Na absolute dominantie in het afgelopen Formule 1-seizoen, gaat Mercedes met deze nieuwe kar een poging wagen om het succes een passend vervolg te geven.
De W06 Hybrid is, zoals te verwachten viel, geen compleet nieuwe auto. In plaats daarvan is deze nieuwe zilveren pijl een evolutie van de W05 die afgelopen jaar de vloer aanveegde met de concurrentie. Mercedes gaat er dan ook vanuit dat het met lichte tweaks aan de aerodynamica en de aandrijflijn nog steeds vooraan de grid (en de finish) te vinden zal zijn.
Toch schijnen de knappe koppen van het roemruchte Duitse merk in de afgelopen winter nog 50 extra pk’s te hebben gevonden, dus de concurrentie zij gewaarschuwd. Natuurlijk hameren de Duitsers er wel op dat er nog niks gepresteerd is dit seizoen en dat het nog maar afwachten is of de W06 inderdaad het veld aan gaat voeren, maar vooralsnog ziet het ernaar uit dat Mercedes ook dit jaar vlot uit de startblokken komt.
Nico Rosberg krijgt de eer om de nieuwe kar als eerste aan de tand te voelen op het Spaanse circuit van Jerez, kampioen Hamilton zal spoedig volgen.
rodger zegt
Blijft de mooiste van het veld
toniominestrone zegt
@rodger: ik durf te wedden dat wanneer all teams hun bolide wit spuiten zonder sponsorlogo’s erop je moeite zal hebben om de Mercedes eruit te pikken, het zijn allemaal klonen van elkaar!
lambo4all zegt
@toniominestrone: en toch rijdt de ene 3 seconde harder dan de ander. Toch niet zo’n kloon dus blijkbaar. Ook zijn er voor het getrainde oog wel degelijk verschillen. De simpelste is de korte neus die de red bulls
lambo4all zegt
@lambo4all: en benzen hebben. Verder verschillen alle wagens nog in cokebottle vorm, sidepots, achter/voor vleugels, wielophanging en bevestigingspunten. Dat je geen verschillen ziet is meer een gebrek aan goed kijken dan dat er geen verschil in zit.
toniominestrone zegt
@lambo4all: Grootste voordeel halen ze uit de motor en de wielophanging, hoe vaak is het niet voorgekomen dat ze tijdens de race hun voorvleugel beschadigen en toch snelle tijden blijven rijden?
wif1 zegt
@toniominestrone: Wielophanging levert hoogstens een paar tienden op, aerodynamica de wereldtitel; Of ben je de zegereeks van Brawn GP vergeten, die door het aerodynamische wonder van Blown Diffuser iedereen naar huis reed..
FB_100001811771205 zegt
@wif1: Het kan zijn dat ik het mis heb maar volgens mij kwam Brawn GP in 2009 met de dubbele diffuser en Red Bull in 2010 met de geblazen variant daarop
wif1 zegt
@FB_100001811771205: Dat klopt, het was eerst de dubbel deks versie, toyota had em ook, later kwam daar de door uitlaar geblazen versies bij
henkhupelschoten zegt
Gelukkig zijn die verkrachtings neuzen weg! Benieuwd wat ze er dit jaar van gaan maken!
bartteeuwen zegt
Toch goed dat de wagens er dit jaar stuk voor stuk op vooruit gaan qua uiterlijk in ieder geval.. ben benieuwd of het geluid ook wat beter is geworden. En het belangrijkste natuurlijk, of de concurrentie een beetje in staat is deze nieuwe mercedes enigszinds bij te benen.
87sandyd zegt
@bartteeuwen: geluid is nog steeds naadje…zie meerdere spyvids van de diverse teams
mrrallycross zegt
Mercedes zal gewoon dominant blijven denk ik. Er waren dacht ik alleen wel veel mensen daar weggekocht door andere teams. Die motor zal alleen nogsteeds de beste zijn
Johan82 zegt
@mrrallycross: Ze rijden bij Jerez vanaf de eerste ochtend testen dubbele raceafstanden zonder enig probleem. Daar waren een aantal kenners heel verrast van.
Ik ben benieuwd wat het dit seizoen gaat brengen
mauricerma zegt
If it ain’t broke, don’t fix it, ofzoiets, geef ze is ongelijk om geen grote wijzigingen aan te brengen ;p
Tonnie zegt
Ziet er wel weer snel uit, maar vind t zeker niet de mooiste vooralsnog..
rufctr01 zegt
Ziet er beter uit dan de vorige!
Author zegt
Zie jij serieus verschil ja? ;)
tupperware zegt
@mauritsh:
Ja, de neus is smaller, minder Black&Decker kruimeldief..
tupperware zegt
Hmmmm, 50 paarden extra gevonden?
En ze hadden er al 60 meer dan de concurrentie, dat wordt dus weer een seizoen waarin ze alleen van zichzelf kunnen verliezen..