazel zegt
En niemand die merkt dat de achterlichten practisch dezelfde zijn als die van de nieuwe Renault Megane ? :p
(nu wacht ik vol spanning af wie de eerst zal zijn die reageert in de zin van : Ja die achterlichten zijn van Renault, dus die 370Z MOET onbetrouwbaar zijn ..) :D
Volvo_440_turbo zegt
Bekijk die auto als kunst, hoe langer er je naar kijkt hoe mooier ie wordt… had ik indertijd met de mercedes c-klasse coupe ook. In het begin vond ik die zoooo lelijk. Nu vind ik dit een van de mooiste coupés…
ColinZ3 zegt
ik vind de 350Z coupe een hele mooie auto, maar de cabrio absoluut niet.. hoe moet ik de cabrio versie van de 370Z dan wel niet vinden als ik de coupe nog niet eens mooi vind :?
RS zegt
@ Timmah
Dat viel mij inderdaad ook op. Maar het geheel oogt nog wel net zo plastiekerig uit als bij de 350.
Ik ben benieuwd of het geluid nog mooier is dan van de 350 (kan dat?) anders is het net dezelfde auto in een ander jasje.
Maximus-GTR zegt
Nissan kan het de concurrenten alleen moeilijk maken als ze ook daadwerkelijk het interieur een upgrade geven en een automaat aanbieden.
thijs zegt
Ik vindt het een mooie auto, niet zo verrassend als de 350, maar dat kan ook niet, want die was toen nieuw, dit is een vervolg.
Venom zegt
vind de daklijn (in ieder geval de lijn van de ruiten boven en onder) en de lichten echt ho-pe-loos. Qua geluid zal ie wel t zelfde zijn, omdat het hetzelfde blok blijft. Vind zelf de 350Z net wat mooier……
Marc van der Haak zegt
Foto’s ? Zijn dit geen renders van het exterieur?
OverSoft zegt
Lijkt wel alsof ze aan het ver-TVR-en zijn (3x woordwaarde). De 350Z was veel mooier (was ook niet de mooiste wagen die rond reed, maar mooier als deze iig).
Ik vind em schuin van voor wel iets van een TVR weg hebben (wat ik afschuwelijk lelijk pisbakken vind). Het interieur is wel beter als de 350Z, maar dat was niet zo heel moeilijk.
Nee, sorry, dit is niets.
Marc van der Haak zegt
@ Onehp: nee… er gaat zelfs 30cm vanaf.. Dan krijgt ie de draaicirkel van een steekwagen :lol:
Vespuci zegt
Na de discussie over het al dan niet sneller zijn op de Nordschleife met de GT-R heeft Nissan het definitief op PORSCHE gemund.
Die achterlichten “breed trekken” waardoor de 370Z heupen krijgt is echt too much! De daklijn doet sterk aan een mislukte imitatie van een 911 denken.
Dit bewijst wederom de kansloze imitatiedrang van de Aziaten/Chinezen. Best jammer als je bedenkt dat de 350Z een goed begin was.
Hopelijk is het geluid van de 3,7 liter V6 wel hetzelfde geblezen en hebben ze er geen mp3-speler ingehangen die een Porsche-boxermotor nabaatst…..
Apache zegt
De vorige was DA shizzle, vooral in goudkleur langs de Zuid Afrikaanse riviera
Deze is gewoon Kitsch… net zoals de TT altijd al geweest is… de dood van een icoon als je het mij vraagt… zalfde is gebeurd met de Murano… Nissan wordt plots erg saai…
Tomalabomba zegt
maar de wielbasis word wel kleiner:P
Erwin zegt
En toch blijft de 300 ZX mooier, de 350 ging nog wel, maar dit, Bah, bah en nog eens bah. Maaaaaarrrrrrrrr ik wacht wel tot ik hem in real life zie voordat ik mijn definitieve oordeel vel.
Erwin zegt
Deze dus :)
kowalsk zegt
Stoere raampartij, verder niet veel soeps.
Oxymoron zegt
Iemand enig idee waar dat inzetstuk in de bestuurdersstoel voor dient? Airbag voor de edele delen?
r2rule zegt
Hij heeft de daklijn van de GT-R..
Stephan Tast zegt
@Maximus-GTR: het interieur doet minder hard plastiek aan dan het oude model (ik vind het er op het plaatje zeer fraai uitzien!) en een 7-traps automaat met schakelflippers wordt ook een optie.
Arnoud zegt
En weer een auto die in de basis vorm op HET icoon allertijden lijkt. De Porsche 911. Doet me denken aan een uitspraak van Will Smith in Bad Boys I:
“Everybody wants to be like Mike”
In dit geval dus: Every car wants to be like a Porsche 911.
En geef ze eens ongelijk.
Apache zegt
gaat hier niet boven:
STJ zegt
@Vespuci
het geld voor jou en ieder ander die de dak lijn op een 911 vind lijken. Kijk maar eest naar de 240Z uit de jaren 70 en dan praat verder.
Het iriteert me gewoon dat er hier zo veel van die domme duitse fanboys rond hangen die geen bal weten van iets.
