Een tijdje terug zagen we hem al rondhobbelen in Brazilie en we hadden al officiële schetsen, maar nu zijn de eerste officiële foto’s vrijgegeven van de nieuwe Kia Picanto. Dit karretje zullen we in Genève voor het eerst kunnen “bewonderen”…
Er komen vier motoren variërend van 1.0 tot 1.2 liter, welke ongetwijfeld grote gelijkenis zullen tonen met de line-up van tweelingbroertje Hyundai i10. Dat houdt in dat er lekkere schone blokjes in komen te liggen, waardoor het gebakje ongetwijfeld retepopulair wordt bij de bijtellingsfreaks. Ten opzichte van de oude Picanto is het ontwerp een stuk moderner en scherper. Niet zo vreemd natuurlijk, aangezien de huidige Picanto in de basis al sinds 2004 meegaat. In Europa komt ook een driedeurs versie op de markt, de rest van de wereld moet het met de vijfdeurs van deze plaatjes doen.
De nieuwe Picanto staat waarschijnlijk deze zomer al in de showroom met een vanaf-prijs die waarschijnlijk onder de 7.000 euro ligt.
Een pittige 2 deurs voor zo’n prijs?
Waar moet ik tekenen!
Die 85 pk zie ik wel zitten voor minder dan 10 mille!
@Jochempie: aandoenlijk hoe vrolijk je wordt van zo’n auto
Leuk zo’n hoekige Yaris!
pfffffff…… val hier iemand anders mee lastig
@dre: Wil je niet weten wat je eerste auto wordt?
@Jochempie: mijn eerste auto was een aantal jaren geleden een VW Golf 5 GTI
bah wat een grafgrafgraflelijk ding!!
Vanaf prijs onder de € 7.000? niet gek voor die prijs beter als een fiat panda
beter design dan de huidige!
dat is een feit!
En heerlijk 7 jaar garantie..! dat is niet mis!!
Je bent gek als je geen Kia doet!
Kia is niet aantrekkelijk in de lease, leasebedrag is vrij hoog door de hoge afschrijving… Daar helpt de 14% bijtelling niet zo veel aan.
koop je hem toch prive en gooi je hem na zeven jaar weg?
@Dirk: Of je koopt hem na 2 jaar. Doet hem weg na 5 jaar. Dan verkoop je hem nog met twee jaar fabrieksgarantie… Bovendien schrijven die kleintjes niet bijster veel af. Hopelijk blijven die krukasproblemen nu wel achterwege. Dat was echt waardeloos bij de eerste Picanto.
Misschien dat ik stom ben: maar wat is het voordeel van het kopen van een 7 – 10k dure Kia?
Dat ding stinkt als de neten als ie nieuw is.
Voor dat geld kan je een prima 2e hands kopen, 3 jaar oud, met meer opties en luxe dat dit hok. De km’s zullen ook geen probleem zijn want je gaat me niet vertellen dat er mensen zijn die meer dan 20k km pj in dit ding rijden en zich niet van een brug afstorten!
@gregorius:
Ik heb 20.000 km per jaar in een aftandse Cinquecento gereden. Ging echt prima. Misschien ligt mijn acceptatieniveau erg hoog, maar je hoeft niet zo denigrerend te doen over dit soort auto’s.
@Joost1990_2: aangezien dat ding al aftands was; neem ik aan dat je er geen 7 tot 10k voor hebt betaald?!
@gregorius:
Nee, maar dat zeg ik ook niet vriend. Ik bedoel gewoon dat je met zulke auto’s gewoon heel normaal een x aantal km’s/jaar maken. Dat je daar dus niet minimaal een B-segmenter voor nodig hebt. Als het met mijn aftandse Cinque gewoon op een normale manier gaat, dan ga ik er van uit dat je het met deze Picanto helemaal moet gaan lukken.
Dát zei ik met mijn reactie.
Leuk ding. Dit gaat in Nederland-value-for-money-land natuurlijk als een gek verkopen…
Je moet er ook rekening mee houden op welk publiek zo’n auto is gericht. Het zijn vaak mensen die niet zo veel om auto’s geven, maar wel een nieuwe willen rijden voor een leuke prijs. Het is een zuinige auto en je hoeft niet eens wegenbelasting te betalen. Daarnaast heb je ook nog eens 7 jaar garantie, geeft je wel het gevoel dat de auto betrouwbaar is. Ik zou zelf niet zoiets kopen, maar als het niet zou aanslaan waarom heb je dan gigantisch veel van dergelijke auto’s? Als ze het slim doen hebben ze een automaat zonder wegenbelasting.
@rc1990: garantie is erg overrated. Garantie is bijna op niks! Ten minste, niet op de dingen die stuk gaan.
‘Gratis service’; dat is wat je nodig hebt! (en wat te onderhandelen bij een nieuwe auto).
@gregorius: garantie van bumper tot bumper (volgens de reclame), wat valt daar buiten dan??
