It’s about goddamn time! Na een irritant wordende serie van spyshots zijn er dan eindelijk officiële afbeeldingen beschikbaar van de nieuwe X5, de zevenzits SUV van BMW.
De afbeeldingen zijn inmiddels op diverse sites en fora te vinden, het zal echter pas op de autoshow van Parijs zijn dat we de voetballers-SUV in real life kunnen bezichtigen. Begin van volgend jaar zal vervolgens de wereldwijde verkoop starten.
Het motorenaanbod bestaat uit een 272pk 3,0 zescilinder, een 4,8-liter V8 met 355pk en een 3.0 diesel met 231pk. De snelste is uiteraard de V8 en gaat in 6,5 seconden van 0 naar 100, de topsnelheid is 240 km/u.
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Mooie SUV! Zeker een verbetering op de eerste generatie X5. Echt een complete vernieuwing vind ik het niet maar ik zie dit meer als een verfijning op het eerste type. Kunnen we hier een M-versie van verwachten?
Dennis zegt
Het uiterlijk van de X5 is natuurlijk geen verrassing. Wat ik erg jammer vind is dat de wijzigingen zo gering zijn gebleven. De huidige generatie 5-serie bijvoorbeeld, is spectaculair veranderd (verbeterd!) ten opzichte van zijn voorganger. Ik vind de X5 helaas toch meer van hetzelfde. Was ooit een aardig concept, maar kennen we nu al zo lang.
Mats zegt
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JeffreyG zegt
geslaagd :)
dat hij gegroeid is vind ik niet zo erg
de neus ziet er wat agressiever uit dan voorheen en het staat hem erg goed ;)
henk zegt
voorkant is een stuk mooier, maar jammer dat de achterkant toch dezelfde vorm heeft. Jammer trouwens van die 2 ‘reflectoren’ op de bumper boven de uitlaten.
tw zegt
Sry maar ik vind de concurrentie (merceds ML; audi Q7;..) toch veel mooier!
Wouter1 zegt
achterkant is nog steeds bagger
heidekonijn zegt
“t’s about goddamn time! Na een irritant wordende serie van spyshots..”
LOL! Echt wel.
Mijn theorie over SUV’s is dat hoe lelijker ze zijn, hoe beter de stijl bij het type wagen past : bij een Touareg, Cayenne of een Q7 heeft men geprobeerd er een soort gewone auto op stelten van te maken en dat is geen zicht, bij een Hummer, G-wagen of een Lambo 002 heeft men het gewoon bruut gehouden en dat is lelijk maar het past tenminste.
Binnen die theorie past de ‘moerasmonster’-designtaal van BMW wonderwel bij het SUV type.
Maar ik zou me echt wel een kalende onzekere sok voelen moest iemand me er in zien rijden. Of zoals het spreekwoord zegt: ’the bigger the SUV, the smaller the lady at the wheel.’ :-)
Pjotr zegt
Waarom zitten er Lamorghini-velgen onder?
alex zegt
laat maar
Tom zegt
Qua design:
1. BMW X5
2. Mercedes ML
3. Porsche Cayenne / VW Touareg
…
579471. Audi Q7
In m’n ogen ziet ie er net iets beter uit dan de ML. Echt nipt.
Maassen zegt
Ik vond de vorige versie van de X5 knapper dan de vorige versie van de mercedes ML…. maar de (ondertss niet meer zo) nieuwe ML véééél knapper dan de nieuwe X5.
Het voor-aanzicht van de ML is inmens veel verbeterd, terwijl bij de X5 de wijzigingen eerder beperkt zijn.
liever de Q7 of de ML dan deze…
Joey zegt
Een irritant wordende serie van spyshots? Wat dacht je van de Audi R8!! Het spuit echt m’n strot uit al die spyshots. BMW heeft ten minste foto’s vrijgegeven 2 maanden voordat ie wordt voorgesteld.
Maar goed, ik vind ik hem super. Een stuk mooier dan de ML iig.
Nick zegt
Ooh yeah! díkke bak !.. het lijnenspel loop prima doorin de witte streep door het achterlicht. de veranderingen zijn niet al té radicaal,maar genoeg om een prima verbeterde X5-generatie neer te zetten.
@Tom de nieuwe X5 vertoont veel verwantschap met de ML(zijkant), maar wint toch op detail, de Q7 is een echte Bodykit auto, die op zijn tijd ook mooi is, maar dit is toch meer het Bmw design wat ik persoonlijk mooier vind..
Dink zegt
Ik schrok gister in de parkeergarage van een Volvo.
Karaya zegt
Wederom een misbaksel.