Apache zegt
gelukkig is er deze nog:
maar vanaf 2010 gaan de Japanners ook deze verkloten :( 2003-2008 was de beste periode voor Japanse coupés als je het mij vraagt :(
The Honda Spirit zegt
doe mij maar gewoon een NSX of een ouwe prelude
Nick_BE zegt
Kleinere auto, dikkere motor, mooi zo.
Nu maar hopen dat hij even geweldig klinkt als de 350Z.
dekster zegt
“Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger”
1keer zeggen dat de wielbasis 15cm korter wordt is meer dan genoeg hoor ;)
DAT zegt
@mx5/rx8owner
Ik vind die “schijtende hond” positie wel lekker. Alsof hij elk moment uit de startblokken wil.
Die ingewikkelde koplampen hadden wel achterwege kunnen blijven.
dotternetta zegt
Gadver, volgens mij heeft renault hier te veel invloed op gehad. Dit ziet er niet echt uit als een spannende auto
Jos zegt
doe mij maar ze oude broertje! 350Z is koning
MFX zegt
Hé Porsche…..hoe snel is ie op de Ring ;)
Maximus-GTR zegt
@ Stephan Tast: Die automaat zal een absolute vereiste zijn om misschien wel de grootste groep kopers te overhalen; Vrouwen. Grote reden voor mijn vrouw om een TT te nemen was de automaat.
Een interier upgrade was nodig ook om meer ‘premium’ te worden.
Het design hint inderdaad veel te veel naar Porsche. Een bewuste keuze, aangezien Nissan er openlijk voor uitkomt dat ze de grootste sportwagen producent van Europa wil worden.
Stijn zegt
Denk eveneens dat het 320 pk’s (US) moet zijn en 330 pk in Europa
STJ zegt
@Stijn
Nee niet dat maar de VQ37VHR levert minder PK’s in de EU. Japan en Amerika is het 330pk en bij ons volgens mij door een andere ECU 320PK.
Maar dat is bij de skylne/G37 de 370Z krijgt wel gewoon 330PK net als bij de Amerikanen.
Waxweazel zegt
@ Apache
Die eclipse is eigenlijk een gedrocht als je die vergelijkt met zijn voorganger die van 1995-1999, de GSX versie. Dat was nog een echte coupé
MLTB zegt
@ Waxweazle
Jij begrijpt ‘m!
RenesisHP zegt
@DAT.
Fijn als hij daarna gelijk naar je strot vliegt. :?
Zeen zegt
Lijkt hij niet op een porsche?
Apache zegt
@ Waxweasel
de 1995-1999 was een pokkelelijk gedrocht… een johnny tuner mobiel… een the Fast and the Furious wannabe bak
Met de huidige durf ik nog rondrijden terwijl de mensen je toch wat smaak toezeggen… en hij kost maar hooguit 25 000 als je hem importeert…
SPK zegt
Deze auto lijkt iets meer op de Amerikaanse/Japanse smaak gemaakt te zijn met al die welvingen en vreemd gevormde lampen. Hij past eigenlijk beter tussen de andere Infinitis dan tussen de Nissans. De 350z was strakker en meer Europeser en naar mijn smaak mooier.
Thelis zegt
@Oxymoron
Dat inzetstuk is om het genot te verhogen……eh… van het autorijden natuurlijk.
@Apache
het front van die Mitsubishi vindt ik dan weer erg tegen vallen en “amerikaans”. Maar ja, ieder zijn smaak.
En veder zie ik de Porsche (dak)lijn ook wel.
Willem zegt
“Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger” leuke fout
Porsche Fan zegt
wat een afschuwlijk interieur
wg zegt
nep Z4 coupe.
Citrofiel zegt
Iew… Klein… De 350Z oogde juist zo elegant door zijn lengte. Dit zal wel sportiever zijn, maar het uiterlijk gaat er niet op vooruit.
@ autoblog; Wanneer let er nu eens iemand op en haalt die dubbele zin uit het artikel? Over de wielbasis?
DennieFR zegt
Dat belooft idd heel wat,gezien de 350Z ook een nogal rap dingetje is.
Die 10pk verschil (US-EUR) komt dat dan door het octane 110 in de US en de octane 98 (Neem aan dat je hierin geen 95 gooit) in NL?
robbie zegt
Wordt de wielbasis 2x 15 centimeter korter gemaakt?
Bramzel zegt
+1 voor de poepende hond, ik vind hem echt lelijk. Die kortere wielbasis was een slechte keus, jammer de pammer. Doe mijn de 350Z maar…
victor zegt
zou deze een stalen klapdak krijgen als cabrio?? de Z4 geloof ik niet aangezien ik vlakbij inzell(duitsland) een gecamoufleerde Z4 zag die een stoffen dak had als ik het goed zag..
jasper zegt
ieeelll, die zijruit! Daar hadden ze echt wel wat mooiers van kunne maken hoor…
JzAero zegt
Niks 911, dit is puur nissan ;)
pp zegt
Vind ‘m vet! Chapeau Nissan!
