![Afbeelding Dit is de nieuwe bijgepunte [Citroën] DS5](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS5_facelift_2015/Citroen-DS5-facelift-2015-001.jpg)
![Afbeelding Dit is de nieuwe bijgepunte [Citroën] DS5](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS5_facelift_2015/Citroen-DS5-facelift-2015-002.jpg)
![Afbeelding Dit is de nieuwe bijgepunte [Citroën] DS5](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS5_facelift_2015/Citroen-DS5-facelift-2015-003.jpg)
![Afbeelding Dit is de nieuwe bijgepunte [Citroën] DS5](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS5_facelift_2015/Citroen-DS5-facelift-2015-004.jpg)
![Afbeelding Dit is de nieuwe bijgepunte [Citroën] DS5](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS5_facelift_2015/Citroen-DS5-facelift-2015-005.jpg)
Het vlaggenschip van Citroëns luxelabel, de DS5, ontvangt een opfrisser. Eigenlijk mogen we hem geen Citroën meer noemen, maar we doen het toch omdat “DS DS5” een beetje een LaFerrari-vibe heeft.
In grote lijnen is de DS5 gelijk gebleven, wel zien we een verticale grille met centraal DS-logo, Xenon Full LED lampen, en beloven de Fransen een touchdrive interface en krachtige motoren. Welke dit precies zijn onthullen ze zodra Genève binnen schootsafstand komt.
Vanaf juni 2015 staat de DS5 in de toonzalen van de dealer, hopelijk voor de Nederlandse rijder ook weer als gunstige dieselhybride. Afbeeldingen kijken in film noir-stijl doe je in de gallery.
“omdat “DS DS5″ een beetje een LaFerrari-vibe heeft.”
Zeg dan gewoon DS 5, zoals op de nummerplaat staat. Merk DS, model 5…
@Esprit_de_Flandre: Naah beetje Mazda-vibe :)
@Esprit_de_Flandre: Zolang-ie niet naar de APK keuring hoeft valt het nog mee. ;-)
@Esprit_de_Flandre: zeg maar net als de Ferrari laferrari…. eerst lezen
@almera-ga16det: Ik denk dat hij dat al door had.
@almera-ga16det: Heb ik gedaan. Jij ook?
Kan aan de belichting ligging, maar het dashboard ziet er hopeloos uit..
@audirijder: TOV het exterieur wat mij enorm kan bekoren is dat inderdaad echt een afknapper!
@audirijder:
Nope, dat ligt aan jou..
Veel te frivool voor een saaie boekhouder..
@tupperware: gelukkig maar dit de Franse merken ver onder mijn lease-budget zitten. Nu heb ik tenminste een excuus voor het feit dat ik geen saaie boekhouder ben.
@audirijder: Maar wel een Audi rijder
@citroen4life: De afgelopen 2 en half jaar wel! Nog 2 maandjes en dan wordt de Mercedes geleverd. Ik ben namelijk geen fanboy! Hiervoor heb ik ook een BMW gereden en ik kies wat ik leuk vind.
Ik blijf het een schitterende auto vinden, ook na de facelift.
Het thuisfront heeft een écht DS, een DS23 Pallas (’73) in bezit, maar dat is toch wel heel andere koek.
Een echte Citroën! Lekker eigenzinnig design, ik vind ‘m prachtig.
Wat een lekkere, eigenzinnige Fransoos. Vooral in het bruin extra lekker…
Jammer dat we er maar zo weinig van zien op de weg, Hollanders kunnen af en toe echt te nuchter zijn om de keuze voor deze te maken.
Jammer dat ze die rare chroomstrip van de koplampen naar de voorruit hebben laten zitten. Heeft mij er altijd van weerhouden de auto echt mooi te vinden
“en beloven de Fransen .. krachtige motoren” .
