Audi heeft een naam hoog te houden als het gaat om Le Mans. Afgelopen jaar werd het team voor het eerst sinds 2004 verslagen door Peugeot. Dit jaar wil Audi natuurlijk terugslaan en dat gaan ze proberen met de vernieuwde R15 TDI Le Mans. Voor de komende race hebben ze deze voorzien van een nieuwe body. En wat nieuwe stickers natuurlijk.
De nieuwe look bevat vooral een stuk meer rood en zwart, terwijl de bolides de afgelopen jaren vooral zilverkleurig waren. Daarnaast zal er een hoop carbon zichtbaar blijven. Op 11 april zal er voor het eerst met de nieuwe R15 gereden worden tijdens de 8 uur van Le Castellet door het Audi Sport Team Joest. Dit alles uiteraard in voorbereiding van de 24 uur van Le Mans in juni.
Mr. V8 zegt
Wel apart die 2 “neuzen”…
John zegt
Handig die snorkels voor off-road!
Geen quattro neem ik aan?
jelle zegt
Een echte beauty is het toch niet geworden, hé
ErikkNL zegt
Functie volgt vorm is hier het geval, maar toch is het een brute verschijning!
Benjamin1 zegt
Bruut is niet echt het goede woord. Gewoon lelijk. Zou leuk zijn als Peugeot ze opnieuw pwnt!
911GT2 zegt
Hmm effe wennen… in ieder geval kijk ik er naar uit om hem live te zien :) Al hoop ik nog steeds dat AM eens een keer gek kan doen en de diesel generatie de oren kan wassen ;)
lambo4all zegt
@Benjamin1: Heeej! we hebben er eentje die tegen audi is! zeker nog nooit in een Audi gereden en alleen maar in peugeots.
Mr. V8 zegt
@ lambo4all: nee hoor, ik ben ook niet voor Audi. En nog nooit in een Peugeot gereden… ;) Ben benieuwd wie dit jaar de underdog zal zijn..
PCCB zegt
@ErikkNL: Vorm volgt functie, bedoel je wellicht? Tenzij je dit echt een kunstwerk vindt. Het is je volste recht, natuurlijk.
Ik vind het helaas ook geen pareltje om naar te kijken. Maar dat geldt voor vele LM’s.
ErikkNL zegt
@PCCB:
Helemaal gelijk moest even wakker worden ;) Zo’n kunstwerk is het nou ook weer niet ookal zal dit wel een collectorsitem gaan worden.
clijde zegt
Als je jaar naar jaar de lemans wint, mag je ook wel eens 2e worden. Ze zullen dit jaar er weer staan hoor :)
Dimglor zegt
@clijde: het is zelfs positief dat ze eens wat weerstand hebben… Kunnen ze wat harder werken om hun wagen wat beter te maken en iedereen heeft toch graag wat concurrentie zodat ie beter zijn best zal proberen te doen ;)
Ot: Ziet er wel een beetje raar uit….
En: De nieuwe look bevat vooral een stuk meer rood en zwart, terwijl de bolides de afgelopen jaren vooral zilverkleurig waren. …. Ik denk niet dat de nieuwe kleur ervoor zal zorgen dat ze beter rijden :D
Jurrian zegt
Voor mij hoeft dat niet die diesels. Maar het is de koningsklasse, dus deze auto’s gaan voor de titel. Ik hoop alleen dat ze de regelementen een beetje eerlijker maken zodat de benzine auto’s wat meer kans hebben. Dat maakt het ook interessanter voor sportwagen fabrikanten. Nu vechten porsche en ferrari het uit in de GT2 wat jammer is want dat staat een stuk minder in de schijnwerpers, terwijl die klasse wel spannender is door de grotere hoeveelheid kanshebbers.
Geert Schoots zegt
Wel een heel aparte verschijning met die dubbele punt neus, ben benieuwd of dat aerodynamisch iets oplevert…
Mep de Nepper zegt
Ene keer is het Audi, dan weer Peugeot, daarna wederom Peugeot en daarna weer Audi. Op deze manier is er weinig aan, voor de fans maar ook voor (eventuele) deelnemers.
Persoonlijk vind ik het jammer dat de racewagens van welleer er niet meer zijn toen het nog echt spannend en close-racing was, zoals de Groep C bijvoorbeeld of de oude 911’s (de huidige zijn niet gaaf om te zien) of de oude Ford’s (de huidige GT40 is wel gaaf).
porsche_fan zegt
Porsche is over een paar jaar weer terug aan de top in die klasse !!
Snickers zegt
TDI DIESEL Power rulez !
Frasker zegt
Ik vind em echt lelijk. Laat Aston Martin maar winnen (Oké, ik ga er niet mijn geld op inzetten, maar toch)
of Peugeot, nog altijd liever als dit krot.
Jipp zegt
VAG moet en zal weer gewoon gaan winnen in deze klasse, doe eigenlijk van hen is als je naar het verleden kijkt!
Hoe dan ook, deze wagen is een stuk stoerder dan zijn voorganger! Leuker om naar te kijken.
VW Lover zegt
De hele body doet er niet toe qua looks, you foolish B****RDS :-)
Als het ding maar rijdt!!! DAAR gaat het om!!
Frasker zegt
@VW Lover: Denk je nou zelf dat het daar alleen maar om draait? Het gaat ook om goede reclame voort merk natuurlijk… En die reclame is toch echt wel wat minder als ze met zo’n lelijk geval komen aanzetten.
porsche911turbo2 zegt
die neus is echt lelijk maarja het zal wel snel zijn
JamesBond007 zegt
@porsche911turbo2:
Nee maar le mans is ook geen schoonheidswedstrijd :-P
integralechubasco zegt
als hij zo rijdt als ie eruit ziet dan vallen ze bij de eerste bocht uit… wat bijna iedereen hoopt natuurlijk…
Smokin zegt
Blijkbaar is het niet meer belangrijk de snelste en betrouwbaarste auto op Le Mans neer te zetten, maar een auto die het beste binnen één van de vele regelementen past.
Er worden in diverse klassen gereden, met in iedere klasse weer aparte regels voor benzine, diesel en hybride auto’s.
Natuurlijk kun je op die manier nog een spannende race in mekaar proberen te kunstelen, zo heb ik een keer een race gezien van een hardloper tegen een wielrenner en een paard.
Maar wat dat nou met sport te maken heeft…
BananaFlip zegt
Niet eens mooie kleurtjes… :( Aston Martin, die heeft een mooie auto. En die klinkt ook nog eens het best.
Tiemen zegt
Heb er nu al zin in om weer tussen al die ronkende motoren en stinkende fransen te staan.. Overigens klinken die Audi’s en Peugeots net als stofzuigers als ze voorbij komen. Beetje jammer, maar de Corvette en Aston maken veel goed! :D Zou leuk zijn als er een echte titanenstrijd los zou barsten.
kwartje zegt
ben erg nieuwsgierig naar de straat versie
bozewolf zegt
iig lijkt ie niet op de rest van het modellengamma.
Cantago zegt
IS er water geknoeid op de ontwerptekening? De auto lijkt nogal uitgelopen met zijn 2 druipneusjes en andere uitsteeksels links en rechts… Nouja, als hij maar snel is;)
mellie zegt
heel mooi ik hoop dat deze terugkomt in GT5
Goldaf zegt
Ziehier de enige echte Audi! (En in mijn ogen nog de mooiste ook…) Hierin zie je nog even waar Audi ooit echt voor stond.