Dat kan niet anders dan dat dit de meest onverwoestbare auto ter wereld is.
De wereld zal uiteindelijk vergaan zoals wij omgaan met onze planeet. En anders is er nog een ‘Don’t look Up‘-scenario. Het doemdenken is al in volle gang gezet, dus kun je je beter van te voren goed voorbereiden. Ironisch is genoeg is de meest onverwoestbare auto niet de meest milieuvriendelijke. Maar het is we de beste auto om te overleven in een post-apocalyptische wereld. Het is ook de enige die een Apocalypse kan overleven. Het gaat namelijk om deze Land Cruiser 70.
De Land Cruiser 70 kwam in 1984 op de markt. Toyota wilde de beste, meest betrouwbare en terreinvaardige auto bouwen die ze konden. Dat was het toen en is het eigenlijk nu nog steeds. Voor mensen die een nieuw model willen om de buren jaloers te maken, maakt Toyota nieuwere generaties. Voor mensen die simpelweg het beste willen, wordt de J70-generatie na 39 jaar nog altijd nieuw verkocht!
Meest onverwoestbare auto ooit?
Kun je nagaan, 39 jaar aan doorontwikkeling door Toyota voor een model dat al bekend staat om zijn betrouwbaarheid. Deze auto is voor mensen die op hun auto rekenen. Maar dit exemplaar is de meest onverwoestbare auto ter wereld, want INKAS heeft ‘m flink onder handen genomen. Daarvan zie je eigenlijk helemaal niets.
Ok, er is een nieuwe bullbar met lier en aluminium roofrack met jerrycans en reservewiel. Maar dat zijn functionele upgrades, niet echt offroad equivalent van sideskirts en Lexus look-achterlichten. Nee, de grootste modificatie die de auto heeft ondergaan is namelijk de bepantsering. Met deze auto kun je overal komen, dus ook in contreien met een emotioneel flexibel minderheidskabinet met een tekort poldermodellen en een overschot aan AK-47’s.
Twee handgranaten? Geen probleem!
Voor de kenners, het niveau van bepantsering is BR6. Dit betekent dat de meest onverwoestbare auto ter wereld met gemak het vuurgeweld van een automatisch wapen aankan tot zelfs een handgranaat! Sterker nog, de INKAS Land Cruiser kan zelfs twee ontploffingen van twee handgranaten weerstaan. Aan de onderzijde is er namelijk uiteraard een extra dikke beschermplaat. Dat is minder handig als je eraan moet sleutelen, maar ja: het is een Land Cruiser 70 dus sleutelen is niet zo snel vereist.
Wel vereist is een nieuwe ophanging, want door het flink hogere gewicht heeft INKAS de ophanging moetn modificeren. Ook de deuren zijn steviger en dikker, evenals de scharnieren. Het model op de foto’s is een iets ouder type (zie je bijna nergens aan) met een 4.2 V6, maar je kunt een nieuwe V8 diesel ook gewoon naar INKAS brengen om zo de meest onverwoestbare auto voor je te bouwen.
Meer lezen? Dit zijn 9 legendarische offroaders die nog in productie zijn!
moveyourmind zegt
Als ik loodgieter in Vlaardingen zou zijn wist ik het wel, dan kocht ik zo’n gepantserde Landcruiser.
bietje zegt
En dan 2 jerrycans met brandstof op je dak zetten… 🤷🏻♂️
Méh… kan ook water zijn, laten ik het daar maar op houden 😁
ggj1987 zegt
Hij zal enorm zuipen met dat extra gewicht. Maar of je wel veilig bent als je op je gemakje die jerrycans in je tank staat te gieten?
moveyourmind zegt
Als ik loodgieter in Vlaardingen zou zijn wist ik het wel, dan kocht ik zo’n gepantserde Landcruiser.
Voor het geval dat er weer een idioot bij je thuis komt om zijn ongenoegen te uiten omdat hij een half jaar moet wachten voordat je tijd hebt om zijn lekkende wastafelkraantje te kunnen repareren.
thjvanvlerken zegt
Gewoon gaaf. Vooral met de 80s sticker pakket.
tortuga zegt
Ik zie deze regelmatig in het Antwerpse op een trailer.
Er is namelijk een opbouwer in Wijnegem die deze klaar maakt voor gebruik. Waar ze uiteindelijk naar toe gaan durf ik niet te zeggen. Wel dat er vaak een rood kruis teken op staat.
mashell zegt
Rood kruis teken? Kan natuurlijk het Rode kruis zijn die in Afrika en dergelijke noodhulp bieden maar ook de tempeliers die Jeruzalem terug willen veroveren.
linkador zegt
Helaas enkel voor export buiten EU…. Voornamelijk ziekenwagens etc voor centraal Afrika. (hoofdzetel is in Ukkel) Via Duitsland kun je er wel nieuw ingeschreven aanschaffen. Zowel voor loodgieters als overlanders die met een defender niet tevreden zijn.
tortuga zegt
Ja daar lijkt het wel op dat ze telkens terug naar de haven van Antwerpen gaan.
Rode kruis inderdaad of soms gewoon Ambulance dat er op staat en een zwaailicht of 2.
William zegt
Oliewissel elke 7500 km. Dus moeten die platen aan de onderkant er toch regelmatig af. Filter is misschien onder de motorkap toegankelijk, maar de drainplug niet.
faalhaas zegt
De meest onverwoestbare auto’s is toch de Suzuki Supercarry?
z3cabby zegt
Ik had begrepen dat dat juist een Alfa Romeo 159 is.
faalhaas zegt
De meest onverwoestbare auto’s is toch de Suzuki Supercarry?
adbrotjeknor zegt
Veel door Australië getrokken. In de ‘bush’ zie je alleen maar Land Cruisers. Altijd wit, met die roestbruine aanslag van het rode zand daar. Mijnbouwbedrijven hebben alleen Land Cruisers, maar ook de particuliere gebruikers. Ze hebben soms kilometerstanden die in de buurt van de Jackpot van de Staatsloterij komen. Land Rovers? ‘No way, mate!’.