De vierde generatie CR-V is dit alweer, en zoals verwacht wijkt hij nauwelijks af van het eerder dit jaar gelanceerde concept.
Na een paar donkere lekplaatjes van een rechtsgestuurd Japans exemplaar, hebben we vandaag de good old American versie bemachtigd. Hij is zijn smoked lampen kwijt en ook zijn de velgen een maatje kleiner ten opzichte van het conceptmodel, maar dat mag geen verrassing heten. In de VS komt hij standaard met een 2.4 liter VTEC vierpitter, die is gekoppeld aan een vijftraps automaat. Het lijkt armoe, maar in de VS hoeven ze nou eenmaal iets minder op de CO2’s te letten.
De nieuwe CR-V levert 188 pk en 220 Nm, wat een paar pk en Nm meer is dan zijn voorganger. Het verbruik schijnt wel behoorlijk afgenomen te zijn, en ook is er voor het eerst een Eco-modus ingebouwd. En als je dol bent op kinderen, maar even een neukstop had ingelast omdat er niet meer in je CR-V paste, dan heb ik goed nieuws: je kan weer aan de slag, want voor het eerst is de Honda een 7-zitter.
De vraag is alleen wat de Amerikaanse consument meer waardeert: de gouwe ouwe methode van een vrij fors, lui blok, gekoppeld aan een degelijke automaat, of toch downsizing, zoals waar Ford momenteel druk mee bezig is. In hun modellen worden bijna alleen nog maar kleine 2 literblokjes geprakt. De tijd zal het leren.
De CR-V komt uiteraard ook naar Nederland, we wachten nog op informatie omtrent het Nederlandse model.
agera zegt
Niet slecht, helemaal niet slecht ben benieuwd naar de rijtest.
JW zegt
Nee, de achterkant mag even opnieuw getekend worden.
masterstig zegt
OMG, dit is echt erg, vooral die achterkant, Honda gaat echt achteruit qua design de laatste jaren.
alcantara zegt
@masterstig: Ze moeten de Duitsers ook een kans gunnen. Als merken als Honda wagens gaan maken die niet alleen technisch maar ook nog eens qua uiterlijk superieur zijn dan kunnen de premium merken wel opdoeken.
alcantara zegt
Dus degelijke wagens, alleen jammer dat ze lelijk en goedkoop zijn afgewerkt…
masterstig zegt
@alcantara: Jaja….praat je er maar onderuit.
besaram zegt
@alcantara:
+1 :D
smoked zegt
@masterstig: amen to that!
d44n zegt
Is honda dan goed qua techniek dan ?
spotu2 zegt
Ai, hun motoren zijn toch veel beter :-)
Benjamin1 zegt
Fapfap?
labrutabellezza zegt
De vierde generatie CR-V is dit alweer, en zoals verwacht wijkt hij nauwelijks af van het eerder dit jaar gelanceerde concept.
– helaas wel ja :| –
d15b2 zegt
K24 blok FTW
mazdarx8 zegt
die achterkant doet me denken aan een mislukte volvo.
verder lijkt-ie wel oké… maar ook niet meer dan dat.
LaLancia zegt
Wat een vreselijk ontwerp. Alle subtiliteit van het huidige model is weg. In de verste verte doet deze me zelfs denken aan de… Pontiac Aztek!
norge zegt
Eerst in het echie zien ,maar voor nu geef ik de mensen die het oude model kopen het voordeel van de twijfel.
mrbones zegt
Doet me denken aan een Ssangyong. Dat is geen compliment.
kevinRS6 zegt
wat een schoonheid:D als ik wat geld over zou hebben wist ik t wel! hahahaha
karreman zegt
Het is allemaal eenheids worst tegenwoordig, je kan niet meer in een oogopslag zien melk merk het is. vind ik wel een beetje jammer
gearhead zegt
Een atmosferische 2.4 met een automatische 5 bak? Is het 1994?
gearhead zegt
Hij heeft trouwens wel wat weg van de Pontiac Aztek.
euro95 zegt
Lekkere cijfers! Genoeg om lekker mee te komen met het verkeer ! ;)
406_v6 zegt
Getoonde foto’s zijn van de AMERIKAANSE versie van de CR-V….. De europese moet nog komen.
LaLancia zegt
En hoe gaat die verschillen van de US CR-V dan? De huidige is in de VS en Europa ook praktisch hetzelfde…
hondathebest zegt
ziet er grandioos uit