Spannend natuurlijk! Wat moet je anders als je geen Zafira, Scenic, Touran of C4 Picasso wil?
Nog meer spannende feitjes:
De cW-waarde bedraagt slechts 0,29.
De Verso is 70 mm langer dan zijn voorganger.
De wielbasis van de Verso is 20 mm langer geworden.
De nieuwe Verso wordt in Europa gebouwd.
Je kunt er waarschijnlijk burnouts mee maken.
Maandag wordt de Verso onthuld op een speciale bijeenkomst voor journalisten.
Wij zijn dan wat anders aan het doen.
De nieuwe Verso staat straks naast de nieuwe Prius in Geneve.
De CO2 emissies van de Verso zijn 12% gedaald.
Jesper zegt
Het design is er in ieder geval níet op vooruit gegaan, veels te druk :(
Doe mij dan toch liever de huidige. Wacht, scratch that… allebij niet :P
BmwMPower zegt
70 mm langer, om het groot te laten lijken. Het is maar 7 cm.
En 7 cm is dus echt niks, je zal het niet eens merken!
rakim zegt
wat je anders moet is een mazda5 kopen enige mpv in dat sigment met 2 schuif deuren…maar ik moet zeggen dat de nieuwe verso er best dik uit zit tegenover zn voor ganger
Guido zegt
Wauw, weer die lelijke neus :D
Lan_evo zegt
Hmm het heeft wel iets en tegelijk ook weer niet. Maar ja het is dan ook een MPV, dus design boeit niet echt.
Klassiekerrally zegt
Ik hou nogal van auto’s die ‘entertaining’ zijn. Dat zijn zeker niet altijd ’the usual suspects’, maar als ik dit zie denk ik maar 1 ding: Hoe saai moet je zijn om hierin te willen rijden? Sommige tuinhuisjes zien er spannender uit dan dit (ook nog eens zilvergrijze: SAAI!) hok…
Een auto voor pennenlikkers en verstofte ambtenaren, grijze muizen en dertien-in-een-dozijn-gezinnetjes. Smaak nog kraak…
Tot zover mijn ongezouten mening, nu uit m’n ogen met dat ding!
GOD zegt
volledig met een met klassiekerrally
de avensis vind ik wel gaaf.
Pedram zegt
Doe mij dan maar een Dodge Journey…100x mooier.
Robert zegt
waarom zit TOYOTA in hemelsnaam in de F1.
Autosport heeft totaal geen aansluiting bij de auto’s die het merk probeert te verkopen. TOYOTA’s zijn absoluut geen verkeerde aankoop maar het heeft natuurlijk niets met ook maar een beetje avontuur van doen.
Kunnen autobladen niet afspreken om dit soor karretjes niet meer te behandelen en testen? Enkel aandacht in tijdschiften als: “ouders van nu” en “plus magazine” (voor senioren) is meer dan voldoende dacht ik zo! :-(
bmw zegt
Deze auto vind ik saai vormgegeven en te duur voor een luxe-minivannetje. Zeker met die 2.2 liter motor erin (of kan je nu een kleinere diesel krijgen?). Bovendien: WTF is dat toch met al die merken die de BMW-1-vouw in de zijkant opnemen. Denken die merken echt dat wij schapen zijn die allemaal naar het zelfde bleiren?
PS: ik vind die Lexus-stijl-achterlichten ook wel-willen-maar-niet-kunnen-lelijk.
Harie zegt
@ BMWMPower “En 7 cm is dus echt niks, je zal het niet eens merken!”
Dat zei je vriendin ook zeker vannacht? ;-)
Maar even serieus… als je achterin 7 cm meer beenruimte hebt dan merk je dat wel degelijk. Of een kofferruimte van 7 cm langer scheelt bij zo’n auto ook alweer gauw zo’n 80 liter bagageruimte…
Victortje. zegt
Spannend natuurlijk! Wat moet je anders als je geen Zafira, Scenic, Touran of C4 Picasso wil?
een S-Max natuurlijk, even nadenken wouter!!
Joost zegt
Ik ben blijkbaar een pennenlikker, een verstofte ambtenaar, een grijze muis of onderdeel van een dertien-in-een-dozijn-gezinnetje…Nee! Ik ben gewoon een tevreden persoon met een leuk rijtjeshuis, een vrouw, zoon en dochter en…..een zilvergrijze Verso. Ik vind ook deze auto gewoon ontzettend mooi!