Nick zegt
@DennieFR: Amerikaanse benzine is meestal 91 RON, ze verkopen wel 101 RON als race benzine maar als je dat in je Camaro of Trans-Am gooit dan denk ik niet dat je ver komt…
Die 101 RON is voornamelijk voor geimporteerde auto’s of Volkswagens Rabbits (Golf) of Toyota Camry’s.
michel 350z zegt
gatverdamme wat lelijk niet te geloven hoe kunnen ze zoiets maken
die achterlichten en de koplampen :S WTF wie heb dat bedacht
en de knik in het dak wat ze van de GTR weg hebben ziet er ook niet uit op de Z het is net een crossfire :S ik hou het maar lekker bij me 350Z
VonStroke zegt
Op de spy-pics vond ik het wel wat hebben, maar nu ben ik heel wat minder overtuigd. Sterker, ronduit mislukt. De 350 was toch wel mooier.
michel 350z zegt
@Arnoud
Dat meen je tog niet echt he Kever 911 ? die al 40 jaar precies hetzelfde is gebleven bij kever hebben ze de meest luie ontwerpers lopen joh :D
kom eens met wat nieuws en waar de motor op de goede plek zit
Midlifecrisis ? Kaal ?
phantom zegt
alles is eigenlijk goed alleen die voor en achter units zijn net iets TE, ff veranderen dus..
bozewolf zegt
Hij is minder mooi dan de 350z, maar oogt zeker agressiver.
Ook kudos voor Nissan om een keer een kleinere auto dan de voorganger op de markt te brengen! Ze moeten toch wel rare dingen doen wel deze ook nog zwaarder zijn dan de 350z (wat geen vedergewichtje is).
alpitlum zegt
De auto heeft vanaf de B-stijl inderdaad erg veel weg van de 911.
Patrick zegt
Best leuk wagentje!! Aparte lichtunits…
Rick dos zegt
Dit is inderdaad een verwijzing naar oude modellen van Nissan.
Je weet wel, die tijd toen Japanners alles kopieerde…..
bozewolf zegt
Alsof Westerse fabrikanten niet altijd van elkaar afkeken? Je zegt het op een manier waarop je suggereert dat alleen Japanners dat niet mogen doen.
Rick dos zegt
Afkijken en kopiëren zijn twee verschillende begrippen.
En ik suggereer helemaal niet dat Japanners dat niet mogen doen. Ik zeg alleen maar dat we hier niet net moeten gaan doen alsof wat er in het verleden uit Japan kwam origineel was. De Japanners waren vroeger niet anders dan de Chinezen van nu en alles anders beweren is een beetje geschiedvervalsing….
vespuci zegt
@ STJ
Duitse fanboys… ik verlaag me niet naar een dergelijke kwalificatie van jouw (on)kunde maar maak de volgende constatering:
Gelukkig heb jij wel verstand van zaken met de verwijzing naar de 240Z uit de jaren 70…. Kennelijk is het je enigszins ontgaan dat het concept van de 911 dateert uit de jaren 60. Om nog maar niet te spreken over het Nazi-ontwerp van de Kever waarvan de 911 is afgeleid.
Niet iedereen kan een rekenwonder zijn…
Ik verneem graag van je als je me op het gebied van Aziatische ontwerpkunst wilt bijspijkeren op het gebied van originaliteit, on topic that is.
dekster zegt
@wouter
Zie mijn eerdere reactie over de herhaling in het artikel.
“De auto deelt veel met concerngenoot Infiniti G37. Zo gebruiken ze dezelfde 3.7 liter V6 motor, die in de Infiniti 320 pk levert. Voor de 370Z zal de V6 iets niet gekieteld worden en dus dezelfde 320 pk (330 US pk’s) en 360 nm leveren. Ten opzichte van de 350Z lijkt de 370Z kleiner te worden. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. In november zal Nissan de 370Z op de Los Angeles Auto Show officieel onthullen.”
Arnoud zegt
@ michel 350z:
Porsche heeft luie ontwerpers??? Helemaal niet. Zij hanteren gewoon een van de allerbeste denkwijzen: Why change a winning team?
De 911 is de grootste hit allertijden, hij blijft maar verkopen. Dus dikke kans dat ie nog eens 40 jaar mee gaat.
Het duurt vast niet lang meer voordat andere sportwagen fabrikanten geheel ontdaan de moed opgeven, het licht uit doen en de deur voor het laatst dichttrekken. Die jongens uit Zuffenhausen zijn gewoon niet te kloppen.
bozewolf zegt
@ Rick Dos:
Het verschil tussen afkijken en kopieren in de automobielbusiness is zo’n dikke vage grijze lijn dat ik me daar niet eens aan wil wagen.
Jan zegt
Ziet niemand dan dat hij wel een beetje erg veel op een porsche 911 lijkt?
Davidov zegt
Ik vind het geen verbetering geworden, op de een of andere manier is zijn (of is het haar?>Fairlady, lol ) voorganger eleganter.
Wát een boel taal/spelvauden trouwens bij de reacties :|
@ dekster:
Euhm, hoe vaak lees jij het artikel als je je er zo aan irriteert? :P