
De mooiste BMW X4 aller tijden is serieus fraai.
Het klinkt een beetje vreemd om te oreren over de mooiste BMW X4 aller tijden. Het is een beetje een vreemd concept, een medium crossover met een sterk aflopende daklijn (nee, het woord coupé gaan we niet bezigen). Er is uiteraard een markt voor, anders bouwt BMW ze niet. Daarbij staan de kwaliteiten van de auto buiten kijf. In zijn segment is het gewoon een erg goede auto.
En dan heb je ook nog zoiets als ‘uitvoering’. Want het is maar net hoe je ‘m samenstelt in de BMW configurator. En wat je erna er nog mee gaat doen. In dit geval hebben we een leuk voorbeeldje voor je. Het is een projectje van onze Zwitserse vrienden van Dähler. Ze hebben een X4 M40i onder handen genomen, maar heel subtiel en precies goed.

Motor mooiste BMW X4
Zoals gezegd, het is een X4 M40i, dus met de B58-zescilinder. Deze heeft standaard 360 pk en 500 Nm, maar bij Dähler halen ze er meer uit. Er zijn twee stages, Stage I gaat naar 410 pk en 610 Nm, Stage II gaat naat 430 pk en 630 Nm. Om te zorgen dat je de motor wat beter hoort, is er een sportuitlaatsysteem. Je kan kiezen uit de kleuren matzwart en zilver.












Uiteraard zijn er ook andere wielen. Het zijn de CDC1-wielen van Dähler die ons altijd een beetje doen denken aan de Styling 166-velgen van de BMW M5 (E60) en M6 (E63).
Breedset
Deze zijn van Dähler zijn gesmeed en verkrijgbaar in de maten 20, 21 of 22 inch. Het is een breedset, met voor smallere wielen dan achter. De banden zijn voor 265, achter 305.









Om de stance af te maken kun je kiezen uit verlagingsveren, die de auto 25 millimeter verlagen. Een schroefset is ook mogelijk, dan kun je precies de verlaging instellen die je wenst. Om het geheel af te maken heeft de mooiste BMW X4 aller tijden een bijzonder fraaie kleur: Malachitgrün. Geen standaardkleur die je kunt kiezen, maar via BMW Individual moet regelen
Meer lezen? Dit zijn de 11 goedkoopste auto’s met 300 pk of meer!
Gemiste kans dat het interieur niet licht bruin is, en de X4 kan niet mooi zijn.
Eens, wielen hadden een maat kleiner gekund zodat het geen karrenwielen lijken
Precies wat jullie zeggen.
Gelukkig hebben ze de juiste kleurstelling. Welke dan helaas weer vloekt met de petjeficering van de raamomlijsting en grille.
Afijn, genoeg verbeteringspotentieel.
Cognac bruin is ook mooi, maar dit is inderdaad een beetje treurig, net als het concept zelf. De carrosserie kleur is wel mooi, maar dan heb je het ook wel gehad.
Als je die grote velgen, verlagingsset, tuning, uitlaten en al die opsmuk wil installeren op een soort van crossover achtig ding spreek je dan niet de hele gedachte van die auto tegen? Koop dan een BMW sedan zou ik denken. Maargoed ik heb de duitse auto’s sowieso altijd al een beetje 13 in een dozijn gevonden, en niet begrepen.
Idd, net als de x6 een gedrocht op wielen, een mens snapt toch niet dat dit van de tekentafels komt van een merk dat pretendeert bij de top van het autolandschap te behoren. Tja de laatste jaren niet hun enige miskleun trouwens 2 grand tourer, , 4 series , 6 serie gt , x6 , x7, 7 series vervoegen van mij betreft het illustre lijstje van” most ugly cars on the globe” . Maar desondanks gaat het met BMW vooralsnog voor de wind.
Hier knapt zelfs een lelijkerd als de X4 van op. Maar velgen mogen idd een maatje kleiner, en blauwe remklauwen bij een groene auto misstaat gewoon. Dat had heel moeten zijn.
Of rode remklauwen.
Een X3 met hyperkyfose. Daar kan Dr. Dähler ook niet veel aan veranderen. Al helpen de brede banden wel om het achteraanzicht iets draaglijker te maken.
Het woord hyperkyfose juist gebruiken maar stug auto als oto spellen.
Ge zeit ene bijzondere!
Het is een groene X4 met wielen en zwart leer en dat is dan de mooiste?
De mooiste X4…? Is dat net zoiets als het mooiste liedje van Zanger Rinus (‘Op de scooter met Romana’)? Of de mooiste geïnfecteerde wond? Of de mooiste tumor?
Dat heb je bijzonder mooi en duidelijk verwoord.
Altijd leuk als een crossover verlaagd wordt. Beetje als een aygo verlengen ipv gewoon een yaris kopen.
Een Suv of bestel bus verlagen idem. Waarom een hogere auto kopen en dan verlagen
Nee, dan een SUV willen rijden want lekker ruimer dan een stationwagen maar dan wel de coupé versie want iets kleiner…..
*minst lelijke
In 1 zin de woorden “BMW X4” en “mooi” lijkt me een schoolvoorbeeld van een contradictio in terminis.
Ik vroeg ooit iemand die een Mercedes-Benz GLC Coupé reed waarom hij niet voor de “gewone” versie had gekozen (iets ruimer, goedkoper in aanschaf)…..”Ik vind deze iets sportiever eruit zien” was zijn reactie……
Ik wist echt niet meer wat ik moest zeggen…..
Dit voelt voor mij een beetje als het lelijkste meisje uit het dorp in een mooie designer jurk stoppen… het aanzicht wordt iets beter maar je verbloemt het minder geslaagde uiterlijk toch niet helemaal.
Willeme is nog high van het weekend.
Te veel verlaagd, te grote velgen, geen pindakaaskleurig leer, geen chroom rond de ramen en elders … de mooiste aller tijden? Gelukkig kunnen smaken verschillen.
Ik denk dat BMW binnenkort toch eens zal knippen in het aanbod, bv deze x4, z4 , 4 coupé , 6 serie vertegenwoordigen toch echt geen grote verkoopsaantallen. X3 , x5 , 3 serie, 1 serie, 5 serie zijn daarentegen wel kaskrakers.
De mooiste X4 aller tijden (dat is echt niet zo moeilijk) is er één die na de shredder in een vierkant blok geperst wordt voor recycling in de hoogovens u
De allermooiste X4 is de X-Chair directiestoel X4; in welke uitvoering dan ook, en stukken goedkoper ook nog.