Breng je leasetopper naar Heico en ze maken er iets moois van.
De nieuwe Volvo V60 verschijnt nu langzaam in het Nederlandse straatbeeld. Hoewel het model verschrikkelijk veel op zijn grotere broer lijkt, is dat geen doodzonde. De V90 is immers een knappe kar. Alsof je knappe 20-jarige buurmeisje nog een zusje heeft van 18. Niemand die daarover zal klagen.
Heico heeft de V60 leuker gemaakt door de station te kietelen. In dit geval zijn de D4-diesel en de T6-benzinemotor aangepakt. Beide varianten hebben een krachtkuur van Heico gekregen. De D4 levert voortaan 220 pk en 480 Nm koppel. Dat is 30 pk en 80 Nm meer in vergelijking met een standaard D4. De T6 gaat naar 340 pk en 470 Nm koppel, wat 30 pk en 70 Nm meer koppel is.
Een door Heico aangepakte V60 kun je in principe niet herkennen, tenzij de eigenaar gekozen heeft voor optionele Heico goodies en badges. Zo levert de tuner nieuwe velgen, (van 19- tot 21-inch) een nieuw uitlaatsysteem en spacers. Niet direct zichtbaar, maar wel voelbaar is het strakkere onderstel wat de V60 een sportiever randje moet geven qua rijgedrag.
alcantara zegt
Toch wel een dikke wagen zo. Om te zien dan, want het blijft Volvo dus dikke kans dat het weer als een boot door de bocht gaat.
bischero zegt
@alcantara: en Alfa’s roesten, alle VAG TSI motoren zuipen olie, Mercedes zijn taxi’s en Skoda’s hebben nog 2takt motoren? Nog meer oude lijken die je hieraan toe wil voegen?
werf76 zegt
@bischero: Amerikaanse auto’s konden toch ook niet de hoek om?
kennone zegt
@bischero: ik voeg hier graag nog een nieuw lijk op toe. 4 cilinders!!
bischero zegt
@kennone: waarvan akte
mashell zegt
@alcantara: vorige V60 en V70 waren een EUCD auto’s, op Ford Mondeo basis. Had dus eigenlijk een heel scherpe basis. Maar goed, wie sportivitieit zoekt in grote stationwagen zoekt misschien ook wel op de verkeerde plek.
freezzr zegt
@mashell: dat kun je goed merken. Ik had het vorige type V60 en dat reed heel prima. Heb de nieuwe gereden en het viel mij erg tegen. Hij voelt zwaar en niet dynamisch aan.
dirkv zegt
@alcantara:
Niet alle auto’s hoeven een sport onderstel te hebben toch? Mijn dagelijkse voorkeur van een auto is dat hij comfortabel is en dat zo’n auto een beetje hangt in de bochten maakt mij niet uit.
niex zegt
@alcantara: ik kan mij toch herinneren dat de volvo blokkendoos jaren vooraan reed
berlinetta zegt
Ik heb de V60 toevallig net voor het eerst zien rijden. Ik vond het echt een zeer strakke auto. Ook veel mooier dan de V90. Die vind ik eigenlijk veel te lomp. Is ook niet helemaal in verhouding vind ik. Daar heeft deze V60 geen last van.
De upgrades zijn ook prima. Die D4 lijkt me een heerlijke reismachine.
werf76 zegt
Alleen de tuning. De tupperware mogen ze achterwege laten.
trustmeiamanengineer zegt
Die wielen kunnen echt niet. Het krachtkuurtje is wel prima.
karhengst zegt
@trustmeiamanengineer: Twee maten kleiner en het staat waarschijnlijk een stuk beter. De krachtkuur lijkt me niet verkeerd, maar ik neem aan dat het koppel in de eerste twee versnellingen wel begrensd is?
ikleesookoverautos zegt
@karhengst: staat mooi man, niks mis mee.
dondeboer zegt
Opmerkelijk dat ze velgen leveren voor dit model, én spacers. Dat betekent dus dat die velgen eigenlijk niet passen? Ach ja, ze staan niet slecht en daar gaat ’t onder de streep om.