Naast de CTS Sport Wagon presenteert Cadillac vandaag een voorproefje van de volgende generatie SRX, een crossover die in de herfst van 2009 zal worden geïntroduceerd.
‘De nieuwe generatie SRX is het resultaat van voortdurend onderzoek en ontwikkeling van de Cadillac designtaal, met als doel een opvallend vormgegeven auto te presenteren in het segment van luxe crossover modellen,’ aldus Clay Dean, directeur design van Cadillac.
Alle details van de geheel nieuwe SRX zullen bekend gemaakt worden tijdens de officiële onthulling in 2009. Het model vervangt de huidige SRX, een liefdesobject van onze eigen Cadillac-fetisjist. Deze auto werd in 2004 gelanceerd werd en is zeer succesvol gebleken voor Cadillac. Voor de ontwikkeling van de nieuwe crossover stond de Provoq model, een studiemodel waar Cadillac veel positieve reacties op ontving. Naast de SRX zal in 2009 waarschijnlijk ook de Saab 9-4X onthuld worden, deze twee auto’s hebben exact dezelfde basis.
W!d zegt
jammer dat het zo slecht gaat met cadillac, ook deze auto zal in nederland niet veel verkocht gaan worden. Als je er 1 in het wild ziet rijden, kijk je toch altijd even om.
Kawouter zegt
Mooi man: SUV’s zijn ‘uit’, dan noemen we ‘m toch gewoon ‘crossover’…
Klassiekerrally zegt
Nog zo’n verrijking voor ons straatbeeld!
(proef m’n sarcasme…)
Lustigson zegt
Ik zie een Chevy Captiva onder al die scherpe hoeken, of ligt dat aan mij?
Rob USA zegt
@Klassiekerrally: Nee, de 100.000ste 3/5 serie,c/e klasse,mondeo,volvo,kia enz enz zijn dat wel natuurlijk.
(eat m’n sarcasme..)
Klassiekerrally zegt
@ Rob USA: daar geldt inderdaad precies hetzelfde voor ;)
Luc zegt
Vind hem er wel geslaagd uitzien
JanJansen zegt
Let eens op de zwarte rand waardoor de auto optisch hoger lijkt.
Rob USA zegt
@Klassiekerrally:Nee, dat is dus niet hetzelfde. Het is zeker een verrijking voor het station/wagon segment, maar in jouw ogen misschien niet voor het totale auto aanbod. En dan praat ik nog niet eens over hoe exclusief deze Wagon zal gaan worden. Nuff said :)
Rob USA zegt
Sorry moet zijn crossover segment,maar met 2 topics achter elkaar over caddies raak je op mijn leeftijd een beetje in de war geloof ik. :(
AMG-power zegt
@Rob USA
Ikzelf vind het er in ieder geval niet uitzien.. Voor mij is het gewoon een iets aangedikte escalade met ietjes rondere vormen.
Maar met wie zou deze SUV nou moeten concureren?? De BMW X3 ofzo…
Arno zegt
vin um wel vet. alleen kan het niet meer he tegenwoordig dat verbruik…
flappie zegt
lijkt op een captiva…
”
Rick dos zegt
“En dan praat ik nog niet eens over hoe exclusief deze Wagon zal gaan worden.”
In de praktijk zullen maar een klein aantal mensen deze auto willen hebben. De rest vindt dit gewoon er niet uitzien.
Dit alles staat niet gelijk aan exclusief.
Dit even ter verduidelijking van het woordje “exclusief”….
Schadow Spirit zegt
Ik vond eigenlijk het vorige model mooier:p
Maar het is misschien wachten op de details;)
Bert zegt
Lijkt wel een amerikaanse Q7?
Ramshoek zegt
Als je heel goed kijkt lijkt hij niet alleen op een captiva, maar ook op een lelijke eend (ook 4 wielen).
Beste forummers, FF goed kijken maar vooral nadenken.
Cadillac en Saab zullen hun SUV echt niet bouwen op basis van de SUV’jes van bread and butter fabriekanten Daewoo (rebadged tot Chevrolet) en Opel.
Ik vindt ze wel wat hebben, die Caddies. En hoop dat er meer mensen het lef hebben eens wat anders te kiezen dan toch maar veilig een Audi.
michiel zegt
de huidige SRX is ook flink wat groter dan de captiva en volgens mij ook wel een goed rijdende bak. Ik ben wel benieuwd! Wellicht een mooie om te importeren.
Thomaz zegt
Ja ik zat aan de Antara te denken qua vormen, maar da’s ook een captiva natuurlijk…
cheetacars zegt
plak er een Saab gril en witte achterlichten op en je hebt de 9-4 x
lincoln zegt
stoer sexy en zeker onderscheidend ..
nix voor de nederlandse markt dus ..
