Ford neemt ook een heuse primeur mee naar Frankfurt, namelijk de gloednieuwe (5-persoons) C-Max. Het ontwerp is duidelijk geinspireerd op de iosis Max concept die eerder dit jaar in Geneve te bewonderen was.
En het moet gezegd worden, deze nieuwe C-Max ziet er een stuk dynamischer uit dan zijn voorganger. Ford heeft blijkbaar goed gekeken naar het succes van de S-Max en geprobeerd om dat een kleiner broertje van te maken. De C-Max staat dan wel in Frankfurt op de beursvloer, maar in de showroom staat deze kleine MPV pas in de tweede helft van 2010. Op dat moment zal ook de nieuwe Ford Focus gepresenteerd worden.
Ford zou overigens ook nog werken aan een verlengede C-Max waarin ruimte is voor 7 personen. Onder de motorkap van de C-Max ligt een gloednieuwe 1.6 liter grote EcoBoost benzinemotor met turbo en directe injectie. Dat blok moet extreem zuinig zijn en zo’n 180 pk leveren.
Zoepie zegt
Hij ziet er zo klein uit.
Laue zegt
Het blijft een bijzonder boring auto om naar te kjiken, net als het huidge Ford gamma. Vind citroen,opel een betere design richten hebben laatse tijd.
victortje zegt
@Laue:
opel een beter design, dat kan natuurlijk niet die corsa is al volledig uit de tijd, zelfs een hyundai I20 is mooier (en volgens autoweek beter). en de astra is hetzelfde verhaal (al komt daar een nieuwe van, die er niet uitziet,).
ik moet toegeven citroen word wel mooier met de nieuwe C3 en DS3!
Pixed zegt
Erg dat ze hun inspiratie nu ook al moeten gaan zoeken bij bestaande modellen. Ik voel me als eigenaar van een S-max “bestolen”… :-) :-) :-)
MattCurlew zegt
Ik vind het niet meer dan logisch dat ie veel op de S-max en Kuga lijkt. Familiegezicht he. En ik ben erg blij dat ze zich in hebben gehouden qua rare details e.d. Ik vind het een nette midi-MPV geworden! De muil is nog altijd niet mijn favoriet en vind hem wat braafjes uit de koplampen kijken maar ach
Rick dos zegt
Ford is gewoon goed bezig. Punt.
Het design is tenminste onderscheidend en daarbij nog leuk ook.
Kijk maar eens goed naar de auto’s en probeer je zelf maar wijs te maken dat het niet zo is.
MattCurlew zegt
@Rick dos: Ka; gekrompen Corsa 3d, Fiesta; Mazda2 met diepere lijnen, Mondeo; niks bijzonders, Kuga; QQ maar dan met groffe lijnen en vissenbek
Mwa.. zo erg ben ik het niet met je eens. Ford doet met de mode mee met die schuine diepe lijnen en een grote muil
Bennink zegt
Dacht dat dit een andere versie van de Kuga was… deze lijkt hele andere verhoudingen te hebben dan de huidige C-Max en durf het haast niet te zeggen: de huidige C-Max vind ik best een mooie auto.
Laue zegt
@ Victortje
Ik bedoelde design RICHTING,denk aan de insigna, astra, en de concepten.
Beter volgens de autobleek? pfffffffffffff
mrtn zegt
Ik dacht dat ik eerst keek naar een Hyundai Getz. Lijkt er tegenwoordig op dat Hyundai en Ford flink van elkaars design elementen lenen. Leuk karretje, daar niet van.
Jesper zegt
Dacht in eerste instantie (met mn slaperige kop) dat ik naar een hoger op zn poten gezette Fiesta zat te kijken…
Maar absoluut een verbetering t.o.v. zijn voorganger.
@ MattCurlew:
Beetje zwakke argumenten hoor, vergelijken met andere auto’s op basis van uw persoonlijke smaak. Niet overtuigend.
I’m with Dos here…
mashell zegt
Lijkt me zo’n auto die je eerst in het echt moet zien.
JanJansen zegt
Ford is de enige van de BIG-three uit de VS welke hun hoofd boven water weten te houden.
Ze maken auto’s die in deze tijd passen (of je ze nou mooi vindt of niet).
Als je een gezin hebt met 3 of meer kinderen en een modaal inkomen, valt er niet zo heel veel te kiezen. De enige mogelijkheid is de Opel Zafira met 7 zitplaatsen (of mis ik iets). Goed te zien dat er nu ook een concurrent komt.