Yeah right. Waarschijnlijk gewoon de euro6 update met 205pk die ook in de 308 GT ligt. (dus een 1.6je; in de ‘opper Citroen die boven Citroen is geplaatst’)
En dan ook de 180pk euro6 diesel ipv van de 160pk euro5 als basis voor de DieselHyb? Kom je op 218 pk uit; als je not wat puf in de batterij hebt natuurlijk. Wouw zeg.
Verder vind ik het een prachtig ontwerp; zou er graag ook eens in willen rijden. Maar het ontbreken van leuke motorisering icm echte 4×4; dan ben ik afgehaakt.
Het nieuwe front vind ik niet zo heel erg geslaagd, het oogt wat minder eigenzinnig en wat meer aziatisch
@Edge: Mee eens. Maar goed, op zich begrijpelijk gezien de DS-lijn het erg goed doet op de Chinese markt.
@Edge: De grille met Citro-logo was idd leuk, maar om DS als apart merk neer te kunnen zetten moest die double chevron natuurlijk wijken hé…
Ze zijn vergeten naar de sportschool te gaan, hij lijkt een beetje dik. Iets vlotter/slanker had volgens mij beter gestaan.
Hahah ik vind m nog steeds lelijk.
@amgc63: hahahahaha LOL!!!
Wat is dat toch met die autodesigners? Allemaal geen eigen inbreng meer? Audi heeft een dikke rand op de Q3? Laten wij dat ook doen. Grille tegen de koplampen aan? Shit, moeten wij ook doen!
Lijkt op een hondenkop
Ik snap dat er een nieuw merk gecreerd moet worden en dat daarom de Citroen smoel er af moest, maar dit is toch wel heel erg generiek.
Voorkant is wel dik, die achterkant heb ik zo mijn twijfels over. Deze auto was er toch al als plug-in? Je ziet ze niet vaak ondanks dat.
@mrrallycross: nee gewoon een HDi Hybrid4 met een verschrikkelijke semi automaat en tegenvallend verbruik.
Zonde de oude neus was vele malen eigenzinniger!
@sir smokealot: De grille is dus horizontaal he ;)
Ik vind ‘m nog steeds erg mooi,vooral in een wat afwijkende donkere kleur staat er echt een prachtige auto.Ik lees hierboven dat men ‘m niet vaak ziet, bij mij in de buurt wordt je er echter ermee doodgegooid.
@sydney: dat is oppassen dan!
@sydney:
Dan ga je wel heel erg gebukt door het leven zeker? :))
@rhellema: Inderdaad, ze noemen me ook wel Atlas.;)
@sydney: Whisper metallic (prachtige paarstint) met dat speciale bruin leren interieur. Die dikke 19inchers dr onder, knots van een auto dan vind ik. Maar wel de eerste serie graag, vind de facelift niet super.
Ze hadden beter een nieuwe automaat kunnen ontwerpen dan een nieuw uiterlijk.
@kennone: die automaat die jij bedoelt zit alleen op de Hybrid4 versie en ben het met je eens dat dat een onding is!
Echter bieden ze op de normale HDI en de THP wel een fijne automaat met 6 verzetten!
Spijtig ontbreken nog steeds deftige, logisch geplaatste bekerhouders. And still a shitload of buttons.
Zijn het nu xenon of full LED koplampen? N de tekst staat ‘xenon full led’ maar dat kan niet lijkt me?
Ik gok led aan de foto’s te zien
Het blijft een mooie auto om te zien. Ziet er beter uit dan de VAG zooi.
ik heb met de hybrid4 ereden, en het rijgedrag, de automaat, en helaas die vreselijke chroomstrip die niet in de carosseriekleur te krijgen is houden me tegen
Jammer van die banale aziatische neus.
Nét nu Citroëns én DS’sen een eigen herkenbare smoel hadden in m’n achteruitkijkspiegel -nét zoals de BMX-niertjes al decennia lang meegaan –
Voor Europa zouden ze die marketing-gewijs toch ook beter behouden, refererend naar de rijke ‘creative technology’-Citroën – traditie.