Powerrrr dankzij wat batterijen.
De mastodont van een BMW 7 Serie heeft er een nieuwe variant bijgekregen. De Duitsers introduceren de facelift 7 in drie varianten. Als 745e, 745Le en 745Le met xDrive.
De 745 wordt aangedreven door een zes-in-lijn turbomotor met 286 pk, gekoppeld aan een elektromotor met 113 pk. Het gecombineerde vermogen komt uit op 394 pk, maar die maximale kracht komt alleen vrij als de 7 in de Sport-modus staat. De aandrijflijn heeft dan eveneens de beschikking over 600 Nm aan koppel, standaard gekoppeld aan de 8-traps Steptronic automaat.
De 745e sprint in 5,2 seconden naar de honderd. De 745Le heeft 5,3 seconden nodig en de 745Le xDrive is ondanks zijn langere wielbasis met 5,1 seconden de snelste van het stel. Lang leve vierwielaandrijving. Voor alle drie is uiteraard een begrensde top van 250 km/u van kracht.
Er kan in de hybride-modus tot 110 km/u volledig elektrisch gereden worden. Een stijging van 20 km/u in vergelijking met het vorige model. In de elektrische-modus is tot 140 km/u elektrisch rijden mogelijk. Dat laatste is vooral theorie. De actieradius ligt namelijk tussen de 50 en maximaal 58 kilometer. Volledig elektrisch op topsnelheid gaan rijden zal de actieradius binnen no-time om zeep helpen.
Een Nederlandse prijs is nog niet bekend. 30 maart staat de plug-in hybride bij de dealer.
lincoln zegt
76et Pontiac Grand Prix ..
resulutionNL zegt
Ik wil het niet zeggen, maar het interieur ziet er niet echt vernieuwend uit, ofso. Het front, tjah.. jammer. Het had veel meer BMW’er gemogen. Gemiste kans.
berlinetta zegt
@VWTouran75: Het is dan ook een facelift, geen nieuw model.
okdoei zegt
Oink oink
kennone zegt
Als je deze vergelijkt met de 760LI die een post eerder hier voorbij kwam is het uiterlijk er echt op achteruit gegaan vind ik
ericc zegt
Na 50km zijn je batterijen leeg en moet de 286pk de zware mastadont vooruit slepen waardoor het verbruik enorm stijgt. Ben geen voorstander van de hybride-auto, behalve dat je hem kan inbrengen in je belastingsaangifte…
reactief zegt
@ericc: Na 50km volledig elektrisch rijden. Met hybride modus zal het pakket langer meegaan en op de snelweg zal zo’n 6 in lijn prima zuinig zijn hoor.
hotze zegt
@reactief: ja ha het zal wel. Energie komt niet uit de lucht vallen, je verbruikt brandstof om vooruit te, niet om je batterijen op te laden. Op de snelweg heb je weinig voordeel van een hybride. Het is juist interessant in steden om daar elektrisch te rijden. Op de snelweg zal een dergelijk apparaat gewoon veel slurpen tenzij je 100 km/u gaat rijden. Even over de front: good lord, hoe lelijk kun je het maken.
bmwe81 zegt
@hotze: het is een plug-in hybride, dus je kan hem hier en daar gewoon (gratis) opladen. Waardoor je brandstof verbruikt toch een stuk minder word. Vooral met al de files tegenwoordig waarbij hij met afremmen ook weer bijlaad.
reactief zegt
@hotze: Bij alleen snelweg inderdaad weinig voordeel. Maar de meeste mensen rijden het eerste en laatste stuk van een rit ook nog even binnendoor/ binnen de stad.
Maar Ericc deed alsof deze auto zonder stroom ineens zal gaan slurpen. Dat is niet waar, zo’n 6-in lijn is gewoon een prima zuinig blok. Wel iets meer gewicht, maar dat is op de snelweg niet heel erg van belang tov het verbruik.
hotze zegt
@reactief: ben benieuwd dan hoe zuinig deze 6-cylindef zonder hulp van de stroom zal zijn in de praktijk ? Overigens prima hoor, het hybridegebeuren; in stad en files top. Bepaalde ik het autobeleid, dan kregen ze een fiscaal voordeel in het algemeen een verlaging van wegenbelasting en bpm maar wel met meer accijns op de brandstof.