@Pinda: waarschijnlijk ‘dingen die slijten’. KIA kan natuurlijk de uitzondering zijn, maar mijn verschillende ervaringen leren dat uiteindelijk bijna niks binnen de garantie valt. Elektronica vaak niet, kabels (die dingen zijn erg duur), achterlichten (had een keer water in mijn achterlichten…. lekker); alle aandrijvings dingen, remmen, remschrijven, dingen in t interieur die afbreken (dat ligt natuurlijk nooit aan de kwaliteit, maar omdat je t ‘kapot hebt gemaakt’).
lijkt me overigens wel een interessant onderzoek; “Welke zaken vielen niet binnen uw fabrieksgarantie”.
@gregorius: Interessant. Autoblog, doe hier iets mee! ‘Welke zaken vielen niet binnen uw fabrieksgarantie?’
voordeel van dit wagen moet je aan de kleine ondernemers onder ons vragen
vooral de diesel is interessant in belgië
we hebben hier verschillende eerste generatie picanto’s
er zijn 2 bij die de 200.000km hebben aangetikt, zonder (zonder!) problemen/kosten
Vind de voorbumper (de kin) niet echt bijzonder mooi. Voor de rest interessant aanbod: 7 jaar garantie, ziet er niet spuuglelijk uit, mooie vanaf prijs, en dit ding rammelt gegarandeert niet na 5 jaar uit elkaar zoals een of andere goedkope fransoos…
@Gerrelekker: Inderdaad een soort van kin, dat vind ik ook niet zo mooi bij de 500 Abarth. Verder een leuk autotje, maar wel eentje met een redelijk overeenkomende daklijn met de i10 als ik dat goed herinner.
Dat is jammer, maar gelukkig zijn ze minder klonen van elkaar als de B-segment MPV’ers.
En de inruilwaarde na 2 jaar? Ik denk een mille of 4. Goedkoop kopen, maar duur inruilen. Daarom loop ik met een grote boog om dit soort auto’s heen.
@midasracer: welke auto’s zijn volgens u dan zo gigantisch waardevast na 2 jaar? Je zou nog dik vewonderd zijn.
De 7 jaar garantie die overdraagbaar is maakt de auto een stuk waardevaster en geeft veel consumenten vertrouwen. Allesinds een hoop meer dan de schamele 2 jaar bij veel concurrenten.
@Gerrelekker: Toyota Yaris of een new Mini, maar als ik een klein autootje zocht, zou het waarschijnlijk een Audi A2 worden. Overigens koop ik altijd 2e hands. Wat natuurlijk ook niet anders kan met een A2.
@midasracer: dat zal nog wel meevallen denk ik. Veel van die kleine stadsautootjes staan amper goedkoper te koop dan de nieuwwaarde na twee jaar. Panda’s van 2008 gaan voor 7,5 tot 9 mille over de toonbank (check autotrack bijv.). Dan moet je wel érg naïef zijn om met zo’n inruilwaarde akkoord te gaan.
leuk bakkie! alleen die voorbumper is verschrikelijk. Doet me een beetje denken aan de fratsen van peugeot met de 107 facelift.
goed afgekeken van peugeot
Hopelijk is deze qua veiligheid beter. De huidige rij je al total loss als je na het wassen vergeten bent je emmertje met sop weg te zetten.
Gedverderrie.
ik vind ‘m niet mooi, en dat is ook het enige wat ik ook over deze auto zal zeggen.
Meer foto’s: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4563542,4563833
Best een guitig karretje. Scherpe lijntjes en als je door de glimmende plaatdelen (zie link) heen kijkt, staat er volgens mij nog steeds een stoer klein autootje.
@Poll @NLBUURMAN Lekker onderbouwd.
Kek karretje, die achterlichten hebben wel wat.
Grtz
als autorijden mij niet kon schelen zou ik het nog niet kopen
Valt nog wel mee.. Is nu niet een echt prachtige wagen, maar is ook niet echt lelijk…
WAAROM?! Waarom moeten al die kleine autootjes zo gruwelijk lelijk zijn? Neem eens een voorbeeld aan auto’s als de Mini, de Aygo en de Fiat500, die zijn ook klein en zien er prima uit voor hun afmetingen. Dit is rampzalig!
20 posts verder en niemand heeft het over het weggedrag van het apparaat … Nou ik heb ooit een keer het (on-)genoegen gehad in zo’n fabrikaat te mogen rijden; 100-130 in van nu-tot-de-volgende-zonsverduistering, waardeloze stoelen en de handling van een voddepop.
Qua looks best een kek karretje en 7 jaar garantie is natuurlijk een superdeal voor die prijs !
Gelijk de mooiste auto uit z’n klasse. De huidige Picanto voor alle facelifts was ook al erg volwassen om te zien
yeah Kia. Ziet er goed uit!
die bumper is zo lang voor het label poesjes