En met nieuwste bedoelen we niet dat hij als laatste is geproduceerd. Nee, de nieuwste Renault 5 van marktplaats heeft in dit geval het minste kilometers gereden.
Over de Renault 5 is de laatste tijd weer flink wat te doen geweest. En dat kwam dan niet vanwege een enorme opleving in de verkoop van de oude, nee, Renault heeft een nieuwe 5 aangekondigd.
Qua uiterlijk lijkt deze concept behoorlijk op de oude, alleen heeft deze er qua aandrijving weinig mee te maken. In plaats van een op verbrandingsmotor rijdt deze op batterijen. Helemaal 2021, natuurlijk.
En aangezien het een concept is, moeten we nog maar zien hoeveel van het oude karakter overblijft als hij daadwerkelijk in productie gaat. Ik zeg Honda e?
Deze Renault 5 heeft heel weinig kilometers
Vandaag hebben we het wel over een oude Renault 5. Een zogeheten Supercinq, want van de tweede generatie. En van die tweede generatie is deze 5 er een van na de facelift.
Dat kun je onder meer zien aan het ‘wybertje’ van Renault dat niet in het midden van de grille zit, maar heel jaren-90-modieus asymmetrisch iets meer aan de linkerkant. Het is geen GT Turbo of cabriolet, sterker, het is een heel gewone 1.1.
Alhoewel, gewoon, het is een actiemodel, een ‘five’. Dat betekende onder meer vrolijke bekleding op de stoeltjes. Pik je allemaal mee als je de nieuwste Renault 5 van Marktplaats besluit te kopen.
Vertel nou eens hoe weinig kilometers?
Kom ik zo op, nog heel even geduld. Eerst nog even zeggen dat deze Renault 5 uit 1990 komt en in België is geleverd aan zijn eerste eigenaar. Die heeft hem tot nu altijd gehad.
Maar heel veel heeft hij (M/V/X) er niet in gereden. In de 31 jaar dat deze auto op aarde is, zijn er slechts 11.549 kilometers op de teller gezet. Da’s dus -afgerond naar boven- 373 kilometer per jaar…
Of het goed is voor de mechaniek is een tweede, voor het in- en exterieur geldt dat zeer zeker. Hij is namelijk gloedjenieuw, zoals je hieronder kunt zien!
Hij is niet eens zo heel duur
De nieuwste Renault 5 van Marktplaats is zoals gezegd 31 jaar geleden nieuw geleverd in België. Daar is hij ook op kenteken gezet, dus als een van onze Belgische lezers hem wil kopen, is dat geen probleem.
Voor de Nederlandse lezers geldt eigenlijk hetzelfde. De verkopende partij zet er gratis en voor niets een Nederlands kenteken op. Helaas is dat niet ‘period correct’, maar je moet iets te klagen overhouden, nietwaar? Dat doen we niet over de prijs, die valt alleszins mee. Voor deze Renault 5 wordt namelijk 8.940 euro gevraagd.
Benieuwd geworden? Lees dan alles over de nieuwste Renault 5 van Marktplaats in de advertentie.
En we zeggen het gewoon: KOOP DAN!!!
hatseflats zegt
Cool hiermee reed ik vroeger (op de achterbank) naar school 🙂
jcjc zegt
@hatseflats: same! Zelfde kleur ook. Ik vergeet de legendarische knal nooit meer toen de motor opblies….
kniesoor zegt
Quizvraag : hoeveel keer de toenmalige nieuwprijs is die EUR 8940 ?
tjorque zegt
Ik vermoed een 4tal keer?
wza1979 zegt
Mijn toenmalige vriendin had er eentje. Ik vond het altijd een zwabberend barrel met een verschrikkelijk interieur .
Maar ik vind dat ie beter ouder wordt dan de meeste duitsers en jappen. leuk wagentje wel.
MarcoM zegt
Wat heb we gelachen vroeger met de “5”. Met 5 man naar de disco volgas de bocht door met een gillend voorbandje.
hogelandman zegt
Had in mijn jonge jaren GT Turbo. Op grijs kenteken. Heerlijke scheurbak
Robert zegt
Fraai hoor. Maar als je de roze bril afzet hou je een auto over zonder kreukelzone, zonder vijfde versnelling (herrie!), hoogstwaarschijnlijk ook zonder stuur- en rembekrachtiging en alles in het interieur gemaakt van keihard plastic, wat -bij gebrek aan weekmakers- waarschijnlijk afbreekt als je dit vaker dan twee keer hebt beroerd.
Maar fraai is-tie zeker. Erg fraai zelfs.
kniesoor zegt
Rembekrachtiging zal-ie wel hebben, voor de rest ben je vermoedelijk spot-on.
Maar ben het met je eens, een werkelijk práchtig otootje.
MarcoM zegt
@RRRobert: dat geldt voor de meeste auto’s uit die periode. Laatst nog een test gezien van een klassieker tegen een auto van nu. De klassieker was tot de achterbank in elkaar gedrukt en de nieuwe auto was tot halverwege de motorkap in elkaar, portieren gingen gewoon open.
Robert zegt
@marcomanta: precies dit. Zo’n klassieke R5 zal misschien 800 kilo wegen, zelfs een compacte Toyota Aygo (als voorbeeld} zit daar al vlot 20-25% boven. En bots je tegen een auto op die ook nog eens een 300, 400 kilo aan accupakket aan boord heeft, dan is de formule F=½mv² in eens een heel nadelige om aan een praktijktest te onderwerpen.
c4seum zegt
Deze kan niet anders dan een kuurtje gehad hebben bij Rik
Robert zegt
@c4seum: ik denk het niet. Dan had de vraagprijs namelijk uit vijf cijfers voor de komma hebben bestaan.
phevtreb zegt
M’n opa en oma kochten in ‘99, nadat hun nieuw gekocht kever uit ‘82 niet meer door de apk kwam, een nieuwe Golf 4, zonder een enkele optie.
M’n opa is helaas overleden, maar m’n oma heeft hem nog steeds en rijdt er nog (heel erg weinig) mee.
M’n opa was niet zo’n beste chauffeur meer, dus de buitenkant is aardig gebutst en bekrast. De km/st is op dit moment nog iets onder de 20.000km/s
Vorige apk + onderhoudsbeurt koste €2,- per gereden km in dat jaar, niet omdat de rekening zo exorbitant hoog was, maar omdat er zo weinig mee gereden was.. 😅
autopetje zegt
Ben benieuwd wat ie opbrengt. Ik heb zelf namelijk nog een Peugeot 205 met 13.000 km , ook in Nieuwstraat.
vespinie zegt
Heb toevallig tijdje geleden bij deze auto staan kijken. Heeft flinke opfrisbeurt gehad voor de foto s. Sowieso leuke garage met redelijk uniek spul vaak. Stond ook nog toffe pantera te koop.