Platenbonzen, rappers, louche vastgoedmagnaten en andere liefhebbers van Escalades: maak kennis met jullie nieuwste asobak.
General Motors mag dat ten onder zijn gegaan aan logge apparaten met exorbitante verbruikscijfers, het faillissement betekende niet het einde voor één van Cadillacs grootste smaakmakers. De Escalade wordt namelijk gewoon weer vernieuwd, waarbij opnieuw is gekozen voor een imposante grille, nu voorzien van grote verticale stroken LED-verlichting aan weerszijde en in de bumper. Iets dat we al regelmatig in conceptcars van de Amerikanen zien.
Het interieur van de nieuwe Escalade werd eerder al vrijgegeven door Cadillac. Een vloeiend lijnenspel dat we ook in de ATS, CTS en XTS terugzien. En natuurlijk het CUE infotainmentsysteem
Een stuk beter dan het huidige interieur, hieronder te zien.
De gelekte afbeeldingen hieronder zijn eens niet afkomstig van oudmedialen die de deur niet dicht hadden zitten, maar komen uit een video die Amerikaanse Autobloggers per ongeluk/expres online hadden staan. Die video is inmiddels weggehaald, maar niet voordat er de nodige screenshots van werden gemaakt.
UPDATE: De productie van de Escalade 2015 zal begin volgend jaar in de fabriek in Arlington een aanvang nemen. De modelreeks zal bestaan uit het standaard Escalade-model en, net als dat bij de huidige generatie het geval is, een verlengde ELV-uitvoering. De nieuwe Escalade zal eind volgend jaar in Europa op de markt komen.
De Escalade, met twee- en vierwielaandrijving, beschikt over een nieuwe 6.2-liter V8- motor die krachtiger en efficiënter is dan in de voorgaande modellen. Cadillac’s Magnetic Ride Control, ‘s werelds snelst reagerend wielophangingssysteem, is nu standaard en zorgt voor gecontroleerde rijprestaties. Filmpje!
michal zegt
Pauperbak! Wanneer komen er 36 inch onder?
mopar zegt
@michal: Zodra jij hem koopt waarschijnlijk.
michal zegt
@mopar: haha, nee veel te duur voor mij en ik vind deze Cadillac niet zo mooi.
pand zegt
@mopar: zodra de plaatselijke rapper ermee naar de velgenspecialist gaat. Persoonlijk moet ik wel zeggen dat ik de oude op het moment nog mooier vind dan de nieuwe, maar dat veranderd gelukkig meestal na een paar maanden. Deze auto is natuurlijk wel de maatstaf in de Amerikaanse light trucks.
mopar zegt
@pand: Hangt er vanaf hoe je er naar kijkt. Veel mensen (mij incluis) vinden de GMC Yukon Denali toch iets mooier, vooral omdat er wat minder rijkelijk met nep chroom is gestrooid. Kleeft ook veel minder een rapperts imago aan IVM de Escalade.
2014 Model ziet er zo uit:
http://st.gdefon.com/wallpapers_original/wallpapers/542919_gmc_yukon_denali_2014_panorama_3000x1524_(www.GdeFon.ru).jpg
En qua interieur vind ik ‘m zelfs mooier:
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/GMC-Yukon-Denali-5000_9.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=Jp0MK66VTks
pand zegt
@mopar: ik vind de escalade juist wel mooi, mits origineel. Maar gelukkig valt over smaak niet te twisten. Vind zo’n met extra chroom behangen reuze SUV een hele mooie auto, sterker nog als ik in de VS had gewoond stond deze auto voor de deur.
agera zegt
@mopar: Ben benieuwd of er ook een nieuwe Lincoln Navigator komt ? Alleen jammer van die nog steeds goedkope ogend interieur.
mopar zegt
@agera: Komt vast wel ;) Ford heeft op het moment niets in het gamma dat tegen de Escalade/Yukon op kan qua luxe en vermogen. Die Navigator komt uit 2006 en is dus al aardig verouderd.