De kont is eindelijk zoals deze op het eerste model had moeten zijn, de voorkant is een kwallerige versie van de voorzijde van de eveneens mislukte nieuwe drie-serie.
m5 zegt
ziet er echt super mooi uit
Kevin_BMW zegt
De gegevens die hierboven staan kloppen niet helemaal dit moeten ze zijn:
Bij zijn introductie zijn drie motoren leverbaar. De eerste is de 265 pk sterke zes cilinder lijnmotor die de auto in 8,3 seconden van 0 naar 100 helpt en een topsnelheid geeft van 216 km/u. De tweede benzinemotor is de 4,8-liter V8 die 367 pk heeft. De voorlopig snelste X5 kan 240 km/u en sprint in 6,5 seconden van 0 naar 100. Het motorenpalet biedt één dieselmotor; De X5 3,0d levert met zijn zescilinder lijnmotor met twee turbo’s voortaan 272 pk. De X5 kan er 225 km/u mee en racet in 8,1 seconden van 0 naar 100.
De X5 debuteert in september op de Autosalon van Parijs. In het begin van 2007 start de wereldwijde verkoop.
bertje zegt
nou…tis weer niet geluk om er iets speciaals van te maken…SUV en mooi schijnt toch niet samen te gaan!
deze X5 is in ieder geval niet zo lelijk als de X3, maar goed, dat zegt niet veel!
Is die Nederlander hier ook voor verantwoordelijk?!
JH zegt
Het verschil is groot te noemen; zet maar eens een huidig model en dit model naast mekaar. De bolle zijkanten van de huidige die voor en achterspatbord verbonden is weg (was kenmerkend voor de X5), de motorkap heeft sterke negatieve welvingen in vergelijking met de “platte” oude. De c-zuil heeft Porsche cayenne neigingen kwa proporties en vorm. Ik denk als je de nieuwe X5 in het echt ziet het verschil veel groter is dan fotos tonen.
sacha zegt
Mis ik iets of is ie bijna niet veranderd? Hooguit een vleugje X3 erbij.
Karaya zegt
Mazzel dat ze die Halford’s bumpers van de X3 er niet op hebben gezet.
dekster zegt
de oude was mooier….
dekster zegt
ohja, waar zet je die 3de rij zetels?
Dennis zegt
Zonder dat ik een fanatiek aanhanger ben van één specifiek merk, moet menigeen het toch met mij eens zijn dat de ML een stuk beter smoelt dan de X5.
Vergelijk zelf…
Karaya zegt
Yep
orochimaru zegt
bah, de weinige aanpassingen die ze gemaakt hebben maken hem op het eerste zicht lelijker dan voorheen :s
wat is dat met die rare koplampen
Mr.F zegt
ik had hem al naakt gezien :D
zie de laaste spyshot van de BMW X5 met die camra voor op dat is mijn foto
thijs zegt
achterkant lijkt te veel op X3 (veel kunststof), voorkant vind ik wel verbeterd. verder een mooie auto alleen lijkt hij redelijk op de vorige generatie X5.
autoblogger zegt
@Kevin_BMW: dat schrijft autoweek.nl?
Het Nederlandse autoweek en autotelevaag noemen verschillende specs, denk dat de laatste gelijk heeft want die gegevens zien we ook op buitenlandse sites terug…
AW: Bij zijn introductie zijn drie motoren leverbaar. De eerste is de 265 pk sterke zes cilinder lijnmotor die de auto in 8,3 seconden van 0 naar 100 helpt en een topsnelheid geeft van 216 km/u. De tweede benzinemotor is de 4,8-liter V8 die 367 pk heeft. De voorlopig snelste X5 kan 240 km/u en sprint in 6,5 seconden van 0 naar 100. Het motorenpalet biedt één dieselmotor; De X5 3,0d levert met zijn zescilinder lijnmotor met twee turbo’s voortaan 272 pk. De X5 kan er 225 km/u mee en racet in 8,1 seconden van 0 naar 100.
AT: De nieuwe X5 wordt in eerste instantie leverbaar met de 272 pk sterke 3.0i, als 4.8i met 355 pk en als 3.0d met 231 pk.
Rick zegt
Gaterver, echt weer een vieze bmw suv. Doe mij maar een G of een ML of een Q7 maar zeker NIET de X5 met die ‘mooie’ Kia uitlaten en zijn ‘plastice’ uiterlijk. Dan moet ik nog maar beginnen over het interieur wat standaard van bmw niet zo mooi afgewerkt is en zeker niet de mooiste en duurzaamste materialen voor zijn gebruikt. Nee bmw is hier niet zo goed bezig….
ddrik zegt
dit is goed nieuws voor al die mensen die al een X5 hadden… geen reden om een nieuwe te kopen.
diesel zegt
Ik heb geen flauw idee of er een M versie komt maar het zal wel nodig zijn om te concurreren met de ML 63 AMG
Het zal niet mee vallen voor BMW want de ML ziet er stukke beter uit.
