Jazeker, de Audi e-tron GT Competition. En wat dit model zo bijzonder maakt? Dat lees je natuurlijk als eerste hier!
De Audi e-tron GT is wat ondergetekende betreft een geslaagde automobiel. Elektrisch, razendsnel en mooi gelijnd. Hij is er qua motorisering in twee smaakjes, de ‘gewone’ met 476 pk en de RS e-tron GT met 600 elektrieke paardjes. En daar komt nu een derde variant bij met de naam Audi e-tron GT Competition.
Oh. Wacht even, ik krijg iets in mijn linkeroor gefluisterd. Oké, ik hoor net dat hij helemaal geen andere motorisering krijgt dan de gewone. Ook de Competition heeft 476 pk. Maar wat is er dan anders aan deze uitvoering
Dit is de nieuwe Audi e-tron GT Competition
Nou, het is eigenlijk gewoon een auto met een iets aangekleder uitrustingsniveau. That’s it. Dus geen extra paardjes, alleen extra luxe aan boord. En we wenden ons even tot het immer ronkende persbericht om te kijken wat er dan zoals extra opzit ten opzichte van een gewone.
Komt ie, hou je vast. De Audi e-tron GT Competition heeft ten eerste een Bang en Olufsen soundsystem aan boord. Altijd lekker bij een elektrische auto, een goed geluidssysteem. Ook zit er het ‘lichtpakket plus met ambient lighting’ op. Daarmee kun je de kleur van de interieurverlichting aanpassen aan de muziek die je afspeelt.
Verder heeft ‘ie elektrisch bedienbare sportstoelen en zit er op de bestuurdersstoel ook een memory functie. Altijd handig als je de auto af en toe uitleent aan je vrouw (m/v/x) of kind (m/v/x). Als laatste zitten er de gebruikelijke gadgets als luchtvering, file assistent en adaptieve cruise control op.
Wat mot dat ding kosten dan?
Nu zijn jullie natuurlijk benieuwd naar de prijs. Snap ik. Nou, deze Audi e-tron GT Competition kost € 112.905. Dat is maar een klein beetje duurder dan de € 110.915 die een standaard e-tron GT moet opbrengen. En dan heb je wel een speciale badge én met de muziek meekleurende verlichting.
Ok, als laatste stukje service naar de lezer toe hebben we ook de prijs van de RS e-tron GT voor je. Die kun je krijgen vanaf € 146.295. Maar daar krijg je wel 126 pk extra voor. Mocht je nou niet zo gek zijn op Audi, de Porsche Taycan 4S is er vanaf € 112.453. Zelfde auto, andere badge.
Zo zie je, de keuze is reuze. Ook voor elektrische GT’s
mp014 zegt
Sjieke auto! Ik twijfel tussen de Porsche en de Audi. Vind de Audi eigenlijk wat mooier maar ja Porsche is Porsche hé 😄trouwens die nieuw prijzen zijn bijna vergelijkbaar met de tweedehands prijzen??
Robert zegt
Die e-tron GT is een beauty, maar de Porsche Taycan is er ook als Sport Turismo. Net f wat praktischer dan een sedan, en m.i. fraaier ook. Maar ja, die bedragen hè…
mashell zegt
Audi brengt een actie modelletje van de E-tron GT en noemt die dan competition? Het lijkt er op dat deze alleen maar dient om BMW te trollen dat de laatste tijd de naam competition op allerlei M modellen op plakt.
HzR zegt
Ook echt allemaal opties die je nodig hebt voor competiton met je auto.
rrk147 zegt
Ik was dit model eigenlijk al bijna vergeten na alle EQ modellen, de nieuwe I7 en de Tesla Plaid, en voor m’n gevoel wordt hij weinig genoemd in de rijtje door journalisten en vloggers.
Maar zou hem ook lekker laten staan en voor een Tes