De nieuwe F150 komt volgend jaar uit en aangezien die Navigator daar altijd een platform genoot van was zullen we dan waarschijnlijk ook de nieuwe versie ervan zien.
mightymike zegt
@michal: leg uit waarom dit nou pauper is?
mopar zegt
hmmjuist, hetzelfde als de GMC Denali dus. Alleen een andere voor en achter bumper
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQUooyoQwosHGG9oqoy62n-HCJBLVfK4kAee2kWa8IVFNeRGnU6
toyotafortuner zegt
@mopar: ff mierenneuken. Dat is de Yukon Denali. Denali is geen aparte model! Het is gewoon een uitvoeringsniveau. De hoogste welteverstaan. Met onder andere de speciale grille. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.autojunk.nl/2013/10/gmc-sierra-denali
Los daarvan: De Yukon en de Tahoe en de Escalade zijn idd grotendeels hetzelfde. Tahoe is de ‘laagste’ model, Yukon is wat luxer dus hoger en de Escalade is dus topmodel.
OT: Nog steeds zelfde mening: zou er nog steeds best 1 willen. Een nieuwe of een wat oudere, maakt me niet uit!
mopar zegt
@toyotafortuner: Haha, ja ik zag het toen ik m’n comment na las, je hebt gelijk. Het is natuurlijk Yukon Denali maar thanks voor de verbetering ;)
toyotafortuner zegt
@mopar: maakt niet uit, k wou je alleen ff verbeteren. Vind het erg dik, Denali uitvoeringen!
E550 zegt
@toyotafortuner: tussen een base Tahoe en Yukon is vrijwel geen verschil. De Yukon kost 1k meer. Het verschil zit ‘m in de LTZ en de Denali. De Denali is veel luxer dan de LTZ.
toyotafortuner zegt
@e550: damn. Zo had ik het nog niet bekeken. Thanks!
Donstil zegt
Bruut ding!
E34M5Touring zegt
Interieur ziet er een stuk beter uit. Eindelijk is wat meer onderscheid tussen dit en een Silverado van 18k. Jammer dat er nog steeds zo’n enorme schakelpook aan het stuur moet. Hier had een wegklapbare disc zoals Jaguar ook best mooi gestaan denk ik.
exotic zegt
@E34M5Touring: Dat ding heeft gewoon een erectie…
r32turbo zegt
Dit is echt waardeloos dit is gewoon een groot lomp ding.
mightymike zegt
@r32turbo: er word voor een miljard aan escalades verkocht dus zo waardeloos zal die niet zijn, trouwens duidelijk onderbouwd je argument;)
rob68 zegt
Prachtig elegant ontwerp van hoge klasse. Vernieuwend design wat zeker laat zien waar de auto industrie heen gaat in de toekomst…
dawwg zegt
@rob68: Pfff, ga toch weg grappige Cadillac importeur. Mooi voor Amerikaanse begrippen ja, verder slechte bouwkwaliteit, lelijk, vermoeide motor en zeker niet vernieuwend. Interieur is inderdaad geupgrade van de 90s naar de 00s, maar verder blijft ie foeilelijk.
Enige reden is dat ie verkoopt is omdat dit de goedkoopste SUV met Chrome bling bling is waar al die talloze ranzige vetkleppen in passen … ofwel: bij gebrek aan beter.
rbngrt zegt
Asobakken bestaan niet, asorijders wel.