Tombnolz zegt
Hij wijkt niet al teveel af van de Provoq, dus als Caddy toen veel positieve reacties kreeg, zal dat nu ook wel het geval zijn.
Ik vind de huidige Cadillacs echt tof, serieus anders dan al de rest, maar mooi kan ik deze SRX zeker niet noemen. Maar dat geldt ook voor de Q7, de Touareg, de Cayenne, de LandCruiser… Of vindt iedereen die wel mooi ofzo?
Esprit_de_Flandre zegt
Een kat en een hond lijken ook op elkaar. Allebei 4 poten, een driehoekige neus en veel haar.
Rob USA zegt
“de rest vind dit er gewoon niet uitzien”
Even ter verduidelijking van het begrip “ff nadenken Dos”
Buiten een aantal echte autofreaks en mensen die niet als een koeien achter elkaar de duitse showrooms binnen waggelen en voor grijze meuk kiezen,
weet het gros van de mensen het bestaan niet van deze Caddie en zullen ze hem op de weg waarschijnlijk pas herkennen aan het embleem als hij weer stil staat en dan nog het type niet kunnen noemen.
Rick dos zegt
Oh, dus dat maakt iets exclusief?
Jaja…
*Hoopt dat USA zelf eerst even nadenkt*
Guan zegt
He, niet zo sarcastisch allemaal! hij is zilver en heeft een zwarte rand langs de onderkant, hij lijkt dus best op de Captiva.
Even serieus, SUV’s waren al overbodig, laat staan crossovers… Doe mij maar gewoon die lekkere bak uit het vorige artikel!
Lustigson zegt
@ Ramshoek schrijft,
> Ik vindt ze wel wat hebben, die Caddies. En hoop dat er meer mensen
> het lef hebben eens wat anders te kiezen dan toch maar veilig een Audi.
Dat is een ander verhaal, ja. Caddilacs zijn in elk geval een stuk gewaagder dan VW, Audi en BMW. Qua design, vooral, maar überhaupt als keuze voor een (zakelijke) auto.
Overigens bedoelde ik m’n Captiva-opmerking serieus: dat was het eerste wat ik dat toen ik de foto zag.
RubenBaeten zegt
De nieuwe SRX staat op een aangepast Theta platform. De originele Theta wordt inderdaad voor de Captiva/Antara gebruikt.
Dit betekent ook dat de 2010 SRX een stukje kleiner is geworden en in de basis voorwielaangedreven is, in tegenstelling tot het huidige model (Sigma platform = achterwielaandrijving). Behoorlijk jammer wat mij betreft… Qua styling vind ik ‘m wel weer dik in orde.
Bob zegt
Wow .. een Honda CRV met een Caddi badge
Citrofiel zegt
Go Caddy! Wat maken ze toch een leuke modellen. What a shame dat het in dit behoudende, saaie kikkerlandje niets wordt… :(
Rob USA zegt
@Rick Dos: Nee, ik heb in mijn 2e post het woord exclusief niet gebruikt.
Het was een reactie op jou zin die ik gequot heb. Goed lezen Dos! :)
Rick dos zegt
@Rob
O, dus met je tweede comment geef je eigenlijk toe dat het gebruik van het woordje “exclusief” in je eerste comment onzin is. En is je 2e comment eigenlijk dus bijzaak. Aangezien de door jouw gequote zin van mij ook bijzaak is.
Dus eigenlijk had je in je 2e comment ook kunnen zetten: Je hebt gelijk Rick. Stom van me.
Mooi! Dan zijn we eruit. ;)
Rob USA zegt
@Rick Dos:Ok speciaal voor jou een vb.: Panerai is een heel mooi en duur horloge. Omdat (zeker 10 jaar geleden) weinig mensen hem kennen is hij exclusief! Dus heeft het niet alleen met hoe mooi ze wel niet zijn te maken want dat zijn ze maar het heeft meer te maken met de bekendheid ervan!!
Rick dos zegt
Dus ik had je 2e comment wel goed gelezen goed begrepen…
Oké, nog één keer dan de definitie van het woord “exclusief”…
ex·clu·sief (bijvoeglijk naamwoord; exclusiever, exclusiefst; exclusiviteit)
1 iets uitsluitend
2 bijzonder omdat het maar aan enkelen voorbehouden is
En nee, aan enkelen voorbehouden betekent niet hoeveel mensen het kennen. Aan enkele mensen voorbehouden moet je in de trant denken van auto’s die bijv. tonnen kosten zo niet miljoenen…
IADC zegt
Q5, X3, GLK, Infiniti en XC60 kunnen wel inpakken. Als de mensen eindelijk eens durven wat anders te kopen is dít de nieuwe klapper in het SUV segment. Ik kan niet wachten :)