Gelukkig met mij vele andere mensen, wat te zien is aan het grote succes van Toyota. ook deze Verso zal zijn weg zeker vinden.
De gemiddelde Verso rijder is niet zo’n hormonenmannetje zoals blijkbaar de gemiddelde reactieplaatser hier, maar gewoon een beschaafd iemand.
C6.R zegt
Spannende auto in een spannend segment inderdaad! ;)
Ik kan niet wachten op de specs, wallpapers, video’s en rij-impressies!
BMWMSERIES zegt
Ziet er goed uit.
toch vind ik die achterlichten er goedkoop uitzien !
Graafke zegt
Boring…..
Golfke zegt
Wat een lelijk ding. Ik heb een periode gehad dat ik nog enthousiast van een Toyota kon worden. (maar laten we het daar nu maar niet over hebben)
Hun modellen staan de laatste jaren totaal niet in verhouding, het design klopt voor geen meter en moet meer emotie opwekken. Pffff……wat een emotie!
Back to the drawingboard, want tijdens en na de wereldwijde financiele crisis zal Toyota met deze modellen hun markaandeel in Europa verder zien terugzakken.
SCscreamGT zegt
@ Pedram
idd zeg, mooie auto. Wij rijden al jaren MPV (nu ford galaxy 2.3 2001) En dit (dodge journy) zou wel eens de perfecte opvolger kunnen zijn. 4WD, V6…. leuk.
OT:
Maar dan dit gedrocht, jezus. Proberen ze hem zo lelijk mogelijk te maken of zo…
Gnermo zegt
“Dit is het nieuwe hondehok van Fikkie, nu met 4 wielen!”
GOD zegt
loooooooooool
DRU zegt
Leuk die reactie van Joost. Op dit blog verlies ik weleens mijn realiteitszin.
Vergis je niet dat mensen zoals Joost de meerderheid zijn in onze samenleving. Als je bijvoorbeeld geen auto aficionado bent, maar wel in een auto wil rijden die het minst snel kapot gaat, dan koop je deze Toyota Verso. Dat staat heel goed op de parkeerplaats voor je rijtjeshuis met niet full HD maar HD ready LCD scherm.
Citrofiel zegt
Duidelijk een evolutie. Zouden soms alle Japanse desigs de overdrukke kant op gaan? Toyota en Mazda doen het de laatste tijd goed op dat vlak… :| Trouwens, waarom zou je ‘geen C4 Picasso willen’? :P
@ Victortje; Ik denk dat jij even na moet denken. De S-Max valt in een andere klasse. De Verso moet je vergelijken met de C-Max.
Henk zegt
mooie nette auto:D
bmw zegt
@citrofiel: het is natuurlijk een moeilijke vergelijking, gegeven dat de S-Max ook een vijfzitter is (ben niet zeker of er een optie bestaat om er twee noodzitjes in te steken). Ik volg je langs een kant wel, maar toch denk ik dat de S-Max zowat op hetzelfde publiek mikt…
Prisma zegt
@Robert, Toyota mag misschien nu geen sportmodellen uitbrengen. Zij hebben jaren geleden al gezien dat modellen uitbrengen en produceren voor een groep mensen die ze wel mooi vinden maar niet kunnen betalen, niets opbrengt.
TRD bestaat al een tijdje, ze hebben zich vroeger op de rally geconcentreerd en nu zijn ze met F1 en Nascar bezig. Als we jouw redenering moeten blijven volgen kunnen we ook Renault schrappen maar ook Redbull, want zeg nu zelf wat heeft een frisdrank nu te maken met de autosport…
Je zou kunnen argumenteren dat Toyota F1 volledig betaald word door de marketing divisie van Toyota motor corp. en dat ze enorme bedragen geld inpompen. Maar bij het afsluiten van het boekjaar, kwam mclaren, Honda en BWM boven het bedrag uit van Toyota F1.
Toyota staat voor veiligheid, degelijkheid en betrouwbaarheid. Uit persoonlijke ervaring en na het zien van de Top Gear filmpjes kan ik dit enkel bevestigen. Toyota staat ook voor job zekerheid, de werknemers in Engeland, Tsjechië en Turkije moeten niet vrezen voor hun job zoals de mensen van Opel Antwerpen, Ford Genk, Volvo Gent en Volkswagen Vorst(Brussel). Om de 2jaar is het altijd zelfde liedje, altijd bang afwachten of ze misschien een nieuw model mogen maken.