bertje zegt
@diesel;
hoezo…is er dan nog meer behoefte aan auto’s voor de wesley sneijders van deze wereld?! ik wil hier niet de geitenwollensokker uithangen, maar de ML63 is toch echt een overbodige brug te ver
sacha zegt
@bertje, maar wel leuk.
pelezinho zegt
iedereen kan hier zoveel lullen als ie zelf wil ,in zowel positieve als negatieve zin, over de X5. dat het weer een grote verkoopsknaller zal worden staat vast
Veit Romeo zegt
Well done BMW, the motto is “less is more” nobody needs agressiv looking ! An extreme good car which is 8 jears old does not need to change too much
Joey zegt
@Dennis: Ik ben het dus niet met je eens; de ML oogt echt simpel en goedkoop, terwijl de X5 stijl en kracht uitstraalt.
(En van die stomp-spiegels van Mercedes word ik helemaal kotsmisselijk. Dat past toch niet bij een SUV!!)
bertje zegt
@sacha
…als ik soms die v8-ten hoor brullen in de stad: (zucht), je hebt stiekem gelijk!
Rick zegt
BMW X5, foto (quasi) ufficiale schrijft,
8 August 2006 om 13:04
sorry hoor maar ben ik het of begrijp ik gewoon niet wat hij wilt zeggen…..
OT: Ik heb al een X5 3.0d (nee ben geen voetballer). Ik wil hem inruilen en heb naar de Q7 gekeken maar die vind ik te groot en log. Nu zit ik meer aan de nieuwe ML te denken maar…..als ik dit dan weer zie dan denk ik toch dat ik ff ga wachten.
Zijn er al shots van het interieur?
sacha zegt
@bertje: Niks om je voor te schamen. Zie ook: Waarom is lekker vaak zo fout?
tw zegt
Hij is gewoon niet vernieuwend genoeg t.o.v. het vorige model en lijkt teveel op een X3
sacha zegt
@Rick: Interieur
Rick zegt
sacha
Klasse bedankt! Het ziet er echt goed uit!
Ik zie net op een andere site dat vanmiddag om 16.00 uur er bewegende beelden vrij worden gegeven.
SimonMc zegt
Ik vond de vorige véél mooier, ik vond de vorige nog een van de mooiste SUV’s van al, de verhouding leken te kloppen en nu niet meer.
Maarja, het zal er de mensen niet van weerhouden van hem te kopen, want zoals ik al zei, al maken ze hem zo lelijk als ze willen, maar er plakt een BMW logo op, kopen te mensen hem toch.Kijk maar naar de cayenne, de lelijkste SUV OOIT.
Wie weet ziet hij er in het echt wel beter uit.
Jeff zegt
Nou nou, daar hebben we lang op moeten wachten zeg. Ik vind hem qua design niet echt op vooruit gegaan en er is ook niet echt iets aan veranderd.
In mijn ogen staat BMW momenteel “stil” met het maken van auto’s (uitgezonderd de Z4 M Coupe, M5 en M6).
Simon zegt
Als ik op basis van de reacties tot nu toe even snel een tussentijdse balans opmaak, dan vindt de meerderheid (weliswaar geen overgrote meerderheid, maar toch) de X5 nogal tegenvallen. Helaas moet ik mij bij de meerderheid aansluiten. Ik vind het niet meer dan een opgeblazen X3. Jammer!
Stan zegt
Waarom in godsnaam niet meegespoten bumpers en wielkassen, dat maakt een auto echt goedkoop. Snap dat niet, hetzelfde met stootstrips op een zijkant van een auto, dat zie je bij de (meeste) italianen niet.
Bouwhuus zegt
k vind m nog niej echt super voor bmw moet er tog iets beters komen
dekster zegt
check die versnellingspook, als dat niet cool is (dat is niet cool maar enfin)
Cedric zegt
lelijker dan deze x5 is hij zeker niet
http://img.stern.de/_content/50/13/501331/BMW-X5-PICKUP-750_750.jpg
dudders zegt
heb je geen groter plaatje van die pook?
MONDEO MEN zegt
niet echt vernieuwend doe mij maar een Audi Q7
Frissegast zegt
ik vind hem heel erg mooi, en ik denk dat als hij ook in levende lijve te zien zal zijn, iedereen het met me eens zal zijn. Het wordt een knaller ! Wel duur vrees ik, als je ziet dat de enige diesel meteen de biturbo met 272 pk is…
dekster zegt
dudders
op leftlanenews.com staan er nog foto’s ;-)
Sjaak zegt
Echt zeer geslaagd!!
x5 4.6i zegt
knap gedaan van die duitsers.. mooie wagen man…
BMW fanaat zegt
Sorry hoor maar dit bedoel ik dus,alles in verhouding,die brede spatborden voor en achter,dat strakke interieur,die achterlichten,die dikke neus,openingen aan de onderzijde van de bumper,het vernieuwde dashboard,het motorengamma………………………..en wat we nog niet weten maar wat betreft de rijeigenschappen is de X5 altijd al leading geweest in dit segment dus…………………………….
thomas zegt
wat is dat ding toch spuuglelijk
joris zegt
Fatale achterkant,
voorkant is geslaagd maar de rest niet
LPH zegt
Best mooi; maar het lijkt of de koffer nog kleiner is geworden…
En dat voor een zevenzitter???
