De ene helft is meh, de andere helft is briljant.
De BMW M8 Competition was een van de vele sterren van de IAA in Frankfurt. Op de stand staat een matblauwe, dat is dan jammer, maar voor de rest is het een perfecte performance coupé voor dagelijks gebruik. De 911 Turbo van BMW.
De BMW M8 is typisch zo’n auto die bijzonder fraai is ‘in het vleesch’. Met andere woorden: je moet ‘m in het echt zien om ‘m te waarderen. Ook is de M8 Competition vrij ‘gevoelig’ voor kleur. Een foute kleur haalt het naar bendeden, maar andersom geldt het tegenovergestelde.
Dat bewijs deze speciale BMW M8 Competition. Het is de zogenaamde M8 Competition Individual Manufaktur Edition. Zoals de naam verklaard een bijzondere oplage van de Individual afdeling van BMW. Deze M8’s worden voorzien van extra veel koolstofvezel onderdelen, zoals de luchtinlaat, grille, spoiler, skirts, diffuser en splitter.
Qua interieur is er geen keuze, de M8 Competition Individual Manufaktur Edition heeft altijd tweekleurig Merino-leder. De zittingen, stiksels en deurpanelen zijn Sakhir Orange, de rest is stemmig zwart. Om aan te geven hoe bijzonder en speciaal deze uitvoering is, heeft BMW op de carbon bekerhouder ‘BMW Individual Manufaktur’ geschreven.
Dan het slechte nieuws. De M8 Competition Individual Manufaktur Edition is alleen beschikbaar voor de Canadese markt. Er is meer slecht nieuws. Er gaan er slechts 20 gebouwd worden. Daarvan zijn 10 stuks matzwart. Er zal zeker markt voor zijn, maar het is wel heel erg 2007 om dat te kiezen. De andere kleur is ‘Fire Red’. Het was exact dezelfde kleur als de M8 prototype uit de jaren ’90 had. Hoe cool is dat?
kaeser zegt
Wat staat rood hem goeeeeed! ?
cvoo zegt
Mooi, die foto van de oude M8. Toen keken mensen nog geïnteresseerd onder de motorkap. Tegenwoordig zitten ze te kijken in het interieur, of de schermpjes wel groot en scherp genoeg zijn..
spykerboy zegt
@cvoo: goed verwoord, zeker waar! Zonde
hollow zegt
@cvoo: misschien omdat je toen iets zag. Nu steken ze een groot plastic deksel op gelijk welke zielige 4 cilinder.
autopetje zegt
@cvoo: ik heb dat nooit begrepen. Motorkap open en dan wauw roepen tegen waterslangen en kleppendeksel. De klassieke M850 CSI is wel een lekker ding zeg.
kennone zegt
Een rode graag met dat porno rode leer erbij??
grasvreter zegt
Vinden jullie doe bmw 1 serie commercials op autoblog ook zo grappig? 1 en al ambitie, tja, als je FWD een ambitie noemt…
sr20det zegt
@grasvreter: lig dubbel
JamesBond007 zegt
Die M8 hadden ze zo moeten bouwen en in productie brengen! Die uit de jaren ‘90 ja, die nieuwe mag van mij een concept blijven
jeroenwz zegt
Oe! Een carbon bekerhouder! Dat scheelt 38 gram. Nu weegt de auto slechts 1.898 kg en 62 gram!
Dat soort aandacht voor detail vind je alleen bij de Duitse drie!
bsxc2 zegt
@jeroenwz: Zal de beoogde doelgroep dan toch een wielrenner zijn?
str8six zegt
@bsxc2: nee want die haten automobilisten laat staan een merk dat voor “Freude Am Fahren” staat
JamesBond007 zegt
@str8six: en vice versa??♂️
Gulli zegt
@jeroenwz: Carbon bekerhouder is de grootste contradictio in terminis ever.
Carbon: vrijwel alleen nuttig op het circuit
Bekerhouder: vrijwel alleen nuttig buiten het circuit
niex zegt
Het is een wanstaltig ding.
mashell zegt
Team rood dankt de redactie voor drie rode wagens achter elkaar op de voorpagina!
560pk zegt
Niemand gaat je tegenhouden als je exact deze configuratie samen gaat stellen uit de Individual catalogus