Klassiekerrally zegt
@ Joost, DRU: zoals velen weten ben ik zeker niet te beroerd om indien nodig m’n mening te herzien of bij te stellen. Bij deze dus…
Het is ongetwijfeld een zeer goed vervoermiddel, en zeer praktisch. Maar ik blijf het een saaie bak vinden… ;)
bmw zegt
@prisma: er zijn tal van andere merken die ook geen werknemers ontslagen op dit ogenblik. Maar zeg nog eens wat dat precies te maken heeft met de afgebeelde (imo lelijke, overgemotoriseerde en veel te dure) Verso?
roberto zegt
@prisma,
Precies. Ik volg nu een opleiding als autoverkoper en heb juist als zaterdagbaan expres voor Toyota gekozen. Ook omdat de eigenaar een vriend van mijn vader is, maar ik heb ook een goede kennissenkring bij Mercedes-Benz, wat toch ook een van mijn lievelingsmerken is. Ik ben juist bij Toyota begonnen omdat ik het een goed merk vind, niet spannend, maar wel leuk publiek krijgt. Iemand die waar wilt voor zijn geld. Hier verkoop ik regelmatig een auto en ik denk dat dat bij Mercedes niet 1,2,3 zal zijn. Niet dat dat aan mijn kennis over het merk ligt, maar omdat er daar gewoon simpelweg hele andere mensen komen met een andere kijk op een auto en waardoor je je heel anders moet gedragen. Ooit hoop ik wel die stap te maken, maar begin onderaan en leer wat je leren kan. En ik moet zeggen, ik had totaal niets met Toyota, maar sinds dat ik er werk begin ik echt veel begrip voor het merk te krijgen. De sfeer, de klantvriendelijkheid, de degelijkheid, de betrouwbaarheid en de veiligheid. Niet iedereen kan zijn droomauto betalen en kiezen dan voor een degelijk, betrouwbaar merk!
Toyota Girl zegt
Wat het uiterlijk betreft misschien is deze net iets té gemaakt ttz misschien wel té druk.
Waarschijnlijk is dit ook nog maar een eerste foto en worden er zoals gewoonlijk nog aanpassing aan gedaan kijk maar naar de nieuwe Avensis.
Je hebt mensen die voor of tegen zijn en natuurlijk diegene die met een Audi – BMW-Mercedes – Alfa rijden zijn altijd tegen Toyota. Waarom?? om het uiterlijk? want zij weten net zo goed als alle pro’s dat Toyota de betrouwbaarste ter wereld is.
Ik persoonlijk maak veel km en dan komt mijn Toyota goed van pas, hij brengt mij tenminste van A naar B en terug.
Kijk maar eens op de pechstrook, je zal er zelden een TOYOTA vinden.
ik blijf erbij TOYOTA is de MAX.
Benz.. zegt
lekker belangrijk..
bmw zegt
“Kijk maar eens op de pechstrook, je zal er zelden een TOYOTA vinden.” En dus is de nieuwe Verso toppie. Toch?
rFreak zegt
@ Robert , Jij reaguurt zeker ook onder de naam Neptukker op de site van het weekblad over auto’s?
OT: ALS ik er een zou kopen, dan maar de vorige, ik vind deze echt niet om aan te zien, zelfs de saaie Touran vind ik nog mooier, en dat wil heel wat zeggen, nee de Ford S- Max vind ik nog steeds de mooiste MPV uit het segment.
Vive la FRANCE! zegt
Waarom zou je deze auto i.p.v. een C4 Picasso, Scenic, Zafira of C-Max willen?!? Ziet er lelijker en kleiner uit.
mashell zegt
Koop je een spiksplinter nieuwe auto zitten er gelijk al deuken in de motorkap. En toch juich ik het toe dat ook Toyota nu voorzichtig de weg naar design aan het verkennen is. Voor de mensen die saai willen, er is altijd nog Subaru.
Robert zegt
Prachtige wagen, kan niet wachten tot ik hem in het echt kan zien.
Vooral bij toyota zijn ze in het echt nog mooier.