Voor zover dit gevallen zeepje voor Ford. Het enige wat ik zelf met Ford heb is de Duratec in mijn Caterham.
Palo Vieluc zegt
Ford Kuga meets S-max.. Geslaagd! Ja en so what dat ze geen “baanbrekend” design toepassen. Het ziet er gewoon goed uit. Voor sommigen saai, voor anderen fris ogend. Ford is goed bezig en spelen op safe. Dit kan alleen maar zijn vruchten afwerpen voor toekomstige ontwerpen. (Tenminste, als ze het nu niet verknoeien uiteraard.)BTW, geef mij maar gerust een focus RS boven welke andere concurrent dan ook!
Supra1981 zegt
Lijkt een beetje op een Kia of leek die Kia nu juist op deze Ford :-)
Mattcurlew zegt
C4 Picasso, Golf Plus/Touran, 3008, Mazda5, Carens, Zafira, Altea, Scenic, Verso.. Genoeg keus toch?
JPoers zegt
Huh?!? ik dacht toch echt een fietsa cross te zien.
Overigens geen belediging aangezien de fiesta een mooie leuke auto is.
Wel jammer dat ze de schitterende lampen van de C-max II niet hebben behouden. Dit vind ik erg mooi.
Nu nog maar wachten op de Focus III
Homanito zegt
bach,ik had er meer van verwacht net niet spannend genoeg Ford kan zeker beter.
northspotting zegt
Ik vind dit een beetje raar, want: deze lijkt heel erg op de Iosis inderdaad, maar met die Iosis zijn ze al 3 of 4 jaar aan het concepten.. Mondeo is daar onder andere ook uit voortgekomen. Deze C-Max heeft weer erg dat ‘Kinetic’ design, hetzelfde dus als o.a. de Mondeo, S-Max en de facelift van de huidige Focus. Maar ik had juist verwacht dat de nieuwe C-Max wel wat vernieuwender zou worden, want dit lijkt meer op een ‘Kinetic’ Kuga. De nieuwe Focus wordt namelijk (als ik me de foto’s uit AutoWeek van 2 maanden terug goed kan herinneren) best wel hoekig. Ik had verwacht dat dat een beetje de nieuwe designrichting voor kleine Fords zou worden (in de Fiesta zijn sommige puntjes ook best hoekig) en dat de C-Max er ook zo zou uit komen te zien. Maar als ie al 95% productierijp in Frankfurt staat, dan zal ik me wel diep vergist hebben dan. En als de Focus een evolutie wordt van de huidige facelift, dan zien alle Fords er over 10 jaar nog bijna hetzelfde uit! Persoonlijk vind ik het een beetje jammer, want als halve Ford-fan hangt die Kinetic-taal me de keel uit, en ik vind dat hoekige van de Focus ook 3 keer niks.
northspotting zegt
edit: het eventuele hoekige van de volgende Focus.
MattCurlew zegt
Tja op impressies moet je sowieso niet teveel van uit gaan. Ik vind de stijl van Ford an sich wel oke. De groffe/diepe lijnen ogen echt van deze tijd en de algemene vorm van de auto’s vind ik ook wel prima. Ze ogen redelijk dik en ook wel beeje luxe. Maar die muil.. dat is toch net een vissenbek??
northspotting zegt
Oke, 3e bericht… jammer dat je je berichten nog steeds niet aan kunt passen. Maar even in het kort, want m’n lange bericht vond ik toch niet helemaal to the point:
Ik vind het jammer dat deze C-Max zo naar het huidige design is. Ik meende dat de Focus III wat hoekiger zou worden, en waarom gaat de C-Max daar niet in mee? Hij komt pas de 2e helft van 2010 op de markt: wat de afgelopen 2 jaar een succes bleek in het design van de S-Max, is over 7 jaar (als de getoonde C-Max aan het eind van z’n levenscyclus zit) natuurlijk allang geen succes meer. Daarbij, de facelift van de C-Max was al in lijn getrokken met het design van de S-Max.
demoder zegt
Top auto mag van mij veel sneller komen, en als het rijd zoals ik van Ford gewend ben, kunnen de concurenten nog wat van leren……
BananaFlip zegt
Hij ziet er inderdaad vrij dynamisch uit, wat ik altijd erg kan waarderen.
Met een krachtige direct ingespoten turbomotor zal dat vast een goed combinatie zijn, met natuurlijk het verbruik dat lekker mee-downsized.