Bas zegt
What’s new vraag je je af… Het lijkt wel alsof ze een facelift uit hebben gevoerd en verder niets. BMW is lui aan het worden, de verwachte (nieuwe) 3-serie wordt ook maar op enkele punten veranderd. I’m not impressed.
ard(bmw) zegt
de q7 killer :D
prachtig!!
en eh.. Bas, de nieuwe 3 serie is behoorlijk veranderd, hoor.. bijv. de lampen en bumpers
d_vdm zegt
Mooi ding. Die transmissie-handle, is dat een shift-by-wire pook zoals de 7-serie aan het stuur heeft, maar dan gemonteerd op de traditionele (sportievere) plaats tussen de voorstoelen? Ziet er goed high-tech uit. Zal later nog wel de V8 diesel in komen. Het zou me niet verbazen als deze nieuwe X5 een nog groter succes wordt dan de 1e generatie.
Pat zegt
“never change a winning formula” zou BMW gedacht moeten hebben toen ze aan deze generatie zaten te werken. De verhoudingen van een SUV zijn altijd lelijk maar bij deze X5 is die toch nog wel het minst lelijk denk ik, op een afstandje gevolgd door de ML. De Q7 is te ver, te veel en to big. De Q7 is echt een te grote “statement” wagen geworden. Deze BMW borduurt voort op het succes en de technische kwaliteiten van de laatste versie van de vorige generatie. Meegespoten bumpers, beetje saaie achterkant zijn kleine details.
Het pakket ziet er veelbelovend uit, nu nog wachten op de rijeigenschappen… nouja het is een BMW dus wat zal daar mis aan wezen?
What’s new vraag je je af… Het lijkt wel alsof ze een facelift uit hebben gevoerd en verder niets. BMW is lui aan het worden, de verwachte (nieuwe) 3-serie wordt ook maar op enkele punten veranderd. I’m not impressed.
BMW lui aan het worden? Dát vind ik een heel “narrowminded” gedachte. De 5 liter V10 bijvoorbeeld, een prachtige motor. (X aantal prijzen) De 5 serie gewaagd design, maar het lijkt toch echt aan te slaan. Je moet het maar durven als Bayerische Motoren Werke. Verder is het gamma uitgebreidt met de X3 en zijn er leuke plannen voor een Z6. Zo zijn er nog veel meer ontwikkelingen die dit bedrijf momenteel doorvoert. Lui? nee, innovatief? ja best wel…
Daantje zegt
Duitsers kunnen geen SUV”s tekenen. De Porsche Cayenne heeft een groot achterwerk. De VW Touareg is veel te veel volkswagen. De Mercedes ML ziet er van voren nog wel aardig uit maar heeft een uitgezakte kont van achteren. De Audi Q7 is qua verhoudingen buiten proportie en dan nu de nieuwe BMW X5.
Van voren gaat het nog wel maar verder is het weer een combinatie van veel te drukke lijnen met als dieptepunt de achterkant. Maak het eens wat strakker in plaats van ik weet niet hoeveel lijnen horizontaal (zie ook 1-serie) Ik kan daar echt niet van houden. En aangezien de mede-weggebruiker daar het meest tegen aan kijkt moet ik dit model maar afwezen. Volgende keer liever een X5 waar het totaalplaatje wel van klopt.
Remco zegt
Mooiste SUV op dit moment….de front is weer lekker agressief, BMW kennend.
KnackyBall zegt
wat een kwijlbak
Dit is heel wat anders dan de ML, GL, Q7
Precies een klasse hoger :O
Ben er echt weg van!
Meer dan dikke klasse!!!
MC zegt
lkkr TRIEST!! de achterlichten lijken aan de ZIJkant op die van de nieuwe ML die uiteraard veeeeeeel mooier is…
matt zegt
Ok, mag ik nu foto’s van de nieuwe X5 zien?!
w0o0dy zegt
Wat een vreselijk gedrocht weer. All Bangled up!
Veel teveel lijnen aan de voorkant (te druk en dat is wat mij betreft altijd minder) de kracht moet komen van mooie lijnen, niet van VEEL lijnen. De wielkasten zijn overdreven maar hebben ook een rare vage vorm en lopen lelijk naar de deuren toe. Het interieur lijkt me nauwelijks veranderd… De achterkant is wel iets beter….
