In deze nieuwe f1 Ferrari gaan we Vettel en Leclerc dit seizoen zien.
Na de onthulling van de nieuwe livery voor Mercedes gisteren, is het nu de beurt aan Ferrari om het doek van hun nieuwe F1-auto te trekken. Evenals bij Mercedes moet je de verschillen vooral op detailniveau zoeken. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je de auto’s niet zult herkennen dit seizoen. Het gaat hier wel daadwerkelijk om de nieuwe auto en niet alleen om de bestickering, zoals het geval was bij Mercedes.
Op aerodynamisch gebied is onder andere de rake gewijzigd. Deze is wat hoger geworden. Ook de voorvleugel van tteam Scuderia Ferrari heeft enkele lichte wijzigingen ondergaan.
Qua livery zien we startnummers in een nieuwe stijl, of beter gezegd in retrostijl. Verder prijkt op de zijkant nu de Italiaanse vlag, zodat de Italiaanse fans zeker weten voor wie ze moeten juichen. In tegenstelling tot Mercedes zijn er geen wijzigingen qua sponsors. Daarom ziet de livery er verder nog grotendeels hetzelfde uit als vorig jaar.
De nieuwe F1 bolide van Ferrari luistert naar de naam SF1000. Deze naam is een verwijzing naar het feit dat Ferrari dit seizoen zijn duizendste race zal rijden. Dat is natuurlijk een indrukwekkend aantal en daarom een verwijzing waard.
Het wachten is nu nog op de nieuwe wagen van Max Verstappen. De onthulling daarvan zal morgen volgen.
ponnie zegt
De kleur is opzich nice, maar die plastidip look die ze al jaren hebben zou ik toch liever weer terug glossy rosso corsa zien.
poes zegt
@ponnie: precies dit. Als er één kleur is die niet werkt in het mat, dan is het rood.
dsdh zegt
@poes: Opels uit de jaren 90 zijn tegenwoordig mat rood, sommige doen het nog
Dutchdriftking zegt
@ponnie: ik vind het juist fantastisch!
Robert zegt
Na de diverse collisies tussen de teamgenoten Vettel en Leclerc schijnen er in de voorvleugel nu ook sensoren te zitten die rechtstreeks zijn afgeleid van de Park Distance Control en de Active Cruise Control uit de schappen van FCA…
gasskaas zegt
@RRRobert: Dan hebben ze er nog niks aan…
sollie1984 zegt
@RRRobert: grappen zijn weleens leuker geweest…
suxez zegt
Weer eens wat anders.
sonnybonds zegt
Had gehoopt dat F1 autos er weer mooi uit zouden zijn net als vroeger maar helaas…..
bernoulli zegt
@sonnybonds: vroeger had je ook heel lelijke auto’s.
gwnbmw zegt
ik hoop voor Ferrari dat dit geen hele goede renders zijn… auto lijkt niet helemaal symmetrisch, rake van ongeveer 10 cm is wel heel erg veel, en vanaf de zijkant is t net alsof ie op een krik staat. weet iemand overigens of dat ding onder de neus, tussen de voorwielen, legaal/realistisch is? ik heb het nog nooit gezien, terwijl het eruit ziet als iets wat heel veel downforce kan genereren en de lucht stromen heel erg goed kan verdelen.
rickthestig zegt
@gwnbmw: helemaal mee eens. Voor mijn gevoel klopt er ook iets niet.
shibby zegt
Deze is qua uiterlijk net zo vernieuwend als de Golf 8 ten opzichte van de 7
banderas zegt
@shibby: het is een race auto..
mashell zegt
@banderas: die vorig jaar geen kampioen werd en dus verbetering nodig heeft.
sollie1984 zegt
@mashell: wie zegt dat de wagen niet verbeterd is?
banderas zegt
@sollie1984: zijkant, achterkant, die vin achterop. Paar wijzingingen die ik als leek kan zien.
harrie zegt
Ben erg benieuwd hoe ze dit jaar de kluit gaan belazeren.
lekkerlinksrijden zegt
@harrie: proberen alle teams, sommige worden gepakt en andere niet. Slimmigheidjes horen bij de sport
rob5nismo zegt
Het lijkt wel of de haaienvin weer gegroeid is
knaapie zegt
Ben benieuwd naar de 2020 livery
iphonistvongates zegt
Die voorvleugel lijkt mij niet voor DeKlerck’s rijstijl bestendig. De geheimen van Ferrari F1’s bolides zit vaak onderhuids…..de FIA zou de functie van elke kabel(boom) en sensor uitvoerig moeten testen voor goedkeuring wordt verleend. ?
viezefreddyw zegt
Ondanks dat het team al jaren flink onder de maat presteert en het in de paddock altijd maar een gestunt is blijft het rood voor mij toch iets magisch.
hplh zegt
Had geen rode verwacht
dwfc zegt
Comment van Binetto : “We zijn erg gedetailleerd aan de slag gegaan. De hele auto en het motorblok hebben we zo compact mogelijk gehouden”, vertelt teamchef Mattia Binotto over de bouw van de nieuwe Ferrari. “De auto mag dan wel op die van vorig jaar lijken, geloof me, hij zit helemaal anders in mekaar.”
De nieuwe bolide moet een betere wegligging hebben, met meer neerwaartse druk, waardoor vooral de prestaties in de bochten aanmerkelijk hoger zouden moeten uitvallen.
mustang750supersnake zegt
ze zijn vergeten de auto ook achter te verlagen…..
rickthestig zegt
Licht het aan mij of lijkt deze auto een stuk langer dan de rest?
sanki zegt
Dit is natuurlijk niet de auto van 2020, dit is de livery van 2020 op een voornamelijk 2019 wagen. Pas in de laatste dagen van de test op barcelona zien we echt nieuwe onderdelen…
banderas zegt
@sanki: kijk eens goed.
louise zegt
“Het wachten is nu nog op de nieuwe wagen van Max Verstappen.” Alle auto’s moeten verder nog onthuld worden…
schreute01 zegt
T zal best. Maar bagageruimte ho maar!
ericd zegt
Mr. Pringles.
boriske zegt
In de onthulling van de Ferrari toch een verwijzing naar Max in het artikel plaatsen, je moet het maar kunnen. Beetje zielig toch.