Jas de wind door je haren met 570 trappelende paardjes onder de kap.
Na de Coupé en de GT is dit de derde modelvariant van de McLaren 570S. De Sports Series is dan de minst krachtige serie van de familie, maar dit zijn nog steeds zeer serieuze sportwagens met voldoende vermogen om het vrijwel alles op de weg lastig te maken. Voor wie het effe kwijt is: naast de Coupé is er ook nog de GT met z’n bijzondere bagageklep.
De Spider is slechts 46 kg zwaarder dan de Coupé en de stijfheid blijft gelijk. Tot een snelheid van 40 km/u kan de kap rijdend worden geopend en gesloten, wat 15 tellen duurt. Verder werd de achterspoiler 12 mm hoger om de iets gewijzigde body te compenseren.
Onder de kap ligt de vertrouwde 3.8 V8 met 570 pk en 600 Nm. Daarmee accelereert de Spider in 3,2 tellen naar 100 km/u en pas bij 328 km/u is de koek op. Met het dak open is dat trouwens 315 km/u.
Edge zegt
Zit er toevallig een autoshow aan te komen die ik uit het oog verloren ben? Er worden vandaag opvallend veel nieuwe modellen aan de wereld voorgesteld.
On topic: Het zal vast een hele fijne auto zijn, maar de Sports Series van McLaren heeft mij nooit echt kunnen bekoren. Hij is mij wat te klinisch, en het is eigenlijk ook iets te goed merkbaar dat je met een teruggetunde 650S met andere bumperpartij rijdt.
jeroen13 zegt
@edge: goodwood FoS is meestal wel een plek waar veel auto’s voor het eerst getoond worden! Zeker voor engelse merken best belangrijk
berlinetta zegt
@edge: Ben je dan wel gecharmeerd van de overige line-up van McLaren, de Super Series en Ultimate Series?
Edge zegt
@berlinetta: In beperkte mate. Ik vind de P1 geweldig en de 720 en 650/675 daarvoor indrukwekkende wagens, maar ik zou ze nooit verkiezen boven de concurrenten die in Maranello geproduceerd worden.
berlinetta zegt
@edge: Dan delen wij onze mening ;)
mdegoede16 zegt
@Edge: IAA Frankfurt komt er aan
pietertjep85d zegt
Dit of een audi r8 spyder v10 plus. Allebei even snel, zelfde lay-out. V10 vs V8. Looks vs geluid. Ik zou voor de McLaren gaan.
Hupke zegt
@pietertjep85d:
En de R8 is een ragtop die 120kg zwaarder is dan de coupe en ruim 300kg zwaarder dan deze mclaren spyder.
viezefreddyw zegt
Hmmm meehhh nnjaaa, nee… Nee, ik vind hem als Spider echt een stuk minder mooi. De 570S moest ik even aan wennen maar vind dat wel een fraai ding uiteindelijk. Maar dit ding echt een stuk minder. Of komt dat door de dakconstructie? Ik weet het niet…
tdu2zonda zegt
@viezefreddyw: Precies, het is het hem net niet vind ik. Denk idd door de dakconstructie ja. Ziet er een beetje awkward uit naar mijn mening.
joostie zegt
Is hij met trekhaak leverbaar?
niekie1999 zegt
Ziet er goed uit! Nu alleen nog het geld ervoor nodig
ikschrijfookoverautos zegt
Is het vandaag een toevallig “onthul een dikke bak” dag of zoiets? Cue Rob Geus, want “man, man, man…”
berlinetta zegt
Sinds ze een GT-versie van de 570 hebben gemaakt, zijn alle andere varianten toch minder mooi. Zo ook deze.
Hupke zegt
Ben ik de enige die 46kg belachelijk veel vind?
Met die carbon tub dient er niets verstijfd te worden aan het chassis. Rolloverbars zitten geintegreerd in de stijlen, al het carbon gedoe aan het vouwdak is véél minder dan 10kg. En 4 actuatoren, voor het dak en 1tje voor de achteruit gaan toch geen 36kg aantikken.
IMHO wel dé mclaren om te kopen uit het huidige gamma. Als ik inde markt zou zijn voor een R8 coupe of een porsche turbo, zou ik geen 2 keer nadenken en voor deze spyder gaan. Heb je een hardtop wanneer het nodig is een convertible wanneer het kan.
Ben benieuwd hoe de prijs evolueert, binnen 5 jaar voor 50k?
viezefreddyw zegt
@hupke: Ik vrees dat een McLaren wat minder hard zal afschrijven dan bijvoorbeeld een Porsche. Voor een van de eerste MP4-12C’s kan je nog meer dan anderhalve ton meenemen en die auto is al bijna 5 jaar oud…
poes zegt
@viezefreddyw: McLaren waardevaster dan Porsche? Dat zijn niet de geluiden welke ik weleens hoorde. Mits je goed vergelijkt (911 Turbo S is het enige dat qua nieuwprijs in de buurt komt).
viezefreddyw zegt
@poes: Ik denk dat een McLaren wel waardevaster is dan Porsche ja. Een 911 Turbo S van 5 jaar oud kan je kopen voor iets meer dan een ton. Ik denk dat het merk McLaren toch wel wat mythischer is een merk als Porsche. De roemruchte supercar vs de alleskunner..
Hupke zegt
@viezefreddyw:
Een mclaren is niet waardevaster, de F1 wel, de SLR alleszins al niet en deze massa 570 gaat dat h
Dan zouden ze me er 20k op toeleggen. Die wagen kost nieuw 180k. En de R8 welke je ermee kan vergelijken was na 5 jaar al te vinden voor om en bij de 50k.
berlinetta zegt
@hupke: Binnen 5 jaar voor 50k kun je toch niet serieus bedoelen? Dan zou dit ding ongeveer 2 ton afschrijven in 5 jaar tijd.
Hupke zegt
@berlinetta:
Dan zouden ze me er 20k op toeleggen. Die wagen kost nieuw 180k. En de R8 welke je ermee kan vergelijken was na 5 jaar al te vinden voor om en bij de 50k.