![Dit kost het R-Line pakket op de nieuwe Golf](https://static.autoblog.nl/images/wp2017/vw-r-line-variant-wit-750.jpg)
Strak strak in m’n trainingspak pak.
Na de introductie van de gefacelifte Golf vond Volkswagen de tijd rijp om de prijzen van de R-Line te onthullen. De klant heeft de keuze uit een tweetal pakketten. De ene heeft louter betrekking op enkele sportieve touches met op de body. De andere is een stuk uitgebreider en omvat naast de bodykit ook andere velgen en enkele hete accenten in het interieur.
Wie voor de minst uitgebreide optie kiest krijgt onder meer een voorbumper met luchtinlaten in high gloss zwart, R-Line badges, een spoiler met aero flaps. Het volledige pakket bestaat daarnaast uit bijvoorbeeld R-Line sportstoelen, contrasterende stiksels en 17 of 18 inch velgen (keuze uit Sebring, Singapore of Marseille).
Volkswagen communiceert de Duitse prijzen: het eenvoudige pakket kost 1.105 euro (Highline) of 1.295 euro (Comfortline). De meer uitgebreide optie kost je 1.800 euro (Highline) of 2.295 euro (Comfortline). Genoemde pakketten zijn beschikbaar op de gewone Golf en op de Variant, de Nederlandse prijzen komen later deze maand.
Meer afbeeldingen van de Golf R-line vind je in dit artikel.
R-Line Sportpakket
– R-Line voorbumper met luchtinlaten in hoogglans zwart en honingraatstructuur
– Achterbumper met een R-Line diffuser en trapeziumvormige chromen details
– Dorpelverbreders in hoogglans zwart
– R-Line achterspoiler met luchtgeleiders
– R-Line emblemen in de grille en op de voorschermen
– 65% getinte zijruiten en achterruit
– 17 inch lichtmetalen velgen Sebring (Optioneel 18 inch Sebring)
– Sportonderstel
– Progressive Steering (stuurbekrachtiging variabel)
– 3D-LED achterlichten met dynamische knipperlichten (alleen Golf hatchback)
– R-Line Interieur- en Exterieurpakket
R-Line Exterieurpakket
– R-Line sportstoelen in Carbon Flag/San Remo-ontwerp, optioneel bekleed met Vienna-leer in Black-Crystal Grey
– Met leer bekleed multifunctioneel R Line sportstuur, afgewerkt met contrasterend stikwerk en een R-Line embleem.
– Decoratieve Dark Diamond Flag-inleg op het dashboard
– Versnellingspookhoes en vloermatten met contrasterende stiknaden
– Roestvrijstalen dorpelpanelen, pedalen en voetsteun
– Zwarte hemelbekleding
– R-Line logo op het opstartscherm van het multifunctionele display
– 17 of 18 inch Sebring lichtmetalen velgen
– Sportonderstel
Vind de R-line pakketjes altijd erg strak, op de Tiguan staat het ook super
R-Line, S-Line, AMG pakketten, M pakkketten, R-Design. Het is het allemaal net niet. “Wat een sportieve Golf heb je!”
“Dankje!”
“Gaat het ook een beetje?”
“Net zoals elke andere Golf met dezelfde bak en motor…”
@vonklausenburg: Neemt niet weg dat het de VW’s in dit geval een stuk(je) minder saai maakt…
@mzonneveld: dat is dan wel weer waar!
@mzonneveld: waarom ontwerpen ze dan niet meteen een goed ogende auto?
@vonklausenburg: ach, de meeste mensen die op een racefiets zitten hebben een bierbuik, die in het zwembad liggen blijven als een zeehondje drijven op hun vetlaag en degenen die een trainingspak dragen, die zijn vaak helemaal niet met een training bezig. Het ergste is nog dat het grootste deel van de bevolking heel de dag op sportschoenen loopt alsof ze topsporters zijn. In dat licht zijn dit soort pakketjes precies wat de mensen willen.
@mashell: Heerlijke analyse en waarvoor hulde!
@mashell: deze is echt zó waar en daarom zó goed. Hahaha :)
@vonklausenburg: in een land waar je voornamelijk stil staat en waar rijden met meer dan 100pk door de overheid ontmoedigd wordt moet je het plezier van autobezit uit andere dingen halen. Als je zoals ik 80.000km per jaar zakelijk rijdt zijn dit de dingetjes waardoor je toch weer met plezier naar je auto toe loopt. Het verschil tussen ‘we mogen weer een stukje rijden’ en ‘we moeten weer een stukje rijden’.