Weet iemand of de auto veel zwaarder is geworden? De vorige was niet eens zo overdreven zwaar voor een SUV……..
BMW fanaat zegt
@WOoOdy,welke SUV spreekt jou wel aan en waarom ………..?
w0o0dy zegt
eigenlijk geen één, maar de Infinity FX35/45 is best een fraaie wagen en ik denk dat de Range Rover de mooiste is… maar ik hou niet van SUV’s (zie ook het artikel “SUV’s zijn zielig”)
maartenunplugged zegt
het zoveelste voorbeeld dat het huidige bmw design team chronische last heeft van spasmes of parkinson. WAT EEN GEDROCHT!
Navarone zegt
Voor al die lui die lopen te zeiken dat het wederom een gedrocht en dat het helemaal de verkeerde kant op gaat met BMW qua design: Het zal BMW een worst zijn wat de meeste van jullie als leek ervan denken aangezien 95% op dit forum nooit van zijn leven een dergelijk auto kan veroorloven. Bovendien liegen de verkoopcijfers er niet om. En dan nog wat, hoe haal je het in je hoofd een BMW met de ML te vergelijken! Die komt technisch nog niet in de buurt van BMW….
Waarom zou je trouwens met een compleet nieuw design komen , de Defender is in 40 jaar tijd amper veranderd. Trends zijn voor nichten, niet voor mannen!
En oh ja, voordat je erover valt….voorlopig kan ook ik hem niet veroorloven
peter zegt
Een woord voor deze auto…..WAUW!!!
Jarenlang was de BMW X5 de “leading class” voor het SUV segment. Hij overtrof de ML en liet deze vallen als een baksteen met betrekking tot de verkopen. Audi is te laat begonnen met een echte SUV. BMW doet het heel goed om te wachten op de nieuwe ML en de SUV van AUDI. BMW is weer geslaagd om een geweldige X% neer te zetten. Subtiele veranderingen, want BMW rijders zijn trouw maar wensen wel een bekend gezicht, vandaar dat de vernieuwde zeven serie niet zo goed beviel. Ze hebben hier leer uitgetrokken. De nieuwe X5 is een superstrakke zakelijke bak met een sportief karakter waar BMW voor staat! Hij is werkelijk prachtig geworden, en BMW rijders zullen massaal hun oude X5 inruilen op deze! Dat staat vast. Er zal ongeveer 10 procent overstappen en de rest blijft trouw.
Naar mijn smaak een supergeslaagd project en geloof me, als er een M versie komt wordt dit weer de leading class op SUV gebied!!
Met vriendelijke groet Peter
Alwood zegt
GADVERDAMME!
JH zegt
Wooody…de kracht van het design van een auto komt niet van lijnen alleen.
Een belangrijk deel van een ontwerp zijn de oppervlakken van de carosserie en daar is BMW een stuk verder dan andere fabrikanten met zijn negatief gekromde oppervlakken (goed voorbeeld is de “schouder” van de 5-serie)
Overigens is Bangle chef design van alle BMW’s (dus ook mini, rolls royce) en de Nederlander Adrian van Hooydonk van de BMW auto’s…
HAS zegt
dit had de 1e x5 moeten worden ….
Don_Mario zegt
HIJ IS ECHT GEWELDIG MOOI!!
Maar had beter gekund,
Als je goed kijkt loopt de motorkap niet met de voor bummer mee.
Dat maakt hem iets minder.
Messchien dat het in the real life anders is, ( Foto is toch altijd beetje anders).
De koplampen stralen agressie uit wat echt mooi is.
Hoop zo dat ze die V12 700 PK Le Mans motor erin steken.
Turbopaultje zegt
laffe upgrade. Wel iets mooier geworden, maar met name copy-paste van huidige 3 serie en X3 , dus nu al verouderd.
Dashboard wel weer erg mooi, was ooit BMW typisch. Maar wat moet je nou met die lelijke PS2 gamestick ? Past helemaal niet in het geheel, maar dat is een echte BMW kwaal aan het worden.
Karaya zegt
Zag gister nog een 1-serie rijden, net een badkuip op wielen.
nizage zegt
WAAAAAAUW
Deze x5 is echt te mooi, ech te knap, sorry ze, maar de mensen die beweren dat deze X5 weinig tot niks veranderd is hebben volgens mij nog nooit een x5 tegoei bekeken, en mss een beetje last van jaloesie…. Hij is echt volledig veranderd als je het mij vraagt, en ja in de possitieve zin, de achterkant is gewoon AF en de voorkant is mooier als ooit te voren.
