De voorbode op de nieuwe Subaru Legacy was ronduit briljant, met een afgetrainde kont waar Jen Selter nog jaloers op zou worden. Hebben ze dit in het productiemodel vast weten te houden?
Het debuut van de nieuwe Subaru Legacy stond gepland voor de Chicago Motor Show, die volgende week aanvangt. De eerste persplaten gaan echter nu al op het internet rond dankzij CarAdvice, dat ons de eerste beelden van de Japansedan toont. Eerste indruk: best een goed gelukt front, dat stevig leunt op de conceptversie. Aan de zijkant is-ie al minder spannend, met een slaapverwekkende raamlijn, en achteraan hebben al het moois dat de conceptversie zo dik maakte losgelaten, met een 13-in-een-dozijn-aars als resultaat. Sbru plz.
Concept:
Realiteit:
Verwacht onder de kap in eerste instantie een 2,0 en 2,5 liter viercilinder benzinemotor, gekoppeld aan een CVT-bak of handgeschakelde zesbak. Of er een eventueel hybridemodel komt die de handen in Nederland Bijtellingsland op elkaar kan krijgen horen we -waarschijnlijk- volgende week bij de onthulling.
FYI: van de huidige Legacy zijn er in 2013 16 van verkocht in Nederland.
baasbas zegt
LOL… Nice… by 2002 standards
imba zegt
@baasbas: Alsof die auto’s van tegenwoordig met 1001 vouwen en deuken er zo geweldig uitzien… Misschien lang niet zo mooi als het concept. Maar nog steeds heel netjes.
baasbas zegt
@imba: Ah ja, omdat dit ontwerp mij aan 2002 doet denken betekent dat automatisch dat ik “auto’s van tegenwoordig met 1001 vouwen en deuken” wél mooi vind…
juist ja
toyotafortuner zegt
Vond de kont van het concept mooier. Maar ach… Mooi is het nog altijd!
Ra1kkoneN zegt
Als er een Ford logo op had gezeten had ik het ook geloofd.
pomoek zegt
@Ra1kkoneN: helemaal met je eens, zag het aan die post hiervoor over communicerende auto’s..
ryze zegt
@pomoek: haha had precies hetzelfde
Design_Driven zegt
@Ra1kkoneN: Eerder Hyundai, jammer in elk geval nog steeds geen echt eigen gezicht voor Subaru.
E34M5Touring zegt
Camry meets Optima. Zo jammer dat ze steeds mooie, en op het oog levensvatbare concepts neerzetten en die vervolgens weten te versaaien tot niveau Mephisto.
volante zegt
Voorkant vind ik ernstig Hyundai en de achterkant van het concept is net de Acura NSX
pikes83 zegt
Best een mooie auto vind ik.Nu nog een sti uitvoering:-D
jack_abarth zegt
Kunnen mensen niet eens stoppen met die 2 kleurige spaken. Ik vind dat wel zo’n afbreuk doen aan een auto, het ziet er niet uit!
ardonjr zegt
@jack_abarth: Inderdaad.. geeft een hoog aftermarket gehalte.. zelfs de nieuwere Aston Martins hebben dat maar ook daarop vind ik het geen gezicht.
stephanotis zegt
@jack_abarth: Porsche noemt dat niet voor niets ‘classic’ (‘black’ wordt vrijwel altijd vergezeld door ‘partially’ als je geen standaard chroomkleur wielen wilt), ergo het bestaat al sinds de auto-oertijd en is helaas onuitroeibaar. En omdat het alleen maar erger wordt gezien de ook alhier overwegend positieve reacties op bijv. het uiterlijk van bijv. Citroën DS-sen lijkt negeren me de beste remedie, in dit geval gaat het toch al om een oerlelijk gebruiksvoorwerp.
super zegt
@jack_abarth:
je hoeft ze niet te kopen hoor…
jack_abarth zegt
@super:
Wat heeft dat met een mening van doen?
berlinetta zegt
Ik ben vandaag zo fit als een hoentje, maar Subaru heeft het toch voor elkaar gekregen mij te laten gapen.
wits zegt
Gemiste kans net als de huidige generatie als je het mij vraagt. De 4e generatie (touring wagon) blijft toch de mooiste.
alcantara zegt
Was weer te verwachten, Subaru’s concepts zijn grote leugens.
Waarbij ze zelf blijkbaar niet beseffen dat de teleurstelling bij onthullen van het productiemodel op deze manier alleen maar groter wordt.
oxymoron zegt
De produktieversie heeft één voordeel boven het concept: de deuren hebben handgrepen en kunnen dus open. Verder lijkt me de produktieversie iets hoger; je kunt er dus echt in zitten.
baasbas zegt
@oxymoron: Ik zou de nadelen van door het raam moeten klimmen en gebukt autorijden toch op zijn minst overwegen als dat betekent dat mijn wagen er niet zo blaartrekkend saai uit ziet als het huidige resultaat…
alcantara zegt
@oxymoron: Shaved doors kunnen ook gewoon open.
stephanotis zegt
Waarom? “We know how to study worst-case scenarios,” aldus Subaru USA baas Takeshi Tachimori een half jaar terug. “But we’ve never examined a best-case scenario.” Daarom dus.
ej20g zegt
Minder spannend dan de concept. Wel erg mooi vind ik, geeoon degelijk.
roppp zegt
Hoe knap van Subaru! Ze blijven er toch maar telkens weer in slagen om MEGA SAAAAAAAIE auto’s te ontwerpen
SummerSky zegt
Wat een zonde van de grondstoffen weer zo’n ontwerp…
boxster zegt
Waarom Subaru??? Waarom zulke mooie concepts laten zien, om vervolgens ultra-
saaie productiemodellen te lanceren? Waarop iedereen, op een paar 60-jarigen na, weer teleurgesteld is in het merk. Waarom????????
Hupke zegt
Afwachten wat ze van de nieuwe outback gaan maken.
norge zegt
Gewoon een Subaru weer, waarschijnlijk met overlegen kwaliteit.
tmenges zegt
Waarom in godsnaam die spiegels op een pootje op de deur plakken a la peugeot !!! Daar erger ik me dus al jaren kapot aan die 207’s met die stomme opplakspiegels en wat doet subaru???Die nemen dat dus gewoon over!! Verschrikkelijk!!
jessetje zegt
Vind ik leuk:-D
kingdecay zegt
Hmmm, ik dacht eerst “nice, breng maar hier”, maar dat bleek dus de concept te zijn. Erg jammer eigenlijk, het zou Subaru zeker geen kwaad doen om ‘ns met iets spannends uit te komen. Nu lijkt het haast wel of de designers bij Subaru enkel met de Impreza mogen spelen. Al is het gelet op de recente resultaten daarvan dan misschien weer niet zo’n slecht idee dat ze zich inderdaad moeten beperken tot dat model inzake creatieviteit. Spijtig, want technisch zijn Subaru’s echt wel goede en leuke auto’s. M’n broer heeft een Impreza 2.0 (ik dacht van 2003) gehad en dat was een heel fijne auto om mee te toeren. Dat Toyota de toko maar gewoon ineens opkoopt, dan gaat de know-how tenminste toch niet verloren.
thezwart zegt
Nieuwe Legacy: een mix van de nieuwe Insignia + Honda Accord en dan ‘saaigetrokken’