OT: Zeker een voorruit gang t.o.v. het oude model.
berlinetta zegt
Ziet er niet verkeerd uit, maar dit past gewoon niet in ons kikkerlandje.
thomcarspotter zegt
jammer, vind m minder dan de vorige gen. maar misschien is het even wennen.
guusboum zegt
Mooi dat de rappers dit als ‘hun auto’ gemaakt hebben! Verpesten ze minder bentleys, AMGs en klassieke muscle cars
pkgek zegt
Ik vind de geschiedenis van Cadilac goud waard, maar in de jaren ’80 is Cadillac hopeloos achter gaan lopen en als je nu alleen de interieur foto’s bekijkt zie je dat ze dat helaas nog steeds doen…
Jammer; als goedmakertje toch maar de Ciel in productie nemen!!!
moveyourmind zegt
Af en toe krijg ik de indruk dat extreem linkse ideeën op Autoblog voet aan de grond beginnen te krijgen: alles wat groter is dan een Volkswagen Up is asociaal of dient geen enkel nut, omdat je je ook in een auto van het formaat Kliko kan verplaatsen en vooral niet boven het maaiveld uit moet steken. Nederland op zijn best.
natos zegt
@moveyourmind: Hier iemand die een zeecontainer als een g-klasse als een ‘normale personenauto’ ziet. Inderdaad jammer dat de koekblikken de overtoom beginnen te voeren.
imba zegt
@moveyourmind: Er is niets veranderd. Iedereen met een verstand vondt de Escalade al sinds de introductie een belachelijk klote ding.
dawwg zegt
@moveyourmind: Dat komt door de jeugd van tegenwoordig, die mobiel online zijn belangrijker vinden dan het rijbewijs halen. Waarom zou je onafhankelijk de hele wereld over (naar je vrienden) rijden, als zij ook digitaal naar jou toe kunnen te komen zonder dat je ook maar iets hoeft te doen ? Vandaar ook het kudde-gedrag …
kickass zegt
Ik vind hem gaaf! Heerlijke foute wagen.
monk zegt
vanwaar dat lange gezicht Cadillac? vind de neus optisch veel te zwaar (lees: te laag vergeleken met de rest v.d. body). Door die maffe neus is t evenwicht zoek en lijkt t net een (peuter)speelgoed auto
franktank zegt
Meteen naar tac brengen en blacked out maken ultieme schijt aan de maatschappij bak
kapiteinaudi zegt
Ja, het is een Escalade. Enorm gaaf ding dus!
mikkeloentje zegt
Ik vind het een hele vette bak!
babybenzer zegt
Dik ding, wacht op de versie die in gta 6 verschijnt haha
mout zegt
Met een frontje zo hoog als een gemiddelde volwassen Amerikaan wordt elke grill imposant. Op zich kan het niet veel tammer dan vier lamellen luxaflex en een rond logootje.
Neem nou Porsche: Die hebben hun stinkende best gedaan de eerste Cayenne het frontje van een 911 mee te geven – en bij gebrek aan motor en radiator heeft een 911 amper een frontje. Toch ga je zelfs voor een Cayenne wel uit de weg.
agera zegt
Juist in zulke tijden waarin iedereen mekkert over economische achteruitgang juich ik zulke auto’s toe zeker in onze vooral grijze en saaie autostraten. Ik ben niet de grootste fan van Amerikaanse auto’s, maar een ding moet ik toegeven SUV’s bouwen kunnen ze als geen ander.
tstile zegt
Afschuwelijk zeg dit ziet er toch niet uit…
Kijk die grill dan, veelste groot in verhouding.
Chromen sierlijst om de ramen zou ook de achterste ramen moeten omvatten. Dit ziet er echt niet uit.
Die pook bij het stuur… tja het lijkt wel een invalide uitvoering :S
derkvankappel zegt
Hij is lekker dik!
arjenstyle zegt
Die hendel voor de automaat! Wat blijft dat lelijk!!!
O plaat zegt
onlangs met een nieuwe suburban gereden, is het zelfde platform maar iets goedkopere versie. Vond dit best een vette wagen met z’n dikke V8 en best betaalbaar als lichtevracht op gas. Niet dat ik er mij één snel zou aanschaffen, al zou ik dit sneller doen dan bvb. een BMW X5, X6 of een Audi Q7
v8biturbo zegt
lekkere porno sloep