Dat hij gelijkenissen van de X3 vertoont kan ik niet ontkennen, en al vind ik de X3 een echt lelijke auto (sorry voor eventuele bezitters ;)), vind ik zijn trekken hier goed op uitgewerkt, mooi rond.
De mensen die beweren dat BMW luirikken zijn, en geen werk in deze wagen hebben gestoken…. KOMAAN. Ik vind bijna niets dat identiek is me de vorige X5wat dus wil zeggen dat die alles volledig hertekend is geweest,….BMW heeft net als in al zijn andere wagens er heel veel werk in gestoken, dat hij erop trekt, jah wss wel en dat zal wss ook de bedoeling zijn geweest. En dan hoor ik sommige spreken van een facelift?????? :o:o …auw
Maja ieder zen mening
Verder vind ik de binnenkant ook zalig mooi, mooi rond net als buiten, en dan de nieuwe pook :p hehehe…
Mooie prestatie van BMW en zeker een succes (ondanks de sterke concurrentie op de SUV markt)
Mij mogen ze er eentje geven ;à)
Klassiekerrally zegt
De achterkant schreeuwt nog steeds ‘SsangYong Musso’.
En het blijft een foute auto.
Drugsdealers, verwende vrouwtjes met te veel plamuur op de bakkes en rappers zullen ‘m echter wel prachtig vinden.
Ik snap ze niet, die SUV’s. Enige voordeel t.o.v. een (vaak veel mooiere en beter rijdende) stationwagon is dat je lekker hoog zit waardoor je een goed overzicht hebt.
nizage zegt
stationwagen = mooi? voor mij een contradictie
de eerste (voor mij) mooie stationwagen moet nog gemaakt worden, kwestie van smaak ook
Klassiekerrally zegt
Inderdaad is dat een kwestie van smaak. Maar ik vind persoonlijk bijvoorbeeld de 3-serie stationwagen veel mooier dan de 3-serie sedan (beetje suffe vormeloze bak IMHO)
nizage zegt
daarin moet ik u idd gelijk geven :D
BMW zegt
Wat een prachtige bak gek!!!!
Cedric zegt
@ nizage: mij mogen ze ook ene geven, maar ik zou hem nooit kopen
nizage zegt
bwa cederic, mocht ik het geld hebben ik zou het toch durven overwege ze, alhoewel da ik de range rover sport nog vetter vind :p das pas ne stoeren bak :p hehehehehe
bmw m6 csl zegt
THIS THE SHIT , EN WIE DAT NIE VIND IS EEN MERCEDS RIJDER KE. hier kun je geen nee tegen zeggen gek , want niemand hier kan em kopen . en zoals je weet vergelijk je de ML niet met dit prachtwerk en weet je waarom , de ML is een mercedes dit een bmw. wie hier op gaat reageren kan mij niet boeien , want dit is een wijze bmw liefhebber die dit heeft geschreven. dus MB fans ga naar jullie mercedessen daar wat over schrijven oke
sacha zegt
@bmw_m6_cls: “…want niemand hier kan em kopen…”
Je leest verkeerd. Vrijwel niemand hier wil em kopen.
SimonMc zegt
@bmw m6 csl : “dit is een wijze bmw liefhebber die dit heeft geschreven”, nee, dit is een alochtoon die dit heeft geschreven bedoel je.
En daarbij, iemand in mijn familie rijdt met een zwarte ML en daar is niets mis mee, is een hele nette auto.Veeeeel netter als deze bmw wat mij betreft.
YkpG zegt
Geloof me maar , dit ziet er gewoon goed uit…
dalijk als ze rond RIJDEN kijkt ieder van hier of elk mens wel OM
en zegt so ziet er goed uit;)….
nieuwe auto om mee te rijden is altijd mooi:)
ciao
JH zegt
Een groot verschil is dat BMW technisch innovatieve ontwikkeling bedrijft en Mercedes niet meer. Sorry maar een nieuwe Mercedes CL600 weegt 2185kg terwijl de M6 1785kg weegt. Dat is 400kg! Gebruiken ze lood als materiaal?
Zelfs de SLR weegt bijna hetzelfde als een M6 en die zit vol met koolstof, etc.
BMW toont Mercedes de weg en die kunnen alleen maar volgen…
koeningsegg zegt
1 een woord: oerlelijk
nizage zegt
?….
nizage zegt
Hier enkele filmpkes van de nieuwe X5,
X5 aan het werk
http://preview.thenewsmarket.com/Previews/GBMW/VideoAssets/ASF/GBMW_4920_45020.WMV
X5 keuring
http://preview.thenewsmarket.com/Previews/GBMW/VideoAssets/ASF/GBMW_4920_45023.WMV
X5 interieur (met een goeie close up van de nieuwe pook :p)
http://preview.thenewsmarket.com/Previews/GBMW/VideoAssets/ASF/GBMW_4920_45024.WMV
bron:http://www.theautochannel.com/news/2006/08/09/017811.html
Cedric zegt
yes, 100ste reactie
Henk H. zegt
uhum, Heb er vanochtend één besteld, en kan niet wachten. :)
dekster zegt
veel plezier ermee ;-)
Turbopaultje zegt
Weg ermee, weg met huidige BMW design ! Bangle en v. Hooijdonk, ga eens wakker worden of dringend naar een oogarts !