Joost zegt
Klassiekerralley:
Je kunt gewoon aangeven dat je het model niet aantrekkelijk vormgegeven vindt. Toch prima? Want ieder heeft recht op een mening. Wat ik erger vindt is dat bij een bepaald model direct een negatieve sfeer wordt gecreeerd rond de mogelijke eigenaar van de auto.
Klassiekerrally zegt
@ Joost: Nogmaals mijn excuses, het was niet correct, maar het is wel waar ik in eerste instantie dit soort auto’s mee associeer.
Maar eigenlijk zou ik zelf beter moeten weten: ik rij -naast de Morris- een 15 jaar oud Cuore’tje. Wat moeten ze dan van mij denken? ;)
Victortje. zegt
@citrofiel, kwa ruimte toch niet, en alsnog liever 10.000 euro meer aan een mooi uitziende MPV dan zoveel minder en in een gedrocht rijden ;)
@Vive La france, omdat je vast een S-Max wil, [Strike]FEEL[/Strike] See The Diffrence, Ford!
Hemstra zegt
Weer een vooruitgang op het vorige model vind ik! Zal wel weer goed gaan verkopen deze Toyota.
Citrofiel zegt
@ bmw; Ik denk dat de S-Max op sportieve vaders mikt, en de Verso op mensen die een hoge instap willen (lees: bejaarden :P ).
@ victortje; Volgens mij is de S-Max toch een stuk groter. Hoewel de interieurruimte inderdaad niet evenredig met het uiterlijk loopt. Over de prijs kan je wel gelijk hebben, maar je moet die 10.000 maar hebben…
lincoln zegt
ik ben het volledig met @Klassiekerrally eens ..
(alleen met zijn eerste comment dan) ..
Klassiekerrally zegt
@ lincoln: Ik ben niet zo standvastig als jij en pas m’n zienswijze wel eens wat aan. Zwak, ik weet ’t ;)
Klassiekerrally zegt
… dat geldt overigens alleen voor de commentaren over de ‘doelgroep’, de auto blijft natuurlijk gewoon een slaapverwekkend lelijk hok ;)
lincoln zegt
@Klassiekerrally .. ik ben niet zo flexibel als jij .. en ga tegen beter weten in halstarrig bij mijn standpunt blijven staan .. zwak .. ik weet het ..
Peter zegt
@Golfke
iemand die zichzelf Golfke noemt en deze auto het toonbeeld van saaiheid vindt zou toch beter samen met zijn auto eens voor de spiegel gaan staan. Van een Alfa-rijder bv. kan ik dat nog begrijpen…
Ik vind deze ook niet “de max” maar zeker niet mis en zou hem toch nog het voordeel van de twijfel geven tot ie in het echt voor onze neus staat.
Heb je de Touran al eens goed bekeken, er zijn niet echt “spannende” alternatieven te vinden voor deze degelijke wagen.
Moest er een VW logo op de kap staan, er zou hier snel gesproken worden over een “strak” ipv “saai” design.
Het is net zoals bij de nieuwe Avensis, kleef er een VW logo op en de helft van de critici geeft hem een betere beoordeling.
Golfke zegt
@ Peter
Ik denk dat je mijn reactie niet (goed) hebt gelezen. In mijn reactie heb ik het woord “saaiheid” namelijk niet opgenomen, wellicht dat een Alfa-rijder dat gezegd heeft.
Gelukkig zijn er ook hippe en dynamische mensen zoals jij die Today & Tomorrow voor een Toyota kiezen! en daarom is het maar goed dat we allemaal een andere voorkeur hebben.
Peter zegt
@ Golfke
Sorry, je hebt inderdaad niet gezegd dat hij saai is, alleen dat het een lelijk ding is, mijn excuses ;-)
Ik ben helaas niet zo hip en dynamisch, anders zou ik wel met een Golfke rijden, lol!
Maar allé terug naar hetgeen het hier om draait. Afgaande op deze foto, ik vind dat je hem qua design gerust naast zijn concurrenten mag zetten zoals de C4 Picasso, de Touran,…
De S-max is inderdaad mooier maar euh, dat is dezelfde klasse niet meer hé.
Toyota Girl zegt
Ahhhhh gaat het dan toch nog over de Corolla Verso????
Dat was ik even uit het oog verloren, dacht dat het hier alleen nog maar ging over het afbreken van een Toyota in het algemeen …. top écht waar