Als je zoveel mogelijk aandacht wil trekken met een stationwagen is dit de auto die je moet hebben.
De laatste keer dat BMW een M5 Touring bouwde, was deze nog redelijk ingetogen. Qua uiterlijk dan, de V10 schreeuwde er lekker op los. Bij de nieuwe M5 is het precies andersom: het geluid is ingetogen en het uiterlijk schreeuwerig. Zeker als je de M Performance Parts bestelt.
BMW liet een tijdje terug als de M5 sedan zien met M Performance Parts, maar je raadt het nooit: die zijn ook te krijgen op de M5 Touring. Hoe de Touring eruit ziet met M Performance Parts, laat BMW nu zien. Nou eh… opvallend dus.
Het pakket bestaat uit het gebruikelijke riedeltje aan accesoires, een splitter, diffuser, spoiler, et cetera. De onderdelen zijn gemaakt van CFRP (Carbon-Fibre Reinforced Plastic) en aramide. Dat laatste spul heeft vergelijkbare kwaliteiten als carbon, maar laat elektromagnetische straling makkelijker door. Daarom wordt het gebruikt voor de antennevin op het dak.
Als je helemaal los wil gaan kun je ook nog kiezen voor de M Performance-striping, een M Performance-tankdop, M Performance-vloermatten, M Performance-bandenhoezen en – last but not least – een M Performance-sleutelhoesje.
Een artikel over de nieuwe M5 is natuurlijk niet compleet zonder het gewicht nog eens te benoemen. Dus bij deze: de M5 Touring weegt standaard 2.450 kg. En met de extra M Performance Parts wordt ‘ie niet lichter, ook al zijn ze gemaakt van lichtgewicht materialen.
FiXeR zegt
Dit heeft niks met extra performance te maken, alleen extra geld. Een betere naam zou zijn M P€rf₽rm₳n¢€ P₳rt$.
Hawkeye72 zegt
Een oranje walvis.
iphonistvongates zegt
Ik zou zeker de M Performance Dakkoffer & M Performance koelende+verwarmende bekerhouders voorin aankruisen. De M Performance achteruitkijkspiegel mét geïntegreerde 8K HDR super Wide Angle 60fps (nacht)camera én M Performance zonnebril compartiment ingebouwd. De M Performance HUD met 21:9 breedbeeld projectie én ideale rijlijnen-rem punten active AI assistent welke ook nog eens met een hogere dwingende spreeksnelheid opereert. Erg jammer dat er geen speciale M Performance verfcompound te kiezen is die de luchtweerstand coëfficiënt met 30% verlaagd. BMW kan de extra marges goed gebruiken schat ik zo in.
senwedural zegt
Vergeet de M Performance tankdop niet
Mathis zegt
Helpt heel veel om het er beter uit te laten zien
Oopelkadet zegt
Dit is hetzelfde als Paul de leeuw die de seksuele dingen shop ingaat voor extra “performance”.
rollingstoned zegt
Biggetje met Weltschmerz…
ericc zegt
In het zwart valt het niet op.
Olivier zegt
Die neus… Zeker in lichte kleur pijnlijk voor de ogen
jaso013 zegt
Blerg! Ik slik even mijn braaksel weer in. Wat een smerig apparaat is dit.
scoobyej20 zegt
Ik blijf het gewicht gewoon bizar vinden… bijna 2,5 ton voor een station. Hoe dan?
Hoflander zegt
2.500 kg…. Jezus, dat weegt mn camper ook.
Jurgen zegt
Die dichte plastic grille ga ik niet aan wennen, je zou bijna denken dat het een EV is, noem mij maar ouderwets maar ik geniet meer van een mooie open grille waar lekker veel lucht door kan
denniss00 zegt
Iets met een aap en een ring