Enige wat nog zeer ok is uit München, zijn hun motoren en onderstellen.
hurmann zegt
Slechte beurt voor BMW een nieuwe designer is er nodig voor dit type auto dat
kan BMW nog redden, en het is beslist geen boulevard car.
Dan is AUDI Q7 een stuk mooier getekend.
Cedric zegt
@ henk h: full option?
JH zegt
Het is een misverstand dat Bangle of van Hooijdonk verantwoordelijk zijn voor welk design op de straat komt. Designer krijgen de opdracht om een voorstel te maken (door marketing voorgegeven). Bij BMW worden dan meestal een stuk of 15 1:1 modellen gemaakt en uiteindelijk bepalen de hoge heren (Raad van bestuur, etc) welk model uiteindelijk in productie genomen wordt, dus NIET de designers. Alle kritiek beland uiteindelijk op het bordje van de designer dus je moet een brede rug hebben;) En of je van BMW houdt of niet, het merk polariseert sterk en dat is een van de redenen dat het bijvoorbeeld beter met BMW gaat dan Mercedes
bmw m6 csl zegt
simon mc , dat heeft een neef van mij onder mijn naam(geruikersaam)geschreven en niet ik en waarom dat allochtoon gedoe . al zou ik dat hebben geschreven dan ben ik niet gelijk een allochtoon, je moet eens op je woorden letten. en ja hij lijkt op de oude x5 en dan. kan iemand dat hier veranderen ,ik denk het niet. ik vind em wel mooi.
petje zegt
gadver, nee ik vind het niks!
Sjaak zegt
veel sportiever en dynamischer dan de Q7.
x5 fan zegt
waar blijft die v8 diesel
x5 fan zegt
x5 4.5d v8 met gelakte bumpers dan heb je een mooie auto.mercedes krijgt wel een v8 diesel de 420cdi.
joske zegt
Ik heb op andere sites foto’s gezien van de steptronic en eindelijk hebben ze opschakelen ( de + ) onderaan de pook gezet en het terugschakelen bovenaan de pook;
Eindelijk schakelen zoals we dat jarenlang in het DTM hebben gezien en geleerd!!
Karaya zegt
Bij mij Alfa is het schakelpatroon van de sportbak precies andersom, heb er weken over gedaan om er enigzins aan te wennen.
God mag weten welke imbeciel dat bedacht heeft.
750i zegt
Bij mijn ‘oude’ beemer is het ook nog zo dat naar voren opschakelen is en naar achteren terugschakelen is. Opzich niets mis mee totdat je een beetje sportief gaat rijden en je tijdens het vol in de ankers gaan wilt terugschakelen… Dus wel beter dat ze het nu hebben omgedraaid (zit ook al zo in de M5).
dylhan zegt
heel erg mooi. egt een hele verbetering op de vorige generatie!
vooral de achterkant is mooi!
Cosmo zegt
Ik vind de nieuwe BMW X5 alles behalve mis. Het is een BMW, dat betekent betrouwbaar! Inderdaad, hij lijkt nogal op het vorig model met toetsen van de X3, maar is het lelijk? Het interieur ziet er magnifiek uit, vooral met die comfortzetels vooraan (een droom van mij, zucht) en met mooie hout- en aluminiumaccenten en knap ogend leder. De 3de zetelrij is mooi meegenomen (dat heeft de ML niet!). Ik moet toegeven, het leder van de ML is MAGNIFIQUE en zoals we van Mercedes gwn zijn uitstekend afgewerkt. Maar ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat de X5 kan meedingen. Ik kan niet kiezen, maar de ervaring leert mij dat de ML een verschrikkelijk lawaai maakt als hij manouvers uithaalt in een bergpas en dat de X5 nogal krap vooraan is en het imago van een “vrouwenauto” heeft.
Sowieso, mijn voorkeur is Duits! Mij ga je nooit, jamais zien rijden in een Volvo XC90. Mijn motto: is je leven saai en eentonig, rijdt met Volvo!
Cosmo zegt
Trouwens, volgens mij is de BMW X5 een meer echte SUV aangezien hij hoger is dan de Mercedes ML (zie cijfers op de officiele sites). Maar zal hij door zijn lengte logger lijken zoals de Audi Q7 (lelijke verhoogde stationwagon trouwens)?
yo! zegt
Wat een lelijke bak! Totaal niet vernieuwend, lijkt meer op een pausmobiel. Geef mij maar de XC90 V8, onee laat maar die heb ik namelijk al :D!