335istage1 zegt
@ericc: dan nog zal hij zuiniger zijn dan de versie zonder elektrogebeuren.
mashell zegt
De rode is chique, maar daarna komen er een paar foto’s om aan te tonen dat je het zo ordinair kunt maken als je wilt.
berlinetta zegt
@mashell: Haha inderdaad. Ik vind die rode eigenlijk wel fraai. Ziet er erg statig uit. Die met het M-pakket is verschrikkelijk.
gilettelubbers zegt
Door die achterlijke grille lijkt het een Chinese remake van de voorgaande 7-serie
PunicaOase zegt
Die neus went niet :-( Wat gaat het design van BMW toch helaas stapje voor stapje achteruit op bijna alle modellen :-(
Pordon zegt
Pfoeh, wat is die 760 uit de vorige post toch mooi zeg als je dit nu zo ziet.
ozzytrk zegt
Rip Bmw
ghost zegt
Beetje grote neus, maar ja is nu al zo vaak gezegd.
wahltiroler zegt
Echte lifestyle Limo met Princes Broodroosters in de neus groot genoeg voor reuzentosti’s en super sandwiches
Een voordeel hebben die Broodroosters ook…
Het bespaart een ellenlange “facelift” discussie zoals eergisteren bij de nieuwe “gefacelifte” Clio ?
Verder wel weer een erg mooie elegante auto geworden.
mrB zegt
Als ze de accu’s in de nieren verwerken, was er minimaal 20 km extra reikwijdte.
lithiumion zegt
Verandering is voor sommigen moeilijk, maar ik begin die neus/grill van BMW steeds meer te waarderen!
Die Duitsers beginnen steeds meer op elkaar te lijken, dat dan wel…
Dickie zegt
@lithiumion: ik eigenlijk ook wel toch wel mooie auto, alleen dat interieur vind ik niks.
lithiumion zegt
@dickie: Mee eens; aan de binnenkant van mijn vrieskist zit meer sfeer ;-)
wahltiroler zegt
@lithiumion: ??
maar die kan alleen maar koelen de BMW ook verwarmen…
zelfs 10 tostis tegelijk (rechtop) in de grille ?
lithiumion zegt
@wahltiroler: haha! +1 kudo!
thomasthomas zegt
Die nieren zijn eigenlijk nog niet eens zo heel groot. Vroeger (klassiekers) maakte BMW autos die nieren waren echt enorm. Het is wennen dat zeker. Maar heeft wel wat.
dare2think zegt
Dat hybride pakket maakt ‘m vooral in de stad efficienter. Dan is zo’n zware reus zwaar in het nadeel door het toch al niet geringe gewicht en de flinke cilinderinhoud (stationair onzuinig) en kan regeneratie van energie het aantal keren starten en de tijd van stationair draaien terugbrengen.
erwinlagcher1977 zegt
Het blijft een Broodrooster Met Wielen. Iemand trek in een tosti?
fouadski zegt
Mag ik dit een mooie auto vinden? Of wordt ik nu met pek en veren het land uitgejaagd?
Benny_Weisz zegt
Prachtige limo….
Maar als je als BMW zijnde een auto op de markt brengt met een een M-logo paal naast een stopcontact, dan neem je je eigen kernwaarden behoorlijk te gazen
redbeams zegt
Voorsprong door techniek heet dat toch Lexus Ls ;)
ibssr zegt
In Duitsland kun je instappen vanaf 101.000 Euro voor de BMW 745e, een 745Le begint bij 106.400 Euro en de 745Le xDrive kost 109.800 Euro.
niex zegt
Al rijdt dit nog zo geweldig, dit doe je jezelf niet aan voor dit geld. Toch?
brerati zegt
Carl Malden
dracae zegt
Wat een vreselijk ding, om te zien, de neus, die ‘chroom’-randen…
Het is lang geleden dat er een auto voorbij kwam waarvan het uiterlijk me meer tegenstaat..
lextacy zegt
Pre face lift smoelt wel wat beter dan dit model had ik trouwens niet gelezen dat er een nieuw interieur in dit model zou zitten