Met de hype rondom de G63 6×6 kan Mansory uiteraard niet achterblijven.
Vorig jaar zagen we op de autoshow van Frankfurt reeds de Brabus 6×6, nu toont ook Mansory de eerste schetsen/shops van hun visie op dit bakbeest. Mansory heeft reeds de nodige pakketjes voor je G-klasse, zoals de G-Couture, de G Speranza en G Gronos. Het was dus te verwachten dat ook de 6×6 zou worden betast.
In dit geval biedt de tuner een power-upgrade naar 840 pk (standaard 544 pk), dankzij diverse aanpassingen aan de 8-cilinder twin turbo van AMG. Ook een nieuw uitlaatsysteem helpt bij dat extra vermogen. Het max koppel stijgt naar 1000 Nm (begrensd).
Aan de buitenkant zie we ook de nodige aanpassingen. Zelf benoemen ze het als een “distinctieve revisie” en dat zien we onder andere aan een nieuwe grille, een nieuwe carbon motorkap en een nieuwe carbon zijspiegels. Aan de binnenkant kan Mansory -indien gewenst- ook flink losgaan met carbon onderdelen. Om dat te beoordelen moeten we echter wachten totdat we deze unit in het echt mogen bewonderen.
epimetheus zegt
Ik blijf die 6×6 een lekker monster vinden!
marikoelolo zegt
@epimetheus: ik ook, maar doe mij maar gewoon een kaartje voor SuperCar Sunday op 8 juni
fejjie zegt
@marikoelolo: This must be your lucky day :-)
rolov zegt
@epimetheus: ik ben er ook echt een fan van. En dat filmpje van topgear wakkerde dat alleen maar aan ;)
blootmens zegt
Ik wacht nog altijd tot een tuner 2000+ pk in deze auto steekt. Het enorme gewicht en 6 banden zou voor veel grip zorgen. Daarbij zou die hoeveelheid aan pk’s er voor zorgen dat deze tank toch een beetje deftig vooruit komt :p.
fejjie zegt
@blootmens: Ja, je wil je natuurlijk niet belachelijk maken in zo een standaard 6×6.
blootmens zegt
lol, ik bedoel maar dat 2000 pk in deze auto meer verantwoord zou zijn dan in de zoveelste nieuwe supercar :D
Jantje_555 zegt
@blootmens: +1 al zou een oplossing voor de begrenzingen ook al een oplossing zijn
giejermo zegt
Uitlaten op de ene foto verschillen met die op de andere… Bizar
osmo zegt
@giejermo: Het zou zou me niets verbazen dat Mansory gewoon links en rechts andere vormen gebruikt.
gregorius zegt
het werd ook wel tijd ook he! Als Brabus er al eentje heeft, moeten de mannen bij Mansory laten zien dat ze grotere ballen hebben.
Kan ik m direct bij Mansory afhalen? Of moet ik eerst naar Mercedes.
Edge zegt
Wat zouden die extra peekaas van de 0-100 tijd afschaven?
RazorHead zegt
wat ik me afvraag, je hebt een G65 AMG, een G63 6×6 AMG, wanneer komt de eerste G65 6×6 AMG ? ^^
guidoberbers zegt
@RazorHead: Die komt er niet orgineel in deze trim, de auto is te lomp en te zwaar voor de V12 en er is te weinig ruimte voor genoeg koeling te creëren… Helaas!
Jantje_555 zegt
@guidoberbers: wat is de bron van die reden? want heb het ook nooit begrepen waarom ze een G65 niet voorzien van de 6×6
guidoberbers zegt
@Jantje_555: heel exact kan ik het niet meer zeggen, maar ik had de zelfde gedachte van als je toch al een over de top auto bouwt gooi er dan ook het dikste blok in!
Schijnbaar moeilijker dan gedacht..
lexusfan zegt
840 das een hele boel :)
pomoek zegt
Ik hou best wel van “over the top” maar dit is daar zo overheen dat het eigenlijk niet meer echt leuk is…
henkhupelschoten zegt
Bruut bruter bruutst
petrolpower zegt
Die achtergrond is echt slecht gephotoshopt
Jantje_555 zegt
achterkant zou beter zijn zonder kentekens, voor mij hoeft die carbon ook niet. Ontbreken nog 4 verstralers op die rollbar en uiteraard een oplossing om de newtonmeters niet meer te hoeven begrenzen.
gerjan zegt
Misschien leuk om hier mee mee te doen aan de dakar ?
rotjeknor zegt
En wat als we deze nou eens zouden voorzien van….slik….*staat klaar om weg te rennen*
……een geblazen zelfontbrander…….