Fatih zegt
” GRUWELIJK !!! ”
Apache zegt
@ yo!
groot gelijk, leve Volvo!
Dit is te X3erig, en dat is een belediging voor SUV’s
– Apache
delft24 zegt
hehe ze hebben het door hoe ze een mooie suv maken!!!!!!!!!!!!!!
BMW X5/Lexus LS fan zegt
In mijn ogen de mooiste SUV, echt een plaatje. Ik was een grote fan van de vorige X5 en dat kan ik ook zeggen van de nieuwe X5 echt een schitterend model.
Ik ben enerzijds wel blij dat de X5 niet radicaal is veranderd. De 8 cilinder benzinemotor zorgt ervoor dat de X5 in 6,5 seconden acceleert van 0 nar 100 km/h. Naats zijn sportieve uiterlijk is de X5 ook echt sportief. De afwerking van het interieur is ook werkelijk perfect, aardig wat ruimte en je zit ook goed. Waar ik helemaal weg van ben zijn de nieuwe ovale uitlaatpijpen in de X5 4.8i.
De Audi Q7 vind ik helemaal niks, spreekt mij totaal niet aan. De VW Touareg is niet spannend genoeg.
Bruno zegt
Konden met de nieuwe X5 3.0d een testrit maken en was de eerste indruk over-all fantastisch tot we de autoweg op reden. Afgeleopen met de pret ! Alles ging prima, zoals één ieder het van deze auto zou verwachten. Echter zonder het te weten – bleek nadien meteen na snel en logisch denken – reden we tegen de wind in met een snelheid van 130/140 km/h en namen we een verschrikkelijk storend windgeruis vast ter hoogte van de spiegel over de ganse breedte van de voorruit. Verschrikkelijk storend, zeker voor iemand die deze wagen voor lange afstanden wil gebruiken. Wat hiervan de oorzaak mag, mag Joost weten (Loost waar ben je ?), maar vermoedelijk zat er niemand in de auto tijdens de tests in de BMW windtunnel. Vermoedelijk heeft het te maken met een foute aërodynamica v/d ruitenwisserarmen of motorkapvorming ter hoogte v/d ruitenwissers die de windstroom over de ruitenwisserarmen/bladen heen moet geleiden.
Op de terugweg – dezelfde weg – in tegengestelde richting, dus met de wind in de rug en aan dezelfde snelheid, was het helse windgeruis nog waarneembaar, maar als minder storend te ervaren. Dus opgelet, gebruik de X5 als sjieke boodschappenwagen of enkel voor lange afstanden als het windstil is of enkel met de windrichting meerijden. Zo niet heb je veel geld betaald voor een onbegrijpelijke miskleun wat je van dit merk voor dit type wagen toch niet zou verwachten. Het lijkt misschien een detail, maar neem de proef op de som en maak zelf maar een proefrit. Je zal het zelf merken en zeggen :”Nee, dit kan toch niet zijn hé ?” Welke clown van een ingenieur is hiervoor verantwoor-delijk ? Hopelijk wordt hier snel iets aan gedaan, want helaas staat mijn keuze nu vast en is het een “Njet”. Verdorie, nu ik de nieuwe X5 wou aanschaffen waar ik reeds zo lang naar uit keek, ook al is de wachttijd 11 maanden – gaat het weer aan mijn neus voorbij. Bedankt ingenieurtje ! Je hebt serieus iets op je geweten al hebben de meesten nieuwe X5 bezitters het nog niet eens door. Succes jongens, ik heb het gelukkig op tijd ontdekt. Dan toch maar even tot 2008 wachten op de Q5 ? Hopelijk met een gewijzigd déjà-vu styling interieur van de Q7, want aan het X5 interieur kan de Q7 niet tippen. De X5 is gewoon prachtig te noemen. Heb een Touareg gehad, maar OK bedankt ander onderwerp graag, deze staan voor een prikje overal in Europa te koop. Hoezo ? Lees maar de ervaringen van de vroegere eigenaars. Je krijgt er rillingen van. Ik formuleer de Touareg steeds alszijnde een mooie vrouw met een rotkarakter en niet te vertrouwen met uitzondering van de V10 of course, maar dan nog die voorbanden. Oh, oh, oh …… Ook al rij je normaal en lange afstanden, het kost je een fortuin.
Pizzaboy zegt
Ik zou het wel weten X5 of ML.
De X5 ziet er echt veel beter en moderner uit.
En de nieuwe diesel van BMW is echt goed.
Ook de Smoel van de X5 is echt veel dikker als die van een ML.
Die van de ML ziet er zo oud uit..
Zeker geslaagd de nieuwe x5