@griffendahl: Als dit een reden is tussen mogen en moeten moet je maar afstappen van de auto van zaak en privé gewoon een geile bak kopen. Doe ik ook. Nu boeit het me niet of ik 100 km/u ga of of 180. En als ik wil spelen kan dat ook nog eens met de bak.
@vonklausenburg: Heb ook nog wel een privé auto, maar zakelijk zoveel km’s rijden met een eigen auto is met zoveel km’s en de vergoeding die ik krijg nogal zonde geld ;)
@vonklausenburg: jij hebt vast zo een 1.2tsi gehad met R line pakket. Want je frustratie beaamt dat wel.
@vagtroep: Ik mag Onze Lieve Heer op m’n blote knieën bedanken dat ik alleen Volvo’s heb gereden en nu Mercedes rijd.
@vonklausenburg: nou dan had ik het mis “P
@vagtroep: Al moet ik zeggen dat de Polo met een 1.2 best lekker gaat haha :)
@vonklausenburg: ja had de 1.2tsi met 105 pk. Best geinig karretje, veel problemen mee gehad ondanks dat ik hem nieuw aangeschaft had. Oa de ketting en turbo begaven het al na 33k km.Mijn allereerste auto en dan ben je kwa vertrouwen al ver weg van vw. Nooit meer iig.
@vagtroep: Lekker van 105pk naar 130pk tunen gaat ie nog harder
-edit: thanks, gaan we fixen!-
Strak strak in m’n trainingspak pak
Kijk eens hoe ik hak hak
Lekker uit m’n dak tot in de vroege morgen
Strak strak in m’n trainingspak pak
Kijk eens hoe ik hak hak
Lekker uit m’n dak tot in de vroege morgen.
Ohw heerlijk die nostalgie. Goede oude tijd in je aussie en je Nike air
@kimhung: is voor mij nog steeds dagelijkse standaard hoor ;)
@biohazardracer: hoewel ik er niet van ben
Roepen Nike air max en Australische trainingspakken
Wel goeie emoties op
De wereld was zo heerlijk einfach toen
@st33fie: toen nog wel ja. Hoewel ik zelf nog iets te jong en die tijd niet fisiek meegemaakt heeft is de scene nog steeds alive and kicking.
Alleen zijn de traininspakken van Italiaanse makelij en komen ze (integenstelling tot hun naam) niet uit down under.
Knapt hij wel flink van op.
Het staat inderdaad wel een stuk beter op zo’n wagen
Hoewel het natuurlijk puur opsmuk is, geeft het bepaalde auto’s toch net dat beetje extra. Ik kan wel begrijpen dat sommigen dergelijke pakketen aanvinken.
Net mijn Golf VII Highline ingeleverd voor de Nieuwe Megáne Estate GT-Line….
Van buiten een mooiere wagen, veel minder saai….
Maar na een maand leer je de tekortkomingen kennen: De dynamiek binnen is ver te zoeken. Nu zie je goed dat de duitsers véééél beter snappen hoe je een auto inricht en hoe je de infotaiment ontwerpt en bouwt….
Gemiste kans van Renault, maar het R-Link is systeem is echt ruk…
De Golf Alltrack komt met de facelift dan naar Nederland, maar is er ook bekend of de GTD Variant ook nog komt?
@jrsmoke: Lijkt me wel leuk, ik heb eem Duitse vriend die er een heeft. Mocht er een keer mee rijden, hij is erg rap. Zeker voor een diesel.
Lekker r-line op je bluemotion spaardiesel
Ben ik de enige die zich er aan stoort dat de prijzen voor dit soort dingen wel al bekend zijn maar op Volkswagen.nl nog steeds geen prijzen van de nieuwe Golf staan?
@Stefje: precies dat! Was al f de links aan t afstruinen naar de prijzen van de nieuwe, maar nog nergens kunnen vinden. Ben niet zo zeer geïnteresseerd in t “pakketje” maar wel in wat de Golf zelf zal gaan kosten…
Veel te duur die Golf Variant. Een kale 1.0 TSI met DSG met R line kost je minimaal 33k en dan heb je een ruk navi en verder geen leuke opties. Met beetje een fatsoenlijke 2.0 TDI en DSG ga je zo naar de 45k. Be-lache-lijk
@730ld: wel eens de prijslijst gezien van een nieuwe BMW 730? dan valt een Golf ineens weer heel erg mee.
@thomasthomas: nu vergelijk je een ECHTE auto met een waterpistool.